En je negeert wat ik hier daadwerkelijk stelde in reactie op wat iemand anders dus als voorbeeld noemde...begint te zeiken over winstpercentages etc, ga dat lekker in de economie afdeling doen op t forum, dit gaat over mensenquote:Op donderdag 12 april 2012 00:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet. Ik geef alleen antwoord op je vraag.
Rosbief en haring zijn snel aan bederf onderhevig OK,quote:Op donderdag 12 april 2012 00:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Geef de rosbief weg en ze hoeven het niet meer te kopen.
Je vroeg waarom de AH die zooi niet weggeeft, ik geef slechts de redenquote:Op donderdag 12 april 2012 00:25 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
En je negeert wat ik hier daadwerkelijk stelde in reactie op wat iemand anders dus als voorbeeld noemde...begint te zeiken over winstpercentages etc, ga dat lekker in de economie afdeling doen op t forum, dit gaat over mensen
Ik ga niet 100x uitleggen dat ik veel meer zei dan dat, waar je nog steeds niet 1 fatsoenlijke reactie op hebt gegeven, bespaar me dat ook maar, ik hoef het niet te horen... leer aub lezen en kom dan terug op dit forumquote:Op donderdag 12 april 2012 00:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je vroeg waarom de AH die zooi niet weggeeft, ik geef slechts de redensnap je het nog?
zo deed ik ook toen ik tien was en een discussie verloor!quote:
laatste keer danquote:Op donderdag 12 april 2012 00:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
zo deed ik ook toen ik tien was en een discussie verloor!
En nog X-aantal kilo ander voedsel....achjaquote:Op donderdag 12 april 2012 00:52 schreef Bankfurt het volgende:
Ok,jammer dan; het is inmiddels 12 april
10.000 kg rosbief deze dag naar de Filistijnen.
Gewoon bij Albert Heijn.
Da's veel rosbief!quote:Op donderdag 12 april 2012 00:52 schreef Bankfurt het volgende:
Ok,jammer dan; het is inmiddels 12 april
10.000 kg rosbief deze dag naar de Filistijnen.
Gewoon bij Albert Heijn.
quote:
Jawel, op zich; maar ik vindt het moeilijk te accepteren voor het geslachte dier.quote:
Zolang het vlees nog zo goedkoop is zal het blijven gebeuren hoor.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:56 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Jawel, op zich; maar ik vindt het moeilijk te accepteren voor het geslachte dier.
Kijk, als tomaten of sla wordt doorgedraaid, heb ik veel minder moeite mee.
Maar ik mag toch wel aannemen dat jij je ook ongemakkelijk voelt bij het vernietigen van zoveel heerlijke kgs kwaliteitsvlees ?quote:Op donderdag 12 april 2012 00:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zolang het vlees nog zo goedkoop is zal het blijven gebeuren hoor.
Jup. Maar er zijn zoveel dingen waarbij ik me ongemakkelijk voel dat het niet meer uitmaakt. Er moet van de top af iets veranderen en wat ik/jij/wij ervan vinden doet er eigenlijk niet meer toe.quote:Op donderdag 12 april 2012 01:00 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Maar ik mag toch wel aannemen dat jij je ook ongemakkelijk voelt bij het vernietigen van zoveel heerlijke kgs kwaliteitsvlees ?
Het enige wat ik kon doen vanavond uit redelijkheid, was het opkopen van 4 haringen en 1,5 ons rosbief tegen 35% korting, maar dan moet ik het allemaal opeten voor het weekend.quote:Op donderdag 12 april 2012 01:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jup. Maar er zijn zoveel dingen waarbij ik me ongemakkelijk voel dat het niet meer uitmaakt. Er moet van de top af iets veranderen en wat ik/jij/wij ervan vinden doet er eigenlijk niet meer toe.
De verspilling erachter is walgelijk, de economie niet echt, en de marketing kan ik sowieso begrijpen. (Onderdeel van de marketing zijnde het aanprijzen van vlees aan klanten, niet gratis weggeven aan voedselbanken.)quote:Op donderdag 12 april 2012 01:00 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Maar ik mag toch wel aannemen dat jij je ook ongemakkelijk voelt bij het vernietigen van zoveel heerlijke kgs kwaliteitsvlees ?
Nee, dat raakt me totaal niet. Als de AH het allemaal gratis weg gaat geven en hoeven die mensen geen rosbief meer te kopen en gaat er net zoveel, of zelfs meer, verspild, worden. Gelukkig kijken ze de laatste tijd steeds meer naar de vraag en stemmen ze het aanbod daar op af en zodoende krijgen de voedselbanken zo steeds minder.quote:Op donderdag 12 april 2012 01:08 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het enige wat ik kon doen vanavond uit redelijkheid, was het opkopen van 4 haringen en 1,5 ons rosbief tegen 35% korting, maar dan moet ik het allemaal opeten voor het weekend.
Zit ik mezelf vol te proppen en dan het idee dat al die lui van de voedselbank er net zo goed van hadden kunnen genieten. Dat moet jou toch ook raken of niet ?
Die 35% kortingstikkers bij AH is alvast een stap in de goede richting;quote:Op donderdag 12 april 2012 01:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, dat raakt me totaal niet. Als de AH het allemaal gratis weg gaat geven en hoeven die mensen geen rosbief meer te kopen en gaat er net zoveel, of zelfs meer, verspild, worden. Gelukkig kijken ze de laatste tijd steeds meer naar de vraag en stemmen ze het aanbod daar op af en zodoende krijgen de voedselbanken zo steeds minder.
Of dat ethisch beter is heeft de ah weinig mee te maken (of er moet een grootschalige protestactie worden opgezet). Wat gebeurt er trouwens met het vlees? Gaat dat in hondenvoer ofzo?quote:Op donderdag 12 april 2012 01:13 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Die 35% kortingstikkers bij AH is alvast een stap in de goede richting;
AH is wat dat betreft wel innovatief; als ze nou ook eens 70% kortingstikkers gaan gebruiken voor rosbief of haring e.d. voor last-minute situaties, wedden dat dat een win-win situatie wordt en bovendien ethisch meer acceptabel ... ?
Ik denk gedeeltelijk naar het eigen personeel en voedselbank.quote:Op donderdag 12 april 2012 01:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Of dat ethisch beter is heeft de ah weinig mee te maken (of er moet een grootschalige protestactie worden opgezet). Wat gebeurt er trouwens met het vlees? Gaat dat in hondenvoer ofzo?
Voor zover ik weet krijgt personeel niets.quote:Op donderdag 12 april 2012 01:17 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik denk gedeeltelijk naar het eigen personeel en voedselbank.
En wat resteert, vooral met vis: de afvalcontainer.
Hmmm, zeker weten van wel; hangt af van individuele winkels/gevallen.quote:Op donderdag 12 april 2012 01:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Voor zover ik weet krijgt personeel niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |