abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110149649
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je hebt hem niet gelezen dus.
Ik wel, 20 jaar geleden al voor het eerst. Jij daar in tegen ongetwijfeld niet.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110149814
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Goed, het is weer duidelijk wat voor iemand achter dit toetsenbord zit.
Oké man, wanneer je niet kan winnen met normale argumentatie ga je maar pogen de taalnazi uit te hangen. Dit soort tactieken werken wanneer je op de schoolplein van het MBO met elkaar zit te whatsappen, denk je echt dat het mijn punt verandert?

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wat een onzin, ieder mag zijn eigen shit in de hens steken. niet op straat misschien, maar daar moet je als medeburger niet boos om worden.
Ja? Als je het in de fik steekt om mensen te beledigen en boos te maken, dan ga je op de slachtoffers boos worden omdat zij doen wat er van hen verwacht werd? Alles bagatelliseren helpt niet. Als je iemand zijn levensdoel gaat ridiculiseren op die wijze, dan is tegenslag niks minder dan normaal.
pi_110149904
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:46 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Oké man, wanneer je niet kan winnen met normale argumentatie ga je maar pogen de taalnazi uit te hangen. Dit soort tactieken werken wanneer je op de schoolplein van het MBO met elkaar zit te whatsappen, denk je echt dat het mijn punt verandert?

[..]

Ja? Als je het in de fik steekt om mensen te beledigen en boos te maken, dan ga je op de slachtoffers boos worden omdat zij doen wat er van hen verwacht werd? Alles bagatelliseren helpt niet. Als je iemand zijn levensdoel gaat ridiculiseren op die wijze, dan is tegenslag niks minder dan normaal.
dat hoort bij je vrijheden hier in het westen. iemand anders heeft net zo hard het recht om te verkondigen dat hij de koran de reinste ketterij vindt als dat jij het recht hebt om de koran de hemel in te prijzen. deal with it!
pi_110150100
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:46 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Nee hoor, maar die aanwijzend voornaamwoord en lidwoordfouten zijn typerend voor Mohammed en co.
quote:
Salafisten zijn haatdragers, allemaal, stuk voor stuk. Hun hele ideologie is inherent extremistisch, haatdragend en gewelddadig jegens andersdenkenden toe. Die mensen moet je niet hun gang laten gaan. Intolerant jegens de intoleranten om tolerant te kunnen zijn. Je moet die mensen opjagen, overal dwars zitten en waar mogelijk deporteren.

Het is ook extreem hypocriet, want die Salafisten zijn zelf extreem intolerant jegens alles wat niet zoals zij is en ze zijn de 1e die alle rechten van andersdenkenden af schaffen als ze de kans krijgen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110150164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat hoort bij je vrijheden hier in het westen. iemand anders heeft net zo hard het recht om te verkondigen dat hij de koran de reinste ketterij vindt als als jij het recht hebt om de koran de hemel in te prijzen. deal with it!
Dat kun je ook doen met fatsoen, net zoals ook van moslims wordt verwacht wanneer ze het hebben over de buitenwereld, niet? En het recht om dingen te doen betekent niet dat je geen begrip of empathisch vermogen moet hebben. Zoiets is wellicht heel zwaar beladen en ik probeer geweld niet goed te praten, ik ben immers een voorstander van dialoog, maar geen begrip hebben voor mensen die dagelijks worden geconfronteerd op elke mogelijke wijze, dan gaan hun stoppen op een bepaald moment loskomen. En daar moet je begrip voor hebben.
pi_110150185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee hoor, maar die aanwijzende voornaamwoordfouten zijn typerend voor Mohammed en co.

[..]

Salafisten zijn haatdragers, allemaal, stuk voor stuk. Hun hele ideologie is inherent extremistisch, haatdragend en gewelddadig jegens andersdenkenden toe. Die mensen moet je niet hun gang laten gaan. Intolerant jegens de intoleranten om tolerant te kunnen zijn. Je moet die mensen opjagen, overal dwars zitten en waar mogelijk deporteren.

Het is ook extreem hypocriet, want die Salafisten zijn zelf extreem intolerant jegens alles wat niet zoals zij is en ze zijn de 1e die alle rechten van andersdenkenden af schaffen als ze de kans krijgen.
intolerant tegen intolerantie ben ik voorstander van, maar dan wel op keiharde inhoud en niet op gevoelsargumenten. laat die mensen lekker hun koran uitdelen, wat boeit jou dat.
pi_110150232
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:52 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Dat kun je ook doen met fatsoen, net zoals ook van moslims wordt verwacht wanneer ze het hebben over de buitenwereld, niet? En het recht om dingen te doen betekent niet dat je geen begrip of empathisch vermogen moet hebben. Zoiets is wellicht heel zwaar beladen en ik probeer geweld niet goed te praten, ik ben immers een voorstander van dialoog, maar geen begrip hebben voor mensen die dagelijks worden geconfronteerd op elke mogelijke wijze, dan gaan hun stoppen op een bepaald moment loskomen. En daar moet je begrip voor hebben.
nee, fatsoen heb je geen recht op. dan moet je namelijk eerst overeenkomen wat fatsoen is en als je daar regels voor gaat opstellen is het gedaan met de vrijheid.
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:54:11 #208
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110150296
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nee, fatsoen heb je geen recht op. dan moet je namelijk eerst overeenkomen wat fatsoen is en als je daar regels voor gaat opstellen is het gedaan met de vrijheid.
In principe is Raymond een "Salafist" aan de andere kant van het spectrum. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110150303
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

De lijnen die jij in je hoofd hebt zijn volgens mij veel strikter dan wat ik mij inbeeld, je kunt perfect zeggen wat je wilt zonder dat je iedereen telkens tegen de schenen stoot.
pi_110150354
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:52 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Ja wat een fatsoen laat deze groepering iedere keer weer zien:
http://www.taz.de/!77963/

quote:
Auf Homosexualität steht für Abou-Nagie die Todesstrafe: "Das sind Allahs Gesetze." Auch verherrlicht er den Märtyrertod im "Heiligen Krieg": "Möge Allah uns alle als Märtyrer sterben lassen."

[ Bericht 1% gewijzigd door Voorschrift op 10-04-2012 19:56:08 (nee) ]
pi_110150550
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

Uhuh, jij weet duidelijk wat islam inhoud. Er is een probleem omdat die heftige sprekers spreken onder het mom van islam, maar in feite niks afweten van islam. Als jij je gaat beroepen op de idioten als argument, dan beroep ik mij op de wetenschappers die zeggen dat de aarde plat is en ridiculiseer daarmee de algehele wetenschap. Klinkt eerlijk toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door Voorschrift op 10-04-2012 19:59:43 (edit op edit) ]
pi_110150586
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Als je alleen haat hebt gelezen dan is je leesvaardigheid beneden alle peil :')
dus als ik jou 100.000 keer alles wat slecht is toewens en je dreig af te maken en een gruwelijke dood wens en alle volgelingen van deze ***kuche kuche*** vreedzame religie instrueer om je te doden zodat je wat maagden krijgt enzo....

en ik plak er wat lieve woordjes tussen en het is weer koek en ei ? of hoe moet ik dat zien?

de islam is een vreselijke religie zoals de meeste religies maar de islam is wel de gruwelijkste van allemaal :{

je kan het cristendom als een zeer zware en hardnekkige griep classificeren en de islam schaalt dan door tot de pest :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_110150619
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

Ach, gebeurt vaker dat mensen in hun strijd voor een ideale wereld ietwat onhandig te werk gaan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110150648
Prima toch? Dan kan iedereen kennis nemen van dit boek. Veel mensen hebben er een oordeel over zonder ook maar één soera gelezen te hebben.

Ik zie hier werkelijk het probleem niet van in.

quote:
Doel is om de mensen niet alleen over te halen naar de islam, maar naar het salafisme", aldus een zegsvrouw.
Waar blijkt dat uit? Delen ze alleen de koran als zodanig uit, of wordt dit vergezeld door expliciet salafistische werken?
pi_110150696
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:58 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Uhuh, jij weet duidelijk wat islam inhoud. Er is een probleem omdat die heftige sprekers spreken onder het mom van islam, maar in feite niks afweten van islam. Als jij je gaat beroepen op de idioten als argument, dan beroep ik mij op de wetenschappers die zeggen dat de aarde plat is en ridiculiseer daarmee de algehele wetenschap. Klinkt eerlijk toch?
Je zou natuurlijk gewoon het topic kunnen lezen voordat je gaat blaten, want deze idioot is de initatiefnemer van dit hele geintje.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:01:24 #216
13462 BansheeBoy
pi_110150729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk gewoon het topic kunnen lezen voordat je gaat blaten, want deze idioot is de initatiefnemer van dit hele geintje.
Ah, je bent in het Ad Hominem stadium. Succes man.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_110150811
quote:

[..]

Wil jij nog serieus genomen worden? Want je gaat dezelfde kant op als Ferdo, je brengt jezelf echt puur in diskrediet door deze futiele uitingen.
pi_110150869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:54 schreef Arcadia het volgende:

[..]

De lijnen die jij in je hoofd hebt zijn volgens mij veel strikter dan wat ik mij inbeeld, je kunt perfect zeggen wat je wilt zonder dat je iedereen telkens tegen de schenen stoot.
dat kan ja, en ik ben er wel een voorstander van. staat alleen los van de discussie of je al dan niet op je eigen manier je mening mag uiten.
pi_110150920
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Voorschrift op 10-04-2012 20:06:15 (hou eens op met opruien, ga ontopic) ]
pi_110151012
quote:

[..]

Hebben ze nu alleen Korans uitgedeeld, of nog meer?

Als ze alleen Koran's uitdelen is dat toch prima? Dat zou jij toch eigenlijk toe moeten juichen.

Als het echt zo'n verschrikkelijk boek is als jij wil doen vermoeden, ben je toch alleen maar blij als meer mensen daar kennis van nemen?
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:06:24 #221
13462 BansheeBoy
pi_110151041
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Voorschrift op 10-04-2012 20:06:48 (edit op edit) ]
pi_110151052
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:02 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Wil jij nog serieus genomen worden? Want je gaat dezelfde kant op als Ferdo, je brengt jezelf echt puur in diskrediet door deze futiele uitingen.
Tja, als je met feiten om je oren wordt geslagen dan moet je wel op die toer gaan. Dat is duidelijk. Je hebt de OP duidelijk niet gelezen en je weet niet eens waar het over gaat.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:07:36 #223
322645 Voorschrift
See if I care
pi_110151118
Blijf eens ontopic, dit persoonlijke gebash slaat nergens op.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_110151352
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat kan ja, en ik ben er wel een voorstander van. staat alleen los van de discussie of je al dan niet op je eigen manier je mening mag uiten.
Je eigen manier je mening uiten, laat ik het zo zeggen, laten we elkander behandelen met zoveel respect als we agenten behandelen in onze taalgebruik. Je kan perfect en ongeremd zeggen wat je wilt, maar zoals een paar prachtexemplaren in dit topic al bewijzen, ze gaan uiteindelijk op de man spelen of drogredenatie gebruiken.

Op je "eigen manier" je mening uiten is dat wel iets wat in feite bijdraagt tot een discussie of ontwikkeling van die persoon? Veel mensen raken met hun hedendaagse opstelling van argumentatie en beredenatie kant noch wal, laten we eerlijk zijn, als we gewoon onze kinderen al leren hoe we fatsoenlijk kunnen praten, dan komen we veel verder en dan laten we elkaar niet stoppen door emotie van tegenpartij en onszelf. Van mij mag je op je eigen wijze je mening uiten, maar is dat in feite belangrijk? Het is niet voor niets dat er op universiteiten lessen worden gegeven hoe je moet discussieren en dat gebeurd altijd met respect en volgens een norm en op een wijze die iedereen begrijpt. Waarom kunnen we dat gewoon niet allemaal leren? En poepeklets voor degenen die het niet toepassen dan.
pi_110151445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:11 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Je eigen manier je mening uiten, laat ik het zo zeggen, laten we elkander behandelen met zoveel respect als we agenten behandelen in onze taalgebruik. Je kan perfect en ongeremd zeggen wat je wilt, maar zoals een paar prachtexemplaren in dit topic al bewijzen, ze gaan uiteindelijk op de man spelen of drogredenatie gebruiken.

Op je "eigen manier" je mening uiten is dat wel iets wat in feite bijdraagt tot een discussie of ontwikkeling van die persoon? Veel mensen raken met hun hedendaagse opstelling van argumentatie en beredenatie kant noch wal, laten we eerlijk zijn, als we gewoon onze kinderen al leren hoe we fatsoenlijk kunnen praten, dan komen we veel verder en dan laten we elkaar niet stoppen door emotie van tegenpartij en onszelf. Van mij mag je op je eigen wijze je mening uiten, maar is dat in feite belangrijk? Het is niet voor niets dat er op universiteiten lessen worden gegeven hoe je moet discussieren en dat gebeurd altijd met respect en volgens een norm en op een wijze die iedereen begrijpt. Waarom kunnen we dat gewoon niet allemaal leren? En poepeklets voor degenen die het niet toepassen dan.
het is een randvoorwaarde voor vrijheid.
pi_110151523
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is een randvoorwaarde voor vrijheid.
Je mening mogen uiten is een randvoorwaarde, als je normen oplegt dan hoeft dat het niet te belemmeren. Je bent te extreem aan het denken over dit idee.
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 20:15:53 #227
249559 crew  Lavenderr
pi_110151625
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:14 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Je mening mogen uiten is een randvoorwaarde, als je normen oplegt dan hoeft dat het niet te belemmeren. Je bent te extreem aan het denken over dit idee.
Bij netjes discussieren hoort ook dat je mensen niet persoonlijk aanvalt.
pi_110151632
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:14 schreef Arcadia het volgende:

[..]

en wie gaat dan bepalen hoe jij je mening wel en niet mag uiten?
pi_110151686
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij netjes discussieren hoort ook dat je mensen niet persoonlijk aanvalt.
Dat is ook juist wat ik impliceer.
pi_110151875
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:17 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Dat is ook juist wat ik impliceer.
ik heb het niet over discussies zoals hier, ik heb het over alles wat je mag zeggen / schrijven. hoe minder regels hoe beter. en hier heb je een mod om het een beetje in banen te leiden.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:21:12 #231
13462 BansheeBoy
pi_110151955
Jongens, laten we eerlijk wezen. Nws is er op vooruit gegaan. De mods staan ons helemaal niet in de weg, maar we moeten wel normaal doen. Dat is niet meer dan redelijk. :{

pi_110152010
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, laten we eerlijk wezen. Nws is er op vooruit gegaan. De mods staan ons helemaal niet in de weg, maar we moeten wel normaal doen. Dat is niet meer dan redelijk. :{

post het in feedback ^O^
pi_110152015
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

en wie gaat dan bepalen hoe jij je mening wel en niet mag uiten?
Hoe doen we dat met wetten? Hoe doen we dat met alles? Ik denk dat veel Nederlanders er democratisch mee eens zouden zijn als we wat meer fatsoen zouden steken in onze gedrag tegenover anderen. De puurheid van spraak zal uiteindelijk prevaleren. Ik ben geen man die zich focust op uitwerking, maar vooral op creatie van positieve ideëen, maak een democratische keuze tussen taaldeskundigen, psychologen en theologen zou ik zeggen, maar helaas heb ik hier nog geen vaste mening over van hoe dit in zijn werk zou moeten gaan.
pi_110152062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:21 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Hoe doen we dat met wetten? Hoe doen we dat met alles? Ik denk dat veel Nederlanders er democratisch mee eens zouden zijn als we wat meer fatsoen zouden steken in onze gedrag tegenover anderen. De puurheid van spraak zal uiteindelijk prevaleren. Ik ben geen man die zich focust op uitwerking, maar vooral op creatie van positieve ideëen, maak een democratische keuze tussen taaldeskundigen, psychologen en theologen zou ik zeggen, maar helaas heb ik hier nog geen vaste mening over van hoe dit in zijn werk zou moeten gaan.
vrijheid is ons grootste goed. die moet je niet inperken met regelzucht.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:23:16 #235
13462 BansheeBoy
pi_110152084
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

post het in feedback ^O^
Zojuist gedaan. :{

dinsdag 10 april 2012 @ 20:24:42 #236
322645 Voorschrift
See if I care
pi_110152170
Prima.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_110152257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vrijheid is ons grootste goed. die moet je niet inperken met regelzucht.
Je moet altijd de pro's en cons afwegen, volgens mij zou het veel beter uitpakken op deze wijze.
pi_110152353
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:26 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Je moet altijd de pro's en cons afwegen, volgens mij zou het veel beter uitpakken op deze wijze.
dat is waar vrijheid eindigt, waar een bepaalde groep op een gegeven moment vast legt wat je wel en niet mag opschrijven / uiten.
pi_110154432
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat is waar vrijheid eindigt, waar een bepaalde groep op een gegeven moment vast legt wat je wel en niet mag opschrijven / uiten.
Nee, nog een keer :P, je begrijpt het te extreem. De wijze hoe =/= wat je zegt.
pi_110154465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:55 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Nee, nog een keer :P, je begrijpt het te extreem. De wijze hoe =/= wat je zegt.
verbied het me maar om te uiten :7
pi_110154575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

verbied het me maar om te uiten :7
Hoe jij praat en wat jij zegt vind ik prima, een mening mag je altijd zeggen, maar laten we de formule die wij gebruiken normaliseren.
pi_110154776
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:57 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Hoe jij praat en wat jij zegt vind ik prima, een mening mag je altijd zeggen, maar laten we de formule die wij gebruiken normaliseren.
nou ik ben dus tegen. omdat. vrijheid.
pi_110156362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nou ik ben dus tegen. omdat. vrijheid.
Dat is geen argument, de wetten van de samenleving verhouden ons ook van totale vrijheid, waarom? Omdat het de mensen beschermt. Dat is ook exact wat dit zou doen. :P
pi_110156547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hebben ze nu alleen Korans uitgedeeld, of nog meer?

Als ze alleen Koran's uitdelen is dat toch prima? Dat zou jij toch eigenlijk toe moeten juichen.

Als het echt zo'n verschrikkelijk boek is als jij wil doen vermoeden, ben je toch alleen maar blij als meer mensen daar kennis van nemen?
Het is grootschalig zendelingenwerk. Dat is onwenselijk. Dat is al onwenselijk van het christendom om of het even welk sprookje, maar van de islam zoals die door salafisten wordt beleefd is het ronduit gevaarlijk. En reken maar dat er in die koran genoeg zit wat naar hun verwijst, ongetwijfeld bv een voorwoord, pamfletten ed die verwijzen naar hun moskeen, groepen, websites en telefoonnummers.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:30:06 #245
13462 BansheeBoy
pi_110156957
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is grootschalig zendelingenwerk. Dat is onwenselijk. Dat is al onwenselijk van het christendom om of het even welk sprookje, maar van de islam zoals die door salafisten wordt beleefd is het ronduit gevaarlijk.
Wij gunnen heel de wereld de Islam. Wij zijn overtuigd van ons gelijk en gunnen dat iedereen. Van dwang is echter geen sprake. Die Koran hoef je dus niet aan te nemen. Het is toch prachtig om te zien, zeker als Moslim, dat er zoveel westerlingen bekeren. Alleen al in mijn vriendengroep heb ik er 4. En het is trouwens geen kwestie van bekeren, maar van terugkeren naar de Islam. Je wordt er nl. mee geboren. :{

pi_110157103
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is grootschalig zendelingenwerk. Dat is onwenselijk. Dat is al onwenselijk van het christendom om of het even welk sprookje, maar van de islam zoals die door salafisten wordt beleefd is het ronduit gevaarlijk. En reken maar dat er in die koran genoeg zit wat naar hun verwijst, ongetwijfeld bv een voorwoord, pamfletten ed die verwijzen naar hun moskeen, groepen, websites en telefoonnummers.
Als dat laatste zo is, heb je een punt.

Toch begrijp ik niet dat je hier niet blij mee bent. Als de koran zo is, zoals jij doet geloven zou je toch juist willen dat mensen hier kennis van nemen?
pi_110157291
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:
En het is trouwens geen kwestie van bekeren, maar van terugkeren naar de Islam. Je wordt er nl. mee geboren. :{

Dat begrijp ik niet. Als moslims een kind krijgen wordt de sjahada misschien ingefluisterd, maar als geboren wordt in een Christelijk gezin, hoezo keer je dan terug naar de Islam, als in dat je er in geboren bent? Dat volg ik even niet.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:38:56 #248
13462 BansheeBoy
pi_110157620
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:34 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet. Als moslims een kind krijgen wordt de sjahada misschien ingefluisterd, maar als geboren wordt in een Christelijk gezin, hoezo keer je dan terug naar de Islam, als in dat je er in geboren bent? Dat volg ik even niet.
Wij geloven dat de Islam hoort bij de natuurlijke aanleg van de mens. :{

pi_110157678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:34 schreef Ludd het volgende:

[..]

Volgens de islam wordt iedreen geboren als moslim ofzo. Tot je 7e ben je dan moslim omdat je dan nog onschuldig bent. En daarna blijf je moslim, of dwaal je af.

Zoiets is t.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_110157781
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wij geloven dat de Islam hoort bij de natuurlijke aanleg van de mens. :{

En welke stroming precies? Is de mens van nature soenniet? Of sjiiet? Of een andere stroming?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')