1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Cultuurmoslim
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:45 schreef Lalin het volgende:

[..]

Qua verzekering en GWL zit ik ruim hoger.
Dan moet je goedkopere verzekeringen afsluiten. Is heel makkelijk te vinden op het internet. Dat scheelt soms wel eens 100%.
GWL heb je toch ook zelf voor een groot deel in de hand!

The End Times are wild

0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:43 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Dat is een heel kleine groep. Waarom hebben mensen geen jaar vooraad in huis. Of een jaar salaris op de bank.

Ik ben pro verzorgingstaat voor de zwakeren. Niet voor zondaren die te veel geld uitgeven dan dat ze hebben.
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:43 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Dat is een heel kleine groep. Waarom hebben mensen geen jaar vooraad in huis. Of een jaar salaris op de bank.

Ik ben pro verzorgingstaat voor de zwakeren. Niet voor zon die te veel geld uitgeven dan dat ze hebben.
Jij weet helemaal niet hoe groot of klein die groep is. Dat is maar een veronderstelling die je hier wegschrijft. Als je eenmaal in de bijstand zit, mag je niets oppotten. Je mag ¤ 5000 aan eigen bezit hebben, spaarrekeningen daarbij inbegrepen (en een auto etc). Kom je daaroverheen, wordt meteen je uitkering stopgezet. of je komt er niet eens voor in aanmerking tot het moment dat je je van al je bezittingen hebt ontdaan en dan nog met een rekensom aan tijd dat je van die opbrengsten had moeten kunnen leven op basis van 70% van het minimuminkomen. En pas dan, mag ook jij een bijstandsuitkering aanvragen.
Cultuurmoslim
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:39 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik keek net ff in je postgeschiedenis en daar las ik dat je een vriendinnetje hebt in Hongarije en dat je daar misschien heen zou willen verhuizen. Apart.

In de bijstand zou je het niet redden met die vaste lasten iig, en toch werkelijk een beroep moeten doen op de voedselbank.
Dan heb je verkeerd gelezen. Ik heb enkel in een topic gereageerd van iemand die dat had!

Als ik in de bijstand zou zitten dan zou ik die vaste lasten omlaag brengen. Maar ik gaf enkel aan dat ik 1260 euro veel vond voor vaste lasten. Erg veel. Dat is al bijna een minimum-loon.

The End Times are wild

Gone
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Waarvan 50 voor de kleding van de kinderen, dus die mag ik niet gebruiken. Maar ja, idd, als je langdurig brildrager bent weet je dat dat op je afkomt en is dat een gedeelte van je afschrijving. Ik moet ook jaarlijks een riant gedeelte van mijn eigen bijdrage ziektekosten ophoesten voor medicatie, dus dat zit er ook bij.

Maar waar het mij meer om ging was erop wijzen dat er verrekte weinig geld overblijft voor de meest simpele pleziertjes .. en dat het is niet echt verbazingwekkend is dat Ingrid deze maand besluit wat minder te sparen en met de kinderen naar de kermis te gaan, of met hun een ijsje te eten op het terras in de lentezon, nadat je op de markt wat spijkerbroeken, boxershort en sokken voor een prikkie op de kop hebt getikt. Maar ja, consequentie is dus wel dat je door dit soort buiten budgettaire 'uitspattingen van luxe' in de problemen kan komen, want als je niet genoeg gespaard hebt en je krijgt ineens een onverwachte uitgave voor je kiezen ben je gewoon de pineut.
maar ok, ik snap dat idd.
ik heb een vriend die t ook niet heel breed heeft zal ik maar zeggen. maar als ik met mijn neefje naar de kermis ga bv en ik neem hen mee, betaal ik dat dan.

maar ok snap t wel idd hoor
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kinderen zijn gewoon gratis in de zorgverzekering totdat ze 18 zijn. Daarna verdienen ze het zelf maar bij.

Kinderopvang heb ik expres niet meegenomen, omdat je die mi niet nodig hebt als je geen werk hebt. Zwemles en sport vallen niet onder vaste lasten.
Je weet toch, dat iedere bijstandtrekker tegenwoordig een tegenprestatie moet leveren? Kinderopvang is dan een must (wordt zelfs verplicht in dat geval).
Cultuurmoslim
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:51 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je weet toch, dat iedere bijstandtrekker tegenwoordig een tegenprestatie moet leveren? Kinderopvang is dan een must (wordt zelfs verplicht in dat geval).
Hoezo een tegenprestatie? En naar mijn weten is de kinderopvang voor bijstandstrekkers nagenoeg gratis.

The End Times are wild

Gone
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

Maar niet iedereen is door eigen toedoen in die schulden terecht gekomen.
die discussie kennen we wel he ;)
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:49 schreef Tayu het volgende:

[..]

[..]

Jij weet helemaal niet hoe groot of klein die groep is. Dat is maar een veronderstelling die je hier wegschrijft. Als je eenmaal in de bijstand zit, mag je niets oppotten. Je mag ¤ 5000 aan eigen bezit hebben, spaarrekeningen daarbij inbegrepen (en een auto etc). Kom je daaroverheen, wordt meteen je uitkering stopgezet. of je komt er niet eens voor in aanmerking tot het moment dat je je van al je bezittingen hebt ontdaan en dan nog met een rekensom aan tijd dat je van die opbrengsten had moeten kunnen leven op basis van 70% van het minimuminkomen. En pas dan, mag ook jij een bijstandsuitkering aanvragen.
Ik heb jaren in de bijstand gezeten, je kunt er prima van leven. En extra geld sparen voor in de kluis. En ik heb ook geen auto, ik zit op minimum inkomen. En heb voor nu een half jaar aan voedsel voorraad in huis, 4 maanden vaste lasten financiën pot voor SHTF.

Ik weet hoe het is om in de shit te zitten, auto verkopen, stoppen met roken en een blikje knakworst als avondeten. Maar je zult mij nooit maar ook nooit aantreffen bij de voedselbank of Leger des Heils.

Ik ben er harder geworden en vooral rationeler en volwassener. Soms moet ik oppassen dat ik mijn buurman niet een loser vind. Je word er dan niet een leuker mens van helaas..
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoezo een tegenprestatie? En naar mijn weten is de kinderopvang voor bijstandstrekkers nagenoeg gratis.
Die tegenprestatie is een verplichting (officieel gaat die pas volgend jaar in in veel gemeenten, maar er zijn gemeenten met name in de randstad, waar dat nu al geldt). Daarbij is de Sociale Dienst welwillens om de kosten van kinderopvang voor 1 kind te vergoeden, een 2e kind moet je dan maar lekker zelf ophoesten (waarvan?). En als je die tegenprestatie dan niet kan leveren (bijvoorbeeld omdat je de kinderopvang voor het 2e kind niet kunt betalen) dan krijg je ook geen uitkering meer. Zo gaat dat nu.
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:54 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Ik heb jaren in de bijstand gezeten, je kunt er prima van leven. En extra geld sparen voor in de kluis. En ik heb ook geen auto, ik zit op minimum inkomen. En heb voor nu een half jaar aan voedsel voorraad in huis, 4 maanden vaste lasten financiën pot voor SHTF.

Ik weet hoe het is om in de shit te zitten, auto verkopen, stoppen met roken en een blikje knakworst als avondeten. Maar je zult mij nooit maar ook nooit aantreffen bij de voedselbank of Leger des Heils.

Ik ben er harder geworden en vooral rationeler en volwassener. Soms moet ik oppassen dat ik mijn buurman niet een loser vind. Je word er dan niet een leuker mens van helaas..
Allemaal leuk en aardig, maar de bijstandwet van nu, is niet meer die wat het ooit was. Er is veel veranderd sinds 1 januari jl.
Cultuurmoslim
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:55 schreef Tayu het volgende:

[..]

Die tegenprestatie is een verplichting (officieel gaat die pas volgend jaar in in veel gemeenten, maar er zijn gemeenten met name in de randstad, waar dat nu al geldt). Daarbij is de Sociale Dienst welwillens om de kosten van kinderopvang voor 1 kind te vergoeden, een 2e kind moet je dan maar lekker zelf ophoesten (waarvan?). En als je die tegenprestatie dan niet kan leveren (bijvoorbeeld omdat je de kinderopvang voor het 2e kind niet kunt betalen) dan krijg je ook geen uitkering meer. Zo gaat dat nu.
Hoe moet ik dat zien dan, die tegenprestatie? Om bijvoorbeeld in een bejaardentehuis te gaan werken ofzo? Dat kan ook wel positief zijn, qua netwerk en werkervaring.

The End Times are wild

Gone
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:54 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

dat is iets wat je bv dus niet zou moeten doen als je kids hebt.
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat zien dan, die tegenprestatie? Om bijvoorbeeld in een bejaardentehuis te gaan werken ofzo? Dat kan ook wel positief zijn, qua netwerk en werkervaring.
En leuk om dienstverlenend te zijn naar de ander toe. Altans, ik vind werken leuk. :)..
Cultuurmoslim
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:57 schreef gomi het volgende:

[..]

Voor 2 of 3 euro kun je prima en gezond koken voor een gezin.

The End Times are wild

0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:57 schreef gomi het volgende:

[..]

Ik vind met mijn inkomen dat ik geen kinderen behoor te hebben. En ik vind ook dat meer mensen zo moeten denken. Mijn hobby is slangen, ik wil graag een grote kweek collectie. Maar mijn inkomen is er niet na, dus geen slangen hobby. Als je geen kinderen kunt betalen, moet je geen kinderen nemen. Egoïstisch en abject naar je kinderen toe om ze in Nederland in armoede laat opgroeien.
Gone
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor 2 of 3 euro kun je prima en gezond koken voor een gezin.
t zal best, ik geef ook grif toe dat ik niet een geweldige kok ben., al helemaal niet als ik op budget zou moeten koken.

maar een blikje knakworst als avondeten?

dat is toch nooit 2 a 3 euro?
Gone
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:59 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Ik vind met mijn inkomen dat ik geen kinderen behoor te hebben. En ik vind ook dat meer mensen zo moeten denken. Mijn hobby is slangen, ik wil graag een grote kweek collectie. Maar mijn inkomen is er niet na, dus geen slangen hobby. Als je geen kinderen kunt betalen, moet je geen kinderen nemen. Egoïstisch en abject naar je kinderen toe om ze in Nederland in armoede laat opgroeien.
ok, das duidelijk idd
Cultuurmoslim
744333550eb7f993578df_.jpg
60 cent

charlotte.jpg
ook 60 cent aan aardappelen (800 gr)

attent-zandbergen-spek-dobbelsteentjes-bakje-250-gram-prijs-per-kilo-796-30287.jpg.pagespeed.ce.135kLjJ1gO.jpg
250 gram spek (1 bakje) = 1 euro.

Samen 2,20. Is een gezonde en voedzame maaltijd.

The End Times are wild

Cultuurmoslim
En als je nu net wat geld tekort komt, waarom klus je dan niet zwart 200 euro oid bij? Dat scheelt dan toch een slok op de borrel. Dat kun je overal wel doen met één avond per week.

The End Times are wild

0s.gif Op [url=http://forum.f3 fok.nl/topic/1800440/8/25#110040560]zaterdag 7 april 2012 22:56[/url] schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Mijn partner (60 jaar oud) heeft de afgelopen 3 maanden een bijstandsuitkering gehad. Nu niet meer, en daar is hij maar wat blij om. Hij is een HBO-er, heeft zijn hele leven hard gewerkt, tot hij 5 jaar geleden werd wegbezuinigd en nergens meer in loondienst wist te komen. Dan is hij ook nog mantelzorger voor zijn moeder van 95. Hoe dan ook... uiteindelijk zag hij zich genoodzaakt een bijstandsuitkering aan te vragen (¤ 650 pm). Met ingang daarvan en tot het einde van de duur dat zijn uitkering zou lopen, moest hij een tegenprestatie leveren die bestond uit 32 uur per week schoffelen en harken op een "Funny Farm". Hij heeft zich daaraan geconformeerd, en hij heeft zich in heel zijn leven nog nooit zo onbeschoffeld behandeld gevoeld. Inmiddels heeft hij zijn uitkering dus opgezegd, en leeft hij weer even van het luchtledige, maar is een eigen zaak aan het opstarten. Maar de last van de vernedering is iig weg voor nu. Over een paar maandjes moet de zaak alvast inkomsten gaan genereren, tot die tijd leeft hij op de pof.
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:02 schreef LXIV het volgende:
En als je nu net wat geld tekort komt, waarom klus je dan niet zwart 200 euro oid bij? Dat scheelt dan toch een slok op de borrel. Dat kun je overal wel doen met één avond per week.
Zwart pizza en shoarma rondbrengen. Altijd wel een shoarma tent die bezorgers zwart zoeken.
Gone
spek in een voedzame maaltijd? is dat niet veel te vet enzo?

en behoor je niet ook fruit te eten bv?
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:59 schreef gomi het volgende:

[..]

t zal best, ik geef ook grif toe dat ik niet een geweldige kok ben., al helemaal niet als ik op budget zou moeten koken.

maar een blikje knakworst als avondeten?

dat is toch nooit 2 a 3 euro?
En het is verre van gezond.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo