abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110215382
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 01:21 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Hmmm, zeker weten van wel; hangt af van individuele winkels/gevallen.
O dan zie ik helemaal geen probleem _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_110215433
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 01:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

O dan zie ik helemaal geen probleem _O_
een stap in de goede richting. Die 35% stickers bijv.

internet moet meer oplossingen bieden, bijv. sites met voedsel tegen houdbaarheidsdatum.
  donderdag 12 april 2012 @ 01:27:19 #278
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_110215481
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 01:13 schreef Bankfurt het volgende:
Die 35% kortingstikkers bij AH is alvast een stap in de goede richting;

AH is wat dat betreft wel innovatief; als ze nou ook eens 70% kortingstikkers gaan gebruiken voor rosbief of haring e.d. voor last-minute situaties, wedden dat dat een win-win situatie wordt en bovendien ethisch meer acceptabel ... ? :)
Ik denk dat Albert Heijn bijzonder goede marketingmedewerkers in dienst heeft en dat die 35% dus echt goed uitgedacht is. :)

Maken ze er bijvoorbeeld 70% van, dan zijn er misschien té veel mensen die gaan wachten totdat dat vlees goedkoper is, waardoor ze minder winst maken.

En voor DontGiveAFok:
Ze maken meer winst als ze het met 35% korting verkopen, dan dat ze het zomaar weggooien. Ik snap trouwens niet waarom jij dan vindt dat het zomaar aan de voedselbank gegeven moet worden, zodat de mensen die het niet kunnen betalen ook duur vlees hebben, want er zijn ook genoeg mensen die die 100%-prijs van dat vlees niet kunnen betalen, maar wel als er 35% korting gegeven wordt. Gun jij die mensen dan niks?

Bovendien als dat soort etenswaren helemaal over de datum is, dan kan de veiligheid van het eten van dat vlees niet meer gegarandeerd worden. Wil je dat de afnemers van de voedselpakketten ziek worden ofzo? Als het 1 dag over de datum is is het risico nog niet zo groot, maar dan zouden die voedselbanken precies op die dag al dat vlees moeten verzamelen en moeten weggeven. Wat denk je dat dat aan (o.a.) logistiek kost? En bij meer dagen over de datum wordt het risico op bedorven vlees gewoon té groot.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_110215521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:56 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Jawel, op zich; maar ik vindt het moeilijk te accepteren voor het geslachte dier.

Kijk, als tomaten of sla wordt doorgedraaid, heb ik veel minder moeite mee.
Beide deugt niet maar is de hedendaagse praktijk, de consument betaalt.

*btw rosbief die meer dan een dag oud is die hoef ik niet meer. :{w
pi_110215538
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 01:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Beide deugt niet maar is de hedendaagse praktijk, de consument betaalt.

*btw rosbief die meer dan een dag oud is die hoef ik niet meer. :{w
helaas is dat zo met rosbief,

...maar yoghurt is heel lang houdbaar.
pi_110215566
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 01:27 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik denk dat Albert Heijn bijzonder goede marketingmedewerkers in dienst heeft en dat die 35% dus echt goed uitgedacht is. :)

Maken ze er bijvoorbeeld 70% van, dan zijn er misschien té veel mensen die gaan wachten totdat dat vlees goedkoper is, waardoor ze minder winst maken.

En voor DontGiveAFok:
Ze maken meer winst als ze het met 35% korting verkopen, dan dat ze het zomaar weggooien. Ik snap trouwens niet waarom jij dan vindt dat het zomaar aan de voedselbank gegeven moet worden, zodat de mensen die het niet kunnen betalen ook duur vlees hebben, want er zijn ook genoeg mensen die die 100%-prijs van dat vlees niet kunnen betalen, maar wel als er 35% korting gegeven wordt. Gun jij die mensen dan niks?

Bovendien als dat soort etenswaren helemaal over de datum is, dan kan de veiligheid van het eten van dat vlees niet meer gegarandeerd worden. Wil je dat de afnemers van de voedselpakketten ziek worden ofzo? Als het 1 dag over de datum is is het risico nog niet zo groot, maar dan zouden die voedselbanken precies op die dag al dat vlees moeten verzamelen en moeten weggeven. Wat denk je dat dat aan (o.a.) logistiek kost? En bij meer dagen over de datum wordt het risico op bedorven vlees gewoon té groot.
Goed verhaal,

ik voorzie ook een differentiatie van kortingspercentages; d.w.z. stickers per voedselcategorie.
pi_110217533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 01:08 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Het enige wat ik kon doen vanavond uit redelijkheid, was het opkopen van 4 haringen en 1,5 ons rosbief tegen 35% korting, maar dan moet ik het allemaal opeten voor het weekend.

Zit ik mezelf vol te proppen en dan het idee dat al die lui van de voedselbank er net zo goed van hadden kunnen genieten. Dat moet jou toch ook raken of niet ?
Dat raakt mij totaal niet.
Wat ik wel schrijnend vindt is dat mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt het vaak veel slechter hebben dan uitkeringstrekkers, lees de krant vandaag maar eens.
Bijvoorbeeld 14.000 rotterdammers die het verdommen om werk te zoeken bijvoorbeeld.

Voedselbanken zouden moeten stoppen met het gratis weggeven van voedsel maar bijvoorbeeld een vergoeding moeten vragen, dit kan bestaan uit 1 of meer dagen per maand meehelpen bij het uitdelen of een vergoeding van zeg ¤5 per pakket.
  donderdag 12 april 2012 @ 08:27:19 #283
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110217679
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 01:08 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Het enige wat ik kon doen vanavond uit redelijkheid, was het opkopen van 4 haringen en 1,5 ons rosbief tegen 35% korting, maar dan moet ik het allemaal opeten voor het weekend.

Zit ik mezelf vol te proppen en dan het idee dat al die lui van de voedselbank er net zo goed van hadden kunnen genieten. Dat moet jou toch ook raken of niet ?
Nou ja, je kunt het ook in de diepvries gooien.
pi_110218061
Mijn god, types in dit topic die niet snappen hoe vraag&aanbod bij de AH werkt en maar zonder nadenken roepen dat de AH het weg moet gaan geven. Nieuw dieptepunt dit, facepalmwaardig.
pi_110218076
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 01:27 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

En voor DontGiveAFok:

Eindelijk iemand die het snapt. Laat dit een lichtend voorbeeld zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2012 08:54:02 ]
pi_110219630
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 08:53 schreef Scorpie het volgende:
Mijn god, types in dit topic die niet snappen hoe vraag&aanbod bij de AH werkt en maar zonder nadenken roepen dat de AH het weg moet gaan geven. Nieuw dieptepunt dit, facepalmwaardig.
Maar je leest het niet goed dus we gaan niet meer op jou in hoor :'( leer eerst maar eens lezen :'(

:')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 12 april 2012 @ 10:10:34 #287
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110219817
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:04 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar je leest het niet goed dus we gaan niet meer op jou in hoor :'( leer eerst maar eens lezen :'(

:')_!
daar heb je iig geen last meer van, toch?

verder weet ik het businessmodel van AH niet maar dat hoor ik graag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_110220319
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:10 schreef Re het volgende:

[..]

daar heb je iig geen last meer van, toch?

verder weet ik het businessmodel van AH niet maar dat hoor ik graag
Waarschijnlijk komt het businessmodel van AH neer op: winst maken. _O_
pi_110220362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 08:11 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat raakt mij totaal niet.
Wat ik wel schrijnend vindt is dat mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt het vaak veel slechter hebben dan uitkeringstrekkers, lees de krant vandaag maar eens.
Bijvoorbeeld 14.000 rotterdammers die het verdommen om werk te zoeken bijvoorbeeld.

Voedselbanken zouden moeten stoppen met het gratis weggeven van voedsel maar bijvoorbeeld een vergoeding moeten vragen, dit kan bestaan uit 1 of meer dagen per maand meehelpen bij het uitdelen of een vergoeding van zeg ¤5 per pakket.
Niet met geld gaan werken, want krijg je hetzelfde als die kringloopwinkels. Die vragen ook achterlijke bedragen soms.

Hou het geldloos, maar verscherp de voorwaarden. Wil je hulp? Zal je toch moeten laten zien waarom je die hulp nodig hebt. Ik heb geen idee of mensen dit moeten doen. Andere zin van jou ook prima.

En deze algemeen, dus niet voor één user. Een mening of visie facepalmwaardig of achterlijk vinden zonder tegenargument? Doe eens normaal zeg :{ Kom gewoon met een tegenargument. Zo moeilijk is dat toch niet, want je weet het toch beter?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 12-04-2012 10:35:12 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_110220755
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Stel! Ik heb het een tijdje slecht (er komen vast wel weer betere tijden dan) Ik zie enorm veel AH producten in mijn gratis voedselpakket liggen. Krijg na een slechte tijd een goede tijd. Denk dat ik dan eerder naar een AH ga, dan naar een winkel waar ik nooit een product van in dat voedselpakket zag. Gratis PR want geven altijd eigen merk goederen aan de voedselbank. Heb het dus gezien dat het gedaan werd (stond een kaart bij allemaal opgestapelde kratten dat die goederen voor de voedselbank waren)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  donderdag 12 april 2012 @ 10:46:08 #291
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110220916
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:41 schreef paddy het volgende:
Stel! Ik heb het een tijdje slecht (er komen vast wel weer betere tijden dan) Ik zie enorm veel AH producten in mijn gratis voedselpakket liggen. Krijg na een slechte tijd een goede tijd. Denk dat ik dan eerder naar een AH ga, dan naar een winkel waar ik nooit een product van in dat voedselpakket zag. Gratis PR want geven altijd eigen merk goederen aan de voedselbank. Heb het dus gezien dat het gedaan werd (stond een kaart bij allemaal opgestapelde kratten dat die goederen voor de voedselbank waren)
Mwah, ik denk dat de meeste mensen eerder kiezen voor een supermarkt in de buurt. Nou zit er bij de meeste mensen wel een Albert Heijn in de buurt, maar het lijkt me niet dat veel mensen per se naar de Albert Heijn gaan omdat ze daarvan ooit een gratis product kregen van de voedselbank.
pi_110220995
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:46 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat de meeste mensen eerder kiezen voor een supermarkt in de buurt. Nou zit er bij de meeste mensen wel een Albert Heijn in de buurt, maar het lijkt me niet dat veel mensen per se naar de Albert Heijn gaan omdat ze daarvan ooit een gratis product kregen van de voedselbank.
Dat denk ik dus ook. Het zal wel leuke reclame zijn enzo, maar dat zou de AH voor zichzelf moeten beslissen.
  donderdag 12 april 2012 @ 10:49:38 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110221036
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

dat is geen model dat is een doel :P
  donderdag 12 april 2012 @ 10:53:57 #294
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110221186
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:48 schreef bijdehand het volgende:
Dat denk ik dus ook. Het zal wel leuke reclame zijn enzo, maar dat zou de AH voor zichzelf moeten beslissen.
En als die reclame minder oplevert dan dat het kost, zullen ze dat gewoon niet doen.
pi_110221197
quote:
6s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:49 schreef Re het volgende:

[..]

dat is geen model dat is een doel :P
Ja, dat is waar. Maar ik denk dat gratis eten weggeven niet zal bijdragen aan het doel. Je moet wel weten dat ik het ook niet goed vind dat er eten wordt vernietigd, maar ik snap wel dát ze het doen.
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

En als die reclame minder oplevert dan dat het kost, zullen ze dat gewoon niet doen.
Natuurlijk zullen ze het dan niet doen :)
pi_110221271
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:46 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Heb het dan ook niet over een enkele keer. Meestal zit iemand wel een tijdje in de problemen dus hoe vaker ik producten van een bepaalde supermarkt zou zien, hoe eerder ik naar die supermarkt zou stappen. Hoeft niet voor elk mens op te gaan, maar ik vind het dus wel een goede zet.
  donderdag 12 april 2012 @ 10:59:05 #297
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110221344
Van een Knorr-pakje zie je natuurlijk niet uit welke supermarkt het komt. En daarbij, als je net opkrabbelt uit financiële sores, is de AH toch nog echt even niet je supermarkt. Dan is een Aldi of Lidl een verstandigere keuze.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110221373
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:59 schreef Copycat het volgende:
Van een Knorr-pakje zie je natuurlijk niet uit welke supermarkt het komt. En daarbij, als je net opkrabbelt uit financiële sores, is de AH toch nog echt even niet je supermarkt. Dan is een Aldi of Lidl een verstandigere keuze.
Ja, en ik zou ook niet naar de supermarkt gaan waarvan ik rosbief kreeg die over de datum was _O-
  donderdag 12 april 2012 @ 10:59:59 #299
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110221380
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:56 schreef paddy het volgende:
Heb het dan ook niet over een enkele keer. Meestal zit iemand wel een tijdje in de problemen dus hoe vaker ik producten van een bepaalde supermarkt zou zien, hoe eerder ik naar die supermarkt zou stappen. Hoeft niett voor elk mens op te gaan, maar ik vind het dus wel een goede zet.
Ja o.k., jij zou dat dan doen, maar heel veel anderen gewoon niet.

En dan nog: dat klein beetje winst wat ze dan maken op die ex-arme mensen die ineens hun boodschappen bij de Albert Heijn gaan doen terwijl ze daarvóór nooit daar kwamen, weegt gewoon niet op tegen de kosten van het 'gratis' weggeven van producten. Voor de afnemers van de voedselpakketten is het dan wel gratis, maar voor de Albert Heijn kost het een hoop geld aan administratie/logistiek/enzovoort.
  donderdag 12 april 2012 @ 11:02:48 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110221452
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:59 schreef Copycat het volgende:
die euroshopper zooi samen met geschikte bonussen maakt een gang naar de lidl meestal wel overbodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')