quote:Op maandag 9 april 2012 12:04 schreef bjarki het volgende:
Laten we vooral niet vergeten dat we 4e staan in de landenranking. Na Italië, Spanje en België.
Vóór landen als Duitsland, Frankrijk, de V.S., Australië en Gr.Brittanië.
Geen grote overwinningen o.k., maar in de breedte zijn we veel sterker dan we ooit zijn geweest in de laatste 2 decennia. We hebben nu eenmaal geen Boogerd meer. Die was altijd wel goed voor een aantal top-2 plaatsen in de grote klassiekers.
We hebben nu meerdere paarden om op te wedden. Misschien niet de aller-, allerbeste renpaarden, maar toch zeker wel een aantal outsiders. In Parijs-Roubaix worden we toch weer 5e en 6e, twee mooie ereplaatsen. En dat zonder een geblesseerde Langeveld en De Kort en een kwakkelende Maaskant.
quote:Op maandag 9 april 2012 13:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk the best of both worlds hebben, in het meest ideale scenario.
Het is niet wenselijk om als land één topper te hebben en verder niks. Want als die ene superrenner wegvalt, blijft niets over.
Maar sterk zijn in de breedte en nauwelijks wat winnen is ook niet goed. Uiteindelijk draait sport om overwinningen.
quote:Op maandag 9 april 2012 13:28 schreef wimderon het volgende:
Punt bij Rabobank is gewoon dat je renners tot een bepaald niveau op kunt leiden, beter kunt maken en perfect kunt begeleiden, maar (veel)winnaars worden toch vooral geboren en niet op bestelling afgeleverd.
quote:Op maandag 9 april 2012 13:34 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar daar dient dan weer een goed transfer- cq selectiebeleid tegenover te staan.
Nergens te zien zeker (buiten de samenvatting op WDR) ?quote:Op maandag 9 april 2012 15:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Keulen: Jan Barta op kop, daarachter Kelderman, Marczynski, Brutt, Clarke, Dumoulin, Bagdonas en Lammertink op 12 seconden. Voorsprong op het peloton is 5:30. Winnaar komt uit deze namen.
Barta gaat het redden.quote:Op maandag 9 april 2012 15:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Keulen: Jan Barta op kop, daarachter Kelderman, Marczynski, Brutt, Clarke, Dumoulin, Bagdonas en Lammertink op 12 seconden. Voorsprong op het peloton is 5:30. Winnaar komt uit deze namen.
1:20 met nog 5km te gaan ja.quote:
Geen nood. Devolder rijdt in de boter momenteel, vraag is wie er er 2e gaat eindigen in de heuvelklassiekers.quote:Op maandag 9 april 2012 16:09 schreef marcodej het volgende:
Voorjaar Leukemans voorbij. Mist iig alle heuvelklassiekers.
quote:Op maandag 9 april 2012 16:18 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Geen nood. Devolder rijdt in de boter momenteel, vraag is wie er er 2e gaat eindigen in de heuvelklassiekers.
zal het doorgeven aan Breukinkquote:Op maandag 9 april 2012 16:29 schreef Pedroso het volgende:
Rabo was volgens mij een van de weinige topteams in de koers.
Geen goed resultaat dus.
Het was een loodzware wedstrijd door het weer (normaal een sprinterskoers) waarin ze gestart waren met 4 sprinters. Dan kan je toch niet serieus verwachten dat je hier collectief een goede prestatie gaan leveren?quote:Op maandag 9 april 2012 16:29 schreef Pedroso het volgende:
Rabo was volgens mij een van de weinige topteams in de koers.
Geen goed resultaat dus.
quote:Overigens heeft Jan Barta de zege dik verdiend, hij reed weg van de andere 10 op die steile kasseienklim naar het kloosterr. Wilco Kelderman reed daar ook bijna weg van de rest, maar toen was Barta al gevlogen.
Waarom kon Wilco niet mee? Kracht en ervaring. Barta reed echt op kracht dat steile klimmetje omhoog, Kelderman met soepele klimmersbenen. Dan leg je het op zo'n korte steile klim af, maar Kelderman gaat er wel komen. Klasbakje.
Maurits Lammertink kon de groep Kelderman op het oog vrij gemakkelijk volgen, daar waar een ervaren man als Rovny afhaakte. Lammertink heeft zeker mogelijkheden in het heuvelachtige werk.
Ik had het inderdaad gezien, echt een zwaar achterlijke sprint. Uit koers nemen en 2 maanden schorsen dit soort idioten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:40 schreef TheArt het volgende:
Ik had wel gelezen dat Mangel teruggezet werd naar de laatste plaats in de eerste etappe van het Criterium International dik 2 weken terug, maar nu weet ik waarom. Mijn hemel wat een sprint!
wat een belachelijke sprint, vind het nog meevallen dat die maar tot de laatste plaats is teruggezet. Zo iemand mogen ze best schorsen voor een aantal wedstrijdenquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:40 schreef TheArt het volgende:
Ik had wel gelezen dat Mangel teruggezet werd naar de laatste plaats in de eerste etappe van het Criterium International dik 2 weken terug, maar nu weet ik waarom. Mijn hemel wat een sprint!
quote:Stijn Devolder: ‘Vijf maanden voor niets getraind'
Stijn Devolder (Vacansoleil-DCM) liet eerst hoopgevende dingen zien, maar op de twee grote afspraken liep het mis. In de Ronde van Vlaanderen gaf hij op na een val en in Parijs-Roubaix moest hij voet aan de grond zetten na de tweede valpartij van Pozzato. ‘Na de Ronde van Vlaanderen is dit een nieuwe ontgoocheling. Ik heb vijf maanden keihard voor niets getraind', aldus Devolder bitter. ‘Het voorjaar was mijn eerste doel en het is compleet mislukt.'
Devolder startte met een pijnlijke linkerelleboog als gevolg van zijn val in de Ronde, maar door het forfait van Leukemans was hij de man waarnaar Vacansoleil uitkeek. ‘Mijn elleboog deed pijn, maar de benen waren goed. Ik zat goed in koers in de groep achter Boonen, maar dan ging het mis met die val van Pozzato. Die heeft mijn koers om zeep geholpen.'
Over de prestatie van zijn ex-ploegmakker Tom Boonen was Devolder duidelijk: ‘Outstanding. Dit valt te vergelijken met Cancellara twee jaar geleden.'
Wijs besluit. Dit moet ie aankunnen en het zou dom zijn de AGR te laten schieten vanwege een off day vorig jaar.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:36 schreef Waaghals het volgende:
Poels gaat toch van start in de AGR.
Kon het me eigenlijk al niet voorstellen dat hij die zou laten schieten.
De Waalse pijl zou hem ook moeten liggen eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:31 schreef Leatherface het volgende:
AGR moet hem inderdaad prima liggen.
Ik zeg niet dat ie wint, maar weinig wedstrijden zijn meer op het lijf van Poels geschreven.
Vandaar dat ie in eerste instantie de AGR wilde laten liggenquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
De Waalse pijl zou hem ook moeten liggen eigenlijk.
Volgens mij vorig jaar verlegd (of eerder?). Daarvoor lag de finish op plaatselijk parcours met o.a Bruineput. Nu is dat het keerpunt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Benieuwd wat Gilbert morgen laat zien![]()
Raar parcours eigenlijk van de Brabantse pijl. Nog nooit echt naar gekeken. Ieder jaar zo?
Wat een mongoolquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:40 schreef TheArt het volgende:
Jaartje eerder nog.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:12 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Volgens mij vorig jaar verlegd (of eerder?). Daarvoor lag de finish op plaatselijk parcours met o.a Bruineput. Nu is dat het keerpunt.
Compleet gemist het jaar daarvoor dan. Vind het nooit zo'n boeiende koers eerlijk gezegd. Enige leuke was elk jaar het verhaal over 'de Berg van Jacques' aan te horen. Maar met de verplaatsing van het plaatselijke parcours is dat ook verdwenenquote:
Jup.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:09 schreef Redefine het volgende:
Dat was de laatste zondag van maart inderdaad. Maar nu is de opbouw naar het Ardennen drieluik wat logischer. Voorheen had je de Schelde Prijs, waar niemand na P-R nog op zat te wachten.
Zelfde met de Driedaagse De Panne. Ze profiteren beide verschrikkelijk van hun positie op de kalender en het zijn beide kutkoersen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat er ook nu nog steeds vrijwel niemand op de Scheldeprijs zit te wachten, met uitzondering van wat sprinters die zich vervelen omdat ze niets in die klassiekers kunnen gaan doen.
Ik begrijp de status van die koers echt niet, zo'n Cavendish, Farrar en Kittel willen dat echt graag op hun palmares hebben, terwijl het gewoon een gevaarlijke kermiskoers met een flutparcours is.
inderdaad. Volgens mij zit de voorjaarskalender zo wel redelijk goed in elkaar qua opbouwquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:25 schreef thettes het volgende:
Scheldeprijs is wel 'leuker' geworden door de andere positie op de kalender. Eerst was het écht mosterd na de maaltijd.
Eens. Het enige wat ik veranderd zou willen zien is dat de E3 prijs en Gent Wevelgem van plaats veranderen. En dan het liefst nog dat ze gewoon beide in het weekend vallen. Zo'n koers (vooral E3) op vrijdag vind ik toch maar matig.quote:Op woensdag 11 april 2012 02:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad. Volgens mij zit de voorjaarskalender zo wel redelijk goed in elkaar qua opbouw
Kreder.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:48 schreef tdrone het volgende:
Is er een überhaupt Nederlander die een kans heeft om te winnen vandaag?
Grotere kans op nederlandse winst hier dan de AGRquote:Op woensdag 11 april 2012 12:48 schreef tdrone het volgende:
Kan het me niet voorstellen, die heeft nog niet eens een finale gereden van een koers dit jaar. Een bepaalde hardheid is denk ik wel nodig om hier te winnenquote:Op woensdag 11 april 2012 12:23 schreef Slobeend het volgende:
Zal me niets verbazen als Gilbert vandaag toch gewoon gaat winnen.
Hij hoeft het vanaf vandaag pas echt te laten zien. Vorig jaar was hij veel eerder in vorm natuurlijk, maar wie weet piekt hij dit jaar later.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Kan het me niet voorstellen, die heeft nog niet eens een finale gereden van een koers dit jaar. Een bepaalde hardheid is denk ik wel nodig om hier te winnen
Dat kan ook zeker wel, maar anderhalve week kon die de finale van de Ronde van Vlaanderen bij lange na niet aan. Ik verwacht een stijgende lijn te zien, maar winst lijkt me lastig.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:08 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hij hoeft het vanaf vandaag pas echt te laten zien. Vorig jaar was hij veel eerder in vorm natuurlijk, maar wie weet piekt hij dit jaar later.
quote:13:37 Kopgroep rijdt weg. De vroege vlucht lijkt vertrokken. Schorn (Team Netapp), Ovetsjkin (Rusvelo) en Belkov (Katjoesja) hebben al twee minuten voorsprong.
Dekker is in vorm.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:48 schreef tdrone het volgende:
Dit ga je toch niet menen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:42 schreef SuikerVuist het volgende:
http://www.gva.be/sport/w(...)voor-klassement.aspx
Devolder naar Tour voor klassement
09:58 WIELRENNEN Weer niks in de voorjaarsklassiekers voor Stijn Devolder, en dus mikt de renner van Vacansoleil nu voluit op de Tour: "Maanden getraind, nul resultaat. Ik ga voor het klassement in de Tour."
Stijn Devolder wordt er naar eigen zeggen moedeloos van. De dubbele winnaar van de Ronde van Vlaanderen kreeg in zijn klassiekers voor het tweede jaar op rij geen voet aan de grond.
"Altijd kreeg ik op de beslissende momenten met pech te maken. Ik kon nooit laten zien dat ik goeie benen had. Heel frustrerend, allemaal."
Om zijn goeie benen te bewijzen wou Devolder vandaag starten in de Brabantse Pijl, maar daar hadden ze bij de ploeg geen oren naar. Dus last Devolder willens nillens een kleine rustperiode in.
"Om het hoofd helemaal leeg te maken. De voorbije periode is best wel slopend geweest. Het is al een tijdje geleden (2009, nvdr.) dat ik aan de start van de Tour verscheen. Ik heb niet het gevoel dat ik klaar ben met die koers. Ik wil uitvissen waar mijn grenzen als klassementsrenner liggen."
GV
quote:Om zijn goeie benen te bewijzen wou Devolder vandaag starten in de Brabantse Pijl, maar daar hadden ze bij de ploeg geen oren naar.
Je hebt helemaal gelijk, ik weet niet waar ik die onzin ineens vandaan haalde.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:46 schreef Szura het volgende:
Pff lul toch niet zo, Devolder is een topkandidaat voor de Tour-zege als ie start
Hij is nog onduidelijk voor welk klassement hij gaat. Ik gok: http://en.wikipedia.org/wiki/Lanterne_rougequote:Op woensdag 11 april 2012 13:42 schreef SuikerVuist het volgende:
09:58 WIELRENNEN Weer niks in de voorjaarsklassiekers voor Stijn Devolder, en dus mikt de renner van Vacansoleil nu voluit op de Tour: "Maanden getraind, nul resultaat. Ik ga voor het klassement in de Tour."
Stijn Devolder wordt er naar eigen zeggen moedeloos van. De dubbele winnaar van de Ronde van Vlaanderen kreeg in zijn klassiekers voor het tweede jaar op rij geen voet aan de grond.
"Altijd kreeg ik op de beslissende momenten met pech te maken. Ik kon nooit laten zien dat ik goeie benen had. Heel frustrerend, allemaal."
Om zijn goeie benen te bewijzen wou Devolder vandaag starten in de Brabantse Pijl, maar daar hadden ze bij de ploeg geen oren naar. Dus last Devolder willens nillens een kleine rustperiode in.
"Om het hoofd helemaal leeg te maken. De voorbije periode is best wel slopend geweest. Het is al een tijdje geleden (2009, nvdr.) dat ik aan de start van de Tour verscheen. Ik heb niet het gevoel dat ik klaar ben met die koers. Ik wil uitvissen waar mijn grenzen als klassementsrenner liggen."
GV
quote:Op woensdag 11 april 2012 13:42 schreef SuikerVuist het volgende:
GV
quote:Op woensdag 11 april 2012 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hij is nog onduidelijk voor welk klassement hij gaat. Ik gok: http://en.wikipedia.org/wiki/Lanterne_rouge
twitter:andremeganck twitterde op woensdag 11-04-2012 om 13:38:05#sporza #bpijl - na 30 km ontsnapping Maxim Belkov - Artem Ovechkin - Daniel Schorn - ze hebben na 39 km 2 ' op het peloton reageer retweet
twitter:andremeganck twitterde op woensdag 11-04-2012 om 14:22:27#sporza #bpijl - de controle van BMC & Rabo in het peloton geeft vruchten af - de voorsprong slinkt nu onder de 5' reageer retweet
Niermann naar de Giro, dus misschien niet naar de tour.twitter:grischaniermann twitterde op woensdag 11-04-2012 om 15:32:54Wish him all the best, but I'm afraid this means, there won't be 2 Grischas in this years Giro d'Italia. reageer retweet
Ik dacht dat die laatste twee ploegen niet met elkaar mochten koersenquote:Op woensdag 11 april 2012 13:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor wat het waard is, de vlucht van de dag:
[..]
Niermann naar de Giro, Gesink dus ookquote:Op woensdag 11 april 2012 15:42 schreef Sheepcidus het volgende:
Niermann naar de Giro, dus misschien niet naar de tour.twitter:grischaniermann twitterde op woensdag 11-04-2012 om 15:32:54Wish him all the best, but I'm afraid this means, there won't be 2 Grischas in this years Giro d'Italia. reageer retweet
Ik denk dat hij nu voor Devolder gaat.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:28 schreef Mani89 het volgende:
Oei toch geen Boonen in AGR, jammer voor de prono van Leo van Vliet.
Tja, ik ben bang dat het niet gebeurt.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:45 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Niermann naar de Giro, Gesink dus ook(Steven hoopt alleen maar).
Bertjequote:Op woensdag 11 april 2012 15:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat hij nu voor Devolder gaat.
Zou wel mooi zijn, Gesink heeft daar meer te zoeken dan in de Tour dit jaarquote:Op woensdag 11 april 2012 15:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja, ik ben bang dat het niet gebeurt.
Die val in de winter helpt natuurlijk niet mee.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn, Gesink heeft daar meer te zoeken dan in de Tour dit jaar
Het zou ook eens een keer nietquote:Op woensdag 11 april 2012 16:02 schreef wimderon het volgende:
Quick Step met 4 man mee nadat Gilbert even doortrok
LLS reed lek 10 minuten geleden, en Boom stond zijn wiel af. In ieder geval de reden waarom die 2 niet mee zijn voorlopigquote:
Understatement. Die pakhaas zal in Luik wel niet veel beter zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gilbert ziet er toch echt niet goed uit hoor :S
Het kan natuurlijk ook een briljant stukje toneel zijn om zichzelf in de underdog positie te plaatsenquote:Op woensdag 11 april 2012 16:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Understatement. Die pakhaas zal in Luik wel niet veel beter zijn.
Inderdaadquote:Op woensdag 11 april 2012 16:23 schreef Blik het volgende:
Slijtageslag dit parcours, wel mooi
jammer van dat streampje waar ik naar zit te kijken zonder geluid
Ik vrees het ookquote:Op woensdag 11 april 2012 16:25 schreef Moonlighter het volgende:
Die Sagan rijdt over een jaar of 2 iedereen in alle voorjaarsklassiekers naar huis
Niet alleen de voorjaarsklassiekers, ben ik bang. Heeft de potentie om alle klassiekers te winnen.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:25 schreef Moonlighter het volgende:
Die Sagan rijdt over een jaar of 2 iedereen in alle voorjaarsklassiekers naar huis
Ik ook, maar ik zit met collega's op een kamer. Geluid aan is dus geen optiequote:Op woensdag 11 april 2012 16:24 schreef Waaghals het volgende:
ik kan de sporza stream hier gewoon zien
ik ook, daarom de headset opquote:Op woensdag 11 april 2012 16:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik zit met collega's op een kamer. Geluid aan is dus geen optie
Doet het zeer goed, leukquote:Op woensdag 11 april 2012 16:29 schreef Chiappucci het volgende:
Dekker nog altijd achterin de groep.
Veuchelen ftw.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:34 schreef Blik het volgende:
Het is niet de dag van Vacansoleil. Hoogerland en Ruijgh hebben in ieder geval al opgegeven
te vroeg gepiekt hequote:Op woensdag 11 april 2012 16:34 schreef Blik het volgende:
Het is niet de dag van Vacansoleil. Hoogerland en Ruijgh hebben in ieder geval al opgegeven
Moet 'ie wel de rest er afrijden.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:42 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Vanendert anders wel
Ook een leuke outsider voor zondag.
quote:
Hij moet nog twee ronden, dat lijkt me toch niet evident.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voeckler gaat een Terpstra-tje doen.
heeft een tijd achteraan gehangen. Hopelijk kan hij nog watquote:
Zou inderdaad een prima aanvulling vormen. Ik hoop op nog wat meer koersquote:Op woensdag 11 april 2012 16:52 schreef Redefine het volgende:
Zou knap zijn als Voeckler wint. En misstaat ook niet op de erelijst.
Op Sporza stond dat die gepiekt had naar de Brabantse Pijl toequote:Op woensdag 11 april 2012 16:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Meersman valt trouwens tegen. Was na Sagan favoriet bij Unibet.
quote:Op woensdag 11 april 2012 16:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voeckler gaat een Terpstra-tje doen.
quote:
Voor de spanning is het wel wat minder ja.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Zou inderdaad een prima aanvulling vormen. Ik hoop op nog wat meer koers
Jammer dat Devolder niet meedoet, anders hadden we daar ook nog wat mooie zinssneden over meegemaakt.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:55 schreef Redefine het volgende:
Vanendert en Devenyns met wereldbenen en supertred, aldus het commentaar. En dan hop de achterstand verdubbelt.
Als het maar snel gaat.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:57 schreef FastFox91 het volgende:
Ziet er niet zo soepel uit van Voeckler
Hij kan nog compleet plafonneren.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:57 schreef FastFox91 het volgende:
Ziet er niet zo soepel uit van Voeckler
Dat was G3.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:58 schreef Spies het volgende:
Zo net werd 1:18 verschil gegeven en nu weer 47 seconden.
Van mij ook niet. Sowieso moet Devolder eerst maar eens weer een keer top tien rijden in een kermis koers, voordat er weer over hem gepraat mag worden.quote:
De Vlaeminck was al op 60km van de finish vertrokken om de rest op een rondje te zettenquote:Op woensdag 11 april 2012 17:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De Vlaeminck zal wel vinden dat Boonen had moeten starten
Maakt niet uit, hij is gewoon sterker.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:04 schreef knep het volgende:
Netjes van Fuckler, gaat ie wel redden als die achtervolging zo dramatisch blijft.
Die heeft een slecht geheugen.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:05 schreef Redefine het volgende:
Nou wie gaat er nu in die bocht liggen.
Heeft al lang en breed gewonnen. Vind hem ook niet het type voor een val of inzinking.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:04 schreef knep het volgende:
Netjes van Fuckler, gaat ie wel redden als die achtervolging zo dramatisch blijft.
Als er iemand een flinke patat geeft op zo'n helling moet ik het nog maar zien.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heeft al lang en breed gewonnen. Vind hem ook niet het type voor een val of inzinking.
quote:
De gasten die dat doen lijken mij van die types die hier lapo's zitten hunten om maar nieuwe tics te kunnen openen.quote:
Zag het ook.quote:
quote:Op woensdag 11 april 2012 17:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
De gasten die dat doen lijken mij van die types die hier lapo's zitten hunten om maar nieuwe tics te kunnen openen.
Vandaar.quote:Deze gebruiker is een geheelonthouder op het gebied van alcohol.
Zie je dat bij wikipedia?quote:
Wat anders?quote:
Zoals ik net al zei. Die had de nummer twee o en ronde gereden.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:29 schreef Gitank2 het volgende:
Roger de Vlaeminck was nog 5 minuten voor titi gefinisht, inclusief de drie valpartijen in die bocht en de lekke band plakken van Luis Leon.
Ach, misschien wilde Hoogerland wel geen risico nemen.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:32 schreef Slobeend het volgende:
Ruijgh en Hoogerland kunnen we dan ook wel afstrepen voor zondag.
quote:Op woensdag 11 april 2012 17:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei. Die had de nummer twee o en ronde gereden.
Heeft sterk gereden. Dat laatste was natuurlijk een alles of niets poging aangezien hij in de sprint toch sowieso +/- laatste zou worden.quote:
Inderdaad, Ten Dam heeft gewoon prima gereden.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heeft sterk gereden. Dat laatste was natuurlijk een alles of niets poging aangezien hij in de sprint toch sowieso +/- laatste zou worden.
twitter:NikiTerpstra twitterde op woensdag 11-04-2012 om 17:32:50Respect voor de mannen die zondag gekoerst hebben en vandaag weer in Brabantse Pijl! reageer retweet
twitter:NikiTerpstra twitterde op woensdag 11-04-2012 om 17:33:09Ik ben zelf nog niet hersteld: blaren op mn handen en zitvlak ziet eruit als het Bos van Wallers reageer retweet
quote:Op woensdag 11 april 2012 17:35 schreef marcodej het volgende:
twitter:NikiTerpstra twitterde op woensdag 11-04-2012 om 17:32:50Respect voor de mannen die zondag gekoerst hebben en vandaag weer in Brabantse Pijl! reageer retweet
twitter:NikiTerpstra twitterde op woensdag 11-04-2012 om 17:33:09Ik ben zelf nog niet hersteld: blaren op mn handen en zitvlak ziet eruit als het Bos van Wallers reageer retweet
We weten nu gelijk de strategie van Rabo voor de AGRquote:Op woensdag 11 april 2012 17:31 schreef Tricycle het volgende:
Matthews goed hoor! Dekker in grote groep!
Vanmiddag al uitgebreidt over gegiecheld in dit topicquote:Op woensdag 11 april 2012 22:40 schreef Evertjan het volgende:
Devolder wil weer voor goed klassement naar Tour de France
twitter:PMartens83 twitterde op woensdag 11-04-2012 om 18:32:01If you focus on this period and then you ride like i did today...pfff...black moment of my career...i don't know what's going on... reageer retweet
Mis ik hier iets?quote:Volgens ploegleider Nico Verhoeven heeft Gesink 'niets te verliezen' en kan het met de Achterhoeker 'alle kanten op'. Verhoeven: "Fysiek is hij goed." Rabobank zet echter in op de Deen Matti Breschel en de Duitser Paul Martens. "Die zijn goed in orde", aldus de ploegleider.
Wat zou je moeten missen?quote:Op donderdag 12 april 2012 08:13 schreef Waaghals het volgende:
[..]twitter:PMartens83 twitterde op woensdag 11-04-2012 om 18:32:01If you focus on this period and then you ride like i did today...pfff...black moment of my career...i don't know what's going on... reageer retweet
Mis ik hier iets?
de logicaquote:
Als verhoeven hem als kopman ziet omdat hij in vorm is, terwijl Martens zegt dat hij een dip kent is niet logischquote:
Kwam dat stuk van Verhoeven niet van voor de Brabantse Pijl? Zal niet voor het eerst zijn dat de training goed loopt en alle testen/resultaten goed zijn, maar het ruk loopt in de koersen waar je voor gaat.quote:Op donderdag 12 april 2012 09:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Als verhoeven hem als kopman ziet omdat hij in vorm is, terwijl Martens zegt dat hij een dip kent is niet logisch
nee, was na de koers van gister.quote:Op donderdag 12 april 2012 09:23 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Kwam dat stuk van Verhoeven niet van voor de Brabantse Pijl? Zal niet voor het eerst zijn dat de training goed loopt en alle testen/resultaten goed zijn, maar het ruk loopt in de koersen waar je voor gaat.
quote:Tony Martin was involved in an accident during his daily training session not far from his house in Switzerland.
According to preliminary reports, Tony hit a car with his bike and lost consciousness after impact. He was immediately transported to the local hospital in Munsterlingen, (SUI). Tony was diagnosed with a fracture on his cheek bone that possibly needs surgery.
Tony was transported by ambulance to the University Hospital in Zurich this morning. His clinical condition is stable. In agreement with the team medical staff, today Tony Martin will undergo further specific examinations that will define the treatment he will need at that point.
Tony's clinical condition is being constantly monitored by the hospital staff and the team's medical staff. Tony's family is with him. Further updates will be released soon. We kindly ask the media to respect Tony and his family's privacy and to wait for official updates from the team press office.
Pff, klinkt wel erg heftigquote:Op donderdag 12 april 2012 12:48 schreef franklop het volgende:
Tony Martin gister aangereden op training blijkbaar. Heeft iemand het gemunt op renners van OPQS?
[..]
Sterker nog, hij heeft zelf gevraagd om naar de Giro te gaan. Juist omdat hij ook de Tour wilt rijden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hij was zelf met de tour bezig.. Hopelijk niet al te teleurgesteld.
Serieus? Meestal is Giro en Tour nou niet echt succesvol de laatste jaren..quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Sterker nog, hij heeft zelf gevraagd om naar de Giro te gaan. Juist omdat hij ook de Tour wilt rijden.
De Giro is qua parcours en qua koers altijd al veel aantrekkelijker geweest, niet alleen de laatste jaren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:53 schreef Blik het volgende:
De Giro is de laatste jaren wel een stuk aantrekkelijker qua parcours, jammer dat heel Nederland eigenlijk alleen maar kijkt naar de Tour
Het gebrek aan toprenners maakt het de laatste jaren juist minder aantrekkelijk imo. Ok, het was leuk dat de jonge Nederlanders het zo goed deden, maar voor de rest.. Een top 10 met vooral van die ex epo Italianen die de rest van het jaar overal zoek worden gereden. Leuk is anders.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
De Giro is qua parcours en qua koers altijd al veel aantrekkelijker geweest, niet alleen de laatste jaren.
mooi toch, de scarponi's, di luca's en garzellis van de wereld en een paar jaar terug types als gibo en piepoli. Ik vond het wel genieten hoor!quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het gebrek aan toprenners maakt het de laatste jaren juist minder aantrekkelijk imo. Ok, het was leuk dat de jonge Nederlanders het zo goed deden, maar voor de rest.. Een top 10 met vooral van die ex epo Italianen die de rest van het jaar overal zoek worden gereden. Leuk is anders.
Nee joh, dat is juist mooi. Van die gasten die wel altijd maar de koers willen maken, aanvallen e.d. De Tour ligt sinds Indurain bijna elke keer vroeg in een wurggreep.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het gebrek aan toprenners maakt het de laatste jaren juist minder aantrekkelijk imo. Ok, het was leuk dat de jonge Nederlanders het zo goed deden, maar voor de rest.. Een top 10 met vooral van die ex epo Italianen die de rest van het jaar overal zoek worden gereden. Leuk is anders.
Ik zit ook gewoon voor de buis te genieten hoorquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee joh, dat is juist mooi. Van die gasten die wel altijd maar de koers willen maken, aanvallen e.d. De Tour ligt sinds Indurain bijna elke keer vroeg in een wurggreep.
Ik geniet elk jaar veel meer van de Giro dan van de Tour. De Tour is wat mij betreft alleen mooi omdat er dan even heel veel aandacht voor het wielrennen is. Met de aandacht ben ik blij. Dat de aandacht juist voor de Tour is, is koerstechniek gezien natuurlijk een farce.
even kleine verbeteringquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:39 schreef Leatherface het volgende:
Maar feit is gewoon dat de betere (klassements)renners meestal de Tour als doel moeten kiezen.
Deed die het maar. Rabo dat met alle drie de tenoren voor dezelfde ronde gaat die ze ook nog het minst ligt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:41 schreef Reya het volgende:
Ja, stel je eens voor dat een Gesink kiest voor de Giro in plaats van de Tour.
Was het niet het plan dat Bauke daarna nog de Vuelta gaat rijden sowieso?quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:42 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Deed die het maar. Rabo dat met alle drie de tenoren voor dezelfde ronde gaat die ze ook nog het minst ligt.
Lachwekkend inderdaad.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:42 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Deed die het maar. Rabo dat met alle drie de tenoren voor dezelfde ronde gaat die ze ook nog het minst ligt.
Zo'n Schleck is natuurlijk compleet kansloos tegen Stijn Devolder.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:44 schreef DeeBee het volgende:
Lol, 'verrassend' en 'Tour'...
Als er 1 koers irritant voorspelbaar en gesloten geworden is het de Tour wel... Misschien 2 etappes een verrassing of zo per jaar, zeker na de bizarre sweeps van Cav telkens. Daarnaast kan Andy harken wat 'ie wel op die klimmetjes, maar als T. Martin in topvorm is verliest hij gewoon een minuut per 10 kilometer in tijdritten of zo denk...Aardige achterstand wordt dat om op die paar bergetappes goed te maken...
Een tijdje terug was er zo'n videointerview en daaruit blijkt ook wel dat Gesink zelf ook snapt dat de tour hem niet zo ligt. Het is echt geen naiviteit ofzo. Hij wil simpelweg voor een flink Nederlands publiek rijden en schat de tour qua status zoveel hoger in dan al het andere dat hij daar toch vol voor gaat.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:42 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Dit. Je hebt het bij alle sporten natuurlijk wel (WK/EK voetbal, Grand Slams Tennis, Six Nations Rugby etc.) maar bij het wielrennen is het verschil tussen HET event en de andere wedstrijden echt bizar groot.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Begrijpelijk, én jammer, maar dat die statusverschillen zo groot zijn is ook zijn schuld niet natuurlijk.
Ik zou willen rijden voor de prijzen en niet voor het publiek, typisch wel weer iets voor de Rabobank dit.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Een tijdje terug was er zo'n videointerview en daaruit blijkt ook wel dat Gesink zelf ook snapt dat de tour hem niet zo ligt. Het is echt geen naiviteit ofzo. Hij wil simpelweg voor een flink Nederlands publiek rijden en schat de tour qua status zoveel hoger in dan al het andere dat hij daar toch vol voor gaat.
Begrijpelijk, én jammer, maar dat die statusverschillen zo groot zijn is ook zijn schuld niet natuurlijk.
Gewoon logisch hoor. Je wordt betaald door een sponsor en die sponsor richt zich op een Nederlands publiek. En ipv 100000 mensen die naar de Giro kijken zijn het er een paar miljoen die de tour "volgen". Voor de Rabobank zijn het die 3 weken die het sponsorbudget goed maken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik zou willen rijden voor de prijzen en niet voor het publiek, typisch wel weer iets voor de Rabobank dit.
Echt een debiel argument ja, beetje alsof Sky Cav de kopman voor de Ardense klassiekers maakt 'omdat de mensen daar zo graag de wereldkampioen zien rijden en het zoveel exposure oplevert!'quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik zou willen rijden voor de prijzen en niet voor het publiek, typisch wel weer iets voor de Rabobank dit.
Nee, dat is geen goede vergelijkingquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:50 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Echt een debiel argument ja, beetje alsof Sky Cav de kopman voor de Ardense klassiekers maakt 'omdat de mensen daar zo graag de wereldkampioen zien rijden en het zoveel exposure oplevert!'
Ja, dat zeg ik, het is typisch iets voor Rabobank. Ik snap dat het voor de sponsor belangrijk is dat er veel publiek kijkt. Voor de Nederlander die graag eens een landgenoot iets moois ziet winnen is het vrij jammer.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gewoon logisch hoor. Je wordt betaald door een sponsor en die sponsor richt zich op een Nederlands publiek. En ipv 100000 mensen die naar de Giro kijken zijn het er een paar miljoen die de tour "volgen". Voor de Rabobank zijn het die 3 weken die het sponsorbudget goed maken.
Het is niet iets typisch Rabobank, je ziet het bij iedere Internalionale ploeg. Alleen voor Spaanse en Italiaanse ploegen zijn de Vuelta respectievelijk de Giro van groter belang.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, het is typisch iets voor Rabobank. Ik snap dat het voor de sponsor belangrijk is dat er veel publiek kijkt. Voor de Nederlander die graag eens een landgenoot iets moois ziet winnen is het vrij jammer.
Maar, van de andere kant, als je al 15 jaar sponsor bent van een ploeg, zouden er dan nog mensen zijn die niet bekend zijn met het fenomeen 'Rabobank'?
En zelfs daar start SamSan ieder jaar in de Tour terwijl hij "makkelijk" de Vuelta zou winnen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is niet iets typisch Rabobank, je ziet het bij iedere Internalionale ploeg. Alleen voor Spaanse en Italiaanse ploegen zijn de Vuelta respectievelijk de Giro van groter belang.
Die vergelijking is natuurlijk behoorlijk scheef.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:50 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Echt een debiel argument ja, beetje alsof Sky Cav de kopman voor de Ardense klassiekers maakt 'omdat de mensen daar zo graag de wereldkampioen zien rijden en het zoveel exposure oplevert!'
Maakt niet uit. In Nederland, dus ook mensen bij de Rabobank, verwachten dat de beste Nederlandse renners de Tour rijden en als helemaal als ze bovengemiddeld bergop rijden en klassementsrenner zijn. Dat het parcours van deze Tour totaal niet bij ze past, en eigenlijk sowieso die van de afgelopen jaren, dat maakt ze toch helemaal geen donder uit.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, het is typisch iets voor Rabobank. Ik snap dat het voor de sponsor belangrijk is dat er veel publiek kijkt. Voor de Nederlander die graag eens een landgenoot iets moois ziet winnen is het vrij jammer.
Maar, van de andere kant, als je al 15 jaar sponsor bent van een ploeg, zouden er dan nog mensen zijn die niet bekend zijn met het fenomeen 'Rabobank'?
Dat heeft Contador, de sterkste ronderenner van deze generatie, toch al verschillende keren gedaan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tja, de oplossing om die scheve verhouding minder scheef te maken is je toppers een keer een Giro of Vuelta te laten winnen. Dan krijg je vanzelf aandacht voor die rondes.
Zegt mijn boerenlogica me.
Vorig jaar reed Mollema tot in de laatste week mee voor de eindwinst in de Vuelta en daar had niemand het over, behalve de liefhebbers die sowieso al kijken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tja, de oplossing om die scheve verhouding minder scheef te maken is je toppers een keer een Giro of Vuelta te laten winnen. Dan krijg je vanzelf aandacht voor die rondes.
Zegt mijn boerenlogica me.
Ik heb het over Nederlandse toppers.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat heeft Contador, de sterkste ronderenner van deze generatie, toch al verschillende keren gedaan.
Maar meer uit noodzaak dan dat hij de Tour niet had willen rijden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat heeft Contador, de sterkste ronderenner van deze generatie, toch al verschillende keren gedaan.
Ja, omdat Mollema behalve de puntentrui uiteindelijk niets won. Ik heb het dan ook over een overwinning. Als je zelfs dan nog geen aandacht krijgt dan houdt het wel op, maar dat weten we nu niet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vorig jaar reed Mollema tot in de laatste week mee voor de eindwinst in de Vuelta en daar had niemand het over, behalve de liefhebbers die sowieso al kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |