abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:05:23 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110040976
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:03 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee. Mijn partner (60 jaar oud) heeft de afgelopen 3 maanden een bijstandsuitkering gehad. Nu niet meer, en daar is hij maar wat blij om. Hij is een HBO-er, heeft zijn hele leven hard gewerkt, tot hij 5 jaar geleden werd wegbezuinigd en nergens meer in loondienst wist te kom95. en. Dan is hij ook nog mantelzorger voor zijn moeder van 95. Hoe dan ook... uiteindelijk zag hij zich genoodzaakt een bijstandsuitkering aan te vragen (¤ 650 pm). Met ingang daarvan en tot het einde van de duur dat zijn uitkering zou lopen, moest hij een tegenprestatie leveren die bestond uit 32 uur per week schoffelen en harken op een "Funny Farm". Hij heeft zich daaraan geconformeerd, en hij heeft zich in heel zijn leven nog nooit zo onbeschoffeld behandeld gevoeld. Inmiddels heeft hij zijn uitkering dus opgezegd, en leeft hij weer even van het luchtledige, maar is een eigen zaak aan het opstarten. Maar de last van de vernedering is iig weg voor nu. Over een paar maandjes moet de zaak alvast inkomsten gaan genereren, tot die tijd leeft hij op de pof.
Waarom is schoffelen voor je geld een schande en je hand ophouden voor een uitkering niet?

Als je loon krijgt moet je toch ook een tegenprestatie leveren? Zo gek vind ik dat niet.
The End Times are wild
pi_110040987
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:02 schreef LXIV het volgende:
En als je nu net wat geld tekort komt, waarom klus je dan niet zwart 200 euro oid bij? Dat scheelt dan toch een slok op de borrel. Dat kun je overal wel doen met één avond per week.
Dat mag niet, als je in de bijstand zit. Dat is fraude.
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:06:28 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110041017
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:05 schreef Tayu het volgende:

[..]

Varkensvlees en gezond... ok :D
Ja, dat is toch een prima maaltijd. Als je (beperkt) wat vetter vlees eet, is daar niks mis mee. We hoeven de uitkeringen toch niet op het niveau van biefstuk en kaviaar te trekken?
The End Times are wild
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:06:56 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110041041
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:05 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat mag niet, als je in de bijstand zit. Dat is fraude.
Daar doe je nu net niemand kwaad mee. En het lijkt me sterk dat daar streng op gecontroleerd wordt.
The End Times are wild
pi_110041072
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:04 schreef Tayu het volgende:

[..]

En het is verre van gezond.
Daarom moet je ook van te voor rekening houden met SHTF momenten. VOORAL als je kinderen hebt. Waarom heb je geen 52 envelopjes met 50 euro in huis voor een jaar wekelijkse boodschappen. Of tonnen met macaroni en rijst op voorraad etc etc etc..

Vooral als je kinderen hebt moet je dat toch ook voorbereid zijn?
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:09:34 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110041182
Als ik in de bijstand kom dan begin ik een volkstuintje. Volop groente en fruit tegen hele lage kosten en ook nog gratis lichaamsbeweging.
Wat kippen erbij en het eiwit komt ook binnen. En misschien kun je nog een keer wat appels of zo ruilen tegen wat kleding.
The End Times are wild
pi_110041192
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kinderen zijn gewoon gratis in de zorgverzekering totdat ze 18 zijn. Daarna verdienen ze het zelf maar bij.

Kinderopvang heb ik expres niet meegenomen, omdat je die mi niet nodig hebt als je geen werk hebt. Zwemles en sport vallen niet onder vaste lasten.
Ik ging uit van twee volwassenen en twee kinderen, jij niet?
Zwemles duurt al gauw een jaar en zie ik wel als vaste last/noodzaak (ik weet hier van gezinnen die een standje kregen van de schoolarts omdat hun kind niet op zwemles of sport zat).

Ook nog leuk: tussenschoolse opvang, ook al snel 100 euro per kind per jaar.
pi_110041204
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dat is toch een prima maaltijd. Als je (beperkt) wat vetter vlees eet, is daar niks mis mee. We hoeven de uitkeringen toch niet op het niveau van biefstuk en kaviaar te trekken?
maar maak dan ook eens een voorstelling van een week lang eten voor dat bedrag. en gezond.
pi_110041226
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom is schoffelen voor je geld een schande en je hand ophouden voor een uitkering niet?

Als je loon krijgt moet je toch ook een tegenprestatie leveren? Zo gek vind ik dat niet.
32 uur schoffelen per week voor ¤ 650 per maand, is een schande voor onze overheid. Daarvoor hebben we een minimumloon (die geldt voor ongeschoolden). Als je als HBO-er terwijl je je hele leven hard gewerkt hebt en nooit eerder een beroep hebt gedaan op welke uitkering dan ook (ook de WW heeft hij geen gebruik van gemaakt) maar wel al die jaren premies hebt betaald dan ter werk gesteld wordt voor veel minder dan het minimumloon, dan mag je spreken van slavernij en dwangarbeid (bij weigering krijg je geen uitkering meer).
pi_110041245
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:09 schreef LXIV het volgende:
Als ik in de bijstand kom dan begin ik een volkstuintje. Volop groente en fruit tegen hele lage kosten en ook nog gratis lichaamsbeweging.
Wat kippen erbij en het eiwit komt ook binnen. En misschien kun je nog een keer wat appels of zo ruilen tegen wat kleding.
En ook gezond, effe met beide benen weer op aarde. Maar goed, als je dat zegt ben je een eng rechts met die asociaal is. Omdat je mensen niet zielig vind.
pi_110041248
quote:

[..]

Nee, maar varkensvlees is nooit gezond.
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:11:12 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110041258
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:10 schreef gomi het volgende:

[..]

maar maak dan ook eens een voorstelling van een week lang eten voor dat bedrag. en gezond.
Je moet altijd de groenten van het seizoen kiezen, aardappels, rijst en pasta zijn bijna gratis en vlees is niet iedere dag nodig.

Maar 2 of 3 euro is wel heel weinig. Maar voor 6 euro kom je toch echt een heel eind.
The End Times are wild
pi_110041267
quote:

[..]

Daar doe je nu net niemand kwaad mee. En het lijkt me sterk dat daar streng op gecontroleerd wordt.
Daar vergis je je in, want dat is nu net 1 van die dingen waar heel streng op wordt gecontroleerd.
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:11:49 #214
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110041282
quote:
Waarom doe je grappig? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:12:19 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110041305
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:10 schreef Tayu het volgende:

[..]

32 uur schoffelen per week voor ¤ 650 per maand, is een schande voor onze overheid. Daarvoor hebben we een minimumloon (die geldt voor ongeschoolden). Als je als HBO-er terwijl je je hele leven hard gewerkt hebt en nooit eerder een beroep hebt gedaan op welke uitkering dan ook (ook de WW heeft hij geen gebruik van gemaakt) maar wel al die jaren premies hebt betaald dan ter werk gesteld wordt voor veel minder dan het minimumloon, dan mag je spreken van slavernij en dwangarbeid (bij weigering krijg je geen uitkering meer).
Waarom geen gebruik van de WW gemaakt?

En het is natuurlijk niet-economisch werk. Die mensen laten schoffelen kost meer dan het oplevert. Als je het minimumloon wil verdienen dan moet je gewoon ergens in loondienst gaan werken. Als het een Pool lukt om hier aan het werk te komen, dan een Nederlander toch ook?
The End Times are wild
pi_110041308
quote:
Daar heb je dan geen tijd voor, want je bent dan verplicht om de groentetuin van de gemeente aan te harken en te schoffelen voor 32 uur per week.
pi_110041322
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bij ons in de familie (platteland boeren etc) is dat heel normaal gedachten. Je moet toch overleven.
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:13:07 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110041345
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat is hier grappig aan? Vroeger had iedereen bijna een volkstuin. Om rond te kunnen komen.
The End Times are wild
pi_110041372
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan moet je goedkopere verzekeringen afsluiten. Is heel makkelijk te vinden op het internet. Dat scheelt soms wel eens 100%.
GWL heb je toch ook zelf voor een groot deel in de hand!
Ik begrijp je redenatie maar geloof mij als ik zeg dat het enige waar ik nog op bezuinigen kan in onze situatie is ons kind weg doen. :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:14:13 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110041400
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:12 schreef Tayu het volgende:

[..]

Daar heb je dan geen tijd voor, want je bent dan verplicht om de groentetuin van de gemeente aan te harken en te schoffelen voor 32 uur per week.
Dan houd je echt nog héél veel uren over. Minstens nog een keer 32 uur per week. Ik ken werkende mensen die 40 uur per week werken, 8 uur reistijd hebben en daarnaast nog een volkstuin bijhouden.
Wil je nu geen ideeen of oplossingen horen?
The End Times are wild
pi_110041402
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet altijd de groenten van het seizoen kiezen, aardappels, rijst en pasta zijn bijna gratis en vlees is niet iedere dag nodig.

Maar 2 of 3 euro is wel heel weinig. Maar voor 6 euro kom je toch echt een heel eind.
dat was mijn punt eigenlijk ook hoor tbh ;)

ben t met je eens dat vlees niet echt nodig is idd. ben zelf vegetarier
pi_110041408
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom geen gebruik van de WW gemaakt?

En het is natuurlijk niet-economisch werk. Die mensen laten schoffelen kost meer dan het oplevert. Als je het minimumloon wil verdienen dan moet je gewoon ergens in loondienst gaan werken. Als het een Pool lukt om hier aan het werk te komen, dan een Nederlander toch ook?
Waarom? Omdat hij net zoals zovelen hier altijd hoog van de toren blies dat hij nooit in die situatie terecht zou kunnen komen. Een uitkering is voor losers! Iedereen kan werken! Daarom.
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:15:32 #223
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110041462
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:13 schreef LXIV het volgende:
Wat is hier grappig aan? Vroeger had iedereen bijna een volkstuin. Om rond te kunnen komen.
Precies. :)

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110041465
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan houd je echt nog héél veel uren over. Minstens nog een keer 32 uur per week. Ik ken werkende mensen die 40 uur per week werken, 8 uur reistijd hebben en daarnaast nog een volkstuin bijhouden.
Wil je nu geen ideeen of oplossingen horen?
Nee hoor, ga jij maar lekker je volkstuintje uitbouwen als je in die situatie terecht komt. Heb je ook al bedacht hoe je dat dan allemaal gaat betalen?
pi_110041469
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:48 schreef gomi het volgende:

[..]

maar zonder dollen, dat kan toch niet?
Zonder dollen, het is wel zo. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')