abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110202987
Tja harde titel maar ook niets meer dan de waarheid:

quote:
Uitkeringstrekkers Rotterdam solliciteren niet
Laatste update: 11 april 2012 17:28 info
ROTTERDAM - Bijna de helft (14.000) van de arbeidsgeschikte uitkeringsgerechtigden in Rotterdam zoekt niet actief naar werk, terwijl dat wel moet.

Foto: Thinkstock
De groep denkt niet sollicitatieplichtig te zijn vanwege gezondheidsproblemen. Dit kost Rotterdam jaarlijks zo'n 200 miljoen euro.
Dat staat in het tweede koopkrachtonderzoek van de gemeente Rotterdam, waar Leefbaar Rotterdam bij monde van Maarten Struijvenberg woensdag vragen over stelde in de commissie Maatschappelijke Ondersteuning, Volksgezondheid, Sociale Zaken en Participatie.
Struijvenberg zegt de cijfers ''schrikbarend hoog'' te vinden. ''Het gaat om zo'n 14.000 mensen die gewoon niet op zoek gaan naar werk, terwijl ze wettelijk een sollicitatieplicht hebben.
De sociale dienst moet hen controleren en maatregelen tegen hen nemen, alleen al omdat dit de gemeente jaarlijks 200 miljoen euro aan bijstand kost.''
Schrijnend
Struijvenberg vindt het vooral schrijnend omdat uit hetzelfde onderzoek blijkt dat mensen met een laagbetaalde baan het vaak slechter hebben dan mensen met een uitkering. Bijstandsgerechtigden kunnen in tegenstelling tot mensen met een baan vaak aanspraak doen op allerlei financiële regelingen.
http://www.nu.nl/economie(...)lliciteren-niet.html

dus 7.000 luie flikkers parasiteren op kosten van de belastinbetaler voor alleen al in rotterdam 200.000 miljoen euro. Onlangs konden we wel 200.000 miljoen besparen op het onderwijs...landelijk.

een reactie op nujij die ik ook al in mijn omgeving gezien heb:

quote:
Uit protest ben ik al één dag in de week minder gaan werken. Het scheelt netto niet eens zo veel door die volslagen idiote belastingdruk. Ik ben niet bereid om me het lazerus te werken om asocialen uit de wind te houden.

Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1rlG3EhRz
en de luie uitkeringstrekker:

quote:
Ik zit ook in de bijstandsuitkering en solliciteer ook niet, hoezo zou ik het wel moeten doen als ik thuis hetzelfde verdien en dat voor niks doen ook nog, nou het kan niet leuker.

Ik heb in 3 ploegendienst gewerkt en kreeg 1600 euro per maand nu thuis krijg ik 1250 van de uitkering + heel veel andere subsidies en geloof me ik hou nu veel meer over dan eerst.

Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1rlGGG09E
quote:
WOOOOOOW jullie zijn echt raar,

Jullie maken je druk voor een paar uitkeringtrekkers maar vergeten wel de leden van het kabinet die een gigantisch hoge salarissen, vrijstand huis, auto met chauffeurs etc hebben. En wat doen ze er allemaal voor?. Jep, niks tot heel weinig.

Ik zal je wat vertellen, behalve jou plukt iedereen wat van de staat. Eerlijke mensen heb je maar heel weinig van, het lijkt erop dat ze zijn uitgestorven lol.

Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1rlGZ6jlm
sinds wanneer verdienen de kamerleden gezamelijk 200 miljoen :')
wat een redenatie.

als dit alleen al in rotterdam 200 miljoen is, wat is het landelijk wel niet...

Word eens tijd dat men deze parasieten keihard aanpakt.
pi_110203282
quote:
Struijvenberg vindt het vooral schrijnend omdat uit hetzelfde onderzoek blijkt dat mensen met een laagbetaalde baan het vaak slechter hebben dan mensen met een uitkering. Bijstandsgerechtigden kunnen in tegenstelling tot mensen met een baan vaak aanspraak doen op allerlei financiële regelingen.
Dit stukje dekt eigenlijk heel de lading wel, waarom zou iemand gaan werken als hij er financieel niet beter van word.
Als ik in die positie zou zitten hadden ze ook de tering kunnen krijgen.
pi_110203558
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:26 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dit stukje dekt eigenlijk heel de lading wel, waarom zou iemand gaan werken als hij er financieel niet beter van word.
Als ik in die positie zou zitten hadden ze ook de tering kunnen krijgen.
daarom moet het systeem worden veranderd.
dat tuig dat niet wil werken gewoon keihard korten en het leven zo vervelend mogelijk maken.
Met het geld dat je bespaard, 200.000.000 kun je die minimumloon wel aanvullen met subsidie of extra's.
pi_110203648
De groep denkt niet sollicitatieplichtig te zijn vanwege gezondheidsproblemen. Dit kost Rotterdam jaarlijks zo'n 200 miljoen euro.

Oh....dus de gemeente is er nooit ingeslaagd die mensen duidelijk te maken hoe de regels in elkaar zitten? want anders kan ik het niet zien....

De sociale dienst moet hen controleren en maatregelen tegen hen nemen, alleen al omdat dit de gemeente jaarlijks 200 miljoen euro aan bijstand kost.''

Dat doen/deden ze dus niet?

wiens fout is dat dan?

TS, je bent net zo walgelijk bezig als deze "Achterbaks Nederland" medewerker ;)
  woensdag 11 april 2012 @ 21:31:40 #5
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_110203694
Dus dat wat al jaren bekend is 'op de straat' wordt nu eindelijk ook eens opgepikt door de mensen die dit laten bestaan?

Ik ben het niet met die uitkeringsgerechtigde eens, maar hij heeft wel gelijk.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_110203776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:30 schreef robdegroot het volgende:

[..]

daarom moet het systeem worden veranderd.
dat tuig dat niet wil werken gewoon keihard korten en het leven zo vervelend mogelijk maken.
Met het geld dat je bespaard, 200.000.000 kun je die minimumloon wel aanvullen met subsidie of extra's.
En dat is nu precies wat de heren politici jou willen laten denken. Waarom denkt men niet eens aan het gegeven dat de loonbelasting omlaag kan zodat het werken weer loont?
Het is de wereld op z`n kop deze gedachtengoed.
pi_110203887
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:31 schreef Stupendous76 het volgende:
Dus dat wat al jaren bekend is 'op de straat' wordt nu eindelijk ook eens opgepikt door de mensen die dit laten bestaan?

Ik ben het niet met die uitkeringsgerechtigde eens, maar hij heeft wel gelijk.
het is te makkelijk.
pak ze maar alles af.
de gemeente betaal een dak, massaproductie kleding (liefst uniform), GWE, vreten bij gaarkeukens sochtendsvroeg, smiddags en savonds, geen tv, geen internet, etc.

willen ze meer dan ga maar werken.
  woensdag 11 april 2012 @ 21:34:17 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110203896
quote:
Ik moet zeggen dat dit vaak ook wel onduidelijk is. Zo is mijn moeder, terwijl haar situatie redelijk gelijk bleef, meerdere malen gekeurd waarbij ze de ene keer deels afgekeurd is, de andere keer volledig goedgekeurd en nog een andere keer weer volledig afgekeurd. En onder druk van de parasieten en bezuinigingen moeten artsen verplicht strenger zijn (het 'bonnenquota-gevoel' komt bij me naar boven), waarbij je weliswaar de slechten er wat uit vist, maar ook de goeden treft. Al met al heb je als uitkeringsgerechtigde ook geen duidelijkheid.

Maar je kunt zeiken wat je wilt. Zolang er gigantisch bezuigingd moet worden bij het UWV, waardoor de medewerkers die al niet eens genoeg tijd hadden om alle mensen te helpen met werk zoeken nu nog minder kunnen doen, dan ga je mensen ook niet meer aan het werk krijgen. Maar vooral niet aan de HRA zitten regering :W
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_110204174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:34 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat dit vaak ook wel onduidelijk is. Zo is mijn moeder, terwijl haar situatie redelijk gelijk bleef, meerdere malen gekeurd waarbij ze de ene keer deels afgekeurd is, de andere keer volledig goedgekeurd en nog een andere keer weer volledig afgekeurd. En onder druk van de parasieten en bezuinigingen moeten artsen verplicht strenger zijn (het 'bonnenquota-gevoel' komt bij me naar boven), waarbij je weliswaar de slechten er wat uit vist, maar ook de goeden treft. Al met al heb je als uitkeringsgerechtigde ook geen duidelijkheid.

Maar je kunt zeiken wat je wilt. Zolang er gigantisch bezuigingd moet worden bij het UWV, waardoor de medewerkers die al niet eens genoeg tijd hadden om alle mensen te helpen met werk zoeken nu nog minder kunnen doen, dan ga je mensen ook niet meer aan het werk krijgen. Maar vooral niet aan de HRA zitten regering :W
http://www.uitzendbureau.nl/zoek-vacature?s=&p=Rotterdam&days=

kijk eens, je kunt zelf ook op zoek gaan naar een baan.
pi_110204284
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:37 schreef robdegroot het volgende:

[..]

http://www.uitzendbureau.nl/zoek-vacature?s=&p=Rotterdam&days=

kijk eens, je kunt zelf ook op zoek gaan naar een baan.
Met welk doel? Je komt er immers niet beter uit dan dat je een uitkering zou hebben.
pi_110204389
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:39 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Met welk doel? Je komt er immers niet beter uit dan dat je een uitkering zou hebben.
omdat als iedereen zo denkt niemand meer werkt en er geen geld meer is voor uitkeringen.
schijnbaar is uitkering trekken te royaal en makkelijk.
maak ze het dan maar armzalig en moeilijk.
Dan gaan mensen wel weer werken.
  woensdag 11 april 2012 @ 21:40:59 #12
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110204427
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:32 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

En dat is nu precies wat de heren politici jou willen laten denken. Waarom denkt men niet eens aan het gegeven dat de loonbelasting omlaag kan zodat het werken weer loont?
Het is de wereld op z`n kop deze gedachtengoed.
Dit ja ^O^

Uitkeringen verlagen, toeslagen stoppen etc, heeft allemaal geen zin want dan gaan ze alleen maar vaker zwart werken en verdienen ze zo altijd meer dan iemand met een baan.
Pas als werken ook loont voor laagopgeleiden schieten we er misschien iets mee op.
  woensdag 11 april 2012 @ 21:41:58 #13
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110204502
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:40 schreef robdegroot het volgende:

[..]

omdat als iedereen zo denkt niemand meer werkt en er geen geld meer is voor uitkeringen.
schijnbaar is uitkering trekken te royaal en makkelijk.
maak ze het dan maar armzalig en moeilijk.
Dan gaan mensen wel weer werken.
Nee, ze gaan meer zwart werken en 'hosselen' :D
pi_110204503
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:40 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Dit ja ^O^

Uitkeringen verlagen, toeslagen stoppen etc, heeft allemaal geen zin want dan gaan ze alleen maar vaker zwart werken en verdienen ze zo altijd meer dan iemand met een baan.
Pas als werken ook loont voor laagopgeleiden schieten we er misschien iets mee op.
zwart werken, dan gewoon de uitkering stop zetten.

zo moeilijk is het allemaal niet
  woensdag 11 april 2012 @ 21:42:44 #15
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110204573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:41 schreef robdegroot het volgende:

[..]

zwart werken, dan gewoon de uitkering stop zetten.

zo moeilijk is het allemaal niet
Dan moet je ze wel kunnen betrappen
pi_110204645
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:23 schreef robdegroot het volgende:
dus 7.000 luie flikkers parasiteren op kosten van de belastinbetaler
Volgens het artikel 14.000. Waarom neem je daar de helft van?

Verder overigens een tamelijk stompzinnig topic.
pi_110204704
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:42 schreef Flow3r het volgende:

[..]

zoals gezegd, eten in gaarkeukens, verplicht melden tussen 7 en 8 om 12 uur en om 17.00 uur.
In de tussentijd verplicht solliciteren.

gewoon behandelen als kleuters dus.
pi_110204727
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:42 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik post het nog maar een keer want iedereen schijnt erover heen te lezen....

pi_110204776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:44 schreef robdegroot het volgende:

[..]

zoals gezegd, eten in gaarkeukens, verplicht melden tussen 7 en 8 om 12 uur en om 17.00 uur.
In de tussentijd verplicht solliciteren.

gewoon behandelen als kleuters dus.
lees gewoon maar eens lezen...kleuter ;)
pi_110204795
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:44 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Ik post het nog maar een keer want iedereen schijnt erover heen te lezen....

veranderen dus, maar het is al bizar dat zoiets gecontroleerd moet worden op massale schaal.
pi_110204906
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:45 schreef robdegroot het volgende:

[..]

veranderen dus, maar het is al bizar dat zoiets gecontroleerd moet worden op massale schaal.
Bizar?

Dat is normaal...en gebeurd al jaren gebrekkig, dat moet je echter wel de controleur verwijten...niet de mensen zelf...tenzij je het probleem wil laten voortduren ;)
pi_110205227
De armoedeval is ook zo'n ellende.

Uitkeringen lager zodat werken meer loont. ^O^
pi_110205331
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:49 schreef robin007bond het volgende:
De armoedeval is ook zo'n ellende.

Uitkeringen lager zodat werken meer loont. ^O^
:|W

....zucht

wat denkje dat er daarna omlaag gaat?

Jouw loon, kortzichtige *^&(!$ :( _O-

Edit: Uitkeringen gaan al 10% om laag.....en ik heb al vaker gezegd, vaak leven die mensen juist van die 10%....dat is hun enige besteedbare inkomen, en wordt dus straks al wegbezuinigd met alle gevolgen van dien...op een gegeven moment houd het bezuinigen gewoon op ;)
  woensdag 11 april 2012 @ 21:51:57 #24
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110205434
Valt niet te controleren, al moeten ze zich elk uur melden.
Uitkering + zwart geld is meer dan een baan voor ongeschoolden, ze zullen altijd blijven hosselen, van strijkgoed mee naar eigen huis nemen, tot honden uitlaten, fietsbanden plakken etc. Niet te controleren.

Een beter loon voor 40 uur buffelen aan de onderkant zou misschien helpen.
pi_110205468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:50 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

....zucht

ach zolang we polen importeren om hier te werken zal het wel meevallen.
pi_110205518
Zwartwerken--yihaa !
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110205585
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:51 schreef Flow3r het volgende:
Valt niet te controleren, al moeten ze zich elk uur melden.
Uitkering + zwart geld is meer dan een baan voor ongeschoolden, ze zullen altijd blijven hosselen, van strijkgoed mee naar eigen huis nemen, tot honden uitlaten, fietsbanden plakken etc. Niet te controleren.

Een beter loon voor 40 uur buffelen aan de onderkant zou misschien helpen.
nee, nu hebben ze hun vrijheid en uitkering.
als je ze elke dag meerdere malen ergens laat melden en in de gaarkeukens laat werken zullen ze het snel zat worden, iig een aanzienlijk deel.
pi_110205719
laat ook maar weer :|W ...dit is wederom geen serieuze discussie, gewoon een bakje voor rechts Fokkend Nederland om in te kotsen...veel plezier jongens & meisjes :W
pi_110205729
Godverdomme Rob, hier heb je goed over nagedacht!
pi_110205790
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:31 schreef DontGiveAFok het volgende:

Oh....dus de gemeente is er nooit ingeslaagd die mensen duidelijk te maken hoe de regels in elkaar zitten? want anders kan ik het niet zien....

Dat doen/deden ze dus niet?

wiens fout is dat dan?

TS, je bent net zo walgelijk bezig als deze "Achterbaks Nederland" medewerker ;)
Het justitieel apparaat moet ook boeven opsporen en misdaden oplossen maar doet dat niet in voldoende mate, dat wil toch nog niet zeggen dat de schuld van de bestaande criminaliteit bij justitie ligt?
pi_110205946
Goed topic, kudoos en +1 weer !
pi_110205985
Ik ben trouwens blij dat ik over enkele maanden klaar ben met mijn studie.
Kan ik de rest van de familie achterna naar duitsland.
pi_110205986
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:55 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het justitieel apparaat moet ook boeven opsporen en misdaden oplossen maar doet dat niet in voldoende mate, dat wil toch nog niet zeggen dat de schuld van de bestaande criminaliteit bij justitie ligt?
Dat zeg ik ook nergens...maargoed ik ging die topic sowieso verlaten, veel plezier met jullie gal spuwen, gefrustreerde VVD'ers ;)
pi_110205992
Wat ik in dit bericht mis is of dat die groep mensen inderdaad niet kan werken wegens gezondheidsproblemen of wordt het slechts als excuus gebruikt? Er is namelijk in dit land een groep mensen die buiten de strenge keuring valt, maar echt niet in staat is om te werken door een chronische ziekte.

Het systeem zou zo moeten zijn dat het precies de lijn trekt tussen ziekte en geen ziekte, maar zo werkt het in de praktijk nooit en er is altijd een groep de dupe van die nét buiten de boot valt. Nu vangt de gemeente die op middels de bijstand. Willen we die groep dan echt kapot laten vallen?
-
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 21:58:06 #35
249559 crew  Lavenderr
pi_110206008
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:55 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Precies. Ik zie hier veel omgekeerde argumentatie.
Laagbetaalden beter belonen, uitkeringstrekkers meldplicht. Er moet toch iets zijn om dit misbruik aan te pakken?
  woensdag 11 april 2012 @ 21:58:56 #36
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110206079
Waarom mensen die 40 uur werken, ook al is dat ongeschoold werk, eens voor de verandering een fatsoenlijk salaris geven zodat ze rond komen zonder allerlei toeslagen?
pi_110206092
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:57 schreef robdegroot het volgende:
Ik ben trouwens blij dat ik over enkele maanden klaar ben met mijn studie.
Kan ik de rest van de familie achterna naar duitsland.
Right... wie is hier nou d profiteur? :')
pi_110206169
En de wittenboorden bodemloze putten, hoe gaan we die dichten..Dat we nu in een crisis zitten ligt toch niet aan de uitkeringen of wel dan ? We moeten gewoon wat vingers kunnen wijzen vrees ik.
pi_110206175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:57 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook nergens...maargoed ik ging die topic sowieso verlaten, veel plezier met jullie gal spuwen, gefrustreerde VVD'ers ;)
Wiens fout is het dan? Beantwoord je eigen vraag dan eens?
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 22:00:24 #40
249559 crew  Lavenderr
pi_110206194
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:57 schreef splendor het volgende:
Wat ik in dit bericht mis is of dat die groep mensen inderdaad niet kan werken wegens gezondheidsproblemen of wordt het slechts als excuus gebruikt? Er is namelijk in dit land een groep mensen die buiten de strenge keuring valt, maar echt niet in staat is om te werken door een chronische ziekte.

Het systeem zou zo moeten zijn dat het precies de lijn trekt tussen ziekte en geen ziekte, maar zo werkt het in de praktijk nooit en er is altijd een groep de dupe van die nét buiten de boot valt. Nu vangt de gemeente die op middels de bijstand. Willen we die groep dan echt kapot laten vallen?
Voor de mensen die terecht een uitkering hebben zijn dit soort dingen ook zo zuur. Kún je al niet werken pmdat je een ziekte hebt, krijg je nog een slechte naam door de onterechte uitkeringstrekkers.
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 22:01:59 #41
249559 crew  Lavenderr
pi_110206327
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
En de wittenboorden bodemloze putten, hoe gaan we die dichten..Dat we nu in een crisis zitten ligt toch niet aan de uitkeringen of wel dan ? We moeten gewoon wat vingers kunnen wijzen vrees ik.
Of de mensen die wel kunnen maar niet wíllen eens een keer écht aanpakken. Je moet toch met me eens zijn dat dit niet deugt? Alleen al in Rotterdam 14.000 uitkeringstrekkers die weigeren te werken terwijl ze het wel kunnen. Dat is toch onverteerbaar?
pi_110206412
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Of de mensen die wel kunnen maar niet wíllen eens een keer écht aanpakken. Je moet toch met me eens zijn dat dit niet deugt? Alleen al in Rotterdam 14.000 uitkeringstrekkers die weigeren te werken terwijl ze het wel kunnen. Dat is toch onverteerbaar?
Tuurlijk zijn er problemen en daar zijn de uitbuiters er één van, maar het echte probleem gaat veel dieper dan dat. Zolang daar niet naar gekeken wordt ben je nergens, dan blijft het aanpappen.
pi_110206648
quote:

[..]

....zucht

Edit: Uitkeringen gaan al 10% om laag.....en ik heb al vaker gezegd, vaak leven die mensen juist van die 10%....dat is hun enige besteedbare inkomen, en wordt dus straks al wegbezuinigd met alle gevolgen van dien...op een gegeven moment houd het bezuinigen gewoon op ;)
Afgezien van de krachttermen denk ik dat dit een correcte weergave is van de situatie.
De bijstanduitkering is naast vangnet ook het fundament onder het nederlandse loongebouw, als je daar aan gaat peuteren zakt de rest vanzelf naar beneden. En van minder dan het huidige bijstandniveau kunnen nog maar heel weinig mensen rondkomen.

Als financiele prikkels om je eigen geld te verdienen ontbreken niet werken, of zelfs averechts werken, moet er wat anders verzonnen worden. Blijkbaar is het te leuk om gratis geld te krijgen. Maak het dan maar wat minder leuk zou ik zeggen. Het idee van 4x per dag stempelen biedt wellicht mogelijkheden.
-
pi_110206753
quote:

[..]

....zucht

Lonen zijn gekoppeld aan de uitwerkingen? Sinds wanneer?
pi_110206760
Maar gaat dat de crisis oplossen is de vraag, of is het symboolpolitiek ?
  woensdag 11 april 2012 @ 22:08:13 #46
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110206798
Het bruto minimumloon is iets van 1400 euro 8)7
Wat houden ze daar van over?
Werk moet wel lonen.
pi_110207066
quote:
En dit is natuurlijk gewoon dramatisch....
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110207121
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Google maar eens op 'speciale bijstand'. Wat voor schrijnende gevallen je dan allemaal te zien krijgt :')

Dit soort taferelen ook :' )

http://nos.nl/artikel/78622-sp-wil-flatscreen-voor-minima.html
pi_110207151
quote:

[..]

Bij de afgelopen 3 verkiezingen zou er vanuit elke partij aan dat te grote verschil iets gedaan worden.
pi_110207210
pimp de system bru box
  woensdag 11 april 2012 @ 22:14:12 #51
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110207221
quote:

[..]

Het is zwaar belachelijk
pi_110207242
note: ik heb geen uitkering.
pi_110207272
quote:
Pfff alsof mensen met een laagbetaalde baan niet frauderen als ze de kans hebben, gister nog vertelde mijn broertje doodleuk dat zijn collega zijn kind niet gaat erkennen zodat zijn vriendin en hij meer geld krijgen. -O- Zolang die financiële regelingen beschikbaar zijn zal men frauderen zit gewoon in de aard van het beestje.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_110207297
Vraagje:

Als het nu geen crisis was geweest, maar weer gewoon een topjaartje winst draaien op de net afgesloten hypotheek. Hadden we ons dan ook zo druk gemaakt ?
pi_110207419
TS, 200.000 miljoen is 200 miljard. Wordt niet eens opgemerkt..
  woensdag 11 april 2012 @ 22:18:43 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110207490
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Vraagje:

Als het nu geen crisis was geweest, maar weer gewoon een topjaartje winst draaien op de net afgesloten hypotheek. Hadden we ons dan ook zo druk gemaakt ?
Neen.
Dat is te moeilijk voor de normale burger

Helaas is het ook te ingewikkeld voor de volksvertegenwoordiging. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_110207595
Dat bedoel ik, gewoon hypocriet noem ik dat..En nu gelijk afgeven op de onderkant als het even tegenzit, walgelijk gewoon.
pi_110207835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Google maar eens op 'speciale bijstand'. Wat voor schrijnende gevallen je dan allemaal te zien krijgt :')

Dit soort taferelen ook :' )

http://nos.nl/artikel/78622-sp-wil-flatscreen-voor-minima.html
Tja zucht, totale idioterie toch? Ik kijk er niet eens meer van op :{
Het slaat uberhaupt nergens op dat 'de minima' geld kijgen voor een luxe-artikel als een TV. Totale kolder. Het stikt van de 2e hands TVs voor 25 euro bij 2e handsshops en op internet. Maar nee, dat schijnt te min te zijn, wordt mij hier altijd verteld door bepaalde uitkeringstrekkers.
Voor een wasmachine kan ik dan wat meer begrip opbrengen, maar voor een TV man, jezus wat een onzin.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110207882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Vraagje:

Ik maak me hier al jaren en jaren druk om. Het ondermijnt ook mijn zin in werken/belasting afdragen.
pi_110207920
quote:
15s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat bedoel ik, gewoon hypocriet noem ik dat..En nu gelijk afgeven op de onderkant als het even tegenzit, walgelijk gewoon.
460 euro gemeenschapsgeld om een TV te kopen. Dat is walgelijk. Wat een smerige decadentie.
pi_110208026
Nu ga ik even heel elitair uit de hoek komen maar het moet me van het hart:

Ik heb doorgaans weinig respect voor mensen met een uitkering tenzij echt noodzakelijk (volledig afgekeurd op basis van significante aandoening). Die andere uitvreters: Pak ze de hele bende maar af en trap ze de straat op.
Daarentegen heb ik buitengewoon veel respect voor de werkende mensen aan de onderkant van de samenleving. Ik bewonder ze zelfs: Omdat er zoveel uitvreters zijn die voor een paar tientjes minder op hun nest blijven liggen.
Ik heb (wij allebei) zelf altijd keihard gewerkt en alles zelf opgebouwd. Ik ga dat volk niet betalen. Desnoods emigreren we wel, zoals ik al eerder heb aangegeven.
pi_110208150
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik maak me hier al jaren en jaren druk om. Het ondermijnt ook mijn zin in werken/belasting afdragen.
Je werkt toch voor jezelf en niet om te kijken hoe een ander het doet ?, dan moet je ook objectief gaan kijken waar er nog meer geld verkwist wordt en hoe het gehele systeem verbeterd kan worden ter verbetering van iedereen en alles toch ?

Dan ben je eerlijk bezig. Ik zeg niet dat je dat niet doet trouwens.
pi_110208229
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

460 euro gemeenschapsgeld om een TV te kopen. Dat is walgelijk. Wat een smerige decadentie.
Natuurlijk, dat is ook niet te verkroppen voor de hardwerkende medemens, dat begrijp ik ook wel. Er is nog veel te doen !
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 22:30:24 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_110208260
quote:

[..]

Ja, dat is een middelvinger naar werkenden met een laag loontje.
pi_110208282
quote:

[..]

Volstrekt onacceptabel. Ik flip er bijna van, rustig als ik altijd ben.
pi_110208288
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:26 schreef Chooselife het volgende:
Nu ga ik even heel elitair uit de hoek komen maar het moet me van het hart:

Ik heb doorgaans weinig respect voor mensen met een uitkering tenzij echt noodzakelijk (volledig afgekeurd op basis van significante aandoening). Die andere uitvreters: Pak ze de hele bende maar af en trap ze de straat op.
Daarentegen heb ik buitengewoon veel respect voor de werkende mensen aan de onderkant van de samenleving. Ik bewonder ze zelfs: Omdat er zoveel uitvreters zijn die voor een paar tientjes minder op hun nest blijven liggen.
Ik heb (wij allebei) zelf altijd keihard gewerkt en alles zelf opgebouwd. Ik ga dat volk niet betalen. Desnoods emigreren we wel, zoals ik al eerder heb aangegeven.
Hoe groot is die groep nu eigenlijk die je omschrijft ?
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 22:31:23 #67
249559 crew  Lavenderr
pi_110208321
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat is ook niet te verkroppen voor de hardwerkende medemens, dat begrijp ik ook wel. Er is nog veel te doen !
Vooral voor de luie uitvreters. Aanpakken die hap.
pi_110208350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat is een middelvinger naar werkenden met een laag loontje.
Precies.

Waarom nog werken? Met niks doen krijg je nog meer. :s)

Het minimumloon mag trouwens ook wel omlaag. Puur omdat het mensen die niet meer waard zijn dan het minimumloon werkloos houdt.
pi_110208354
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Hoe groot is die groep nu eigenlijk die je omschrijft ?
Laat maar achterwege, anders slaap ik niet meer.
pi_110208363
Zulke zaken moet je vooral zeer goed doordenken en niet op onderbuik gaan bekijken..
pi_110208423
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:31 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Laat maar achterwege, anders slaap ik niet meer.
Het is maar geld he, jezelf zo druk maken heeft weinig zin anders dan dat het jouw een klote gevoel geeft.
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 22:33:27 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_110208443
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:32 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zulke zaken moet je vooral zeer goed doordenken en niet op onderbuik gaan bekijken..
Nou, de feiten kun je lezen in dat rapport over Rotterdam. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Heeft niets met onderbuik te maken, maar met oneerlijkheid.
pi_110208477
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:32 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Je kunt op je vingers natellen dat het schrikbarende getallen zijn.

Ik heb namelijk wel een gevalletje in de schoonfamilie die er voor kiest om niet te werken, omdat uitkering + subsidies een prima inkomen blijken. Zodra die situatie bestaat, kun je er donder op zeggen dat dit een heel populaire levensstijl is.
pi_110208508
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:33 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Het is maar geld he, jezelf zo druk maken heeft weinig zin anders dan dat het jouw een klote gevoel geeft.
Ik wil wel geld inleveren, maar niet aan die groep uitvreters!
pi_110208518
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, de feiten kun je lezen in dat rapport over Rotterdam. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Heeft niets met onderbuik te maken, maar met oneerlijkheid.
Ik heb het over structurele oplossingen voor alles, ik neem aan voor het gemak dat niet alle mensen zo aan het werk kunnen ? Of wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')