Vergeet ook niet dat Wouter Bos en Wim Kok na hun tijd bij de PvdA in allerlei hoge functies zijn gekomen waar ze dik konden verdienen. Wat zegt dat over de idealen van deze mensen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:31 schreef Sicstus het volgende:
Dit is dus precies waarom mensen zich afkeren van de PvdA. Geen andere partij gaat zo hard mee in de waan van de dag als deze partij. In plaats van het geld te halen waar het vandaan moet komen, namelijk de echt rijken en veroorzakers van de crisis, de bankiers en financials, willen ze het bij de kleine spaarder weghalen. Walgelijk!
hun idealen: - Greed is good -quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:35 schreef waht het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat Wouter Bos en Wim Kok na hun tijd bij de PvdA in allerlei hoge functies zijn gekomen waar ze dik konden verdienen. Wat zegt dat over de idealen van deze mensen?
Die 'idealen' zijn geen stuiver waard. Als het echt begrepen hebt word je communist. De 'sociaal-democratie' is de hypocriete dood in de pot.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:35 schreef waht het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat Wouter Bos en Wim Kok na hun tijd bij de PvdA in allerlei hoge functies zijn gekomen waar ze dik konden verdienen. Wat zegt dat over de idealen van deze mensen?
Hoe moeten ze dat echte halen dan doen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:31 schreef Sicstus het volgende:
Dit is dus precies waarom mensen zich afkeren van de PvdA. Geen andere partij gaat zo hard mee in de waan van de dag als deze partij. In plaats van het geld te halen waar het vandaan moet komen, namelijk de echt rijken en veroorzakers van de crisis, de bankiers en financials, willen ze het bij de kleine spaarder weghalen. Walgelijk!
Waarom zou je stoppen bij bonussen? Als je als bankier verantwoordelijk bent voor verliezen van miljarden dan raak je wmb niet alleen je bonus kwijt, maar je hele vermogen. Ga maar in een sociale huurwoning wonen op een bijstandsuitkering. Ze hebben honderden miljarden gestolen, daar moet toch minstens tientallen miljarden van terug te halen zijn. De wil moet er alleen wel zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe moeten ze dat echte halen dan doen?
Volgens mij levert dat gewoon niet genoeg op, ook al laat je alle bonussen van 10 jaar terugstorten.
Lezen. Ik zeg de rijkste 10.000 (tienduizend) bankiers. En dan heb ik het slechts over Nederland.quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:30 schreef GSbrder het volgende:
Welke bankier staat in de Quote 500 en heeft die "tientallen miljarden"?
Goedkoop stukje volkssentiment.
En die tienduizend bankiers, zo bepaal jij, of ze nu bij een corporate of spaardersbank, een commerciele bonusbank of een traditionele boerenleenbank, worden zonder vorm van proces van hun eigendommen ontdaan, puur omdat zij geld hebben verdiend en aanmerking zijn gekomen voor staatssteun.quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Lezen. Ik zeg de rijkste 10.000 (tienduizend) bankiers. En dan heb ik het slechts over Nederland.
Wel fijn om te weten dat die 10.000 bankiers 'jouw' geld ook niet hebbenquote:Op vrijdag 13 april 2012 01:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Lezen. Ik zeg de rijkste 10.000 (tienduizend) bankiers. En dan heb ik het slechts over Nederland.
Die moet je inderdaad ook meenemen ja, goed idee. En nu je het over de rechtsstaat hebt, in plaats van in elk individueel geval zo lang door te procederen dat je meer kwijt bent dan het oplevert mag je de rijkste 10.000 rechters en advoctaen ook wel plukken zonder enige vorm van proces.quote:Op vrijdag 13 april 2012 06:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En die tienduizend bankiers, zo bepaal jij, of ze nu bij een corporate of spaardersbank, een commerciele bonusbank of een traditionele boerenleenbank, worden zonder vorm van proces van hun eigendommen ontdaan, puur omdat zij geld hebben verdiend en aanmerking zijn gekomen voor staatssteun.
Lekker einde van de Nederlandse rechtsstaat.
Toon eerst maar aan dat tienduizend Nederlanders al hun bezittingen op illegale wijze hebben vergaard en dat zij die het geld hebben aangenomen meer schuldig zijn dan zij die ze ons geld hebben gegeven, anders ben je volkomen maf bezig en kan je net zo goed heel de tweede kamer en alle hoge bestuurders van de DNB kaalplukken ad random.
Tot zover je geloofwaardigheid, dan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Die moet je inderdaad ook meenemen ja, goed idee. En nu je het over de rechtsstaat hebt, in plaats van in elk individueel geval zo lang door te procederen dat je meer kwijt bent dan het oplevert mag je de rijkste 10.000 rechters en advoctaen ook wel plukken zonder enige vorm van proces.
Ik hoop dat je duidelijk is dat ik pleit voor een revolutie, en niet voor zinloos doormodderen terwijl we links en rechts bestolen worden.
Er zijn meer Fok!ers die bij het minste of geringste pleiten voor een revolutie, totale anarchie of meer van dat soort dingen zouden willen zien. Ik denk dat dit meer zegt over de toestand van hun eigen persoon dan dat ze begrijpen dat dit er hooguit voor zorgt dat we allemaal niets meer hebben - van eten tot onderdak.quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tot zover je geloofwaardigheid, dan.
Met die revolutie ga jij geen geld verdienen en ik hoop dat jij heel lang heel onbetekenend blijft in Nederland. Niemand heeft jouw geld gestolen, niemand kan jouw je geld teruggeven. End of story.
Niemand heeft mijn geld gestolen. Niets aan de hand, doorlopen mensen. Ik denk dat jij degene bent die niet in de echte wereld leeft. Geen nieuws gevolgd over banken en bankiers sinds 2007?quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tot zover je geloofwaardigheid, dan.
Met die revolutie ga jij geen geld verdienen en ik hoop dat jij heel lang heel onbetekenend blijft in Nederland. Niemand heeft jouw geld gestolen, niemand kan jouw je geld teruggeven. End of story.
Dus er zijn geen miljarden naar falende bankiers gegaan (onder de naam "Griekenland" bv) en diezelfde miljarden moeten nu niet worden bezuinigd op oa onderwijs, zorg, politie en leger?quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Er zijn meer Fok!ers die bij het minste of geringste pleiten voor een revolutie, totale anarchie of meer van dat soort dingen zouden willen zien. Ik denk dat dit meer zegt over de toestand van hun eigen persoon dan dat ze begrijpen dat dit er hooguit voor zorgt dat we allemaal niets meer hebben - van eten tot onderdak.
Overigens ben ik het eens met je opmerking over het 'gestolen geld' - volgens mij is het kwartje nog niet gevallen dat dit geld nooit ergens op de plank heeft gelegen en dus in dat opzicht nu niet in de crisis van eigenaar is gewisseld maar simpelweg niet meer is.
Wow, wat goed van je zeg!quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Niemand heeft mijn geld gestolen. Niets aan de hand, doorlopen mensen. Ik denk dat jij degene bent die niet in de echte wereld leeft. Geen nieuws gevolgd over banken en bankiers sinds 2007?
Ik ook niet - ik heb dat dan ook niet gezegd. Begon jij niet over het kaalplukken van bankiers, omdat die het geld gestolen hebben? Beetje opletten wat roeptoetert hoor.quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:37 schreef Viajero het volgende:
Dus er zijn geen miljarden naar falende bankiers gegaan (onder de naam "Griekenland" bv) en diezelfde miljarden moeten nu niet worden bezuinigd op oa onderwijs, zorg, politie en leger?
Ik begrijp echt niet hoe je dat kan denken.
Ik dacht toch dat het zelfs bij de revolutionairen op Fok bekend was dat dit fractioneel bankieren met derivaten en andere complexe financiële producten ertoe heeft geleid dat er veel fictief geld is verdiend. Als een bank van 10 miljard 50 miljard heeft gemaakt en dat nu moet bijstellen naar 10 miljard of minder, kan je als gedupeerde wek proberen het geld te zoeken bij het management, maar dat zijn peanuts.quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Er zijn meer Fok!ers die bij het minste of geringste pleiten voor een revolutie, totale anarchie of meer van dat soort dingen zouden willen zien. Ik denk dat dit meer zegt over de toestand van hun eigen persoon dan dat ze begrijpen dat dit er hooguit voor zorgt dat we allemaal niets meer hebben - van eten tot onderdak.
Overigens ben ik het eens met je opmerking over het 'gestolen geld' - volgens mij is het kwartje nog niet gevallen dat dit geld nooit ergens op de plank heeft gelegen en dus in dat opzicht nu niet in de crisis van eigenaar is gewisseld maar simpelweg niet meer is.
Waarom moet die lokale overheid dan nog harder bezuinigen dan wij? Omdat ze hun schulden moeten afbetalen. Waarom hebben ze zoveel schulden? Omdat banken en andere financiele instellingen roekeloos veel geleend hebben, door oa het vervalsen van rapporten aangespoord door enorme bonussen. Waar gaat het geld heen? Naar die roekeloze en leugenachtge bankiers. Waarom zouden wij moeten opdraaien voor de fouten van de Griekse regering en de financiele sector?quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Wow, wat goed van je zeg!
[..]
Ik ook niet - ik heb dat dan ook niet gezegd. Begon jij niet over het kaalplukken van bankiers, omdat die het geld gestolen hebben? Beetje opletten wat roeptoetert hoor.
Overigens gaat in het geval van Griekenland het geld niet per se naar de banken aldaar - maar naar de lokale overheid, omdat die 'n beetje veel heeft gelogen over hun huishoudboekje. Nu betalen wij inderdaad de rekeningen van het land en is het inderdaad de vraag of dat slim is. Wij moeten hier hoe dan ook bezuinigen, aangezien we door roeptoeters zoals jezelf allemaal bang zijn eraan te gaan en gestopt zijn met nadenken.
Jahoor, ik denk zelfs dat ik iets beter op de hoogte ben van de onkunde bij bankiers. Het was geen clubje kwaadwillenden die massaal geld hebben gestolen om dat op de Bahamas te zetten. Er is geen complot, geen samenzwering. Er was een overheersen gevoel aanwezig dat de bomen tot de hemel groeiden en men niets fout kon doen. Jij mag het boeven vinden, soit, er zitten vast wat onethische figuren tussen, maar dat maakt niet de hele bankenwereld de antichrist.quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Niemand heeft mijn geld gestolen. Niets aan de hand, doorlopen mensen. Ik denk dat jij degene bent die niet in de echte wereld leeft. Geen nieuws gevolgd over banken en bankiers sinds 2007?
Dus? Ik zeg dat de IB in Nederland uitstekend geregeld is, en Box 3 vormt daar onderdeel van.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar voor een heldere en duidelijke discussie gebruiken we de VRH en de IB voor respectievelijk de inkomstenbelasting op vermogen - de vermogensrendementsheffing of vermogenbelasting, zo je wilt - en de IB voor de inkomstenbelasting op loon uit arbeid of kortweg inkomstenbelasting.
Tenminste, dit is sinds een paar jaar POL naar mijn mening gangbaar.
Maar daar is een hele eenvoudige oplossing voor, mijn bestequote:Op vrijdag 13 april 2012 07:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom moet die lokale overheid dan nog harder bezuinigen dan wij? Omdat ze hun schulden moeten afbetalen. Waarom hebben ze zoveel schulden? Omdat banken en andere financiele instellingen roekeloos veel geleend hebben, door oa het vervalsen van rapporten aangespoord door enorme bonussen. Waar gaat het geld heen? Naar die roekeloze en leugenachtge bankiers. Waarom zouden wij moeten opdraaien voor de fouten van de Griekse regering en de financiele sector?
En omdat het natuurlijk juridisch lekker dichtgespijkerd is en politici alleen als zombies geld overmaken naar het falende financiele systeem, zonder voorwaarden of straffen blijft het telkens weer gebeuren - als je mensen beloont voor enorme verliezen dan zullen ze enorme verliezen blijven maken. Dat is echt basis economie.
Ik ben juist niet bang eraan te gaan, maar ik zie dat er veel teveel bezuinigd wordt en dat die bedragen ongeveer gelijk zijn aan wat aan falende bankiers is gegeven. Zonder voorwaarden en met behoud van bonussen. Ik trap juist als een van de weinigen niet in de leugen dat de wereld vergaat als we falende bankiers niet belonen. Ik zie het als gelegaliseerde diefstal uit de staatskas op enorme schaal. Alle politieke partijen doen mee, dus democratisch valt er ook niets te doen. Het enige dat we kunnen doen is een revolutie.
En dat is heel spijtig, maar ik zie echt geen andere weg.
Ah, het was een onschuldig foutje waar iedereen voor moet boeten behalve degenen die dat onschuldige foutje hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jahoor, ik denk zelfs dat ik iets beter op de hoogte ben van de onkunde bij bankiers. Het was geen clubje kwaadwillenden die massaal geld hebben gestolen om dat op de Bahamas te zetten. Er is geen complot, geen samenzwering. Er was een overheersen gevoel aanwezig dat de bomen tot de hemel groeiden en men niets fout kon doen. Jij mag het boeven vinden, soit, er zitten vast wat onethische figuren tussen, maar dat maakt niet de hele bankenwereld de antichrist.
Dus je vind dat er geen verantwoording ligt bij mensen die schulden aangaan zonder enige vorm van planning over het terugbetalen er van? Ik ben opgevoed met de wetenschap dat als je iets van iemand leent, je het altijd moet terugbetalen. Financiele zwakzinnigheid is wat mij betreft ook geen excuus.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ah, het was een onschuldig foutje waar iedereen voor moet boeten behalve degenen die dat onschuldige foutje hebben gemaakt.
Ik zeg niet dat er een complot was, ik vind het alleen niet te rechtvaardigen dat iedereen betaalt voor de fouten van een gehele sector behalve de mensen in die sector zelf, omdat ze zichzelf tot onmisbare goden hebben uitgeroepen en onze politici dat zonder vragen accepteren.
Als het inderdaad wij allemaal zou zijn dan zou ik het nog enigszins te rechtvaardigen vinden. Maar de financiele sector gaat vrolijk op oude voet door. Iedereen moet bijdragen, behalve de falende bankiers die uit belastinggeld miljoenenbonussen krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:59 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dus je vind dat er geen verantwoording ligt bij mensen die schulden aangaan zonder enige vorm van planning over het terugbetalen er van? Ik ben opgevoed met de wetenschap dat als je iets van iemand leent, je het altijd moet terugbetalen. Financiele zwakzinnigheid is wat mij betreft ook geen excuus.
Hetgeen jij volledig bij 'de sector' neerlegt is een volledige wereld geweest met vele spelers. Van toezicht wat niet toe zag, van burgers die zaken aangingen die te mooi waren om waar te zijn tot bedrijven die hier vervolgens geld aan gingen verdienen. Dus in zekere zin is het verklaarbaar waarom wij allemaal moeten meebetalen aan 'de crisis' - wij hebben namelijk het riant geleende geld ook opgemaakt.
Mee eens. Overheden zouden nooit mogen lenen. Dat was echter slechts een deel van het probleem. Ook andere bankschulden zijn door overheden overgenomen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar daar is een hele eenvoudige oplossing voor, mijn beste.
Zorg ervoor dat je land geen schulden aangaat, dan ben je niet afhankelijk van die falende, graaiende en verwerpelijke bankiers. Betaal nu de staatsschuld af, ga geen nieuwe leningen aan en je hebt niets meer te maken met die hele wereld.
Probleem opgelost!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |