abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113153496
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:25 schreef utrecht1970 het volgende:
Het lijkt mij een dramatische situatie voor de familie.

Je wilt Friso niet laten lijden en een mensontwaardig bestaan geven, maar aan de andere kant stel je trekt de stekker eruit/stopt met eten geven of hoe dat proces ook zal gaan, dan blijf je je altijd afvragen was er toch niet een kans dat hij bij zou komen al was het maar een miljoenste.
Je zou als partner/familie die beslissing maar moeten nemen. Je blijft je vastklampen aan alle uitzonderlijke verhalen uit de wereld waar mensen na 380 dagen nog uit Coma kwamen etc.

Daarnaast heeft de koninklijke huis ook nog het probleem dat ze boegbeeld van Nederland zijn en euthanasie heel gevoelig ligt.
is een beademingsmachine stopzetten euthanasie? is iemand geen infuusvoeding meer geven euthanasie?
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:33:28 #127
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_113153561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

is een beademingsmachine stopzetten euthanasie? is iemand geen infuusvoeding meer geven euthanasie?
Ja, passieve euthanasie volgens mij.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_113153835
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:33 schreef Poeke het volgende:

[..]

Ja, passieve euthanasie volgens mij.
en dat is ook omstreden bij christenen? :/
pi_113154086
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

De ene groep noemt et moord en de andere vind dat je sowieso geen medicatie, operatie enz mag ondergaan.
Schroevendraaier, baksteen en een stuk touw
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:45:41 #130
123170 alors
zlata1234
pi_113154097
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Lijkt mij toch niet, sowieso zal er in Nederland niet moeilijk over worden gedaan. Die gekkies op de bible belt enten hun kids ook niet onder het mom dat God bepaald, nouja haal de stekker eruit en God zal bepalen toch?
know'm sayin?
word? word.
pi_113154153
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:45 schreef alors het volgende:

[..]

Lijkt mij toch niet, sowieso zal er in Nederland niet moeilijk over worden gedaan. Die gekkies op de bible belt enten hun kids ook niet onder het mom dat God bepaald, nouja haal de stekker eruit en God zal bepalen toch?
lijkt me de gezondere zienswijze bij gebrek aan goede alternatieven.
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:01:11 #132
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_113154726
Ik heb niet het idee dat als er euthanasie zou worden gepleegd wij het te weten zouden komen. Overigens is het ook de vraag of ze dit in Engeland toepassen. In Nederland is het "normaal" dat wanneer iemand na zoveel tijd niet meer wakker wordt ze de stekker eruit trekken, maar dat kan in Engeland heel anders zijn.

Ook denk ik dat als ze euthanasie zouden toepassen, ze dit al eerder zouden hebben gedaan. Hij ligt al ruim 4 maanden coma (inmiddels dus vegatatieve staat).
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_113154913
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:01 schreef Poeke het volgende:
Ik heb niet het idee dat als er euthanasie zou worden gepleegd wij het te weten zouden komen. Overigens is het ook de vraag of ze dit in Engeland toepassen. In Nederland is het "normaal" dat wanneer iemand na zoveel tijd niet meer wakker wordt ze de stekker eruit trekken, maar dat kan in Engeland heel anders zijn.

Ook denk ik dat als ze euthanasie zouden toepassen, ze dit al eerder zouden hebben gedaan. Hij ligt al ruim 4 maanden coma (inmiddels dus vegatatieve staat).
http://www.politics.co.uk/reference/euthanasia
pi_113884268
AntoinRTLNieuws twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 09:40:51 Klaar voor fotoshoot kroonprins, Maxima en de kinderen. Willem-Alexander zal verklaring afleggen over prins Friso. reageer retweet
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  zaterdag 7 juli 2012 @ 09:54:16 #135
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_113884306
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:51 schreef hole1988 het volgende:
AntoinRTLNieuws twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 09:40:51 Klaar voor fotoshoot kroonprins, Maxima en de kinderen. Willem-Alexander zal verklaring afleggen over prins Friso. reageer retweet
Ben benieuwd :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 09:55:53 #136
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_113884323
Tulleken voor tuchtrechter om Friso
AMSTERDAM - De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) start een tuchtprocedure tegen neurochirurg Kees Tulleken.

Dat maakte een woordvoerder zaterdag bekend.

Na het ski-ongeluk van prins Friso in februari deelde Tulleken informatie over de toestand van de prins met zijn vrouw, NRC-journaliste Jannetje Koelewijn, die die informatie wereldkundig maakte. Daardoor raakte de arts in opspraak.

Koelewijn schreef dat Friso geen schedelbasisfractuur had en dat zijn situatie redelijk gunstig leek. Dat bleek niet te kloppen. Prins Friso ligt nog altijd in coma.

De IGZ start nu een tuchtprocedure tegen Tulleken wegens schending van het beroepsgeheim.

Ingelicht

Nog in februari kondigde de inspectie aan een gesprek met Tulleken te willen over uitspraken die hij had gedaan over het medisch beroepsgeheim.

De 72-jarige neurochirurg had in de Volkskrant gezegd dat hij wist dat hij een grens overschreed. ''Maar ik heb me voorgenomen me nooit schijterig te gedragen uit angst voor het tuchtcollege", aldus Tulleken. Het was volgens hem van belang het volk gerust te stellen.

In maart benadrukte een groep van artsen, advocaten en ethici in het AD al dat Tulleken zich bij de strafrechter zou moeten verantwoorden.

Artsenverbond KNMG nam eerder al afstand van de handelswijze van Tulleken, maar stelde dat hij het medisch beroepsgeheim niet heeft geschonden. De informatie over Friso werd immers door zijn vrouw openbaargemaakt. Wel werd zijn optreden onzorgvuldig en schadelijk voor het vertrouwen in artsen genoemd.

De neurochirurg en emeritus hoogleraar, die zelf 12 jaar in het Centraal Medisch Tuchtcollege heeft gezeten, is ingelicht over de tuchtprocedure. De inspectie werkt volgens de Volkskrant nog aan de formulering van de klacht.

nu.nl
pi_113884339
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Wij interpreteren dat als euthanasie, maar eigenlijk is het dat natuurlijk niet. Zonder alle apparaten was hij al overleden, het enige wat we doen is zijn vegetatieve staat rekken. Ik vraag me af wie daar nou werkelijk bij gebaat is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  † In Memoriam † zaterdag 7 juli 2012 @ 09:57:53 #138
43556 miss_dynastie
pi_113884351
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:51 schreef hole1988 het volgende:
Hmmmm, ben benieuwd of er meer informatie zal komen dan 'situatie onveranderd, dank voor uw medeleven'...
pi_113884356
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

Wij interpreteren dat als euthanasie, maar eigenlijk is het dat natuurlijk niet. Zonder alle apparaten was hij al overleden, het enige wat we doen is zijn vegetatieve staat rekken. Ik vraag me af wie daar nou werkelijk bij gebaat is.
Hij hoeft niet aan apparaten te zitten hoor ;) Maar als je er dan geen eten en drinken instopt gaat hij idd dood, alleen dan duurt het lang en is het niet echt prettig om te zien.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_113884386
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij hoeft niet aan apparaten te zitten hoor ;) Maar als je er dan geen eten en drinken instopt gaat hij idd dood, alleen dan duurt het lang en is het niet echt prettig om te zien.
Hij heeft geen beademing nodig? Hij ademt dus nog wel zelf?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113884443
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:57 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hmmmm, ben benieuwd of er meer informatie zal komen dan 'situatie onveranderd, dank voor uw medeleven'...
Misschien wel stekker eruit.

Is dat live op tv en welke zendert en hoe laat? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_113884477
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien wel stekker eruit.

Is dat live op tv en welke zendert en hoe laat? :@
Ramptoerist :')

Maar bij zo'n mededeling gaan ze echt geen fotoshoot houden. :')
pi_113884500
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

Hij heeft geen beademing nodig? Hij ademt dus nog wel zelf?
Ja, dat is goed mogelijk :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_113884502
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:55 schreef Marrije het volgende:
Koelewijn schreef dat Friso geen schedelbasisfractuur had en dat zijn situatie redelijk gunstig leek. Dat bleek niet te kloppen. Prins Friso ligt nog altijd in coma.
Lekker informatie uit zijn verband rukken. Het desbetreffende artikel.

'...en dat zijn temperatuur 32 graden was toen hij onder de sneeuw vandaan gehaald was. Redelijk gunstig, begrijp ik. Bij een lage temperatuur kan het lichaam met minder zuurstof toe.'

Zij deed namens Tulleken geen uitspraak over de klinische toestand van Friso, want elke neurochirurg weet dat een coma niet 'redelijk gunstig' is. Zij had het over de lage lichaamstemperatuuur van Friso op dat moment waardoor het metabolisme een stuk lager wordt. Lager metabolisme = lagere energiebehoefte (glucose en zuurstof), waardoor je het langer uithoudt zonder zuurstof voordat er irreversibele schade optreedt.

Zij meldde een feit, en deed absoluut geen uitspraak over een prognose.
I feel kinda Locrian today
pi_113884549
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ramptoerist :')

Maar bij zo'n mededeling gaan ze echt geen fotoshoot houden. :')
JE KAN NOOIT WETEN DUS MISSCHIEN WEL!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 10:16:35 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113884597
Meisje Koelewijn heeft niet alleen in de NRC geschreven, ze heeft haar 15 minutes of fame ook gepakt door zich door de diverse nieuwsprogramma's te laten interviewen, en daarin heeft ze weldegelijk eea gezegd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † zaterdag 7 juli 2012 @ 10:17:37 #147
43556 miss_dynastie
pi_113884613
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:16 schreef Leandra het volgende:
Meisje Koelewijn heeft niet alleen in de NRC geschreven, ze heeft haar 15 minutes of fame ook gepakt door zich door de diverse nieuwsprogramma's te laten interviewen, en daarin heeft ze weldegelijk eea gezegd.
Meisje Koelewijn? :D ;)
pi_113884627
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:16 schreef Leandra het volgende:
en daarin heeft ze weldegelijk eea gezegd.
Kun je dat eea nog invullen? Of ben je net zoals heel Nederland lekker kritisch omdat de krantjes dat zeggen?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 10:21:35 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113884654
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:18 schreef starla het volgende:

[..]

Kun je dat eea nog invullen? Of ben je net zoals heel Nederland lekker kritisch omdat de krantjes dat zeggen?
Ze heeft gezegd dat er geen sprake was van een schedelbasisfractuur.
Overigens heeft ze meer dan 1 artikel in de NRC geplaatst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_113884658
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:21 schreef Leandra het volgende:
Ze heeft gezegd dat er geen spake was van een schedelbasisfractuur.
Dat is ook een feit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')