is een beademingsmachine stopzetten euthanasie? is iemand geen infuusvoeding meer geven euthanasie?quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:25 schreef utrecht1970 het volgende:
Het lijkt mij een dramatische situatie voor de familie.
Je wilt Friso niet laten lijden en een mensontwaardig bestaan geven, maar aan de andere kant stel je trekt de stekker eruit/stopt met eten geven of hoe dat proces ook zal gaan, dan blijf je je altijd afvragen was er toch niet een kans dat hij bij zou komen al was het maar een miljoenste.
Je zou als partner/familie die beslissing maar moeten nemen. Je blijft je vastklampen aan alle uitzonderlijke verhalen uit de wereld waar mensen na 380 dagen nog uit Coma kwamen etc.
Daarnaast heeft de koninklijke huis ook nog het probleem dat ze boegbeeld van Nederland zijn en euthanasie heel gevoelig ligt.
Ja, passieve euthanasie volgens mij.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
is een beademingsmachine stopzetten euthanasie? is iemand geen infuusvoeding meer geven euthanasie?
De ene groep noemt et moord en de andere vind dat je sowieso geen medicatie, operatie enz mag ondergaan.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
en dat is ook omstreden bij christenen? :/
Lijkt mij toch niet, sowieso zal er in Nederland niet moeilijk over worden gedaan. Die gekkies op de bible belt enten hun kids ook niet onder het mom dat God bepaald, nouja haal de stekker eruit en God zal bepalen toch?quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
en dat is ook omstreden bij christenen? :/
lijkt me de gezondere zienswijze bij gebrek aan goede alternatieven.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:45 schreef alors het volgende:
[..]
Lijkt mij toch niet, sowieso zal er in Nederland niet moeilijk over worden gedaan. Die gekkies op de bible belt enten hun kids ook niet onder het mom dat God bepaald, nouja haal de stekker eruit en God zal bepalen toch?
http://www.politics.co.uk/reference/euthanasiaquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:01 schreef Poeke het volgende:
Ik heb niet het idee dat als er euthanasie zou worden gepleegd wij het te weten zouden komen. Overigens is het ook de vraag of ze dit in Engeland toepassen. In Nederland is het "normaal" dat wanneer iemand na zoveel tijd niet meer wakker wordt ze de stekker eruit trekken, maar dat kan in Engeland heel anders zijn.
Ook denk ik dat als ze euthanasie zouden toepassen, ze dit al eerder zouden hebben gedaan. Hij ligt al ruim 4 maanden coma (inmiddels dus vegatatieve staat).
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 09:40:51Klaar voor fotoshoot kroonprins, Maxima en de kinderen. Willem-Alexander zal verklaring afleggen over prins Friso. reageer retweet
Ben benieuwdquote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:51 schreef hole1988 het volgende:
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 09:40:51Klaar voor fotoshoot kroonprins, Maxima en de kinderen. Willem-Alexander zal verklaring afleggen over prins Friso. reageer retweet
Wij interpreteren dat als euthanasie, maar eigenlijk is het dat natuurlijk niet. Zonder alle apparaten was hij al overleden, het enige wat we doen is zijn vegetatieve staat rekken. Ik vraag me af wie daar nou werkelijk bij gebaat is.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
is een beademingsmachine stopzetten euthanasie? is iemand geen infuusvoeding meer geven euthanasie?
Hmmmm, ben benieuwd of er meer informatie zal komen dan 'situatie onveranderd, dank voor uw medeleven'...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:51 schreef hole1988 het volgende:
Hij hoeft niet aan apparaten te zitten hoorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wij interpreteren dat als euthanasie, maar eigenlijk is het dat natuurlijk niet. Zonder alle apparaten was hij al overleden, het enige wat we doen is zijn vegetatieve staat rekken. Ik vraag me af wie daar nou werkelijk bij gebaat is.
Hij heeft geen beademing nodig? Hij ademt dus nog wel zelf?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij hoeft niet aan apparaten te zitten hoorMaar als je er dan geen eten en drinken instopt gaat hij idd dood, alleen dan duurt het lang en is het niet echt prettig om te zien.
Misschien wel stekker eruit.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmmmm, ben benieuwd of er meer informatie zal komen dan 'situatie onveranderd, dank voor uw medeleven'...
Ramptoeristquote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien wel stekker eruit.
Is dat live op tv en welke zendert en hoe laat?
Ja, dat is goed mogelijkquote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hij heeft geen beademing nodig? Hij ademt dus nog wel zelf?
Lekker informatie uit zijn verband rukken. Het desbetreffende artikel.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:55 schreef Marrije het volgende:
Koelewijn schreef dat Friso geen schedelbasisfractuur had en dat zijn situatie redelijk gunstig leek. Dat bleek niet te kloppen. Prins Friso ligt nog altijd in coma.
JE KAN NOOIT WETEN DUS MISSCHIEN WEL!!!!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ramptoerist
Maar bij zo'n mededeling gaan ze echt geen fotoshoot houden.
Meisje Koelewijn?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:16 schreef Leandra het volgende:
Meisje Koelewijn heeft niet alleen in de NRC geschreven, ze heeft haar 15 minutes of fame ook gepakt door zich door de diverse nieuwsprogramma's te laten interviewen, en daarin heeft ze weldegelijk eea gezegd.
Kun je dat eea nog invullen? Of ben je net zoals heel Nederland lekker kritisch omdat de krantjes dat zeggen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:16 schreef Leandra het volgende:
en daarin heeft ze weldegelijk eea gezegd.
Ze heeft gezegd dat er geen sprake was van een schedelbasisfractuur.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:18 schreef starla het volgende:
[..]
Kun je dat eea nog invullen? Of ben je net zoals heel Nederland lekker kritisch omdat de krantjes dat zeggen?
Dat is ook een feit.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:21 schreef Leandra het volgende:
Ze heeft gezegd dat er geen spake was van een schedelbasisfractuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |