abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2012 @ 14:47:27 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110095488
Inmiddels deel 6. Gaarne hier verder:
quote:
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.

Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen, aldus Sies.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_voedselbank__.html

Deel 1

Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5

:{²

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 09-04-2012 15:01:40 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110096018
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:53 schreef Party_P het volgende:
Poeh dat is best veel wat je binnenkrijgt als alleenstaande moeder, meer dan wat er bij mij per maand binnenkomt. Ruim voldoende om je kinders te kunnen voeden met eten wat je zelf koopt. Zelfs een kleine auto is nog mogelijk.
Denk nou toch eens wat verder door voor je weer klaarstaat met een oordeel .. je moet heel wat meer dan alleen maar eten van dat geld. Je moet je kinderen ervan kleden, en twee keer per jaar een paar nieuwe schoenen omdat de oude te klein zijn .. leg daarvoor maar zo'n 75 euro per maand minimaal opzij. Dan gaan ze ook nog naar een activiteit/club, en een klein beetje zakgeld om met geld te leren omgaan lijkt me ook een pre. Verder moet je ook nog schoonmaken, afwassen, douchen, je haren wassen, je kleren wassen, etc etc. En er gaat iedere maand wel iets kapot dat je moet vervangen, gloeilampen, stukken servies of iets dergelijks, dat zijn dan wel kleine bedragen maar dat tikt bij elkaar toch wel aan. Tja, en van dat beetje dat je dan nog overhebt mag je jezelf gaan kleden en je sociale leven betalen.

Vraagje: heb jij bij dat bedrag dat er bij jou binnenkomt ook de kinderbijslag opgeteld die jij zou krijgen voor die twee kinderen? Het valt me namelijk op dat velen hier dat gewoon negeren, die nemen hun eigen salaris en vergelijken dat 1 op 1 met wat zo'n bijstandsmoeder krijgt. Dat zij zelf ook kinderbijslag/toeslag zouden ontvangen als zij die extra onkosten voor kinderen zouden hebben vergeten ze gewoon.

Kijk, dat er mensen zijn die achter elkaar de verkeerde keuzes maken, daar ben ik het zonder meer mee eens, en met verdiensten op bijstandsniveau kan je je die verkeerde keuzes niet veroorloven.
De vraag is dus eigenlijk meer of je het gebrek aan intelligentie en/of zelfdiscipline die leidt tot het nemen van verkeerde beslissingen keihard gaat afstraffen met kortingen en bezuinigingen waardoor niet alleen die mensen nog dieper in de shit raken, maar ook diegenen die wel verstandig omgaan met dat beetje wat ze krijgen.
pleased to meet you
pi_110096101
ROTTERDAM - Ruim honderd bijstandstrekkers uit de wijde omgeving zijn afgelopen maandag niet komen opdagen bij het werklozenreisje naar de kassen in het Westland. Nog eens 58 mensen zijn wel ingestapt, maar hebben alles behalve groene vingers overgehouden aan het bezoek. Als de afhakers en weigeraars geen goede reden hebben, worden ze gekort op hun uitkering.

Uit cijfers van de gemeenten blijkt dat vooral Rotterdamse werklozen gefaald hebben. Na een voorbereidingsavond met zeshonderd werklozen wilden er slechts 325 ook echt mee in de bus om een kijkje te nemen in het kassengebied. Op de dag van vertrek lieten echter 65 mensen het al afweten. Daarnaast zijn er 28 bijstandstrekkers die meteen na het bezoek duidelijk hebben gemaakt dat ze niet aan de slag willen in de kassen.

58 mensen zijn dus ingestapt en 28 hiervan hebben gelijk na het bezoek gezegd het niet te doen.
Dit alles na een voorbereidingsavond onder 600 mensen.
Kom ik toch echt op 30 op een totaal van 600.
pi_110096114
ik vind een bijstandsmoeder met 3 kids nog wel vergeefbare reden om de bijstand te zitten, zeker die geportretteerde dames die zo te zien voldoende doen voor hun kids en hun toekomst. alleen werkschuw tuig dat prima kan werken moet er gewoon uit gebonjourd worden.
pi_110096171
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Denk nou toch eens wat verder door voor je weer klaarstaat met een oordeel .. je moet heel wat meer dan alleen maar eten van dat geld. Je moet je kinderen ervan kleden, en twee keer per jaar een paar nieuwe schoenen omdat de oude te klein zijn .. leg daarvoor maar zo'n 75 euro per maand minimaal opzij. Dan gaan ze ook nog naar een activiteit/club, en een klein beetje zakgeld om met geld te leren omgaan lijkt me ook een pre. Verder moet je ook nog schoonmaken, afwassen, douchen, je haren wassen, je kleren wassen, etc etc. En er gaat iedere maand wel iets kapot dat je moet vervangen, gloeilampen, stukken servies of iets dergelijks, dat zijn dan wel kleine bedragen maar dat tikt bij elkaar toch wel aan. Tja, en van dat beetje dat je dan nog overhebt mag je jezelf gaan kleden en je sociale leven betalen.

Vraagje: heb jij bij dat bedrag dat er bij jou binnenkomt ook de kinderbijslag opgeteld die jij zou krijgen voor die twee kinderen? Het valt me namelijk op dat velen hier dat gewoon negeren, die nemen hun eigen salaris en vergelijken dat 1 op 1 met wat zo'n bijstandsmoeder krijgt. Dat zij zelf ook kinderbijslag/toeslag zouden ontvangen als zij die extra onkosten voor kinderen zouden hebben vergeten ze gewoon.

Kijk, dat er mensen zijn die achter elkaar de verkeerde keuzes maken, daar ben ik het zonder meer mee eens, en met verdiensten op bijstandsniveau kan je je die verkeerde keuzes niet veroorloven.
De vraag is dus eigenlijk meer of je het gebrek aan intelligentie en/of zelfdiscipline die leidt tot het nemen van verkeerde beslissingen keihard gaat afstraffen met kortingen en bezuinigingen waardoor niet alleen die mensen nog dieper in de shit raken, maar ook diegenen die wel verstandig omgaan met dat beetje wat ze krijgen.
Zouden ze compleet moeten afschaffen die kinderbijslag, misschien dat er dan ook minder kansloze jongeren bijkomen.
In het algemeen kun je wel stellen: kansloze ouders leveren kansloze kinderen op. Op een enkele uitzondering na dan.
  maandag 9 april 2012 @ 15:08:56 #7
13462 BansheeBoy
pi_110096252
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik vind een bijstandsmoeder met 3 kids nog wel vergeefbare reden om de bijstand te zitten, zeker die geportretteerde dames die zo te zien voldoende doen voor hun kids en hun toekomst. alleen werkschuw tuig dat prima kan werken moet er gewoon uit gebonjourd worden.
Denk je dat iemand het hier mee oneens is? :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_110096257
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
En tot welke leeftijd van de kinderen?
Zat vrouwen die weigeren om te werken omdat ze kleine kinderen hebben, ze hadden ook beter kunnen nadenken en eerst voor een goede toekomst moeten zorgen voordat ze aan kinderen begonnen waren.
Daar tegenover staan ook zat vrouwen die ook kleine kinderen hebben en wel werken, doen ze ook echt niet allemaal omdat ze het zo leuk vinden hoor, maar die hebben wel normbesef.

Kinderen krijgen prima, maar zadel een ander niet met die problemen op.
  maandag 9 april 2012 @ 15:11:03 #9
13462 BansheeBoy
pi_110096310
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:09 schreef klipper het volgende:
Zat vrouwen die weigeren om te werken omdat ze kleine kinderen hebben, ze hadden ook beter kunnen nadenken en eerst voor een goede toekomst moeten zorgen voordat ze aan kinderen begonnen waren.p.
Sommige situaties ontstaan, niet alles is te beïnvloeden. Eerst had de vrouw in kwestie een man met een goede baan, alles zag er rooskleurig uit, ze namen kinderen. Ineens vond de man het thuis toch wat saai allemaal en ging buitenshuis "klussen", vrouw komt er achter, en hup, een scheiding. :{

pi_110096333
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Sommige situaties ontstaan, niet alles is te beïnvloeden. Eerst had de vrouw in kwestie een man met een goede baan, alles zag er rooskleurig uit, ze namen kinderen. Ineens vond de man het thuis toch wat saai allemaal en ging buitenshuis "klussen", vrouw komt er achter, en hup, een scheiding. :{

en wat moet ie dan? juist, centjes betalen voor de kids en vrouw.
  maandag 9 april 2012 @ 15:12:52 #11
13462 BansheeBoy
pi_110096361
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

en wat moet ie dan? juist, centjes betalen voor de kids en vrouw.
Zo makkelijk gaat dat vaak niet. :{

pi_110096397
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vrouwen willen onafhankelijk zijn, dat betekent niet alleen zolang ze zonder man of andere vrouw zijn maar gedurende hun hele leven moeten ze dat dan ook zijn.
Vrouwen die hun baan opzeggen daarvoor zijn gewoon te stom voor woorden, dat ze minder gaan werken prima.
De plicht om jezelf te kunnen onderhouden stopt niet als je toevallig een partner treft, en anders moet je het maar accepteren dat er buiten de deur geklust wordt.

Bovendien krijgen die vrouwen en hun kinderen nog alimentatie.
pi_110096455
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zo makkelijk gaat dat vaak niet. :{

life is een bitch. dan ga je werk zoeken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 april 2012 @ 15:23:03 #14
862 Arcee
Look closer
pi_110096653
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Denk je dat iemand het hier mee oneens is? :{

Tuurlijk, geen enkele stelling is iedereen het mee (on)eens.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 9 april 2012 @ 15:24:09 #15
13462 BansheeBoy
pi_110096684
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:23 schreef Arcee het volgende:
Tuurlijk, geen enkele stelling is iedereen het mee (on)eens.
Het was ook een retorische vraag. :{

pi_110096761
Niet vergeten he jongens.

4 uur cup a soup. ( Nog een half uurtje ongeveer )

Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  maandag 9 april 2012 @ 15:28:08 #17
13462 BansheeBoy
pi_110096811
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

life is een bitch. dan ga je werk zoeken.
En je kinderen dump je waar? :?

pi_110096818
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

kinderdagopvang?
  maandag 9 april 2012 @ 15:29:41 #19
13462 BansheeBoy
pi_110096856
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
kinderdagopvang?
En daarna gaan ze met moeder mee naar huis die bekaf is van het werken? :{

pi_110096884
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

dan betaal jij toch haar levensonderhoud als je je zo verantwoordelijk voelt? :{w
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 april 2012 @ 15:31:18 #21
862 Arcee
Look closer
pi_110096909
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Het was ook een retorische vraag. :{

Dan is het des te vreemder.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 9 april 2012 @ 15:33:08 #22
13462 BansheeBoy
pi_110096953
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dan betaal jij toch haar levensonderhoud als je je zo verantwoordelijk voelt? :{w
Nee, maar je moet wel met redelijke voorstellen komen. :{

pi_110096978
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, maar je moet wel met redelijke voorstellen komen. :{

ik moet helemaal niets. ze moet haar verantwoordelijkheid nemen en niet meteen d'r handje ophouden.
pi_110096980
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen iedereen die werkt komt versleten thuis.

En indien wel, had ze er maar eerder over moeten nadenken.
pi_110096993
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als je het krap hebt (even nog) geen kinderen nemen helpt ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')