abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:59:32 #1
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_110163119

De Rijdende Rechter is een Nederlands televisieprogramma van de NCRV, bedacht door Erik Latour. In het televisieprogramma, dat sinds 1995 wordt uitgezonden, kunnen mensen en organisaties geschillen voorleggen aan een rechter die een bindende uitspraak doet.

Bij De Rijdende Rechter wordt niet officieel recht gesproken. Beide partijen tekenen een contract waarin zij aangeven akkoord te gaan met de uitspraak van een bindend adviseur. In dit geval is dat Mr. Frank Visser, die in het dagelijks leven als rechter (vice-president) verbonden is aan het kantongerecht in Zaandam.

Veel van de voorgelegde geschillen zijn hoog opgelopen burenruzies die vaak betrekking hebben op geluidsoverlast, bomen die te dicht op de erfgrens staan, bomen die overlast veroorzaken door vallende bladeren en vruchten, schuttingen, schuurtjes en garages die niet precies op de erfgrens staan en blokkade/misbruik van het recht van overpad. Ook consumentenrecht komt vaak aan de orde.

Frank Visser brengt een bezoek aan de betreffende locatie en houdt een hoorzitting in een nabijgelegen wijkcentrum of buurthuis. Vaak heeft hij een deskundige uitgenodigd (bijv. een medewerker van het kadaster). De uitspraak volgt later in de studio.

Het programma wordt gepresenteerd door Jetske van den Elsen en wordt geproduceerd door IdtV.

De Rijdende Rechter wordt elke dinsdag uitgezonden om 22.30 uur op Nederland 1

De site van De Rijdende Rechter, met alle afleveringen

De topicreeks:
Topicreeks: De Rijdende Rechter

*O* Toppers *O*
Herrie in de tent 06/01/2009
Om de tuin geleid 23/01/2007 1e Youtube-fragment
Lijdensweg 30/01/2007
De fijne kneepjes 27/01/2005
Vistuig 10/03/2009 2e Youtube-fragment
De tingel tangel 20/01/2005
Nachtbrakers 14/10/2004

Bekijk deze YouTube-video

De OP

Bekijk ook het nieuwe programma van onze held: Recht in de Regio #1: Mr. Visser op tournee!
pi_110163156
ik vond deze aflevering nog beter dan die met isabella :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:00:17 #3
311468 Van_Poppel
pi_110163157
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:56 schreef Tijn het volgende:
Dat van die dierentolk was wel een beetje dubieus hoor :')
Dit maakte dit juist een topshow :Y
pi_110163167
Bizarre uitzending, briljante uitspraak.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 april 2012 @ 23:00:55 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110163191
Verloren Zaakje
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:02:04 #6
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_110163249
die neef van de man met de hond was een beetje gebrand op het opstrijken van de helft van het smartengeld, dunkt me...
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:04:01 #7
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_110163351
Wie gaat die verwenkosten nu betalen? Dat gaat toch aardig in de papieren lopen ;)
pi_110163413
quote:
18s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:02 schreef TBakkert het volgende:
die neef van de man met de hond was een beetje gebrand op het opstrijken van de helft van het smartengeld, dunkt me...
Zal me niks verbazen als hij zelf de ballen van die hond heeft geknipt.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:06:23 #9
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_110163482
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zal me niks verbazen als hij zelf de ballen van die hond heeft geknipt.
en als hij het niet had gedaan, dan zou die het alsnog graag doen.
voor een tientje :')
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_110164050
Wat deed die vrouw daar?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 april 2012 @ 23:17:33 #11
862 Arcee
Look closer
pi_110164103
Leuk hondje. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_110164134
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:16 schreef Deckard het volgende:
Wat deed die vrouw daar?
Hondenfluisteren :P ...altijd beter dan met de ballen van de hond spelen. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:35:39 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110164986
Wat een zieke vent was die aanklager eigenlijk ook :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110165148
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:00 schreef RanTheMan het volgende:
ik vond deze aflevering nog beter dan die met isabella :)
Wie :?
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:48:58 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110165573
Net pas kunnen terugkijken, maar zat met de tranen van het lachen te kijken.

Wat een overduidelijk door de neef van die vent ingefluisterde kansloze actie van die ballenspelert.
Geldwolven worden verder niet behandeld. :)
De kliniek heeft al haar fouten toegegeven en aangeboden compensatie te bieden en dan nog er meer proberen uit te slaan.

Briljant dat Visser daar niet op in ging en alle eisen van tafel veegde.
Kan die kale lekker verder met z'n eigen ballen spelen, hoewel ik ook aan zijn mannelijkheid twijfel, gezien de verwijfde manier waarop hij verder met z'n vrouw en hondjes omging.

En neef en vrouw en hij mogen verder van hun uitkering genieten zonder 2 weken vakantie in een hondenpretpark. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_110165711
Fuck weer gemist. Was het de moeite om terug te kijken ?
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:53:35 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110165750
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:52 schreef Travel. het volgende:
Absoluut de beste van dit seizoen tot nu toe. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:54:44 #18
311468 Van_Poppel
pi_110165792
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:52 schreef Travel. het volgende:
Beste aflevering ooit na de hengelman en het tuinhekje :Y
pi_110165821
O dat belooft wat
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:56:56 #20
311468 Van_Poppel
pi_110165859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:55 schreef DrDentz het volgende:
O dat belooft wat
Ik zou haast zeggen dat het een topshow was... :Y
pi_110165898
We hebben de tegenhanger van de 'jeweetwel' kater in ieder geval gevonden :P
pi_110165979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:56 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik zou haast zeggen dat het een topshow was... :Y
MP4?
pi_110166563
Beetje een gekke teneur, honden veranderen wel degelijk enorm na een castratie.

Andere opmerking: met de ballen van je hond spelen omdat hem dat bevalt? :') zou je dat ook bij je zoon doen? :')
pi_110167680
Kom op, zeg! Deze aflevering kan ik gewoon niet serieus nemen. Zou me niks verbazen dat deze aflevering in scene is gezet!
pi_110168473
'Het Verloren Zaakje' :') _O-
pi_110168478
Vroeger zat ik met zijn balletjes te spelen, wtf.
pi_110168550
Twee weken weg met de honden. _O_
pi_110168564
Een hond die zegt dat het slechts een administratief slordigheidsfoutje was, ik stop met posten hier dit gaat te ver.
pi_110169345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 02:37 schreef DrDentz het volgende:
Een hond die zegt dat het slechts een administratief slordigheidsfoutje was, ik stop met posten hier dit gaat te ver.
Inderdaad. _O-
  woensdag 11 april 2012 @ 08:04:06 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110169491
6e keer achter elkaar dat de aanklager niet wint, heeft het nog zin om de rijdende rechter in te schakelen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110169761
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 08:04 schreef Maanvis het volgende:
6e keer achter elkaar dat de aanklager niet wint, heeft het nog zin om de rijdende rechter in te schakelen?
Misschien als je niet bij voorbaat een verloren zaak najaagt :Y
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110169808
Ik ga de aflevering vandaag nog een keer kijken denk ik :D
pi_110173247
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 08:04 schreef Maanvis het volgende:
Vorige week had de aanklager toch gewonnen? Dat reclamebord moest toch weggehaald worden?
  woensdag 11 april 2012 @ 11:01:21 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110173264
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:00 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Vorige week had de aanklager toch gewonnen? Dat reclamebord moest toch weggehaald worden?
de eiser was die gast van het reclamebord
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110177062
"Momentje, ik ga even naar beneden."
Oh, laat ik mij ogen even dicht doen, dan lijkt het echter.
"Nee, hij ziet het als een administratieve handeling."

Verdomme, toen kon je me wegdragen. Geniaal. Dit is toch niet serieus te nemen?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_110177523
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Absoluut de beste van dit seizoen tot nu toe. ^O^
Oke, ga ik zo kijken.
pi_110177884
Die hondenfluisteraar was een beetje een jammere poging om zendtijd vol te maken ofzo. Voor de rest een erg leuke aflevering.

En na het gesprek met die hondenfluisteraar mag die vent allang blij zijn dat zn hond hem niet voor aanranding aanklaagt.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 11 april 2012 @ 13:57:12 #38
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_110179935
Ze moeten blij zijn want een jack Russell, toch al niet rustig, wordt alleen maar rustiger na een castratie. Heb er namelijk zelf ook 1.

En dat fietsen op andere honden/kinderen/stofzuigers etc doen ze daarna ook niet meer.

Ze moeten wat vaker met hem lopen want hij is veel te dik. En na een castratie kan een hond te dik worden maar niet zo snel naar 3 maanden.

En ze zagen er zelf nou niet bepaald uit dat ze lange afstanden met die hond liepen..

Meer dan terechte uitspraak ^O^
pi_110180378
Geniale aflevering :D
pi_110190253
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die hondenfluisteraar was een beetje een jammere poging om zendtijd vol te maken ofzo. Voor de rest een erg leuke aflevering.

En na het gesprek met die hondenfluisteraar mag die vent allang blij zijn dat zn hond hem niet voor aanranding aanklaagt.
De hondenfluisteraar was niet door de productie geregeld maar is als getuigen opgevoerd door de eigenaar.

Ik ben zowel bij de hoorzitting als bij de opnamens geweest, en het was een zeer serieuze zaak en zeker niet in scene gezet, meester visser had wel 3 takes nodig om de uitspraak serieus en zonder lachen te doen.

Hij heeft achteraf nog een praatje gehouden over zinloze zaken, en emotie en dat sommige mensen een zaak beginnen terwijl ze weten dat ze verliezen.
  woensdag 11 april 2012 @ 17:47:11 #41
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_110190770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de eiser was die gast van het reclamebord
wat helpt ie zichzelf in de problemen dan?
kortom:
pi_110191821
quote:
18s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef TBakkert het volgende:

[..]

wat helpt ie zichzelf in de problemen dan?
hoezo, ij wilde juist dat zijn bord bleef staan en wilde dat zo afdwingen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110191881
Ik vraag me toch af wat er vandaag in de koffiekamer in zaandam is besproken.

Meneer visser spreekt op een normale informele met de mensen, hij sleept een tv circus achter zich aan, hij komt met een compleet circus op locatiebezoek, hij houd een hoorzittingen op een manier zoals het in een rechtbank absoluut niet kan en waar jerry springer soms jaloers op is, hij draagt een normaal pak ipv een toga en hij behandeld zaken waar de meeste rechters vlekken van in hun nek krijgen en waar de meeste rechters hun bed niet voor uit komen.

Maar vooral hij maakt het recht toegankelijk voor mensen met geen geld en dan vooral tokkies.

Ik kan me niet voorstellen dat die man veel collega rechter vrienden heeft, als rechter moet je toch kapot schamen voor deze man?

Hij gooit alle etiquette en theater van een rechtszaak overboord, de dingen die er juist voor zorgen dat een rechtspraak zo formeel is, dat er nog respect voor de rechter is.

Hij verloochent zijn eigen vak, en verbouwd de rechter tot een laagdrempelig iets en tot amusement, als rechter zou ik mij dood schamen en zeker niet gecharmeerd zijn van deze pipo, straks word de echte rechtspraak(ik weet dat visser formeel geen echt recht spreek)echt laagdrempelig stel je voor....... waarschijnlijk worden de rechts al allergisch en misselijk bij de gedachten.........

gelukkig ben ik geen rechter en vind ik als gewoon volk het een leuk programma, en ook mr visser is zeer aardig.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:20:08 #44
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_110192075
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:15 schreef sl44 het volgende:
Ik vraag me toch af wat er vandaag in de koffiekamer in zaandam is besproken.

Meneer visser spreekt op een normale informele met de mensen, hij sleept een tv circus achter zich aan, hij komt met een compleet circus op locatiebezoek, hij houd een hoorzittingen op een manier zoals het in een rechtbank absoluut niet kan en waar jerry springer soms jaloers op is, hij draagt een normaal pak ipv een toga en hij behandeld zaken waar de meeste rechters vlekken van in hun nek krijgen en waar de meeste rechters hun bed niet voor uit komen.

Maar vooral hij maakt het recht toegankelijk voor mensen met geen geld en dan vooral tokkies.

Ik kan me niet voorstellen dat die man veel collega rechter vrienden heeft, als rechter moet je toch kapot schamen voor deze man?

Hij gooit alle etiquette en theater van een rechtszaak overboord, de dingen die er juist voor zorgen dat een rechtspraak zo formeel is, dat er nog respect voor de rechter is.

Hij verloochent zijn eigen vak, en verbouwd de rechter tot een laagdrempelig iets en tot amusement, als rechter zou ik mij dood schamen en zeker niet gecharmeerd zijn van deze pipo, straks word de echte rechtspraak(ik weet dat visser formeel geen echt recht spreek)echt laagdrempelig stel je voor....... waarschijnlijk worden de rechts al allergisch en misselijk bij de gedachten.........

gelukkig ben ik geen rechter en vind ik als gewoon volk het een leuk programma, en ook mr visser is zeer aardig.
Ik wil laer rechten studeren, maar ik heb er geen problemen mee.
Als iets op een goede manier eindigt, kun je wat mij betreft tevreden zijn.
Er kunnen wel verbeterpunten zijn, maar juist door het informele is het zo toegankelijk.
Wat moeten die "tokkies" anders dan naar meester Visser gaan?
kortom:
  woensdag 11 april 2012 @ 18:24:22 #45
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110192230
Visser spreekt wel degelijk formeel recht en is naast z'n TV-optreden gewoon ook werkzaam als rechter in het kanton Zaandam.
Dat hij de 'poppenkast' van een gewone rechtbank op een andere manier en voor het grotere publiek toegankelijk maakt is alleen maar toe te juichen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_110192543
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:24 schreef golfer het volgende:
Visser spreekt wel degelijk formeel recht en is naast z'n TV-optreden gewoon ook werkzaam als rechter in het kanton Zaandam.
Dat hij de 'poppenkast' van een gewone rechtbank op een andere manier en voor het grotere publiek toegankelijk maakt is alleen maar toe te juichen.
Hij spreekt geen formeel recht, een bemiddelaar heeft het recht om een uitspraak te doen die afwijkt van de wet.(eventueel kan die vernietigd worden door een echte rechter) en spreekt formeel geen recht, echter heeft mr visser aangeven zo veel mogelijk de wet te volgen.

quote:
Bij De Rijdende Rechter wordt niet officieel recht gesproken. Beide partijen tekenen een contract waarin zij aangeven akkoord te gaan met het bindend advies van een bindend adviseur. In dit geval is dat mr. Frank Visser, die in het dagelijks leven als rechter (vicepresident) verbonden is aan het kantongerecht in Zaandam.
Juist omdat hij werkzaam is als kantonrechter in zaandam en veel mensen dit weten, juist daarom zijn deze punten zo belangerijk, als het gewoon een pipo was die is aangesteld als bemiddelaar(dat kan iedereen zijn, ook jij of ik) dan had geen rechter zich druk om hem gemaakt, maar meneer visser is rechter in het dagelijks leven en laat dit ook regelmatig weten en daarom denk ik dat zijn collega`s er niet heel blij mee zijn.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:37:04 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110192687
Uit diverse interviews met hem en z'n collega's (recent nog in het Volkskrant Magazine) blijkt het tegenovergestelde van wat jij beweert: z'n collega's zijn juist wel blij met de laagdrempelige wijze waarop Visser het recht uitspreekt.
Dus ik vraag mij af waar jij die wijsheid vandaan haalt?
Poef.....gone! ©golfer
pi_110192835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:37 schreef golfer het volgende:
Uit diverse interviews met hem en z'n collega's (recent nog in het Volkskrant Magazine) blijkt het tegenovergestelde van wat jij beweert: z'n collega's zijn juist wel blij met de laagdrempelige wijze waarop Visser het recht uitspreekt.
Dus ik vraag mij af waar jij die wijsheid vandaan haalt?
Dat is natuurlijk een beetje propaganda, en hij zal vast alleen vrienden zijn met collega`s die hem steunen, logisch.

Ik maakte deze post naar aanleiding van een intervieuw in ik meen het ld, waarin twee rechters zonder zijn naam te benoemen een opmerkingen maken over "die televisierechter die het recht laagdrempelig maakt".
  woensdag 11 april 2012 @ 18:45:17 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110193025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:41 schreef sl44 het volgende:

Dat is natuurlijk een beetje propaganda, en hij zal vast alleen vrienden zijn met collega`s die hem steunen, logisch.

Ik maakte deze post naar aanleiding van een intervieuw in ik meen het ld, waarin twee rechters zonder zijn naam te benoemen een opmerkingen maken over "die televisierechter die het recht laagdrempelig maakt".
Zegt meer over hen zelf dan.
Poef.....gone! ©golfer
pi_110193101
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Zegt meer over hen zelf dan.
Uiteraard,

begrijp me niet verkeerd, ik mag graag naar mr visser kijken en zijn manier van recht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')