Ja ik ben bekend met de technieken, daar gaat het niet om. Het feit is dat er nooit een CT heeft plaatgevonden terwijl zij beweerd heeft van wel. In dat interview (bij P&W) heeft zij doen voorkomen alsof het allemaal wel mee viel terwijl dat gewoon niet klopte. Ergo gelogen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:02 schreef starla het volgende:
Ik weet niet of je bekend met de beeldvormende technieken, maar een CT is veel minder gevoelig dan een MRI. Met name de diffuse axonale schade is niet terug te vinden op een CT. Op een CT zie je goed breuken van de botstructuren, bloedingen en oedeem/oude ischemie. Een normale CT in de acute fase zegt niets over de prognose of over de uitgebreidheid van schade, maar wel over dat er op dát moment geen breuken zijn of bloedingen cq contusiehaarden.
Waar wordt beweerd dat hij dan wél een schedelbasisfractuur heeft? Want dat hoor ik meer mensen zeggen.
In Nederland wordt zo zulke gevallen boven de 25 jaar niet meer behandeld omdat het vrijwel uitgesloten is dat a. zo iemand nog bijkomt en b. vervolgens niet als kasplantje 'leeft'.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit, de familie moet immers beslissen of zij het nut vinden hebben cq wenselijk achten.
Je kunt iemand niet verplicht laten doodhongeren omdat "men" vindt dat het geen nut heeft.
Dat bedoel ik. 'Gewone' mensen houden ze niet op zo'n manier in leven hier.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:07 schreef alors het volgende:
[..]
In Nederland wordt zo zulke gevallen boven de 25 jaar niet meer behandeld omdat het vrijwel uitgesloten is dat a. zo iemand nog bijkomt en b. vervolgens niet als kasplantje 'leeft'.
Dat zij dan een privékliniek in het buitenland kunnen betalen (van ons geld?) is natuurlijk wel de reden dat hij nu nog 'leeft'.
Maar de behandelend arts Thomé zegt zelf dat een CT heeft plaatsgevonden waarop géén schedelbasisfractuur zichtbaar was. Waarom zou de eindverantwoordelijke daar over liegen? Sowieso is het moeilijk voor te stellen dat in de acute fase geen CT wordt gemaakt als iemand comateus binnenkomt. Dan wil je toch weten of er geen acuut behandelbare intracraniele pathologie is? Zoals een impressiefractuur waarbij een subduraal hematoom waarvoor je nog een spoedcraniotomie kan verrichten? Nee, dat die CT is gemaakt is zeker.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:07 schreef Poeke het volgende:
Het feit is dat er nooit een CT heeft plaatgevonden terwijl zij beweerd heeft van wel.
Heb je daar een linkje van?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:07 schreef Poeke het volgende:
In dat interview (bij P&W) heeft zij doen voorkomen alsof het allemaal wel mee viel terwijl dat gewoon niet klopte. Ergo gelogen.
Omdat er onjuistheden circuleren met betrekking tot mijn vakgebied.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:07 schreef Poeke het volgende:
Waarom sta jij op de barricades voor Tulleken en zijn vrouw Starla? (Is geen aanval, ben gewoon benieuwd)
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-op-mri-scan-friso/quote:‘Geen bijzonderheden op MRI-scan van Friso’
door Jannetje Koelewijn
BINNENLAND Op de MRI-scan die ongeveer 24 uur na het ongeluk van prins Johan Friso’s hersenen is gemaakt, zijn geen bijzonderheden zien. Dat zeggen betrouwbare bronnen uit de Universitätskliniken in Innsbruck. Ze zeggen ook dat dit de kans op volledig herstel van de prins groter maakt.
Onzeker blijft wel hoe de toestand van de hersenen zich zal ontwikkelen als het lichaam van de prins weer op de normale temperatuur van 37 graden wordt gebracht en als de narcose wordt opgeheven.
Op de ct-scan die vrijdag ongeveer zes uur na het ongeluk werd gemaakt waren ook geen bijzonderheden te zien. Dat betekent dat de hersenen niet gezwollen waren en dat de druk in de schedel normaal was. Ook na 24 uur waren de hersenen van prins Johan Friso dus niet gezwollen.
Bronnen uit de Universitätskliniken zeggen dat dit erop duidt dat de prins in elk geval nog enige tijd heeft kunnen ademen toen hij onder de sneeuw bedolven lag. Zeer waarschijnlijk is hij onderkoeld geraakt, waardoor zijn hart tot stilstand is gekomen en daarna de ademhaling is gestopt.
De andere volgorde – eerst stoppen van de ademhaling en daarna een hartstilstand – had al snel tot gezwollen hersenen geleid. Dat had de kans op herstel minimaal gemaakt.
Ik ben dan benieuwd hoe je hierbij komt. Geen CT maken bij een comateus iemand is net zoals geen glucose prikken bij een comateus iemand. Of geen ECG maken bij iemand met pijn op de borst. Dat kan gewoon niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:14 schreef Poeke het volgende:
Wat er in dat artikel staat klopt dus niet. Er zijn geen scans gemaakt voor de laatste scan een week na het ongeluk waardoor alles wat in dat artikel staat gewoon uit de duim is gezogen.
Ja. En dat vind ik wel terecht. Maar hijzelf ook volgens mij.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:14 schreef Poeke het volgende:
De reden waarom Tulleken trouwens wordt vervolgd is niet dat ie gelogen heeft maar omdat hij het beroepsgeheim heeft geschonden.
De behandelend arts Thome heeft dat nooit gezegd. Dat heeft Tulleken gezegd. Thome heeft het ontkend.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:12 schreef starla het volgende:
[..]
[quote]Maar de behandelend arts Thomé zegt zelf dat een CT heeft plaatsgevonden waarop géén schedelbasisfractuur zichtbaar was. Waarom zou de eindverantwoordelijke daar over liegen? Sowieso is het moeilijk voor te stellen dat in de acute fase geen CT wordt gemaakt als iemand comateus binnenkomt. Dan wil je toch weten of er geen acuut behandelbare intracraniele pathologie is? Zoals een impressiefractuur waarbij een subduraal hematoom waarvoor je nog een spoedcraniotomie kan verrichten? Nee, dat die CT is gemaakt is zeker.
Ik heb even gezocht maar vooralsnog alleen het interview met Tulleken zelf bij P&W. Misschien dat zzij zat bij DWDD. ik zal zo even verder zoekenquote:Heb je daar een linkje van?
Wij interpreteren levensduurverlengende behandeling stoppen als euthanasie ALS dat direct de dood tot gevolg heeft EN op eigen verzoek is. Bij grootschalig dieren preventief afmaken en met grijpers afvoeren, wordt merkwaardigerwijs óók van euthanasie gesproken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wij interpreteren dat als euthanasie, maar eigenlijk is het dat natuurlijk niet. Zonder alle apparaten was hij al overleden, het enige wat we doen is zijn vegetatieve staat rekken. Ik vraag me af wie daar nou werkelijk bij gebaat is.
Sorry, maar ik geloof er geen zak van dat jij kennis van zaken hebt. Heb je al eerder pure flauwekul met betrekking tot medische zaken zien posten.quote:
Ik moet zeggen dat ik dat ook gehoord heb, maar dat was maar heel zijdelings, iemand had gezien dat er waterig bloed uit een oor kwam. Volgens mij echt alleen geruchtenstroom.quote:Het gerucht van een schedelbasisfractuur deed de ronde nadat ze hem onder de sneeuw hadden uitgehaald.
Van ons geld?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:07 schreef alors het volgende:
Dat zij dan een privékliniek in het buitenland kunnen betalen (van ons geld?) is natuurlijk wel de reden dat hij nu nog 'leeft'.
Het was toch helemaal niet een van de artsen van friso? Het lijkt mij dat de arts van friso eerder een probleem zou moeten hebben. Tenzij er een goede reden voor was had hij de zaak niet met anderen mogen bespreken, ook niet als ze arts zijn...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:56 schreef computergirl het volgende:
110 Teletekst za 07 jul
Tuchtzaak tegen chirurg Tulleken
` De Inspectie voor de Gezondheidszorg
(IGZ) bereidt een tuchtprocedure voor
tegen neurochirurg Kees Tulleken wegens
schending van het beroepsgeheim.
Via Tullekens vrouw,NRC-journalist
Jannetje Koelewijn,kwam informatie naar
buiten over de gezondheidstoestand van
Prins Friso na zijn ski-ongeluk in
februari in Oostenrijk.Hij raakte daar
bedolven onder een lawine.
Volgens Koelewijn had haar man dat van
de behandelend arts.Zo schreef ze dat
Friso geen schedelbasisfractuur had en
dat de prognose gunstig leek.Later
bleek dat de informatie niet klopte.De
inspectie werkt nog aan de tuchtklacht.
volgende nieuws weer&verkeer sport
prima, maar dat was zijn vrouw die dat deed.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
die aandachtshoer had het gewoon nooit in de media mogen brengen. klaar.
Nee, hijzelf. Zijn vrouw moest van de hoofdredactie meerdere malen aan haar man vragen of hij wist wat hij deed en hij zei zelf keer op keer ja. Dat werd duidelijk in DWDD.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
prima, maar dat was zijn vrouw die dat deed.
Hij heeft beroepsgeheim dus hij mag er ook niet met z'n vrouw over praten.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
prima, maar dat was zijn vrouw die dat deed.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gestopt_zijn___.htmlquote:'Behandeling Friso zou hier gestopt zijn'
HILVERSUM - „Als prins Friso in een Nederlands ziekenhuis terecht was gekomen, dan was de behandeling waarschijnlijk gestopt omdat er zo weinig te verwachten valt.” Dat zei Eerste Kamerlid en ethica Heleen Dupuis (VVD) donderdagavond in het discussieprogramma Dichtbij Nederland op Radio 5.
De prins verkeert sinds zijn noodlottige ski-ongeval van februari in coma. Hij heeft zwaar hersenletsel en het is zeer de vraag of hij ooit nog bij bewustzijn zal komen. Friso ligt sinds maart in het Wellington Hospital in Londen.
„Het is de vraag of de prins ooit kans heeft op terugkeer in een normaal bestaan”, zei Dupuis. „Ik ben geen deskundige, maar heb begrepen dat die kans buitengewoon gering is. Dan is de vraag: moeten zulke behandelingen in Nederland gebeuren? Dat is dus niet zo.”
Wat heb ik niet begrepen? Als het mijn zoon zou zijn, had ik al maanden geleden de stekker eruit hebben getrokken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:28 schreef June. het volgende:
[..]
Jij hebt het duidelijk niet begrepen..
ach welneequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:32 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Wat heb ik niet begrepen? Als het mijn zoon zou zijn, had ik al maanden geleden de stekker eruit hebben getrokken.
We gunnen hem de ervaring maar niet ...quote:
uiteraard, maar dit vind ik echt veel te kort door de bocht.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
We gunnen hem de ervaring maar niet ...
Is het ook. Veel te kort.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:34 schreef Mirjam het volgende:
uiteraard, maar dit vind ik echt veel te kort door de bocht.
Ja, dat snap je dus niet. Je kunt de stekker er niet uittrekken, want die is er niet. Als ik het goed heb begrepen is hij nu in een vegetatieve toestand en dus ademt hij gewoon zelf. Zo simpel is het dus nietquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:32 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Wat heb ik niet begrepen? Als het mijn zoon zou zijn, had ik al maanden geleden de stekker eruit hebben getrokken.
Ach voor elk probleem is een Final Solutionquote:Zo simpel is het dus niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |