Nou dat hoeft niet ineensquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het liefst wil je die zeepbel volledig ten koste van de samenleving zomaar laten klappen, dat gaat nog meer ten koste van de samenleving.
Tja.... dat is een krankzinnig duur kippenhokquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:04 schreef mymoodfentje het volgende:
Ziek, 100.000 voor 20m²
gewoon ziek.
Ow wat barmhartig wel 5 jaar uitspreiding alleen om de pigs maar te redden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:03 schreef HD9 het volgende:
[..]
Nou dat hoeft niet ineens
men mag er gerust 5 jaar over doen om de huurwaardebijtelling op 2% te brengen, zodat de staat 10 miljard extra naar de EU kan storten voor Griekeland en Spanje
De starters worden dan wat ontzien
de EU zegt wat de politici en de banken hen hier voorfluisteren in ruil voor steun aan hun natte EUSSR droomquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow wat barmhartig wel 5 jaar uitspreiding alleen om de pigs maar te redden.![]()
En dan niet de IB verlagen, het was je toch te doen om zelf ook wat minder IB te hoeven af te dragen.![]()
Je weet dat je je scheefhuurdiscussie ook te danken hebt aan de EU welke zegt dat de sociale verhuursector te groot is en ook een verkapte vorm van steun voor een groep is die er niet voor in aanmerking komen.
Nee..... nog meer fiscale maatregel, zelf om de HRA te dempen... is geen goed planquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:03 schreef HD9 het volgende:
[..]
Nou dat hoeft niet ineens
men mag er gerust 5 jaar over doen om de huurwaardebijtelling op 2% te brengen, zodat de staat 10 miljard extra naar de EU kan storten voor Griekeland en Spanje
De starters worden dan wat ontzien
is een tijdelijk na vijf jaar is het voordeel zo miniem dat men de hele HRA subsidieregeling zo kan opheffenquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee..... nog meer fiscale maatregel, zelf om de HRA te dempen... is geen goed plan
quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:07 schreef HD9 het volgende:
de EU zegt wat de politici en de banken hen hier voorfluisteren in ruil voor steun aan hun natte EUSSR droom
quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
I have lived in your future and it didn't work
Die reactie van een bezoekerquote:
quote:Holland already got conquered
quote:Huizenmarkttopic #191: Jeroen Pauw: woningmarkt expert
Het ligt aan de starters!quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:36 schreef Terrorizer het volgende:
Die 'starter' was ook hilarisch, "In feite moet die nog een keer starten, omdat die zijn crap niet verkocht krijgt".
Ah, je bedoelt: het ligt aan de verkopers!quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Het ligt aan de starters!
Het ligt aan de banken die geen kredieten meer verlenen!
Het ligt aan de politiek!
Misschien moeten ze de prijzen gewoon verlagen, als het laag genoeg is gaan mensen vanzelf kopen.
Alleen Marlies Pernot viel me nog mee. Lijkt wel of ze het heeft opgegeven om de markt op te jutten. Alhoewel, toen begon ze weer over dat figuren op het "treintje" moeten stappen....
Nee de starter.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt: het ligt aan de verkopers!
Die hadden we hier nog nooit gehoord
een starterquote:
Oh boy. Here we go... tig reacties van mensen dat je hoe dan ook niet moet kopen ga je nu krijgen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:22 schreef simmu het volgende:
[..]
een starter![]()
![]()
jawhol; er is een starter in het topic![]()
doe eens goed lezen danquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh boy. Here we go... tig reacties van mensen dat je hoe dan ook niet moet kopen ga je nu krijgen.
Maar, je praat daar over de maximale som die je kunt krijgen? Tja, ik zou persoonlijk nooit maximaal gaan.
Het spijt me, ik zie nergens staan dat je niet van de maximale situatie houdt, behalve dan dat je voor t maximale bent gegaan 'gewoon omdat het kan en nog oriënterend is'.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:34 schreef simmu het volgende:
[..]
doe eens goed lezen dan![]()
wij houden ook niet van die maximale situatie![]()
maar om de hele situatie goed in kaart te krijgen, moet je het maximale bespreken
Geniaal, je studentenkamer kopen voor een tonquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:04 schreef mymoodfentje het volgende:
Ziek, 100.000 voor 20m²
gewoon ziek.
Is dat dan een goedkopere of betere optie dan het te blijven huren?quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef simmu het volgende:
ja sorrie, ik ben nog even flabbergasted dat we in theorie gewoon zomaar 2 ton mogen lenen![]()
maar nee. we willen liever niet het maximale lenen. ook al kan het wel in *onze* situatie (ik heb e.e.a. aan toekomstige inkomsten buiten beeld gelaten). ik heb dus de optie "dit huis kopen" ook uitgebreid besproken. en dit huis is een woningbouwrijtjeshuis. no way dat die meer doet dan 150k (heeeeeeeeeel grog geschat!)
ik wil gewoon een realistisch beeld van al onze mogelijkheden
De starter en de huurder die zijn de oorzaak dat de bubble leegloopt dat is duidelijk, die moeten ook aangepakt, de starter MOET kopen met alle garanrties die er zijn, en de huurder die MOET gestraft worden, dat zal wel helpenquote:
we denken er ook aan dat er elke maand een bedrag apart moet worden voor onderhoudquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:58 schreef poemojn het volgende:
Heb je al gekeken wat jullie netto per maand aan een huis willen besteden, incl extra belastingen? 700 euro lijkt in verhouding vrij hoog, maar als je zuinig bent en extra inkomsten verwacht zou het mogelijk moeten zijn. Je hebt waarschijnlijk alleen minder geld over voor leuke dingen.
De starter straffen door de HRA af te schaffen zal ook niet echt helpen...quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
De starter en de huurder die zijn de oorzaak dat de bubble leegloopt dat is duidelijk, die moeten ook aangepakt, de starter MOET kopen met alle garanrties die er zijn, en de huurder die MOET gestraft worden, dat zal wel helpen
De politiek is ook de weg volkomen kwijt, maar dat zal er toch wel aan gaan VVD of geen VVDquote:Op dinsdag 10 april 2012 22:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De starter straffen door de HRA af te schaffen zal ook niet echt helpen...
Woont Xenobinol dan echt onder een brug en zuipt ie Schultenbrau?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:42 schreef sorcees het volgende:
Ik denk dat Jeroen Pauw (of zijn team) ook op fok zitten, sommige vragen van hem komen vrijwel letterlijk vanuit dit topic.
Zou fok! dan toch invloed hebben?
Zou ik dan toch niet mijn tijd hierverdoen?
Vragen, vragen, vragen.
Ik snap sowieso niet waarom appartementen altijd zo duur zijn. De bouw- en grondkosten zijn immers minimaalquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Geniaal, je studentenkamer kopen voor een ton
Daar ken ik er meerdere van. Ik woon in een studentenflat met koopkamers. Die van mij was een stuk goedkoper gelukkig, maar er zijn een paar kamers van >100k bij. De grotere duurdere kamers lopen de laatste tijd niet zo hard meer.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Geniaal, je studentenkamer kopen voor een ton
meestal gewilde locaties, relatief veel vraag naar, liggen doorgaans in stedelijke gebieden dus nog steeds bevolkingsgroei, goed te verhuren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom appartementen altijd zo duur zijn. De bouw- en grondkosten zijn immers minimaal.
vanaf welke prijs kun je eigenlijk ongeveer een studentenkamer kopen? en wat heb je dan voor iets? klinkt best interessantquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:01 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Daar ken ik er meerdere van. Ik woon in een studentenflat met koopkamers. Die van mij was een stuk goedkoper gelukkig, maar er zijn een paar kamers van >100k bij. De grotere duurdere kamers lopen de laatste tijd niet zo hard meer.
Ja, je vraagt je dan af: waarom bouwen ze niet gewoon bij? Dit zou voor bouwers en gemeenten toch extreem winstgevend moeten zijn. Zelfs met flinke korting op de aankoopprijs.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:03 schreef Shispeed het volgende:
[..]
meestal gewilde locaties, relatief veel vraag naar, liggen doorgaans in stedelijke gebieden dus nog steeds bevolkingsgroei, goed te verhuren.
Tot voor kort gingen dezelfde kamers als mijn kamer voor 52k weg, nu wel dalende. Kamer is 15 m2, in ons gebouw zijn ook nog kamers van 10 m2, die zijn ongeveer 2/3 van die prijs. Voor het geld krijg je natuurlijk meer dan alleen een kamer, je betaalt ook voor de gedeelde ruimtes. In mijn huis is dat een gedeelde woonkamer, vrij luxe keuken, badkamer, balkon en tuin. Het aantal studenten en beschikbare kamers heeft wel meer invloed dan de rest van de woningmarkt, al denk ik dat de verscherpte hypotheekeisen nu ook wel een invloed heeft.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:04 schreef Shispeed het volgende:
[..]
vanaf welke prijs kun je eigenlijk ongeveer een studentenkamer kopen? en wat heb je dan voor iets? klinkt best interessant
omdat studios/appartementen aan de rand van de stad niet zo veel opbrengen en in/nabij het centrum de grond flink duur is en bovendien erg schaars. daarom zie je de laatste tijd ook veel van die saneringen waarbij ze grote vooroorlogse fabriekspanden die in of bij het centrum liggen platgooien en er woontorens op bouwenquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, je vraagt je dan af: waarom bouwen ze niet gewoon bij? Dit zou voor bouwers en gemeenten toch extreem winstgevend moeten zijn. Zelfs met flinke korting op de aankoopprijs.
En omdat een hoop mensen hier vrij optimistische ideeen hebben over bouwkosten. Bouw zelf eens, zou ik zeggenquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:16 schreef Shispeed het volgende:
[..]
omdat studios/appartementen aan de rand van de stad niet zo veel opbrengen en in/nabij het centrum de grond flink duur is en bovendien erg schaars. daarom zie je de laatste tijd ook veel van die saneringen waarbij ze grote vooroorlogse fabriekspanden die in of bij het centrum liggen platgooien en er woontorens op bouwen
Waarom koop je het dan zelf niet over van je ouders?quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:15 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Tot voor kort gingen dezelfde kamers als mijn kamer voor 52k weg, nu wel dalende. Kamer is 15 m2, in ons gebouw zijn ook nog kamers van 10 m2, die zijn ongeveer 2/3 van die prijs. Voor het geld krijg je natuurlijk meer dan alleen een kamer, je betaalt ook voor de gedeelde ruimtes. In mijn huis is dat een gedeelde woonkamer, vrij luxe keuken, badkamer, balkon en tuin. Het aantal studenten en beschikbare kamers heeft wel meer invloed dan de rest van de woningmarkt, al denk ik dat de verscherpte hypotheekeisen nu ook wel een invloed heeft.
Mijn kamer gaat binnenkort ook de verkoop in, m'n ouders willen er vanaf. Helaas betekent het dat ik ook de woningmarkt op moet. Ik heb ook precies een ongunstig salaris, geen sociale huur, vaak net te weinig voor vrije sector huur.
Je zult nog meer flabbergasted zijn wat je allemaal kan kopen voor die 2 tonquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef simmu het volgende:
ja sorrie, ik ben nog even flabbergasted dat we in theorie gewoon zomaar 2 ton mogen lenen![]()
http://www.welingelichtek(...)els-versoepelen.htmlquote:De PvdA en PVV vinden de regels voor hypotheekverstrekking voor tweeverdieners te streng. Twee personen die samen een modaal salaris verdienen, krijgen een lagere hypotheek dan een persoon met hetzelfde salaris. Daar willen de partijen een einde aan maken.
Volgens PvdA en PVV zijn de normen van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) te streng. Ze willen liever dat banken de iets soepelere regels van het Nibud aanhouden.
Die begrijp ik niet? Bij een persoon is de kans op niet betalen (door ziekte, overlijden, etc...) toch veel groter dan bij twee? Of zijn de kosten van scheiding (voor de banken) het grootst?quote:Op woensdag 11 april 2012 08:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Twee personen die samen een modaal salaris verdienen, krijgen een lagere hypotheek dan een persoon met hetzelfde salaris.
Nou is dat wakker om maar weer de geldkraan (onbeperkt) open te draaien. Heel leuk dat je opeens meer kan krijgen maar als de echtlieden na 1 jaar er dan weer achter komen dat het toch niet zo leuk was en ze moeten vanwege de hoge financiering dan de boel verkopen dan mag de NHG hiervoor opdraaien, terwijl bij een minder hoge financiering daarna het door 1 van de 2 over genomen kan worden op 1 salaris.quote:Op woensdag 11 april 2012 08:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ha, er zijn er een paar wakker geschoten
[..]
http://www.welingelichtek(...)els-versoepelen.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |