Misschien wel van het chronisch ziek zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:47 schreef Klummie het volgende:
[..]
En waarom moeten een ze een dagje naar het strand? Om uit te rusten? Waarvan?
Voor gezinnen kan ik het nog wel billijken, puur voor de kinderen dan, maar alleenstaanden of kinderloze echtparen? Nee.
Of men is ontslagen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Misschien wel van het chronisch ziek zijn.
Hahaha, opgebouwd....ja om het vervolgens totaal in elkaar te laten flikkeren, met pensioen te gaan, en au revoir te zeggen....quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:46 schreef Klummie het volgende:
[..]
Door ze iets af te nemen wat ze zelf hebben opgebouwd, dat heet diefstal.
Klopt, dat is bezopen. Voor niets gaat de zon op. Het verschil tussen uitkering en werken is veel te klein. Wie minimumloon verdient heeft fors minder koopkracht dan wie lekker op de bank mag hangen en alle potjes benut.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:43 schreef Klummie het volgende:
[..]
Vooral de denkwijze bij dat soort mensen is vaak verkeerd. Ze denken recht te hebben op vakantie en luxe, zomaar zonder daar iets voor te hoeven doen. Uitkeringstrekkers krijgen ook vakantiegeld, dat is toch bezopen?
Je bedoelt een overheid en bedrijfsleven die dat geld hebben gejat?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:49 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Hahaha, opgebouwd....ja om het vervolgens totaal in elkaar te laten flikkeren, met pensioen te gaan, en au revoir te zeggen....
Maargoed jij bent duidelijk een egoïst, en snapt het hele principe van een samenleving geloof ik niet helemaalprima hoor, maar dan is een discussie ook zinloos eigenlijk
Wat zou jij doen als je in de bijstand terecht zou komen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:50 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Klopt, dat is bezopen. Voor niets gaat de zon op. Het verschil tussen uitkering en werken is veel te klein. Wie minimumloon verdient heeft fors minder koopkracht dan wie lekker op de bank mag hangen en alle potjes benut.
Een uitkering is een absoluut minimum. Het hoort voldoende te zijn om niet dood te gaan van de honger, en een dak boven je hoofd te garanderen.
Een baan zoeken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:51 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je in de bijstand terecht zou komen?
De meesten hebben keihard gewerkt, een huis gekocht en een pensioen opgebouwd. En vervolgens hebben ze het in elkaar laten flikkeren? Vertel mij maar es hoe. Dan moet je denk ik bij een klein groepje in de toenmalige regeringen zijn, niet bij de boomers zelf.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:49 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Hahaha, opgebouwd....ja om het vervolgens totaal in elkaar te laten flikkeren, met pensioen te gaan, en au revoir te zeggen....
Maargoed jij bent duidelijk een egoïst, en snapt het hele principe van een samenleving geloof ik niet helemaalprima hoor, maar dan is een discussie ook zinloos eigenlijk
Nee dat bedoel ik dus nietquote:Op dinsdag 10 april 2012 22:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Je bedoelt een overheid en bedrijfsleven die dat geld hebben gejat?
quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:51 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je in de bijstand terecht zou komen?
Dit.quote:
En waarom ga je ervan uit dat anderen die in de bijstand terecht zijn gekomen dat niet doen? Ben jij heel anders dan alle andere mensen?quote:
Waarschijnlijk wel. Ik zou alles aanpakken, ook al moest ik er een uur voor fietsen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
En waarom ga je ervan uit dat anderen die in de bijstand terecht zijn gekomen dat niet doen? Ben jij heel anders dan alle andere mensen?
Ik vrees dat je veel minder speciaal bent dan je zelf denktquote:Op dinsdag 10 april 2012 22:54 schreef Klummie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Ik zou alles aanpakken, ook al moest ik er een uur voor fietsen.
quote:
Aha, duidelijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:53 schreef Klummie het volgende:
[..]
Elke boomer is een stelende boef in jouw ogen, man man man.
En die mensen die in de bijstand zitten maar niet kunnen fietsen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:54 schreef Klummie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Ik zou alles aanpakken, ook al moest ik er een uur voor fietsen.
Dat kunnen een heleboel economen en historici en filosofen je beter uitleggen...ik ga hier niet de hele geo-politieke/economische geschiedenis van de wereld sinds het begin van het kapitalisme oplepelen...want daar heb ik het overquote:Op dinsdag 10 april 2012 22:52 schreef Klummie het volgende:
[..]
De meesten hebben keihard gewerkt, een huis gekocht en een pensioen opgebouwd. En vervolgens hebben ze het in elkaar laten flikkeren? Vertel mij maar es hoe. Dan moet je denk ik bij een klein groepje in de toenmalige regeringen zijn, niet bij de boomers zelf.
Mensen zijn gelijk ofzo? Ik heb een heel andere mentaliteit dan de doorsnee bijstandstrekker.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
En waarom ga je ervan uit dat anderen die in de bijstand terecht zijn gekomen dat niet doen? Ben jij heel anders dan alle andere mensen?
Een debielenbusje? Of een brommertje/scootertje? Is altijd wel goedkoop op de kop te tikken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
En die mensen die in de bijstand zitten maar niet kunnen fietsen?
Voor hun is dat tijdelijke vangnet de eindhalte geworden. Er zitten veel chronisch zieken in de bijstand (vaak hadden ze ooit een WAO uitkering en waren ze 100% afgekeurd). In de bijstand krijgen zij dan een vrijstelling van sollicitatieplicht, maar verder moeten ze aan alle plichten voldoen en zonder uitzicht op verbetering leven van 50 - 70% (afhankelijk van je gezinssamenstelling) van het minimumloon.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
En die mensen die in de bijstand zitten maar niet kunnen fietsen?
Ik vermoed zomaar dat jij daar nooit onderzoek naar hebt gedaan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:57 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Mensen zijn gelijk ofzo? Ik heb een heel andere mentaliteit dan de doorsnee bijstandstrekker.
Jij was degene die zei dat de babyboomers het in elkaar hebben laten flikkeren, da's dus onzin. We hebben een economisch dipje, dat is inherent aan ons systeem, dat komt gewoon goed, mits de overheid flink gaat snoeien.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:56 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Dat kunnen een heleboel economen en historici en filosofen je beter uitleggen...ik ga hier niet de hele geo-politieke/economische geschiedenis van de wereld sinds het begin van het kapitalisme oplepelen...want daar heb ik het over
Een politiek leider als Ruding die het rechtvaardig vond om wat geld uit de pensioenpotten te jatten? Die economen die voor de bedrijven hadden geregeld dat er minder gespaard kon worden en dat ze een paar miljard terug konden halen via de beleggingen? Want een pensioenfonds met een dekkingsgraad van van meer dan 200 procent is toch niet gezond, weet je hoeveel de normale burger dan wel niet te besteden heeft na zijn werken?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:56 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Dat kunnen een heleboel economen en historici en filosofen je beter uitleggen...ik ga hier niet de hele geo-politieke/economische geschiedenis van de wereld sinds het begin van het kapitalisme oplepelen...want daar heb ik het over
Waarvan moeten ze dat kopen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:59 schreef Klummie het volgende:
[..]
Een debielenbusje? Of een brommertje/scootertje? Is altijd wel goedkoop op de kop te tikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |