• zaterdag 7 april 2012 @ 22:54 • 184
Op zaterdag 7 april 2012 22:49 schreef Tayu het volgende:
[..]
[..]
Jij weet helemaal niet hoe groot of klein die groep is. Dat is maar een veronderstelling die je hier wegschrijft. Als je eenmaal in de bijstand zit, mag je niets oppotten. Je mag ¤ 5000 aan eigen bezit hebben, spaarrekeningen daarbij inbegrepen (en een auto etc). Kom je daaroverheen, wordt meteen je uitkering stopgezet. of je komt er niet eens voor in aanmerking tot het moment dat je je van al je bezittingen hebt ontdaan en dan nog met een rekensom aan tijd dat je van die opbrengsten had moeten kunnen leven op basis van 70% van het minimuminkomen. En pas dan, mag ook jij een bijstandsuitkering aanvragen.
Ik heb jaren in de bijstand gezeten, je kunt er prima van leven. En extra geld sparen voor in de kluis. En ik heb ook geen auto, ik zit op minimum inkomen. En heb voor nu een half jaar aan voedsel voorraad in huis, 4 maanden vaste lasten financiën pot voor SHTF.
Ik weet hoe het is om in de shit te zitten, auto verkopen, stoppen met roken en een blikje knakworst als avondeten. Maar je zult mij nooit maar ook nooit aantreffen bij de voedselbank of Leger des Heils.
Ik ben er harder geworden en vooral rationeler en volwassener. Soms moet ik oppassen dat ik mijn buurman niet een loser vind. Je word er dan niet een leuker mens van helaas..