quote:Op maandag 9 april 2012 12:04 schreef bjarki het volgende:
Laten we vooral niet vergeten dat we 4e staan in de landenranking. Na Italië, Spanje en België.
Vóór landen als Duitsland, Frankrijk, de V.S., Australië en Gr.Brittanië.
Geen grote overwinningen o.k., maar in de breedte zijn we veel sterker dan we ooit zijn geweest in de laatste 2 decennia. We hebben nu eenmaal geen Boogerd meer. Die was altijd wel goed voor een aantal top-2 plaatsen in de grote klassiekers.
We hebben nu meerdere paarden om op te wedden. Misschien niet de aller-, allerbeste renpaarden, maar toch zeker wel een aantal outsiders. In Parijs-Roubaix worden we toch weer 5e en 6e, twee mooie ereplaatsen. En dat zonder een geblesseerde Langeveld en De Kort en een kwakkelende Maaskant.
quote:Op maandag 9 april 2012 13:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk the best of both worlds hebben, in het meest ideale scenario.
Het is niet wenselijk om als land één topper te hebben en verder niks. Want als die ene superrenner wegvalt, blijft niets over.
Maar sterk zijn in de breedte en nauwelijks wat winnen is ook niet goed. Uiteindelijk draait sport om overwinningen.
quote:Op maandag 9 april 2012 13:28 schreef wimderon het volgende:
Punt bij Rabobank is gewoon dat je renners tot een bepaald niveau op kunt leiden, beter kunt maken en perfect kunt begeleiden, maar (veel)winnaars worden toch vooral geboren en niet op bestelling afgeleverd.
quote:Op maandag 9 april 2012 13:34 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar daar dient dan weer een goed transfer- cq selectiebeleid tegenover te staan.
Nergens te zien zeker (buiten de samenvatting op WDR) ?quote:Op maandag 9 april 2012 15:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Keulen: Jan Barta op kop, daarachter Kelderman, Marczynski, Brutt, Clarke, Dumoulin, Bagdonas en Lammertink op 12 seconden. Voorsprong op het peloton is 5:30. Winnaar komt uit deze namen.
Barta gaat het redden.quote:Op maandag 9 april 2012 15:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Keulen: Jan Barta op kop, daarachter Kelderman, Marczynski, Brutt, Clarke, Dumoulin, Bagdonas en Lammertink op 12 seconden. Voorsprong op het peloton is 5:30. Winnaar komt uit deze namen.
1:20 met nog 5km te gaan ja.quote:
Geen nood. Devolder rijdt in de boter momenteel, vraag is wie er er 2e gaat eindigen in de heuvelklassiekers.quote:Op maandag 9 april 2012 16:09 schreef marcodej het volgende:
Voorjaar Leukemans voorbij. Mist iig alle heuvelklassiekers.
quote:Op maandag 9 april 2012 16:18 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Geen nood. Devolder rijdt in de boter momenteel, vraag is wie er er 2e gaat eindigen in de heuvelklassiekers.
zal het doorgeven aan Breukinkquote:Op maandag 9 april 2012 16:29 schreef Pedroso het volgende:
Rabo was volgens mij een van de weinige topteams in de koers.
Geen goed resultaat dus.
Het was een loodzware wedstrijd door het weer (normaal een sprinterskoers) waarin ze gestart waren met 4 sprinters. Dan kan je toch niet serieus verwachten dat je hier collectief een goede prestatie gaan leveren?quote:Op maandag 9 april 2012 16:29 schreef Pedroso het volgende:
Rabo was volgens mij een van de weinige topteams in de koers.
Geen goed resultaat dus.
quote:Overigens heeft Jan Barta de zege dik verdiend, hij reed weg van de andere 10 op die steile kasseienklim naar het kloosterr. Wilco Kelderman reed daar ook bijna weg van de rest, maar toen was Barta al gevlogen.
Waarom kon Wilco niet mee? Kracht en ervaring. Barta reed echt op kracht dat steile klimmetje omhoog, Kelderman met soepele klimmersbenen. Dan leg je het op zo'n korte steile klim af, maar Kelderman gaat er wel komen. Klasbakje.
Maurits Lammertink kon de groep Kelderman op het oog vrij gemakkelijk volgen, daar waar een ervaren man als Rovny afhaakte. Lammertink heeft zeker mogelijkheden in het heuvelachtige werk.
Ik had het inderdaad gezien, echt een zwaar achterlijke sprint. Uit koers nemen en 2 maanden schorsen dit soort idioten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:40 schreef TheArt het volgende:
Ik had wel gelezen dat Mangel teruggezet werd naar de laatste plaats in de eerste etappe van het Criterium International dik 2 weken terug, maar nu weet ik waarom. Mijn hemel wat een sprint!
wat een belachelijke sprint, vind het nog meevallen dat die maar tot de laatste plaats is teruggezet. Zo iemand mogen ze best schorsen voor een aantal wedstrijdenquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:40 schreef TheArt het volgende:
Ik had wel gelezen dat Mangel teruggezet werd naar de laatste plaats in de eerste etappe van het Criterium International dik 2 weken terug, maar nu weet ik waarom. Mijn hemel wat een sprint!
quote:Stijn Devolder: ‘Vijf maanden voor niets getraind'
Stijn Devolder (Vacansoleil-DCM) liet eerst hoopgevende dingen zien, maar op de twee grote afspraken liep het mis. In de Ronde van Vlaanderen gaf hij op na een val en in Parijs-Roubaix moest hij voet aan de grond zetten na de tweede valpartij van Pozzato. ‘Na de Ronde van Vlaanderen is dit een nieuwe ontgoocheling. Ik heb vijf maanden keihard voor niets getraind', aldus Devolder bitter. ‘Het voorjaar was mijn eerste doel en het is compleet mislukt.'
Devolder startte met een pijnlijke linkerelleboog als gevolg van zijn val in de Ronde, maar door het forfait van Leukemans was hij de man waarnaar Vacansoleil uitkeek. ‘Mijn elleboog deed pijn, maar de benen waren goed. Ik zat goed in koers in de groep achter Boonen, maar dan ging het mis met die val van Pozzato. Die heeft mijn koers om zeep geholpen.'
Over de prestatie van zijn ex-ploegmakker Tom Boonen was Devolder duidelijk: ‘Outstanding. Dit valt te vergelijken met Cancellara twee jaar geleden.'
Wijs besluit. Dit moet ie aankunnen en het zou dom zijn de AGR te laten schieten vanwege een off day vorig jaar.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:36 schreef Waaghals het volgende:
Poels gaat toch van start in de AGR.
Kon het me eigenlijk al niet voorstellen dat hij die zou laten schieten.
De Waalse pijl zou hem ook moeten liggen eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:31 schreef Leatherface het volgende:
AGR moet hem inderdaad prima liggen.
Ik zeg niet dat ie wint, maar weinig wedstrijden zijn meer op het lijf van Poels geschreven.
Vandaar dat ie in eerste instantie de AGR wilde laten liggenquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
De Waalse pijl zou hem ook moeten liggen eigenlijk.
Volgens mij vorig jaar verlegd (of eerder?). Daarvoor lag de finish op plaatselijk parcours met o.a Bruineput. Nu is dat het keerpunt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Benieuwd wat Gilbert morgen laat zien![]()
Raar parcours eigenlijk van de Brabantse pijl. Nog nooit echt naar gekeken. Ieder jaar zo?
Wat een mongoolquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:40 schreef TheArt het volgende:
Jaartje eerder nog.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:12 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Volgens mij vorig jaar verlegd (of eerder?). Daarvoor lag de finish op plaatselijk parcours met o.a Bruineput. Nu is dat het keerpunt.
Compleet gemist het jaar daarvoor dan. Vind het nooit zo'n boeiende koers eerlijk gezegd. Enige leuke was elk jaar het verhaal over 'de Berg van Jacques' aan te horen. Maar met de verplaatsing van het plaatselijke parcours is dat ook verdwenenquote:
Jup.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:09 schreef Redefine het volgende:
Dat was de laatste zondag van maart inderdaad. Maar nu is de opbouw naar het Ardennen drieluik wat logischer. Voorheen had je de Schelde Prijs, waar niemand na P-R nog op zat te wachten.
Zelfde met de Driedaagse De Panne. Ze profiteren beide verschrikkelijk van hun positie op de kalender en het zijn beide kutkoersen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat er ook nu nog steeds vrijwel niemand op de Scheldeprijs zit te wachten, met uitzondering van wat sprinters die zich vervelen omdat ze niets in die klassiekers kunnen gaan doen.
Ik begrijp de status van die koers echt niet, zo'n Cavendish, Farrar en Kittel willen dat echt graag op hun palmares hebben, terwijl het gewoon een gevaarlijke kermiskoers met een flutparcours is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |