Hear hear! Eindelijk een politicus die dit durft te zeggen. Wanneer zullen politici in Nederland dit durven zeggen? De eerste krijgt mijn stem.quote:Le Pen haalt uit naar Goldman Sachs PARIJS - De Franse presidentskandidate Marine Le Pen heeft zaterdag hard uitgehaald naar de Amerikaanse investeringsbank Goldman Sachs. Volgens Le Pen, leidster van de extreem rechtse partij Front National, zorgt die bank er voor dat er in Europa regeringen omvallen.
„Goldman Sachs plaatst mensen aan de top van landen in de eurozone”, sprak ze tegenover haar populistische aanhang. „In Griekenland, Italië en bij de Europese Centrale Bank hebben ze de macht gegrepen.”
De SP denk ik.quote:Op zondag 8 april 2012 09:04 schreef Sicstus het volgende:
Hear hear! Eindelijk een politicus die dit durft te zeggen. Wanneer zullen politici in Nederland dit durven zeggen? De eerste krijgt mijn stem.
Ik hoop en denk inderdaad dat het de SP zal zijn. De rest zijn m.i. een zooitje makke schapen die het allemaal prima vinden, als ze maar kunnen blijven graaien.quote:Op zondag 8 april 2012 11:15 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
De SP denk ik.
Mooi item van Tegenlicht:
http://schagen.sp.nl/beri(...)n_europa_opende.html
Inderdaad.quote:Op zondag 8 april 2012 11:23 schreef Sicstus het volgende:
Ik hoop en denk inderdaad dat het de SP zal zijn. De rest zijn m.i. een zooitje makke schapen die het allemaal prima vinden, als ze maar kunnen blijven graaien.
Klopt. GS heeft veel 'inside information' bij overheden en bedrijven. Als GS voor eigen rekening belegt dan is dat onvermijdelijk met veel voorkennis, die andere marktpartijen niet hebben. Dat GS wordt verkozen voor een grote beursintroducties of de uitgifte van nieuwe aandelen, komt wss ook omdat zij de macht hebben deze deals van de nodige garanties te voorzien. Eenmaal de spin in het web .....quote:Op zondag 8 april 2012 10:19 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik weet niet of Goldman Sachs echt aan een groot complot werkt, maar hun invloed lijkt inderdaad vrij groot in Europa:
[ afbeelding ]
Daar heb je een punt.quote:Op zondag 8 april 2012 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Als de overheden geen schulden zouden maken had GS niets te vertellen of in de melk te brokkelen.
Heeft zoiets ooit bestaan? Een nationale overheid die geen schulden had? (en dan bedoel ik niet een overheid die na een machtswisseling de eigen schuldenteller op nul zet)quote:Op zondag 8 april 2012 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Als de overheden geen schulden zouden maken had GS niets te vertellen of in de melk te brokkelen.
Nee hoor, dat zijn kiezers die willen dat de overheid overal voor zorgt en nooit bezuinigd.quote:Op zondag 8 april 2012 11:38 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.
Maar aangezien G&S verweven is met de politiek zal het mij niet verbazen als die toko zelf zorgt dat overheden schulden maken zodat zij er aan kunnen verdienen.
Ja, het is een knappe situatie waar we in zittenquote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef waht het volgende:
En zo schaart Le Pen een groot deel van het klootjesvolk achter zich.
Ah yes... Die verdomde rode yanks en hun staatsschuld?quote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zijn kiezers die willen dat de overheid overal voor zorgt en nooit bezuinigd.
Joden werden inderdaad meer dan eens gedwongen tot een leven als bankier.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is écht een kwestie van tijd voordat het complete financiële systeem wereldwijd instort. Elke economie die gebaseerd is op rente is een zinkend schip. Dit systeem heeft groei nodig, wanneer de groei uitblijft of juist krimp inzet is het begin van het einde begonnen.
Dit had Hitler wél goed gezien. Ik heb eens gelezen dat rente een Joodse uitvinding was.²
Klopt, evenals Allah een Arabische.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is écht een kwestie van tijd voordat het complete financiële systeem wereldwijd instort. Elke economie die gebaseerd is op rente is een zinkend schip. Dit systeem heeft groei nodig, wanneer de groei uitblijft of juist krimp inzet is het begin van het einde begonnen.
Dit had Hitler wél goed gezien. Ik heb eens gelezen dat rente een Joodse uitvinding was.²
Waarom heb je het over 'klootjesvolk' ?quote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef waht het volgende:
En zo schaart Le Pen een groot deel van het klootjesvolk achter zich.
Omdat Le Pen een extreem-rechtse idioot is.quote:Op zondag 8 april 2012 11:44 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Waarom heb je het over 'klootjesvolk' ?
Nou, het lijkt er op dat de (Joodse) top zich verrijkt ten koste van het niet-Joodse gepeupel. Want in dit systeem wordt rijk rijker en arm armer. Het past wel in het plaatje dat zij zich het uitverkoren volk wanen.quote:Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef waht het volgende:
En wat dan nog? Spreek vrijuit, beste BansheeBoy.
Uit dezelfde link:quote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef klaaskippegaas het volgende:
Mario Draghi nieuwe president ECB.
http://www.gewoon-nieuws.(...)man-sachs-nu-in-ecb/
Dit heb ik me ook afgevraagd.quote:Strauss-Kahn tegenstander privatisering.
Dominique Strauss-Kahn, de voorzitter van het IMF, is een fel tegenstander van deze strategie en ligt al geruime tijd dwars binnen het IMF. Hij is van mening dat landen op een veel meer verantwoorde wijze hun schulden zouden kunnen aflossen door het stimuleren van binnenlandse economische activiteiten. Hierdoor zou weer een florerende middenklasse ontstaan, waardoor de winsten van deze economische activiteiten in het land zelf blijven. Met het tegelijkertijd opzetten van een efficiënt incassoapparaat voor de belastingen zou het land voldoende belastingen kunnen innen waarmee de staatsschulden kunnen worden afgelost. Binnen het IMF is veel weerstand tegen deze opvatting van Strauss-Kahn. Op de manier van Dominique Strauss-Kahn kunnen de landen weer op eigen benen komen te staan en wordt hun afhankelijkheid van de bankensector geminimaliseerd. Dit is echter niet waar de banken van het IMF op uit zijn.
Arrestatie.
Het is wel héél toevallig dat de arrestatie van Dominique Strauss-Kahn plaatsvond toen hij op het punt stond om te vertrekken naar een van de belangrijkste besprekingen uit zijn loopbaan bij het IMF. Als het aan het IMF lag moesten deze besprekingen als resultaat hebben dat de Griekse regering gedwongen zou worden om haar goedkeuring te geven aan een uitverkoop van Griekse staatseigendommen. De aasgieren konden het zich niet veroorloven dat Strauss-Kahn dit met steekhoudende argumenten zou weten te verhinderen.
Dat het de banken ernst is met het verwijderen van Dominique Strauss-Kahn blijkt uit de aard van de beschuldiging en de wijze waarop hij in de media als een misdadiger wordt gepresenteerd. Ook de snelheid waarmee ze zich distantieerden van Strauss-Kahn geeft te denken. De onderbuikgevoelens die dit soort beschuldigingen bij de massa teweegbrengen doen de rest.
Maar in dit opzicht zit ze toch goed. De andere partijen laten dit liggen.quote:Op zondag 8 april 2012 11:45 schreef waht het volgende:
[..]
Omdat Le Pen een extreem-rechtse idioot is.
Maar natuurlijk, GS was een van de grootste sponsors van Obama. De gevolgen lijken me duidelijk.quote:Op zondag 8 april 2012 11:47 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Maar in dit opzicht zit ze toch goed. De andere partijen laten dit liggen.
Nee dat is te makkelijk. Die top is inmiddels zo divers als het maar zijn kan. Verder zijn we allemaal verslaafd geraakt aan het op rente gebaseerde systeem. Dat het minder stabiel kan zijn nemen we op de koop toe.quote:Op zondag 8 april 2012 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, het lijkt er op dat de (Joodse) top zich verrijkt ten koste van het niet-Joodse gepeupel. Want in dit systeem wordt rijk rijker en arm armer. Het past wel in het plaatje dat zij zich het uitverkoren volk wanen.
Rente is gewoon een virus, klaar.²
Jij vindt de hele draaideur politiek niet verontrustend. GS mensen zitten op allerlei posten, met tegengestelde rollen in het systeem, allemaal gericht op het belang van het kapitaal.quote:Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, GS was een van de grootste sponsors van Obama. De gevolgen lijken me duidelijk.
Dat mag je doen, maar het loopt verkeerd af, daar ben ik van overtuigd.quote:Op zondag 8 april 2012 11:50 schreef waht het volgende:
[..]
Nee dat is te makkelijk. Die top is inmiddels zo divers als het maar zijn kan. Verder zijn we allemaal verslaafd geraakt aan het op rente gebaseerde systeem. Dat het minder stabiel kan zijn nemen we op de koop toe.
Dat is zeker verontrustend. Maar om nu te zeggen dat GS alles bepaalt in de financiële wereld gaat mij te ver. Ze hebben enige invloed en gaan daar heel slim mee om.quote:Op zondag 8 april 2012 11:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Jij vindt de hele draaideur politiek niet verontrustend. GS mensen zitten op allerlei posten, met tegengestelde rollen in het systeem, allemaal gericht op het belang van het kapitaal.
Dat zou zomaar waar kunnen zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 11:47 schreef deelnemer het volgende:
Uit dezelfde link:
..........
Dit heb ik me ook afgevraagd.
Het lijkt me waarschijnlijker dat Obama een loopjongen van G&S is.quote:Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef waht het volgende:
Maar natuurlijk, GS was een van de grootste sponsors van Obama. De gevolgen lijken me duidelijk.
Welke personen bepalen de rente?quote:Op zondag 8 april 2012 11:50 schreef waht het volgende:
Nee dat is te makkelijk. Die top is inmiddels zo divers als het maar zijn kan. Verder zijn we allemaal verslaafd geraakt aan het op rente gebaseerde systeem. Dat het minder stabiel kan zijn nemen we op de koop toe.
Nee, dan keer je het om. Obama is geen ex-werknemer of iets dergelijks. Hij zag simpelweg GS als nuttige partner. En daar moet iets tegenover staan.quote:Op zondag 8 april 2012 11:59 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Het lijkt me waarschijnlijker dat Obama een loopjongen van G&S is.
Of bedoel je dat ook?
Rente is nodig voor een bank en leensysteem. Waarom zou ik geld uitlenen als ik er geen rente voor krijg?quote:Op zondag 8 april 2012 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, het lijkt er op dat de (Joodse) top zich verrijkt ten koste van het niet-Joodse gepeupel. Want in dit systeem wordt rijk rijker en arm armer. Het past wel in het plaatje dat zij zich het uitverkoren volk wanen.
Rente is gewoon een virus, klaar.²
Dan heb je een bijzonder slechte bron zitten lezen. De eerste bankiers waren de tempeliers en ja, die wilden voor hun diensten betaald worden. Dat het destijds (nog) niet de naam "rente" had, doet daar niets aan af. De tempeliers hebben de rente, de (reis)cheque, de schuldenbrief en de multinational uitgevonden.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat zou ook kunnen ja.quote:Op zondag 8 april 2012 12:02 schreef waht het volgende:
Nee, dan keer je het om. Obama is geen ex-werknemer of iets dergelijks. Hij zag simpelweg GS als nuttige partner. En daar moet iets tegenover staan.
Misschien is extreem-rechts het minste van alle kwalen.quote:Op zondag 8 april 2012 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje jammer dat het die extreem-rechtse kankerhoer Le Pen is die het zegt.
In het feodale stelsel was het anders bedoel je? Of in het kalifaat/sultanaat?quote:Op zondag 8 april 2012 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, het lijkt er op dat de (Joodse) top zich verrijkt ten koste van het niet-Joodse gepeupel. Want in dit systeem wordt rijk rijker en arm armer. Het past wel in het plaatje dat zij zich het uitverkoren volk wanen.²
Ook jammer dat je dat niet op een iets andere wijze kan omschrijven.quote:Op zondag 8 april 2012 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje jammer dat het die extreem-rechtse -bliep- Le Pen is die het zegt.
Waar die overheden, zoals Griekenland, gewoon in meegingen en ook doelbewust de boel hebben voorgelogen. ALs je iets krijgt aangeboden hoef je het nog niet te accepteren en als je het accepteerd, ben je net zo schuldig.quote:Op zondag 8 april 2012 09:28 schreef LXIV het volgende:
GS is de aanstichter geweest van de kredietcrisis en heeft ook de fraude van Griekenland (waardoor ze zoveel schulden konden maken) gefaciliteerd.
Vreemd dat ze hiervoor 'beloond' worden door allerlei topposities in het Europese bankwezen.
Als je kijkt naar het eigen vermogen dan is de arabische wereld echt niet arm hoor.quote:Op zondag 8 april 2012 12:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Rente is nodig voor een bank en leensysteem. Waarom zou ik geld uitlenen als ik er geen rente voor krijg?
Dat is de reden dat de islamitische wereld arm is. Ze proberen dit te ontlopen door de vergoeding iets anders als rente te noemen, maar dat is zo doorzichtig dat alleen religieuze mongolen (pleonasme) daar in trappen.
Wat voorkomen moet worden zijn woekerpraktijken. Marktconforme rente kan gewoon.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Een paar oliesjeiks vertegenwoordigen de Arabische wereld niet.quote:Op zondag 8 april 2012 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het eigen vermogen dan is de arabische wereld echt niet arm hoor.
Hitlerfan ook nog, dappere trol ben je.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat doen ze wel. Niet door gekozen te zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 12:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Een paar oliesjeiks vertegenwoordigen de Arabische wereld niet.
Je bedoeld politiek gezien.quote:Op zondag 8 april 2012 12:49 schreef waht het volgende:
[..]
Dat doen ze wel. Niet door gekozen te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |