quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:46 schreef HetBrabandertje het volgende:
Moet weliswaar niet afgaan op een eerste indruk, maar ik hoop toch echt dat m'n bestellingen nooit door die mensen voorbereid gaat worden..
Oh godquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mijn sollicitatie noodgedwongen verplaatst...
Ga aan de slag in Amersfoort, als ze me aannemen dan...
sterker nog, het is waar. Wij hebben nu ook enkele sorteerders in ons team zitten die met behoud van uitkering moeten werken. Gelukkig doen zij goed hun best.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat UWV verhaal kan anders best kloppen ..
Toch raar dat dit zomaar kan. Via de voordeur schopt PostNL postbodes de WW in, en via de achterdeur worden ze vervangen door WW-ers die met behoud van uitkering hun werk overnemen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik hoorde ze inderdaad iets vertellen over zoveel aantal uren werken om een uitkering te behouden.
Gelukkig is degene die in ons team zit gemotiveerd.
Eigenlijk wel ja.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Toch raar dat dit zomaar kan. Via de voordeur schopt PostNL postbodes de WW in, en via de achterdeur worden ze vervangen door WW-ers die met behoud van uitkering hun werk overnemen.
absoluut belachelijk idd..quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Toch raar dat dit zomaar kan. Via de voordeur schopt PostNL postbodes de WW in, en via de achterdeur worden ze vervangen door WW-ers die met behoud van uitkering hun werk overnemen.
Natuurlijk zijn die gemotiveerd, als ze tenminste een dak boven hun hoofd willen houden..quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik hoorde ze inderdaad iets vertellen over zoveel aantal uren werken om een uitkering te behouden.
Gelukkig is degene die in ons team zit gemotiveerd.
Het is nu eenmaal een zeer immoreel bedrijf geworden.quote:
Volgens een postbode in mijn team die ik een paar weken terug sprak zou dat niet het geval zijn. Hij zei dat de zaterdagpostbodes inderdaad grotere contracten krijgen als ze dat zouden willen en hij had gehoord dat zaterdagpostbodes ook een hoger uurloon gaan krijgen. Dat waren althans de plannen volgens hem. Juist omdat deeltijdmedewerkers (ofwel postbezorgers) vaak niet gemotiveerd zijn en niet op zaterdag willen werken heeft PostNL er alle belang bij om juist zapo's binnenboord te houden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:26 schreef HetBrabandertje het volgende:
Grote kans inderdaad dat het bij ons ook om UWV'ers gaat.. Hopelijk hangt dat niet samen met dat plan om de zaterdagwerkers er doordeweeks zoveel mogelijk uit te werken om te voorkomen dat ze een groter contract eisen. Want qua aantal zou dat prima kunnen.
Dus ik als PBZ'er die wel altijd op zaterdag werkt, krijg dan ook een hoger loon of geldt dat dan alleen voor zaterdagmedewerkers? Zou ik apart vinden..quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:41 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Volgens een postbode in mijn team die ik een paar weken terug sprak zou dat niet het geval zijn. Hij zei dat de zaterdagpostbodes inderdaad grotere contracten krijgen als ze dat zouden willen en hij had gehoord dat zaterdagpostbodes ook een hoger uurloon gaan krijgen. Dat waren althans de plannen volgens hem. Juist omdat deeltijdmedewerkers (ofwel postbezorgers) vaak niet gemotiveerd zijn en niet op zaterdag willen werken heeft PostNL er alle belang bij om juist zapo's binnenboord te houden.
Maar ja, ik moet het zoals altijd eerst nog maar eens zien...
bij ons niet. Ik mag zometeen alleen bij uitzondering de straat nog op ...quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:41 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Volgens een postbode in mijn team die ik een paar weken terug sprak zou dat niet het geval zijn. Hij zei dat de zaterdagpostbodes inderdaad grotere contracten krijgen als ze dat zouden willen en hij had gehoord dat zaterdagpostbodes ook een hoger uurloon gaan krijgen. Dat waren althans de plannen volgens hem. Juist omdat deeltijdmedewerkers (ofwel postbezorgers) vaak niet gemotiveerd zijn en niet op zaterdag willen werken heeft PostNL er alle belang bij om juist zapo's binnenboord te houden.
Vaag...quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij ons niet. Ik mag zometeen alleen bij uitzondering de straat nog op ...
Het zou zo maar kunnen hoor, niets verbaasd me meer hierquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:47 schreef Atmosphere82 het volgende:
@ Selestha: volgens hem gold het alleen echt voor de zapo's. Als het waar zou zijn zou dat plan zo krom als een hoepel zijn (onderscheid maken tussen functies die min of meer hetzelfde werk doen) maar ja, daar is PostNL goed in hè, krom beleid maken.
Hij zei wel dat hij het van horen zeggen had, dus ik weet niet of het allemaal zo betrouwbaar is wat hij zei...
die hebben we bij ons ook al ...quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:00 schreef PBZ64 het volgende:
Bij ons worden alleen nog ZDW aangenomen met een PBZ contract. Zijn dan PBZ, die alleen op zaterdag werken.
Bij ons mogen de zaterdagwerkers alleen nog in absolute noodgevallen door de week werken, en naar een groter contract kunnen ze wel fluiten. Ze willen ze juist liever kwijt, dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat het verhaal klopt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:41 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Dat mag alleen met jouw toestemming.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:10 schreef Selestha het volgende:
Hebben jullie dat van die GPS horloges ook gelezen in het MZ journaal?
Big brother is watching you..
Die ouderwetse karretjes zijn in gebruik handiger. Kun je tot wel vijf tassen aan hangenquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:22 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat mag alleen met jouw toestemming.
Ik las ook in dat krantje dat iedereen met een wandelroute een postboy mag hebben. Die ga ik dan maar even aanvragen!
MZ wel bezorgd, maar zelf nog niet ontvangen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:22 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat mag alleen met jouw toestemming.
Ik las ook in dat krantje dat iedereen met een wandelroute een postboy mag hebben. Die ga ik dan maar even aanvragen!
Net zoals die briljante plannen om mensen van de sociale werkplaats aan het werk te zetten bij PostNL...quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:37 schreef Deezertje het volgende:
Vergeet niet dat iedere werknemer die PostNL ook maar één cent bespaard, je eigen baan kost.
Dikke kans dus dat je straks UWV'ers opleidt terwijl je er even later zelf niet meer werkt.
PostNL gaat helaas erg ver om ook maar een cent te besparen de laatste tijd
Je mag de straat niet meer op? Omdat ze bezig zijn om alle wijken te vullen met postbezorgers of zoiets?quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij ons niet. Ik mag zometeen alleen bij uitzondering de straat nog op ...
* bekijkt geboortedatum in profiel sinterklaaskapoentje *quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ben ik nu een kneusnewbie?
jup, tenzij ze de gaten niet kunnen vullen. Dan mag ik op komen draven. En dat kunnen dan ook wijken zijn die ik nog nooit gelopen heb.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:30 schreef TokenW het volgende:
[..]
Je mag de straat niet meer op? Omdat ze bezig zijn om alle wijken te vullen met postbezorgers of zoiets?
Spuit elf.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee. 2015 is weer een officiële feestdag
Dus het zou zomaar kunnen gebeuren dat een postbode wordt ontslagen door PostNL, in de WW beland, en vervolgens door het UWV gedwongen te werk wordt gesteld bij PostNL.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:37 schreef Deezertje het volgende:
Vergeet niet dat iedere werknemer die PostNL ook maar één cent bespaard, je eigen baan kost.
Dikke kans dus dat je straks UWV'ers opleidt terwijl je er even later zelf niet meer werkt.
PostNL gaat helaas erg ver om ook maar een cent te besparen de laatste tijd
Zover zijn we hier inmiddels ook, 's zaterdags rijdt ik alleen nog maar bol.comquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, tenzij ze de gaten niet kunnen vullen. Dan mag ik op komen draven. En dat kunnen dan ook wijken zijn die ik nog nooit gelopen heb.
Met je spam linkjequote:Op dinsdag 10 april 2012 23:42 schreef TokenW het volgende:
[..]
Zover zijn we hier inmiddels ook, 's zaterdags rijdt ik alleen nog maar bol.com
Ja 1 cadeaubon, terwijl we zeer waarschijnlijk nog twee keer vergelijkbare HaH krijgen..quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:11 schreef gridjuh het volgende:
Maar ik lees ook in MZ dat we ook een kadobon krijgen....ben benieuwd:)
Ach, ze doen in ieder geval nog iets.quote:Op woensdag 11 april 2012 07:53 schreef Shreever het volgende:
[..]
Ja 1 cadeaubon, terwijl we zeer waarschijnlijk nog twee keer vergelijkbare HaH krijgen..
(ben de data effe kwijt)
Werd ons voor afgelopen donderdag al verteld overigens.
Nee bij ons is daar ook niet over verteld. En er stonden paaseitjes op het depot, dus dat zal het goedmakertje wel zijnquote:Op woensdag 11 april 2012 09:47 schreef Mirgeam het volgende:
Ik heb ook die HAH weggelopen, maar een bon zal er wel niet inzitten
Op het kantoor zelf zijn ze waarschijnlijk wel blij met je, maar van bovenaf willen ze van alles af wat meer dan minimumloon verdient. Als mijn vestiging sluit is de kans vrij groot dat ik met de vestigingsmanager mee mag naar een ander kantoor om de zelfde reden dat ze met jou zo blij zijn, maar als het daar sluit dan wordt ik nog steeds ontslagen.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:20 schreef Bo.S het volgende:
Mensen met het oude zaterdagcontracten (die wel iets duurder zijn) willen ze hier op ons kantoorecht niet kwijt. Het zijn er nog maar een paar, maar ze zijn wel het meest flexibel inzetbaar. Ik ben er ook 1 en samen met een paar andere zpb's doen wij alles wat gedaan moet worden. Dat ze van ons af willen merk ik zelf persoonlijk ook echt niet aangezien ikzelf een 3 uur contract heb en toch ruim 40 uur werk (6 dagen) en genoeg wijken wegbreng.
Oh echt?quote:Op woensdag 11 april 2012 09:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat gaat automatisch bij enkele bedrijven
Morgen ook zag ik op het depot, maar van een lokale krant. Dus niet overal.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:49 schreef Herfstblad het volgende:
Bij ons stond alleen dat we iets kregen, niet wat.
En volgens mij krijgen we op 26 april en 24 mei (net voor mijn vakantie) nog een keer 3 stuks HAH.
Helaas hebben ze daar op kantoor helemaal niks over te zeggen.Teamcoaches en vestigingsmanagers moeten ook gewoon doen wat hen wordt opgedragen Hier wilden ze bepaalde zaterdagwerkers ook echt niet kwijt. Maar van bovenaf wordt er bepaald dat die zaterdagwerkers weg moeten. Dat het daardoor allemaal wel erg moeilijk wordt qua planning maakt daarbij voor hen niks uit.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:20 schreef Bo.S het volgende:
Mensen met het oude zaterdagcontracten (die wel iets duurder zijn) willen ze hier op ons kantoorecht niet kwijt. Het zijn er nog maar een paar, maar ze zijn wel het meest flexibel inzetbaar. Ik ben er ook 1 en samen met een paar andere zpb's doen wij alles wat gedaan moet worden. Dat ze van ons af willen merk ik zelf persoonlijk ook echt niet aangezien ikzelf een 3 uur contract heb en toch ruim 40 uur werk (6 dagen) en genoeg wijken wegbreng.
Ja maar dattie werklui het nou eens ruim van te voren laten weten...quote:Op woensdag 11 april 2012 17:54 schreef Troeta het volgende:
Tof zeg, daar heb je gewoon recht op hoor
Hier werd ook zonder pardon een prima zaterdagwerker die we ook doordeweeks heel veel gebruikte zonder pardon aan de kant gezet. TC heeft er alles aan gedaan maar hij moest weg en mocht na 3 maanden terugkomen. Lekker was dat, die 3 maanden was precies de zomervakantie plus septemberquote:Op woensdag 11 april 2012 15:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Helaas hebben ze daar op kantoor helemaal niks over te zeggen.Teamcoaches en vestigingsmanagers moeten ook gewoon doen wat hen wordt opgedragen Hier wilden ze bepaalde zaterdagwerkers ook echt niet kwijt. Maar van bovenaf wordt er bepaald dat die zaterdagwerkers weg moeten. Dat het daardoor allemaal wel erg moeilijk wordt qua planning maakt daarbij voor hen niks uit.
Dan woon je vlak bij mij in de buurt. Bij mij komen ze dit morgen doen. Ik zet m'n moeder even een dagje hier neer zodat ik kan gaan werken.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:57 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb echt een mega toffe TC
Dinsdagmiddag komen ze hier de gaskraan ontluchten(ivm vervangen gasleiding buiten) En je MOET thuis zijn, gevraagd of ik vrij kon zijn...en dat kon ook gelukkig
Doe jij ook depots en steunpunten aanleveren of niet?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Dan woon je vlak bij mij in de buurt. Bij mij komen ze dit morgen doen. Ik zet m'n moeder even een dagje hier neer zodat ik kan gaan werken.
Ik doe alleen autobestellingen en haalritten. Ik moet namelijk altijd in de avond aanwezig zijn, omdat ik coördinator uitvoering ben voor de avond.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:19 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Doe jij ook depots en steunpunten aanleveren of niet?
Misschien dat ik je dan nog weleens een keertje ziequote:Op donderdag 12 april 2012 06:37 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik doe alleen autobestellingen en haalritten. Ik moet namelijk altijd in de avond aanwezig zijn, omdat ik coördinator uitvoering ben voor de avond.
Dat busje neem ik inderdaad altijd mee naar huis tussen twee ritten in. Ga niet twee uur op de vestiging zitten wachten.
Jep stond in een boekje die ik deze week nog kreeg. Erg netjes inderdaadquote:Op donderdag 12 april 2012 14:52 schreef Blobje het volgende:
De kadobon is dus een vvv-bon. Dat valt me niet tegen!
Bol.com is de vvv-bon wel te gebruiken staat in het boekje.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, leuk die VVV bon. Ik heb nog wat leuke dvd's op het oog. Jammer dat die bon niet online te gebruiken is.
Relatief rustig dagje vandaag. Afgezien van de machinepost waren er eigenlijk alleen TV-gidsen en wat mailings. Ik miste diverse tijdschriften, oa Libelle en Elsevier.
Heerlijk weer, trouwens! Volgens de weerberichten zou er vanmorgen eerst mist zijn, later gevolgd door regen en onweer. Maar ik heb geen mist gezien, en het is de hele dag al heerlijk zonnig, met enkel wat sluierbewolking.
Hier is nog geen woord gevallen over een bon. Gaat ook niet gebeuren denk ik zo.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:15 schreef Herfstblad het volgende:
Hier kreeg een collega een sms dat de bon opgehaald kon worden, maar ik heb geen sms gehad.
gewoon naar je teamcoach gaan en zeggen: hoi, ik kom een VVV-bon ophalenquote:Op donderdag 12 april 2012 16:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier is nog geen woord gevallen over een bon. Gaat ook niet gebeuren denk ik zo.
Dat ga ik morgen inderdaad wel even doen.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon naar je teamcoach gaan en zeggen: hoi, ik kom een VVV-bon ophalen
Alleen voor donderdag de 5de. Dat was de gene met de seal er om heen. De 29ste waren die gamma kaartjes, dat was maar 1 ding. En dat mag dus gewoon.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:28 schreef EdNoolk het volgende:
Is die bon er ook voor mensen die de donderdag de 29e hebben gelopen met HAH? Hier idd ook nog niets gehoord over die bon. Vandaag idd weer HAH. Krijg je extra tijd voor toch?
Nee, alleen voor de mensen die vorige week donderdag gelopen hebben.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:28 schreef EdNoolk het volgende:
Is die bon er ook voor mensen die de donderdag de 29e hebben gelopen met HAH? Hier idd ook nog niets gehoord over die bon. Vandaag idd weer HAH. Krijg je extra tijd voor toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |