abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 april 2012 @ 13:15:41 #151
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_110528413
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:12 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de opinie in de OP. Ik zou nog wel één collectieve vrije dag aan de twee reeds voorgestelde willen toevoegen (5 mei), maar laat verder iedereen inderdaad zelf beslissen wanneer hij die extra vrije dagen opneemt. Dan kan ik op een dinsdag vrij nemen om met de kleine naar de Efteling te gaan, kan mijn gelovige buurman Wijnand vrij nemen op Hemelvaartsdag of 2de Paasdag en neemt Mohammed lekker vrij tijdens het Suikerfeest, of zoiets.

Een kennis van mij is eigenaar van een kappersketen. Hij vertelde dat met name in de maanden april en mei al die vrije dagen dat zijn zaken dicht zijn echt een gat schieten in zijn omzet. Dus het is nog goed voor ondernemend Nederland ook. Die individuele vrije dagen zijn wel op te vangen door andere kapsters namelijk.
Ik vind het allemaal niet zo gek gedacht. Maar ik denk dat je blij moet hebben met wat je nu hebt. Waarschijnlijk krijg je er iets slechters voor terug.
pi_110528436
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:24 schreef schaal_9 het volgende:
We hebben gemiddeld 6.04 feestdagen die op een doordeweekse dag vallen. Voor ambtenaren zijn dat er 6.57. Dit is het laagste aantal van heel Europa. Franse werknemers bijvoorbeeld genieten gemiddeld 8.71 doordeweekse feestdagen (en 25 wettelijke vakantiedagen). We werken dus al genoeg!

Bij het afschaffen van een aantal feestdagen zullen vooral werkgevers aan het langste eind trekken.
Het voorstel is om de collectieve feestdagen - op 2 na - af te schaffen. Daarnaast pleit de schrijver van het stuk dat de dagen dat we niet meer collectief vrij zijn individueel ingezet kunnen worden (dus bovenop de huidige vakantiedagen). Oftewel, we gaan er niet op achteruit, we krijgen alleen meer keuzevrijheid.
pi_110528573
Eigenlijk zou ik liever pleiten voor meer collectieve vrije dagen. De ellende van vakantieroosters maken... Mijn god...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator donderdag 19 april 2012 @ 13:22:31 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_110528686
mwah ik vind het wel best zo

zoveel hebben we er niet en ik vind het eigenlijk wel fijn dat iedereen op dezelfde dag vrij is voor familiefeestjes enzo ... tweede paas- en kerstdag mogen wel weg van mij

kun je mooi 5 mei ieder jaar officieel vrij van maken en dan blijft er nog 1 dag vrij over voor algehelegeloofsgeheelonthoudersdag oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_110528787
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het voorstel is om de collectieve feestdagen - op 2 na - af te schaffen. Daarnaast pleit de schrijver van het stuk dat de dagen dat we niet meer collectief vrij zijn individueel ingezet kunnen worden (dus bovenop de huidige vakantiedagen). Oftewel, we gaan er niet op achteruit, we krijgen alleen meer keuzevrijheid.
Dan hoop ik idd dat ze het wettelijk minimum aan vakantiedagen even hard opschroeven.
pi_110529092
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:12 schreef Nielsch het volgende:

Een kennis van mij is eigenaar van een kappersketen. Hij vertelde dat met name in de maanden april en mei al die vrije dagen dat zijn zaken dicht zijn echt een gat schieten in zijn omzet. Dus het is nog goed voor ondernemend Nederland ook. Die individuele vrije dagen zijn wel op te vangen door andere kapsters namelijk.
Ik wist niet dat haar ook ophield met groeien op een collectieve vrije dag. Toevallig moet ik rond het eind van de maand naar de kapper, maar aangezien die op koninginnedag dicht is wordt het pas weer eind juni dat ik me laat knippen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110529227
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik wist niet dat haar ook ophield met groeien op een collectieve vrije dag. Toevallig moet ik rond het eind van de maand naar de kapper, maar aangezien die op koninginnedag dicht is wordt het pas weer eind juni dat ik me laat knippen.
Scherp.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110529470
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dan hoop ik idd dat ze het wettelijk minimum aan vakantiedagen even hard opschroeven.
Waarmee, over 20 jaar, de nieuwe werknemers minder dagen hebben en wellicht elders ook nog wel gesneden is...
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:54:02 #159
297051 schaal_9
Caissière B
pi_110603299
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

Inderdaad, een wettelijk minimum van 25 vakantiedagen. Voor meer aansluiting op andere Europese landen zouden we fors meer vrije dagen moeten hebben. Collectieve vrije dagen zitten we nu al laag.

Jammer dat Willem van Oranje ook al in april geboren is, kan deze feestdag echt niet naar een andere maand, voor een betere spreiding?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_110607706
quote:
Ik heb me (vooral) maandag ook weer stierlijk zitten vervelen. Gedwongen vrij, omdat christenen een dag eerder iets met Jezus herdenken.
quote:
En wordt het ook niet eens tijd voor een - verplichte - feestdag om de zegeningen van het atheïsme en humanisme (wezenlijke stromingen in ons land) te vieren? Ik pleit voor 12 februari: de geboortedag van Darwin. Maar andere voorstellen zijn ook welkom.
Als je een feestdag voor het humanisme wilt houden, is dat dan ook geen gedwongen feestdag?
  zondag 22 april 2012 @ 15:21:28 #161
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_110633328
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:19 schreef DS4 het volgende:
Eigenlijk zou ik liever pleiten voor meer collectieve vrije dagen. De ellende van vakantieroosters maken... Mijn god...
Waar is de goede oude tijd van de slavenarbeid :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_110636732
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:36 schreef hydroven het volgende:
Als je een feestdag voor het humanisme wilt houden, is dat dan ook geen gedwongen feestdag?
Klopt. Weten Christenen ook eens wat dat is: een gedwongen feestdag waar ze zelf niks mee hebben en waar ze niet voor hebben gekozen. Lijkt me wel zo eerlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')