Dit soort dingen heb ik al vaker gezien op nu.nl. Fouten worden meestal vrij snel gecorrigeerd, maar het lijkt alsof er pas een eindredacteur naar de teksten kijkt nádat het artikel al online is gezet. Ze willen blijkbaar graag "de eerste" zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:55 schreef Berkery het volgende:
Misschien een beetje flauw om er over te beginnen, maar ik zag dit net voorbij komen in mijn RSS feed van nu.nl. Typisch een geval van 'Als je moeilijke woorden niet kunt spellen moet je ze niet gebruiken'.
Toen ik de pagina opende zag ik dat de fout al was aangepast op de pagina zelf. (10:43)
[ afbeelding ]
Maar Google is snel, ik zocht op 'Septisch':
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad waar ze mee pronken:quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:05 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dit soort dingen heb ik al vaker gezien op nu.nl. Fouten worden meestal vrij snel gecorrigeerd, maar het lijkt alsof er pas een eindredacteur naar de teksten kijkt nádat het artikel al online is gezet. Ze willen blijkbaar graag "de eerste" zijn.
Iedereen maakt natuurlijk wel eens een typefoutje. Als je belangrijkste doelstelling is om snel te zijn, is er ook niets mis mee om iets met een typefout te publiceren, mits je het snel kan herstellen.quote:Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ik heb ze een keer gewezen op een spelfout (in een bandnaam), en kreeg toe ook vrij snel reactie. Maar ik vond het vooral grappig dat de Google bot blijkbaar zo snel is dat je die niet eens voor kan zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:05 schreef Tourniquet het volgende:
Dit soort dingen heb ik al vaker gezien op nu.nl. Fouten worden meestal vrij snel gecorrigeerd, maar het lijkt alsof er pas een eindredacteur naar de teksten kijkt nádat het artikel al online is gezet. Ze willen blijkbaar graag "de eerste" zijn.
Of 'na' gebruiken ipv 'naar'. "Ik ga na school"quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:58 schreef Copycat het volgende:
'Me' en 'is' strijden bij mij om de twijfelachtige eer.
Wat? 'de beste keus ever' is gemeengoed?quote:Op donderdag 17 mei 2012 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zag het verschijnsel met het gebruik van de overdrijvende trap: de beste keus ever bij wijze van uitzonderlijke indrukmakerij. Tegenwoordig is de uitdrukking al gemeengoed.
Dat heeft ongeveer 40 jaar geduurd: ik zag het voor het eerst in de jaren zeventig in de krant.
Acceptatie is het begin van het eind, ik weet het. En opeens hoor je het in het journaal.
Meen je dit nou serieus? Dat zeggen ze niet op het Journaal, hoor. 'Ooit' of 'aller tijden', dat wel, maar everquote:Op donderdag 17 mei 2012 14:57 schreef Copycat het volgende:
Alsof ze bij het Journaal nooit iets zeggen als : 'De grootste treinramp ever' of 'De diepste duik van de euro ever.'
Schering en inslag, more than ever.
Wat denk je zelf?quote:
Nee. Constructies als "de grootste ooit", of zelfs "de eerste ooit in de geschiedenis".quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat? 'de beste keus ever' is gemeengoed?Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik heb het nog nooit gehoord in de media.
ever meestal niet. Maar zo zag ik het lang geleden opduiken, met ever cursief om aan te geven dat de uitdrukking uit het Amerikaans overgenomen was. Waar het kan, maar wel lelijk is. Later werd ever niet meer cursief gezet en nog later gewoon omgezet in ooit. Wat fout is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus? Dat zeggen ze niet op het Journaal, hoor. 'Ooit' of 'aller tijden', dat wel, maar ever
De zinsnede 'grootste treinramp ooit' is eigenlijk veel mooier.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:57 schreef Copycat het volgende:
Alsof ze bij het Journaal nooit iets zeggen als : 'De grootste treinramp ever' of 'De diepste duik van de euro ever.'
Schering en inslag, more than ever.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |