abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110151523
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is een randvoorwaarde voor vrijheid.
Je mening mogen uiten is een randvoorwaarde, als je normen oplegt dan hoeft dat het niet te belemmeren. Je bent te extreem aan het denken over dit idee.
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 20:15:53 #227
249559 crew  Lavenderr
pi_110151625
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:14 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Je mening mogen uiten is een randvoorwaarde, als je normen oplegt dan hoeft dat het niet te belemmeren. Je bent te extreem aan het denken over dit idee.
Bij netjes discussieren hoort ook dat je mensen niet persoonlijk aanvalt.
pi_110151632
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:14 schreef Arcadia het volgende:

[..]

en wie gaat dan bepalen hoe jij je mening wel en niet mag uiten?
pi_110151686
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij netjes discussieren hoort ook dat je mensen niet persoonlijk aanvalt.
Dat is ook juist wat ik impliceer.
pi_110151875
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:17 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Dat is ook juist wat ik impliceer.
ik heb het niet over discussies zoals hier, ik heb het over alles wat je mag zeggen / schrijven. hoe minder regels hoe beter. en hier heb je een mod om het een beetje in banen te leiden.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:21:12 #231
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110151955
Jongens, laten we eerlijk wezen. Nws is er op vooruit gegaan. De mods staan ons helemaal niet in de weg, maar we moeten wel normaal doen. Dat is niet meer dan redelijk. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110152010
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, laten we eerlijk wezen. Nws is er op vooruit gegaan. De mods staan ons helemaal niet in de weg, maar we moeten wel normaal doen. Dat is niet meer dan redelijk. :{

post het in feedback ^O^
pi_110152015
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

en wie gaat dan bepalen hoe jij je mening wel en niet mag uiten?
Hoe doen we dat met wetten? Hoe doen we dat met alles? Ik denk dat veel Nederlanders er democratisch mee eens zouden zijn als we wat meer fatsoen zouden steken in onze gedrag tegenover anderen. De puurheid van spraak zal uiteindelijk prevaleren. Ik ben geen man die zich focust op uitwerking, maar vooral op creatie van positieve ideëen, maak een democratische keuze tussen taaldeskundigen, psychologen en theologen zou ik zeggen, maar helaas heb ik hier nog geen vaste mening over van hoe dit in zijn werk zou moeten gaan.
pi_110152062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:21 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Hoe doen we dat met wetten? Hoe doen we dat met alles? Ik denk dat veel Nederlanders er democratisch mee eens zouden zijn als we wat meer fatsoen zouden steken in onze gedrag tegenover anderen. De puurheid van spraak zal uiteindelijk prevaleren. Ik ben geen man die zich focust op uitwerking, maar vooral op creatie van positieve ideëen, maak een democratische keuze tussen taaldeskundigen, psychologen en theologen zou ik zeggen, maar helaas heb ik hier nog geen vaste mening over van hoe dit in zijn werk zou moeten gaan.
vrijheid is ons grootste goed. die moet je niet inperken met regelzucht.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:23:16 #235
13462 BansheeBoy
pi_110152084
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

post het in feedback ^O^
Zojuist gedaan. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:24:42 #236
322645 Voorschrift
See if I care
pi_110152170
Prima.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_110152257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vrijheid is ons grootste goed. die moet je niet inperken met regelzucht.
Je moet altijd de pro's en cons afwegen, volgens mij zou het veel beter uitpakken op deze wijze.
pi_110152353
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:26 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Je moet altijd de pro's en cons afwegen, volgens mij zou het veel beter uitpakken op deze wijze.
dat is waar vrijheid eindigt, waar een bepaalde groep op een gegeven moment vast legt wat je wel en niet mag opschrijven / uiten.
pi_110154432
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat is waar vrijheid eindigt, waar een bepaalde groep op een gegeven moment vast legt wat je wel en niet mag opschrijven / uiten.
Nee, nog een keer :P, je begrijpt het te extreem. De wijze hoe =/= wat je zegt.
pi_110154465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:55 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Nee, nog een keer :P, je begrijpt het te extreem. De wijze hoe =/= wat je zegt.
verbied het me maar om te uiten :7
pi_110154575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

verbied het me maar om te uiten :7
Hoe jij praat en wat jij zegt vind ik prima, een mening mag je altijd zeggen, maar laten we de formule die wij gebruiken normaliseren.
pi_110154776
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:57 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Hoe jij praat en wat jij zegt vind ik prima, een mening mag je altijd zeggen, maar laten we de formule die wij gebruiken normaliseren.
nou ik ben dus tegen. omdat. vrijheid.
pi_110156362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nou ik ben dus tegen. omdat. vrijheid.
Dat is geen argument, de wetten van de samenleving verhouden ons ook van totale vrijheid, waarom? Omdat het de mensen beschermt. Dat is ook exact wat dit zou doen. :P
pi_110156547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hebben ze nu alleen Korans uitgedeeld, of nog meer?

Als ze alleen Koran's uitdelen is dat toch prima? Dat zou jij toch eigenlijk toe moeten juichen.

Als het echt zo'n verschrikkelijk boek is als jij wil doen vermoeden, ben je toch alleen maar blij als meer mensen daar kennis van nemen?
Het is grootschalig zendelingenwerk. Dat is onwenselijk. Dat is al onwenselijk van het christendom om of het even welk sprookje, maar van de islam zoals die door salafisten wordt beleefd is het ronduit gevaarlijk. En reken maar dat er in die koran genoeg zit wat naar hun verwijst, ongetwijfeld bv een voorwoord, pamfletten ed die verwijzen naar hun moskeen, groepen, websites en telefoonnummers.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:30:06 #245
13462 BansheeBoy
pi_110156957
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is grootschalig zendelingenwerk. Dat is onwenselijk. Dat is al onwenselijk van het christendom om of het even welk sprookje, maar van de islam zoals die door salafisten wordt beleefd is het ronduit gevaarlijk.
Wij gunnen heel de wereld de Islam. Wij zijn overtuigd van ons gelijk en gunnen dat iedereen. Van dwang is echter geen sprake. Die Koran hoef je dus niet aan te nemen. Het is toch prachtig om te zien, zeker als Moslim, dat er zoveel westerlingen bekeren. Alleen al in mijn vriendengroep heb ik er 4. En het is trouwens geen kwestie van bekeren, maar van terugkeren naar de Islam. Je wordt er nl. mee geboren. :{

pi_110157103
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is grootschalig zendelingenwerk. Dat is onwenselijk. Dat is al onwenselijk van het christendom om of het even welk sprookje, maar van de islam zoals die door salafisten wordt beleefd is het ronduit gevaarlijk. En reken maar dat er in die koran genoeg zit wat naar hun verwijst, ongetwijfeld bv een voorwoord, pamfletten ed die verwijzen naar hun moskeen, groepen, websites en telefoonnummers.
Als dat laatste zo is, heb je een punt.

Toch begrijp ik niet dat je hier niet blij mee bent. Als de koran zo is, zoals jij doet geloven zou je toch juist willen dat mensen hier kennis van nemen?
pi_110157291
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:
En het is trouwens geen kwestie van bekeren, maar van terugkeren naar de Islam. Je wordt er nl. mee geboren. :{

Dat begrijp ik niet. Als moslims een kind krijgen wordt de sjahada misschien ingefluisterd, maar als geboren wordt in een Christelijk gezin, hoezo keer je dan terug naar de Islam, als in dat je er in geboren bent? Dat volg ik even niet.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:38:56 #248
13462 BansheeBoy
pi_110157620
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:34 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet. Als moslims een kind krijgen wordt de sjahada misschien ingefluisterd, maar als geboren wordt in een Christelijk gezin, hoezo keer je dan terug naar de Islam, als in dat je er in geboren bent? Dat volg ik even niet.
Wij geloven dat de Islam hoort bij de natuurlijke aanleg van de mens. :{

pi_110157678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:34 schreef Ludd het volgende:

[..]

Volgens de islam wordt iedreen geboren als moslim ofzo. Tot je 7e ben je dan moslim omdat je dan nog onschuldig bent. En daarna blijf je moslim, of dwaal je af.

Zoiets is t.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_110157781
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wij geloven dat de Islam hoort bij de natuurlijke aanleg van de mens. :{

En welke stroming precies? Is de mens van nature soenniet? Of sjiiet? Of een andere stroming?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')