Nee hoor, het merendeel van de Nederlanders laat gewoon de handjes wapperen. Ik ben bepaald niet bijzonder.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
Jij bent dan ook een bovengemiddeld stoer iemand.

doen eens simpel nadenken.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat studeer jij in hemelsnaam? Kunstacademie of zo?

Daar zijn al wel speciale controleurs voor, die komen na aanvraag van bijstand thuis kijken wat er eerst opgegeten kan worden.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kun je een goede babi pangang van maken...

Ik had al iets gezegd over die extra kosten: geen probleem.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:15 schreef k_man het volgende:
Die servicepunten hoeven niet bemand te worden? Automatiseren wordt vast ook een daverend succes en kost niks.
Het was een voorbeeld. Er is vast meer te doen en het hoeft ook niet iedere dag om een belemmering te zijn.quote:Nogmaals: denk je nou echt na voor je zoiets tikt? Gaan we in Rotterdam elke dag 28.000 mensen laten schoffelen? Wat gaan die mensen in godsnaam allemaal schoffelen?

En dat terwijl ik hartstikke rechts ben.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:15 schreef Life2.0 het volgende:
Bankfurt heeft een punt.. uitkeringtrekker = evolutie

das dan heel simpel, de voordeeltjes, subsidies, etc van de parasieten naar de minimuminkomens verplaatsen...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:22 schreef Life2.0 het volgende:
Punt is dat het korten van de uitkering (bestaanmin) gewoon niet helpt. Werken moet je aantrekkelijk maken. Simpel en makkelijk, maar je meot wel de ballen hebben om dit te regelen ipv zieltjes te kweken door met loze oneliners te komen over "hard aanpakken" "verantwoordelijkheid" "controles" "terugbetalen".
Aan de andere kant zie ik in mijn omgeving veel mensen die klaar zijn met hun opleiding (zowel hbo als wo) maar simpel niet verder komen dan schoonmaken, en dat dus al jaren lang.. Dat is een dubbel zwaard en neemt simpel werk weg voor simpele mensen en aan de andere kant werkt iemand voor niets voor toekosmt..

Nogmaals, volgens de OP gaat het alleen al in Rotterdam om 28.000 arbeidsgeschikte werklozen. Moet de gemeente Rotterdam aan 28.000 mensen maaltijden gaan verstrekken? Aan 28.000 mensen een zinnige dagbesteding geven? Waar laten we überhaupt elke dag die 28.000 mensen? Heb je enig idee hoeveel mensen dat zijn?quote:Op donderdag 12 april 2012 00:16 schreef robdegroot het volgende:
[..]
7.00 melden anders geen ontbijt.
van 7.00 tot 12.00 iets doen. en iets is ruim, van op de hometrainer tot schoffelen, je komt gewoon het terrein niet af of je verliest je uitkering.
12 uur maaltijd en dan weer een dagbesteding.
17.00 eten en dan mag je naar huis, uiteraard met de fiets, lopend of OV.
kun je savonds idd lekker hobbyen, als je dat tenminste kunt betalen

Ik heb het je uitgelegd en ik heb geloof ik ook nog een link gegeven waarin het e.e.a. uitgelegd staat.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Schijnbaar niet. En dat was ik ja. Het gaat om een vorm van productie waarbij er roulatie is in goederen en niet alles voor iedereen tegelijk ! Dat alleen is al besparend natuurlijk, veel efficienter !

Vrijheid houdt wel ruim op voor "parasiteren".quote:Op donderdag 12 april 2012 00:16 schreef Ryan3 het volgende:
Wel grappig ook dat de helden van de vrijheid overal controleurs, toezichthouders en afvinkers willen inzetten ook. Iets zegt me dat ze de vrijheid helemaal niet lief hebben.

Het merendeel van mensen in de bijstand zit daar liever niet maar komen er simpelweg niet meer uit en verzanden in een treurig leeg bestaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor, het merendeel van de Nederlanders laat gewoon de handjes wapperen. Ik ben bepaald niet bijzonder.

Hij zal het met de beste bedoelingen doen... maar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, en dan is het nog aan de mensen om daar wel aan te denken, die man doet het belangenloos. Hij leeft nog een paar jaar en dan is de beste man er niet meer.

Als je je pleidooi moet illustreren met voorbeelden die absoluut nergens op slaan, heb je een erg zwakke zaak.quote:

desnoods laat je ze in een weiland of een braakliggend terrein samenkomen.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Nogmaals, volgens de OP gaat het alleen al in Rotterdam om 28.000 arbeidsgeschikte werklozen. Moet de gemeente Rotterdam aan 28.000 mensen maaltijden gaan verstrekken? Aan 28.000 mensen een zinnige dagbesteding geven? Waar laten we überhaupt elke dag die 28.000 mensen? Heb je enig idee hoeveel mensen dat zijn?

Het gaat over het nemen van een bepaalde weg, ik weet zeker dat met de juiste intentie dat allemaal mogelijk zou zijn. Maar met de nu heersende gedachten is niets mogelijk, behalve ellende creeeren tot in de eeuwigheid.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het je uitgelegd en ik heb geloof ik ook nog een link gegeven waarin het e.e.a. uitgelegd staat.
Dat jij dat wil negeren... prima. Maar ga ajb eens het boek economie voor dummies doorakkeren, dan is het wel klaar denk ik.

Er wordt goed voor betaald.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:20 schreef Flow3r het volgende:
Dat gezeik over die tekorten aan personeel in de zorg, betaal er dan goed voor

Nou ja, ik had wel verwacht dat je zou zeggen dat je helemaal niet een voorstander bent van toezichthouders, althans voor de financiële wereld, voor de hypotheekverstrekkers, de verzekeraars, de bankiers, de bonusverstrekkers... toch? Dat klopt toch? Alleen toezichthouders voor de kleine krabbelaars. Hun Gedanken sind nicht frei.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vrijheid houdt wel ruim op voor "parasiteren".

Overbodige managers schrappen.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er wordt goed voor betaald.
En wil je meer betalen? Prima. Vertel even waar je het geld vandaan wil halen...

als die parasieten gaan werken kan het uitgespaarde geld ook daar deels naartoe vloeien.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:20 schreef Flow3r het volgende:
Goed geld zorgt dat iedereen wil werken, Polen reizen hele kilometers om hier 4 x hun maandsalaris te verdienen.
Dat gezeik over die tekorten aan personeel in de zorg, betaal er dan goed voor

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |