Nee dat is te makkelijk. Die top is inmiddels zo divers als het maar zijn kan. Verder zijn we allemaal verslaafd geraakt aan het op rente gebaseerde systeem. Dat het minder stabiel kan zijn nemen we op de koop toe.quote:Op zondag 8 april 2012 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, het lijkt er op dat de (Joodse) top zich verrijkt ten koste van het niet-Joodse gepeupel. Want in dit systeem wordt rijk rijker en arm armer. Het past wel in het plaatje dat zij zich het uitverkoren volk wanen.
Rente is gewoon een virus, klaar.²
Jij vindt de hele draaideur politiek niet verontrustend. GS mensen zitten op allerlei posten, met tegengestelde rollen in het systeem, allemaal gericht op het belang van het kapitaal.quote:Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, GS was een van de grootste sponsors van Obama. De gevolgen lijken me duidelijk.
Dat mag je doen, maar het loopt verkeerd af, daar ben ik van overtuigd.quote:Op zondag 8 april 2012 11:50 schreef waht het volgende:
[..]
Nee dat is te makkelijk. Die top is inmiddels zo divers als het maar zijn kan. Verder zijn we allemaal verslaafd geraakt aan het op rente gebaseerde systeem. Dat het minder stabiel kan zijn nemen we op de koop toe.
Dat is zeker verontrustend. Maar om nu te zeggen dat GS alles bepaalt in de financiële wereld gaat mij te ver. Ze hebben enige invloed en gaan daar heel slim mee om.quote:Op zondag 8 april 2012 11:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Jij vindt de hele draaideur politiek niet verontrustend. GS mensen zitten op allerlei posten, met tegengestelde rollen in het systeem, allemaal gericht op het belang van het kapitaal.
Dat zou zomaar waar kunnen zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 11:47 schreef deelnemer het volgende:
Uit dezelfde link:
..........
Dit heb ik me ook afgevraagd.
Het lijkt me waarschijnlijker dat Obama een loopjongen van G&S is.quote:Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef waht het volgende:
Maar natuurlijk, GS was een van de grootste sponsors van Obama. De gevolgen lijken me duidelijk.
Welke personen bepalen de rente?quote:Op zondag 8 april 2012 11:50 schreef waht het volgende:
Nee dat is te makkelijk. Die top is inmiddels zo divers als het maar zijn kan. Verder zijn we allemaal verslaafd geraakt aan het op rente gebaseerde systeem. Dat het minder stabiel kan zijn nemen we op de koop toe.
Nee, dan keer je het om. Obama is geen ex-werknemer of iets dergelijks. Hij zag simpelweg GS als nuttige partner. En daar moet iets tegenover staan.quote:Op zondag 8 april 2012 11:59 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Het lijkt me waarschijnlijker dat Obama een loopjongen van G&S is.
Of bedoel je dat ook?
Rente is nodig voor een bank en leensysteem. Waarom zou ik geld uitlenen als ik er geen rente voor krijg?quote:Op zondag 8 april 2012 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, het lijkt er op dat de (Joodse) top zich verrijkt ten koste van het niet-Joodse gepeupel. Want in dit systeem wordt rijk rijker en arm armer. Het past wel in het plaatje dat zij zich het uitverkoren volk wanen.
Rente is gewoon een virus, klaar.²
Dan heb je een bijzonder slechte bron zitten lezen. De eerste bankiers waren de tempeliers en ja, die wilden voor hun diensten betaald worden. Dat het destijds (nog) niet de naam "rente" had, doet daar niets aan af. De tempeliers hebben de rente, de (reis)cheque, de schuldenbrief en de multinational uitgevonden.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is écht een kwestie van tijd voordat het complete financiële systeem wereldwijd instort. Elke economie die gebaseerd is op rente is een zinkend schip. Dit systeem heeft groei nodig, wanneer de groei uitblijft of juist krimp inzet is het begin van het einde begonnen.
Dit had Hitler wél goed gezien. Ik heb eens gelezen dat rente een Joodse uitvinding was.²
Dat zou ook kunnen ja.quote:Op zondag 8 april 2012 12:02 schreef waht het volgende:
Nee, dan keer je het om. Obama is geen ex-werknemer of iets dergelijks. Hij zag simpelweg GS als nuttige partner. En daar moet iets tegenover staan.
Misschien is extreem-rechts het minste van alle kwalen.quote:Op zondag 8 april 2012 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje jammer dat het die extreem-rechtse kankerhoer Le Pen is die het zegt.
In het feodale stelsel was het anders bedoel je? Of in het kalifaat/sultanaat?quote:Op zondag 8 april 2012 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, het lijkt er op dat de (Joodse) top zich verrijkt ten koste van het niet-Joodse gepeupel. Want in dit systeem wordt rijk rijker en arm armer. Het past wel in het plaatje dat zij zich het uitverkoren volk wanen.²
Ook jammer dat je dat niet op een iets andere wijze kan omschrijven.quote:Op zondag 8 april 2012 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje jammer dat het die extreem-rechtse -bliep- Le Pen is die het zegt.
Waar die overheden, zoals Griekenland, gewoon in meegingen en ook doelbewust de boel hebben voorgelogen. ALs je iets krijgt aangeboden hoef je het nog niet te accepteren en als je het accepteerd, ben je net zo schuldig.quote:Op zondag 8 april 2012 09:28 schreef LXIV het volgende:
GS is de aanstichter geweest van de kredietcrisis en heeft ook de fraude van Griekenland (waardoor ze zoveel schulden konden maken) gefaciliteerd.
Vreemd dat ze hiervoor 'beloond' worden door allerlei topposities in het Europese bankwezen.
Als je kijkt naar het eigen vermogen dan is de arabische wereld echt niet arm hoor.quote:Op zondag 8 april 2012 12:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Rente is nodig voor een bank en leensysteem. Waarom zou ik geld uitlenen als ik er geen rente voor krijg?
Dat is de reden dat de islamitische wereld arm is. Ze proberen dit te ontlopen door de vergoeding iets anders als rente te noemen, maar dat is zo doorzichtig dat alleen religieuze mongolen (pleonasme) daar in trappen.
Wat voorkomen moet worden zijn woekerpraktijken. Marktconforme rente kan gewoon.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is écht een kwestie van tijd voordat het complete financiële systeem wereldwijd instort. Elke economie die gebaseerd is op rente is een zinkend schip. Dit systeem heeft groei nodig, wanneer de groei uitblijft of juist krimp inzet is het begin van het einde begonnen.
Dit had Hitler wél goed gezien. Ik heb eens gelezen dat rente een Joodse uitvinding was.²
Een paar oliesjeiks vertegenwoordigen de Arabische wereld niet.quote:Op zondag 8 april 2012 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het eigen vermogen dan is de arabische wereld echt niet arm hoor.
Hitlerfan ook nog, dappere trol ben je.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat doen ze wel. Niet door gekozen te zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 12:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Een paar oliesjeiks vertegenwoordigen de Arabische wereld niet.
Je bedoeld politiek gezien.quote:Op zondag 8 april 2012 12:49 schreef waht het volgende:
[..]
Dat doen ze wel. Niet door gekozen te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |