abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110162352
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:47 schreef Klummie het volgende:

[..]

En waarom moeten een ze een dagje naar het strand? Om uit te rusten? Waarvan?

Voor gezinnen kan ik het nog wel billijken, puur voor de kinderen dan, maar alleenstaanden of kinderloze echtparen? Nee.
Misschien wel van het chronisch ziek zijn.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:49:11 #52
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110162383
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:48 schreef Tayu het volgende:

[..]

Misschien wel van het chronisch ziek zijn.
Of men is ontslagen.
pi_110162410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:46 schreef Klummie het volgende:

[..]

Door ze iets af te nemen wat ze zelf hebben opgebouwd, dat heet diefstal.
Hahaha, opgebouwd....ja om het vervolgens totaal in elkaar te laten flikkeren, met pensioen te gaan, en au revoir te zeggen....

Maargoed jij bent duidelijk een egoïst, en snapt het hele principe van een samenleving geloof ik niet helemaal ;) prima hoor, maar dan is een discussie ook zinloos eigenlijk :W
pi_110162520
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:43 schreef Klummie het volgende:

[..]

Vooral de denkwijze bij dat soort mensen is vaak verkeerd. Ze denken recht te hebben op vakantie en luxe, zomaar zonder daar iets voor te hoeven doen. Uitkeringstrekkers krijgen ook vakantiegeld, dat is toch bezopen?
Klopt, dat is bezopen. Voor niets gaat de zon op. Het verschil tussen uitkering en werken is veel te klein. Wie minimumloon verdient heeft fors minder koopkracht dan wie lekker op de bank mag hangen en alle potjes benut.

Een uitkering is een absoluut minimum. Het hoort voldoende te zijn om niet dood te gaan van de honger, en een dak boven je hoofd te garanderen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:51:01 #55
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110162529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:49 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Hahaha, opgebouwd....ja om het vervolgens totaal in elkaar te laten flikkeren, met pensioen te gaan, en au revoir te zeggen....

Maargoed jij bent duidelijk een egoïst, en snapt het hele principe van een samenleving geloof ik niet helemaal ;) prima hoor, maar dan is een discussie ook zinloos eigenlijk :W
Je bedoelt een overheid en bedrijfsleven die dat geld hebben gejat?
pi_110162587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:50 schreef Sachertorte2 het volgende:

[..]

Klopt, dat is bezopen. Voor niets gaat de zon op. Het verschil tussen uitkering en werken is veel te klein. Wie minimumloon verdient heeft fors minder koopkracht dan wie lekker op de bank mag hangen en alle potjes benut.

Een uitkering is een absoluut minimum. Het hoort voldoende te zijn om niet dood te gaan van de honger, en een dak boven je hoofd te garanderen.
Wat zou jij doen als je in de bijstand terecht zou komen?
pi_110162645
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:51 schreef Tayu het volgende:

[..]

Een baan zoeken.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:52:41 #58
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110162659
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:49 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

De meesten hebben keihard gewerkt, een huis gekocht en een pensioen opgebouwd. En vervolgens hebben ze het in elkaar laten flikkeren? Vertel mij maar es hoe. Dan moet je denk ik bij een klein groepje in de toenmalige regeringen zijn, niet bij de boomers zelf.
pi_110162673
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:51 schreef betyar het volgende:

[..]

Je bedoelt een overheid en bedrijfsleven die dat geld hebben gejat?
Nee dat bedoel ik dus niet :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:53:11 #60
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110162695
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:51 schreef Tayu het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:52 schreef Sachertorte2 het volgende:

[..]

Een baan zoeken.
Dit.
pi_110162730
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:52 schreef Sachertorte2 het volgende:

[..]

Een baan zoeken.
En waarom ga je ervan uit dat anderen die in de bijstand terecht zijn gekomen dat niet doen? Ben jij heel anders dan alle andere mensen?
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:53:55 #62
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110162762
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:52 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Elke boomer is een stelende boef in jouw ogen, man man man. :')
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:54:01 #63
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110162777
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:52 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Wat dan?
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:54:38 #64
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110162815
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:53 schreef Tayu het volgende:

[..]

En waarom ga je ervan uit dat anderen die in de bijstand terecht zijn gekomen dat niet doen? Ben jij heel anders dan alle andere mensen?
Waarschijnlijk wel. Ik zou alles aanpakken, ook al moest ik er een uur voor fietsen.
pi_110162851
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:54 schreef Klummie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel. Ik zou alles aanpakken, ook al moest ik er een uur voor fietsen.
Ik vrees dat je veel minder speciaal bent dan je zelf denkt :D
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:55:15 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110162861
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:54 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat dan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:53 schreef Klummie het volgende:

[..]

Elke boomer is een stelende boef in jouw ogen, man man man. :')
Aha, duidelijk.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:55:58 #67
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110162914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:54 schreef Klummie het volgende:

[..]

En die mensen die in de bijstand zitten maar niet kunnen fietsen?
pi_110162926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:52 schreef Klummie het volgende:

[..]

De meesten hebben keihard gewerkt, een huis gekocht en een pensioen opgebouwd. En vervolgens hebben ze het in elkaar laten flikkeren? Vertel mij maar es hoe. Dan moet je denk ik bij een klein groepje in de toenmalige regeringen zijn, niet bij de boomers zelf.
Dat kunnen een heleboel economen en historici en filosofen je beter uitleggen...ik ga hier niet de hele geo-politieke/economische geschiedenis van de wereld sinds het begin van het kapitalisme oplepelen...want daar heb ik het over ;)
pi_110163020
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:53 schreef Tayu het volgende:

[..]

Mensen zijn gelijk ofzo? Ik heb een heel andere mentaliteit dan de doorsnee bijstandstrekker.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:59:16 #70
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110163111
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Een debielenbusje? Of een brommertje/scootertje? Is altijd wel goedkoop op de kop te tikken.
pi_110163144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Voor hun is dat tijdelijke vangnet de eindhalte geworden. Er zitten veel chronisch zieken in de bijstand (vaak hadden ze ooit een WAO uitkering en waren ze 100% afgekeurd). In de bijstand krijgen zij dan een vrijstelling van sollicitatieplicht, maar verder moeten ze aan alle plichten voldoen en zonder uitzicht op verbetering leven van 50 - 70% (afhankelijk van je gezinssamenstelling) van het minimumloon.

Wat een feest! -O-
pi_110163172
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:57 schreef Sachertorte2 het volgende:

[..]

Mensen zijn gelijk ofzo? Ik heb een heel andere mentaliteit dan de doorsnee bijstandstrekker.
Ik vermoed zomaar dat jij daar nooit onderzoek naar hebt gedaan.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:00:56 #73
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110163194
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:56 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Dat kunnen een heleboel economen en historici en filosofen je beter uitleggen...ik ga hier niet de hele geo-politieke/economische geschiedenis van de wereld sinds het begin van het kapitalisme oplepelen...want daar heb ik het over ;)
Jij was degene die zei dat de babyboomers het in elkaar hebben laten flikkeren, da's dus onzin. We hebben een economisch dipje, dat is inherent aan ons systeem, dat komt gewoon goed, mits de overheid flink gaat snoeien.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:02:25 #74
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110163271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:56 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Een politiek leider als Ruding die het rechtvaardig vond om wat geld uit de pensioenpotten te jatten? Die economen die voor de bedrijven hadden geregeld dat er minder gespaard kon worden en dat ze een paar miljard terug konden halen via de beleggingen? Want een pensioenfonds met een dekkingsgraad van van meer dan 200 procent is toch niet gezond, weet je hoeveel de normale burger dan wel niet te besteden heeft na zijn werken?

[ Bericht 0% gewijzigd door betyar op 10-04-2012 23:15:45 ]
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:03:59 #75
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110163350
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:59 schreef Klummie het volgende:

[..]

Een debielenbusje? Of een brommertje/scootertje? Is altijd wel goedkoop op de kop te tikken.
Waarvan moeten ze dat kopen?
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:04:07 #76
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_110163354
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:32 schreef moussie het volgende:
Ik gok dat die mensen waarover je het nu hebt niet al te lang geleden werkloos zijn geworden of er op een andere manier in inkomen op achteruit zijn gegaan.
Niet per se.

quote:
Dan moet je namelijk idd leren anders in te kopen, en rap ook. En tja, bij de wat minder intelligente mens duurt dat meestal wat langer
Misschien zijn ze inderdaad niet zo intelligent, sowieso niet in dat opzicht, maar ik ben het toch regelmatig tegengekomen. Nou heb ik zelf (zoals de meeste mensen) slechte en goede financiële periodes gehad, maar ik heb altijd bewust inkopen gedaan. Ik hou niet van kant-en-klaar maaltijden/maaltijdpakketten/kruidenpakketten/diepvriesmaaltijden/pizza's. En merkartikelen zoals Dreft ('gaat langer mee'... :'))/Conimex/Inproba/Knorr/Honig/enzovoort vind ik gewoon onzin (en vaak ook nog eens ' :r '). Ook het meeste afhaaleten vind ik echt helemaal niks. Slecht bereid, duur, niet voedzaam, niet smaakvol.

In financieel mindere tijden geef ik net zoveel uit aan boodschappen als in financieel betere tijden en ik geef er gewoon niet veel aan uit (minder dan dat leefgeldminimum wat ik hier gelezen heb), maar ik heb wel altijd grote porties goede voedzame afwisselende maaltijden. :)

En nogmaals, omdat ik geen rijbewijs heb, doe ik mijn boodschappen door weer en wind gewoon op de fiets. Eén keer in de week (want ik hou niet van vaak boodschappen doen) en ik ben klein en ook niet supersterk.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_110163394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:00 schreef Klummie het volgende:

[..]

Jij was degene die zei dat de babyboomers het in elkaar hebben laten flikkeren, da's dus onzin. We hebben een economisch dipje, dat is inherent aan ons systeem, dat komt gewoon goed, mits de overheid flink gaat snoeien.
Je begrijp er helemaal geen kloten van...zoals ze dan in jouw omgeving zeggen..toch? :P

Nee serieus kerel....om te begrijpen waarom we nu in dit ravijn zijn gedonderd....want dat is het, geen economisch dipje...moet je heeeeeeeeel ver terug in de geschiedenis, daar heb ik geen zin in eigenlijk, mag je best zelf uitzoeken...

Deze crisis heeft werkelijk geen zak met conjunctuur te maken,en zelfs al was het dat, wat stond in mijn en eigenlijk alle economie boeken op school de afgelopen weet ik veel hoeveel jaar: met laagconjunctuur(wat dit dan volgens jou is) moet de overheid juist investeren ;) niet juist alles de nek omdraaien...I rest my case
pi_110163524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:00 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik vermoed zomaar dat jij daar nooit onderzoek naar hebt gedaan.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel bijstandstrekkers ken, in dat soort kringen begeef ik me niet. Maar die ik ken of waar ik van gehoord heb, daar mankeert het niet aan de handjes, maar aan het hoofd. Ze hebben geen wil om iets te presteren, en dat hoeft dankzij ons uiterst riante vangnet ook helemaal niet. Ze zijn wel tevreden zo. Dat lijkt me niet de bedoeling van een vangnet.
pi_110163578
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:04 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Niet per se.

[..]

Misschien zijn ze inderdaad niet zo intelligent, sowieso niet in dat opzicht, maar ik ben het toch regelmatig tegengekomen. Nou heb ik zelf (zoals de meeste mensen) slechte en goede financiële periodes gehad, maar ik heb altijd bewust inkopen gedaan. Ik hou niet van kant-en-klaar maaltijden/maaltijdpakketten/kruidenpakketten/diepvriesmaaltijden/pizza's. En merkartikelen zoals Dreft ('gaat langer mee'... :'))/Conimex/Inproba/Knorr/Honig/enzovoort vind ik gewoon onzin (en vaak ook nog eens ' :r '). Ook het meeste afhaaleten vind ik echt helemaal niks. Slecht bereid, duur, niet voedzaam, niet smaakvol.

In financieel mindere tijden geef ik net zoveel uit aan boodschappen als in financieel betere tijden en ik geef er gewoon niet veel aan uit (minder dan dat leefgeldminimum wat ik hier gelezen heb), maar ik heb wel altijd grote porties goede voedzame afwisselende maaltijden. :)

En nogmaals, omdat ik geen rijbewijs heb, doe ik mijn boodschappen door weer en wind gewoon op de fiets. Eén keer in de week (want ik hou niet van vaak boodschappen doen) en ik ben klein en ook niet supersterk.
Ben jij alleenstaand of heb je een gezin?
pi_110163721
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:07 schreef Sachertorte2 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel bijstandstrekkers ken, in dat soort kringen begeef ik me niet. Maar die ik ken of waar ik van gehoord heb, daar mankeert het niet aan de handjes, maar aan het hoofd. Ze hebben geen wil om iets te presteren, en dat hoeft dankzij ons uiterst riante vangnet ook helemaal niet. Ze zijn wel tevreden zo. Dat lijkt me niet de bedoeling van een vangnet.
Ik heb de indruk dat jij je vooral door vooronderstellingen laat leiden in je oordeel. Die paar bijstrandtrekkers die jij dan toevallig kent, hoeven niet overeen te komen met het gros daarvan. Waarschijnlijk ken je er zelfs veel meer dan je vermoed :) Alleen heb je ze nog niet als zodanig herkend (vanwege je vooroordeel).
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:16:00 #81
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110164013
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:08 schreef Tayu het volgende:
Ben jij alleenstaand of heb je een gezin?
Ik woon samen, ik heb zelf geen kinderen, mijn vriend heeft een dochter die hier ook weleens over de vloer komt. Maar wat heeft dat te maken met Dreft/Conimex/andere dure overbodige onzin?

Mijn vriend heeft wel een rijbewijs, hij vindt het zielig voor mij als ik met zoveel boodschappen sjouw, maar ik zie het juist als een nuttige tijdsbesteding, gratis sport! :D
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:17:23 #82
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110164096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:10 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat jij je vooral door vooronderstellingen laat leiden in je oordeel. Die paar bijstrandtrekkers die jij dan toevallig kent, hoeven niet overeen te komen met het gros daarvan. Waarschijnlijk ken je er zelfs veel meer dan je vermoed :) Alleen heb je ze nog niet als zodanig herkend (vanwege je vooroordeel).
Nou dankzij mijn werk in de thuiszorg, mijn bezoeken aan buurthuizen, mijn zus die zelf in de bijstand zat en dus een hele bijstandgroep vriendinnen had, mijn vrijwilligerswerk en mijn werk ben ik veel in aanraking gekomen met mensen in de bijstand en ik durf je te zeggen dat hun mentaliteit over het algemeen echt anders is. Wel zijn er trouwens ook hele goeie mensen tussen waarvan zelf ik moet janken als een kind als ik hoor hoe onrechtvaardig hun leven was.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:19:04 #83
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110164170
Ach, kort gezegd: ik heb gewoon het idee dat veel mensen veel te veel geld uitgeven aan onzinnige boodschappen.
pi_110164199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:10 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nou nee hoor, niks vooroordeel, het is mensenkennis. Ik ken wel een heleboel figuren die wel 'werken' (in de ambtenarij bv), maar altijd zeiken over dat ze het zo zwaar hebben, en die altijd willen dat de overheid ze ruimhartig voorziet van (extra) inkomsten. De overheid is geen geluksmachine, en je kan niet van andere mensen verwachten dat die je een mooi leven bezorgen. Dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Een vangnet moet er zijn, maar aub graag karig.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:21:16 #85
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110164281
Waar komt toch de drang vandaan bij mensen om neer te kijken op de armen van deze wereld? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:21:23 #86
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110164286
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:19 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ach, kort gezegd: ik heb gewoon het idee dat veel mensen veel te veel geld uitgeven aan onzinnige boodschappen.
Hoe durf je? Die sigaretten zijn naast hun tv, internet en vakantiegeld 1 van de weinige dingen die hun nog plezier geven. En die auto hebben vergroot hun kans op werk met wel 2% dus die moet ook blijven. :(
pi_110164315
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:16 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik woon samen, ik heb zelf geen kinderen, mijn vriend heeft een dochter die hier ook weleens over de vloer komt. Maar wat heeft dat te maken met Dreft/Conimex/andere dure overbodige onzin?

Mijn vriend heeft wel een rijbewijs, hij vindt het zielig voor mij als ik met zoveel boodschappen sjouw, maar ik zie het juist als een nuttige tijdsbesteding, gratis sport! :D
Ok. Dan is het leefgeld (volgens de norm van de voedselbank) voor jullie samen ¤ 230. En daarvan geven jullie minder dan de helft uit aan voeding, en die maaltijden zijn dan ook nog heel voedzaam en vooral vers (zoals je zei). Jullie geven per maand dus minder uit aan eten dan ¤ 115, en daar eten jullie dagelijks onwijs gezond van.

Ik geloof daar geen bal van :D

Maar ik zou de uitdaging wel aan durven hier, om met zijn allen eens een maand te gaan leven van die bedragen (zonder sjoemelen). Ik ben benieuwd, of dat tot andere inzichten kan leiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tayu op 10-04-2012 23:29:46 ]
pi_110164352
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar komt toch de drang vandaan bij mensen om neer te kijken op de armen van deze wereld? :?

Ego ;)

denken dat "zij" het niet verdienen...en "ik" het met wat voor flut argument dan ook...wel verdien...beter kan ik het denk ik niet verklaren :X
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:26:17 #89
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110164497
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:21 schreef Tayu het volgende:
Ok. Dan is het leefgeld (volgens de norm van de voedselbank) voor jullie samen ¤ 230. En daarvan geven jullie minder dan de helft uit aan voeding, en die maaltijden zijn dan ook nog heel voedzaam en vooral vers (zoals je zei). Jullie geven per maand dus minder uit aan eten dan ¤ 115, en daar eten jullie dagelijk onwijs gezond van.

Ik geloof daar geen bal van :D
Minder dan de helft? Dat heb ik nooit beweerd.
pi_110164514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:21 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Hoe durf je? Die sigaretten zijn naast hun tv, internet en vakantiegeld 1 van de weinige dingen die hun nog plezier geven. En die auto hebben vergroot hun kans op werk met wel 2% dus die moet ook blijven. :(
Exact. Hun 'enige pleziertje'. Daar geeft men dan meer dan 200 euro per maand aan uit. Tsja, dan heb je je prioriteiten niet op een rij, en dan is de uitkering klaarblijkelijk ook wel iets te riant.
pi_110164522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:17 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Nou dankzij mijn werk in de thuiszorg, mijn bezoeken aan buurthuizen, mijn zus die zelf in de bijstand zat en dus een hele bijstandgroep vriendinnen had, mijn vrijwilligerswerk en mijn werk ben ik veel in aanraking gekomen met mensen in de bijstand en ik durf je te zeggen dat hun mentaliteit over het algemeen echt anders is. Wel zijn er trouwens ook hele goeie mensen tussen waarvan zelf ik moet janken als een kind als ik hoor hoe onrechtvaardig hun leven was.
In de thuiszorg, kom je dus enkel bij de chronisch zieken terecht., als ze in de bijstand zitten. Die mensen kunnen er sowieso al niets aan doen dat ze ziek zijn. En denk je nu werkelijk dat iedere uitkeringstrekker in het buurthuis bingo gaat spelen? Jij baseert je mening dus ook enkel op de uitwassen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:26:52 #92
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110164528
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:21 schreef BansheeBoy het volgende:

De arme van deze wereld?
Shanti het meisje dat 15 uur per dag sigaretten rolt is arm, Mboeke de ontsnapte kindsoldaat met 1 arm is arm. Die mensen hiet met een tv, internet en vakantiegeld zijn niet arm.
pi_110164558
Laat ook maar.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110164610
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Laat ook maar.
Lijkt me een heel strak plan, want wat je zei sloeg als een tang op een varken.
pi_110164613
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Relatief gezien wel.
"Je kan een organisme niet beoordelen... los van z'n omgeving"

ook niet in dit verhaal...sowieso is leed vergelijken een zinloze bezigheid ;)
pi_110164621
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:19 schreef Sachertorte2 het volgende:

[..]

Nou nee hoor, niks vooroordeel, het is mensenkennis. Ik ken wel een heleboel figuren die wel 'werken' (in de ambtenarij bv), maar altijd zeiken over dat ze het zo zwaar hebben, en die altijd willen dat de overheid ze ruimhartig voorziet van (extra) inkomsten. De overheid is geen geluksmachine, en je kan niet van andere mensen verwachten dat die je een mooi leven bezorgen. Dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Een vangnet moet er zijn, maar aub graag karig.
Zoals al die werkende mensen die in deze discussie voorbij komen en die zich achtergesteld voelen in hun luxe omdat anderen die het veel slechter hebben dan zijzelf nog wel eens een gift mogen ontvangen? Dat is idd niet eerlijk.
pi_110164680
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:28 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

"Je kan een organisme niet beoordelen... los van z'n omgeving"

ook niet in dit verhaal...sowieso is leed vergelijken een zinloze bezigheid ;)
Fijn dat we het eens zijn.

Maargoed volgens sommigen is geloof ik water en brood nog te veel..
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110164715
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:28 schreef Tayu het volgende:

[..]

Zoals al die werkende mensen die in deze discussie voorbij komen en die zich achtergesteld voelen in hun luxe omdat anderen die het veel slechter hebben dan zijzelf nog wel eens een gift mogen ontvangen? Dat is idd niet eerlijk.
Alsof het een kwestie van achtergesteld voelen is :') Men verwacht wat minder gezeik uit de hoek van de mensen die toch al niks hoeven te doen voor hun centen. Dat heeft niks met afgunst, jaloezie of achtergesteld voelen te maken.
pi_110164721
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Fijn dat we het eens zijn.

Maargoed volgens sommigen is geloof ik water en brood nog te veel..
Tricky...ik heb mezelf wijsgemaakt/aangeleerd dat het niet aan mij is om dat te beoordelen ;)
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:30:45 #100
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110164723
Verder vind ik die voedselbanken best hoor, maar ik had erover dat als men wat bewuster inkopen doet en wat normaler en beter kookt men het best kan redden van dat zogenaamde leefgeldminimum. Oók op de fiets (gehandicapten en bepaalde zieken buiten beschouwing gelaten). Ik denk dat er maar weinig plaatsen in Nederland zijn waar er geen winkels op fietsafstand zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')