Omdat ze dus eigenlijk nog steeds niet weten wat er nou aan de hand was dusquote:Op donderdag 12 april 2012 20:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Om te kijken of de trein goed over de wissels gaat?
Ik weet dat het op de Betuweroute niet mag, maar het zou wel mooi zijnquote:Op donderdag 12 april 2012 19:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mag niet, de lijn is gebouwd exclusief voor goederenvervoer. Voor personenvervoer zullen er aanpassingen gedaan moeten worden voor o.a. vluchtroutes.
Het zou wel mooi zijn: de ICE-3M is al 25 kV-geschikt en ERTMS wordt/is ingebouwd, de 4610 rijdt soms i.i.g. ERTMS-proefritten in Nederland.
Kijk, dat is tenminste een duidelijke verstoringquote:Op donderdag 12 april 2012 20:21 schreef greavy het volgende:
Ehm, parkeer je trein daar maar:
[ afbeelding ]
Ravage door ontspoorde goederentrein
Op de spoorlijn tussen Gent-Sint-Pieters en Antwerpen-Centraal is donderdagavond een goederentrein ontspoord in Melsele. Het treinverkeer is onderbroken en de hinder zal nog enige tijd aanhouden, zegt spoorwegbeheerder Infrabel. De ravage is enorm.
De goederentrein ontspoorde rond 18.15 uur op het traject tussen Beveren en Zwijndrecht, ter hoogte van Melsele. De trein was niet geladen met gevaarlijke producten en niemand raakte gewond, zegt Infrabel. De oorzaak en de schade aan de sporen wordt nog onderzocht.
Volgens ooggetuigen zijn wel tien wagons gekanteld en zijn de sporen metershoog opgetild.
Er rijden voorlopig geen treinen tussen Antwerpen-Centraal en Gent-Sint-Pieters. Verschillende treinen zijn afgeschaft. Reizigers tussen de twee steden worden gevraagd via Brussel-Zuid te sporen. Er zijn ook pendelbussen ingeschakeld. Het is niet duidelijk hoe lang het spoorverkeer onderbroken zal zijn.
De rit is Driebergen-Ede-Maarn Goederen-Veenendaal Centrum-Driebergen-Utrecht. Als dat goed verloopt word treinverkeer hervat.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Leegmat rit met een VIRM. Kijken of er wissels en seinen in storing gaan bij passeren trein.
Zonder dat duidelijk is wat er nou eigenlijk aan de hand ws, maar de toegepaste workaround werkt dan blijkbaarquote:Op donderdag 12 april 2012 20:29 schreef greavy het volgende:
[..]
De rit is Driebergen-Ede-Maarn Goederen-Veenendaal Centrum-Driebergen-Utrecht. Als dat goed verloopt word treinverkeer hervat.
Als je passagiers nu geen mensen maar 'haringen' noemt... valt het dan onder goederen?quote:Op donderdag 12 april 2012 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet dat het op de Betuweroute niet mag, maar het zou wel mooi zijn
Alleen als ze dood en ingevroren zijnquote:Op donderdag 12 april 2012 20:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je passagiers nu geen mensen maar 'haringen' noemt... valt het dan onder goederen?
Gezouten mag ook, maar ik denk dat je heul veul zout nodig hebt om te compenseren voor al die ongezouten kritiek van die passagiersquote:Op donderdag 12 april 2012 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen als ze dood en ingevroren zijn
Meer foto's in dit topic op 3Rail: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36346.msg654898#msg654898quote:Op donderdag 12 april 2012 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kijk, dat is tenminste een duidelijke verstoring
Nice zegquote:Op donderdag 12 april 2012 20:48 schreef greavy het volgende:
Deze kwam ik tegen:
[ afbeelding ]
Zijn onderweg naar Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen, waar morgen een fotodag is. Stoom, maar ook E-loks vertegenwoordigd.
Jammer dat ik niet kon... Wou al gaan, maarja... school
Raar, je zou zeggen dat als de koppeling breekt en daarmee de treinleiding, de wagens meteen zouden remmen.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Meer foto's in dit topic op 3Rail: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36346.msg654898#msg654898
Die woont daar vlakbij en heeft al wat foto's gepost.
Ik denk dat die afgebroken koppeling eerder het gevolg dan de oorzaak isquote:Op donderdag 12 april 2012 21:09 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Raar, je zou zeggen dat als de koppeling breekt en daarmee de treinleiding, de wagens meteen zouden remmen.
Wat een dodelijk saaie aflevering...quote:Op donderdag 12 april 2012 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
19:55 op NL 2: Rail Away, met deel 2 van de NIEUWE reportage over de Bernina Express
Of iedereen trekt badslippers aan, om Fles maar eens te parafraseren.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je passagiers nu geen mensen maar 'haringen' noemt... valt het dan onder goederen?
Ik ga kijkenquote:TV tip: Volgende week Donderdag op NGC: MEGA factories "Speed Rail" Alstom opent haar deuren.
Ik vond het gaaf om te zienquote:Op donderdag 12 april 2012 21:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een dodelijk saaie aflevering...
idd. Ze hadden er zoveel meer uit kunnen halen ...quote:Op donderdag 12 april 2012 21:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een dodelijk saaie aflevering...
Nog meer ja?quote:Op donderdag 12 april 2012 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Ze hadden er zoveel meer uit kunnen halen ...
ja, het werd zo saai gebracht. Beetje levendiger kan wel. Het was net alsof de voice-over nog naar een begrafenis moest.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog meer ja?dan moet ik er helemaal heen
quote:Doden bij treinongeluk Duitsland
Bij een treinongeluk in de buurt van Offenbach in Duitsland zijn vannacht drie mensen omgekomen. Het zijn de machinist van een regionale trein en twee spoorwerkers.
Op het traject van Frankfurt naar Hanau kwam de trein in botsing met een bouwkraan waarmee aan het spoor werd gewerkt. De regionale trein ontspoorde na de botsing.
Eén van de 35 passagiers van de regionale trein raakte zwaargewond. Zes anderen hebben lichte verwondingen aan het ongeluk overgehouden. Zij zijn ter plaatse behandeld.
De oorzaak van het ongeluk is nog onduidelijk.
W.T.F... dubbeldekker contra kraantje = zo'n puinhoop...?!quote:
lekker ....quote:
Ja, maar dat is verre van snel inzetbaar. Moet geloof ik een draaistelrevisie ondergaan en de bakken zelf kunnen na de stilstand ook wel weer een opknapbeurt gebruiken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:43 schreef Duvel het volgende:
Interessant! Staat er niet nog ergens ICK weg te rotten?
Niet alles. Door de opening van de Hanzelijn is er meer materieel nodig. Dit is er niet voldoende ingestroomd, terwijl aan de andere kant er wel veel verdwenen is, zoals een groot deel van de V'tjes en het ICRm dat nu voor NSH rijdt. De Darretjes worden nu van stop/sneltrein materieel omgebouwd tot IC's, waardoor ook uit die hoek veel stellen verdwijnen, terwijl het SLeT dit verre van op kan vangen. Er zijn namelijk nog maar 10 stellen te leveren.quote:Eigenlijk komt alles door het gekut met AnsaldoBreda, toch?
even hierop terugkomend: bestuurder van de auto is overleden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lekker ....
Op mijn thuistraject ligt het nu ook plat. Auto geschept. Wel veel schade, maar gelukkig geen doden, omdat het op een punt gebeurd is waar de snelheid nog niet erg hoog ligt.
Lijkt me sterk, maar goed, theoretisch is het mogelijk. Er staat ook nog wel eens een file daar, dus misschien dat het daar wel mee te maken heeft...quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens een getuige waren de bomen op de overweg Oostergoweg niet naar beneden gegaan ...
http://www.lc.nl/frieslan(...)Leeuwarden-overledenquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, maar goed, theoretisch is het mogelijk. Er staat ook nog wel eens een file daar, dus misschien dat het daar wel mee te maken heeft...
Ik geloof je wel dat een getuige dat zei, hoor. Het gebeurt alleen niet zo vaak dat een overweg open blijft bij het passeren van een trein.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
http://www.lc.nl/frieslan(...)Leeuwarden-overleden
Zie video hier.
Maak me maar wakker als er een dag geen storing is bij Schiphol...quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:22 schreef James1988 het volgende:
en bij Schiphol wederom een wisselstoring.
mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:47 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou ICRm er uit moeten? Dat is toch prima materieel?Nieuwe draaistellen er onder, TRAXX ervoor en gaan
Als ze nou er draaistellen onder zetten die geschikt zijn voor 320 km/h, en de locs geven ze een gestroomlijnde neus, etc. etc.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.
Je bedoelt: goedkoper. Bij treinstellen met een automatische koppeling heb je geen rangeerders nodig. Die hoef je dan dus niet in dienst te hebben, dus spaar je geld uit.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.
Mja, de NS ziet tegenwoordig zelfs het DDM-1 al als treinstel, waar het vroeger bij ICR, DD-AR, DDM-1, etc op bakniveau ging.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bedoelt: goedkoper. Bij treinstellen met een automatische koppeling heb je geen rangeerders nodig. Die hoef je dan dus niet in dienst te hebben, dus spaar je geld uit.
'k Vind die railcatering niet bepaald extra service, strontirritante rammelkar die altijd net in de weg staat als je eruit wilt. En inderdaad compleet overbodig ook op een ritje van nog geen uur.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:34 schreef James1988 het volgende:
Je moet al extra betalen voor die trein, dan mag je ook meer service verwachten. Vind ik. Vindt Voor Beter OV ook. Zie www.voorbeterov.nl.
En na onderzoek blijkt dat de bomen gewoon dicht waren, volgens LC.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik geloof je wel dat een getuige dat zei, hoor. Het gebeurt alleen niet zo vaak dat een overweg open blijft bij het passeren van een trein.
hmm, dat spreekt de getuigenverklaringen tegen die zeiden dat de bomen pas zakten toen de trein al op de overweg was en de botsing had ...quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En na onderzoek blijkt dat de bomen gewoon dicht waren, volgens LC.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 13 april 2012 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Tweede werkdag nieuwe baan: tweede keer gezeik met de trein![]()
Eén voordeel: er komen geen nieuwe overwegen meer bijquote:Ik wist niet dat er zo veel overwegen lagen tussen Apeldoorn en Deventer
Over die wisselstoring even dit:quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:22 schreef James1988 het volgende:
Leuk dagje: ophef omdat de railcatering op de binnenlandse Fyra-trajecten per 1-6 gaat verdwijnen, en bij Schiphol wederom een wisselstoring.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Over die wisselstoring even dit:
http://www.voorbeterov.nl/120413b.php
't Is wel mooi gweest nu.
Schopje TRU.quote:Wij zijn gezien het grote aantal ernstige storingen niet langer bereid, te geloven dat het grote aantal storingen dat zich uitgerekend rond Schiphol voordoet op toevalligheid berust. Er moet iets anders aan de hand zijn.
Doe jij nou niks beters dan elke dag iets vinden in het OV om op te vloeken en te kankeren? Ga het anders lekker zelf op poten zetten, start je eigen bedrijf, doe een concessie en laat zien hoe het kan (of solliciteer bij de NS/ProRail)quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Over die wisselstoring even dit:
http://www.voorbeterov.nl/120413b.php
't Is wel mooi gweest nu.
Ha, een ProRailer! Welkom.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:23 schreef Luco het volgende:
[..]
Doe jij nou niks beters dan elke dag iets vinden in het OV om op te vloeken en te kankeren? Ga het anders lekker zelf op poten zetten, start je eigen bedrijf, doe een concessie en laat zien hoe het kan (of solliciteer bij de NS/ProRail)
Partner?quote:Rikus Spithorst,
partner
Klinkt als: "De lol is er nu wel af". Sorry, we zullen het knopje "Storing Schiphol" weer op UIT zetten.quote:
Of onze club en/of ikzelf voor dorpsgek worden versleten, dat laat ik graag aan anderen over.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:28 schreef Luco het volgende:
Nee, ik hoef niet bij ProRail te werken, maar bedankt.
Alleen het enige wat ik die Rikus zie doen is vloeken en kankeren en suffe voorstellen te doen. Volgens mij wordt hij onderhand als de dorpsgek van het Openbaar Vervoer gezien.
No offence
Daarom vragen we ook, de wisselsanering op te schorten. Dat doen we niet zomaar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wilde Schultz trouwens niet gaan bezuinigen op infraonderhoud?
Vertelquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
over veel onderwerpen bereiken we achter de schermen overeenstemming met vervoerders en/of hun opdrachtgevers.
Of dat die mooie glimmende tunnelontheven diesel-afsleeploc van Driek precies op dat ene wissel op hoofddorp ontspoortquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:33 schreef Peterselieman het volgende:
Nu nog een oplossing vinden voor Hoofddorp, waar één defecte wissel de boel al in het honderd kan laten lopen.
Ze zijn vast ook wel in de niet-kritieke wissels gevallen hoor!quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
En zeg niet dat het niet kanna 2 uur dwarrelsneeuw hadden we ook meteen enorme ijsklompen in wielkasten, die ook precies in kritieke wissels vielen
Categorie C en D zal je idd weinig over horen..quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ze zijn vast ook wel in de niet-kritieke wissels gevallen hoor!![]()
Alleen hoor je daar niks van, omdat .... die wissels niet kritiek zijn!
beetje belachelijk met die sneeuw ja. als je bij de kritieke wissels iets meer kunt verwarmen heb je daar al veel minder last van.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of dat die mooie glimmende tunnelontheven diesel-afsleeploc van Driek precies op dat ene wissel op hoofddorp ontspoort![]()
En zeg niet dat het niet kanna 2 uur dwarrelsneeuw hadden we ook meteen enorme ijsklompen in wielkasten, die ook precies in kritieke wissels vielen
Even kort en versimpeld samengevat: MVBOV is een maatschap. Zoals ook bijvoorbeeld artsen en notarissen binnen een maatschap kunnen samenwerken. De bestuurders van een maatschap (of in ouderwetser Nederlands een Maatschappij) worden partners genoemd. Feitelijk is een maatschap gewoon een groep mensen die een bepaald doel nastreven. Dat kan zijn "geld verdienen" (maatschap van notarissen vooral), "efficiente zorg verlenen door gezamenlijke huisvesting, administratie en apparatuur" (zoals artsen) of "een idealistisch doel nastreven" (zoals De Maatschappij Tot Nut Van Het Algemeen als oudste vertegenwoordiger daarvan, en dus ook MVBOV).quote:
Juist bij het achter de schermen sluiten van deals doe je dat dus niet. Juist als je slechte voorstellen van tafel krijgt, moet je niet na afloop triomfantelijk gana lopen doen, met als gevolg gonnodig gezichtsverlies van de andere partij. Ik wil niet mijzelf op mijn borst slaan, maar ik ben daar zeer integer in. Ook al omdat anders bepaalde deuren voor mij terecht niet meer open gaan.quote:
Vermeldt dan ook 'de achter de schermen" deals hier niet, krijg je sowieso dit soort vragen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Juist bij het achter de schermen sluiten van deals doe je dat dus niet. Juist als je slechte voorstellen van tafel krijgt, moet je niet na afloop triomfantelijk gana lopen doen, met als gevolg gonnodig gezichtsverlies van de andere partij. Ik wil niet mijzelf op mijn borst slaan, maar ik ben daar zeer integer in. Ook al omdat anders bepaalde deuren voor mij terecht niet meer open gaan.
Ah zo, okee. En waarom hebben jullie voor deze vorm gekozen? En niet bijv een Stichting, Vereniging of Vennootschap?quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Even kort en versimpeld samengevat: MVBOV is een maatschap. Zoals ook bijvoorbeeld artsen en notarissen binnen een maatschap kunnen samenwerken. De bestuurders van een maatschap (of in ouderwetser Nederlands een Maatschappij) worden partners genoemd. Feitelijk is een maatschap gewoon een groep mensen die een bepaald doel nastreven. Dat kan zijn "geld verdienen" (maatschap van notarissen vooral), "efficiente zorg verlenen door gezamenlijke huisvesting, administratie en apparatuur" (zoals artsen) of "een idealistisch doel nastreven" (zoals De Maatschappij Tot Nut Van Het Algemeen als oudste vertegenwoordiger daarvan, en dus ook MVBOV).
Voor Beter OV kent partners, vaste adviseurs en sympathisanten.
Dat had ik onontkoombaar nodig om even uit te leggen dat we dus meer doen dan alleen maar zeiken, zoals hier werd gesuggereerd. Vandaar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Vermeldt dan ook 'de achter de schermen" deals hier niet, krijg je sowieso dit soort vragen.
Kom ik op terug. Eerst effe koken en eten met mijn lieve Zonnetje40. Ook belangrijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah zo, okee. En waarom hebben jullie voor deze vorm gekozen? En niet bijv een Stichting, Vereniging of Vennootschap?
WAT?!quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Kom ik op terug. Eerst effe koken en eten met mijn lieve Zonnetje40. Ook belangrijk.
Het ging erom dat MVBOV snel werd opgericht, zonder financiële rompslomp.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah zo, okee. En waarom hebben jullie voor deze vorm gekozen? En niet bijv een Stichting, Vereniging of Vennootschap?
Wat je noemt een NOGAL slechte reden. Ik wacht wel even tot de afwas in huize Oplopers klaar isquote:Op vrijdag 13 april 2012 19:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het ging erom dat MVBOV snel werd opgericht,
VERTEL HET ONS!!quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Halverwege het perron, spoor 4 Den Bosch.
See it, shit bricks etc.
Ik zie 'm niet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Halverwege het perron, spoor 4 Den Bosch.
See it, shit bricks etc.
Nee, gewoon nee. MVBOV zit echt wel iets anders in elkaar, de doelstelling is niet "kankeren om het kankeren", de insteek is positief-kritisch.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:23 schreef Luco het volgende:
[..]
Doe jij nou niks beters dan elke dag iets vinden in het OV om op te vloeken en te kankeren? Ga het anders lekker zelf op poten zetten, start je eigen bedrijf, doe een concessie en laat zien hoe het kan (of solliciteer bij de NS/ProRail)
Is 't een neger?quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Halverwege het perron, spoor 4 Den Bosch.
See it, shit bricks etc.
Ja, want DAT helpt watquote:Op vrijdag 13 april 2012 19:54 schreef James1988 het volgende:
De reiziger, de persoon wiens naam volgens minister Schultz met een hoofdletter R geschreven moet worden.
ze wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, wat dat betreft,quote:
Minister van niks.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, wat dat betreft,
Serieus? Dat is wel heel erg awesome.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit wordt trouwens de Zwitserse inzending voor het ESF dit jaar, hoor ik net
Doet me erg denken aanquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Serieus? Dat is wel heel erg awesome.
Ik denk dat het een kanshebber is om ver te komen.
Yep, serieusquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Serieus? Dat is wel heel erg awesome.
Ik denk dat het een kanshebber is om ver te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |