abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110053967
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mja, ik zal geen traan laten om een ziek figuur als Robert Mikelson en als ouder zou ik niet voor mezelf instaan. Maar ik zou vergelding zeker niet als leidraad willen nemen in ons straffenstelsel. Opsluiten voor altijd.
geen vergelding maar het elimineren van gevaar.
opsluiten voor altijd... euh je praat over humaniteit en je vind oplsuiten een betere oplossing dan een pijnloze pil van drion bijvoorbeeld?

Sorry hoor, maar beetje simpel denken van je en geen karakter om keuzes te durven maken.
Onder levenslang opsluiten van dergelijke gevallen versta ik dat ze in een kale cel met wat boeken zitten. geen luxe en begeleiding, gewoon met 5 man op een cel om kosten te besparen.

dan is de doodstraf vele malen humaner:
http://www.elsevier.nl/we(...)willen-doodstraf.htm
pi_110054049
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Heb er geen stuiver voor over voor zijn levenslange onderhoud. Knal maar af.
Wezens die het menselijke van onze beschaving zo erg afbreken beschouw ik niet meer als mens.
ze moeten gewoon eens ander belastingstelsel maken.

een minimaal basispakket.
dus de standaard voorzieningen van de samenleving waar iedereen verder aan mee betaald.

dan dus optionele belastingen:
-ontwikkelingshulp
-extra's voor bovenop de basisuitkering
-mooie cellen
-TBS
etc.

dus je kiest zelf wat je extra wil financieren maar als je dan als niet betaler zelf in de bijstand komt krijg je alleen een basisuitkering.
ben je zelf stout geweest dan gewoon een lelijke betonnen kamer.

kijk dan kunnen al die principiele mensen hier ZELF hun idealen bekostigen.
kijken hoe lang ze dan nog idealistisch zijn.
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 13:11:59 #228
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110054126
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:09 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

dus de standaard voorzieningen van de samenleving waar iedereen verder aan mee betaald.

-ontwikkelingshulp
-mooie cellen
-TBS
etc.

dus je kiest zelf wat je extra wil financieren maar als je dan als niet betaler zelf in de bijstand komt krijg je alleen een basisuitkering.

Huh?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_110054239
Afkomst van dader en slachtoffer boeien me totaal niet. Het is hoe dan ook een walgelijke zaak. Die dader mogen ze wat mij betreft levenslang opsluiten. Uiteraard gebeurt dat niet, maar ach... je mag altijd hopen.

Verder snap ik niet dat die openbaar-vervoersbedrijven gaan staken. Daar pak je alleen het publiek maar mee. En het lost verder niks op.
pi_110054508
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:09 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

-ontwikkelingshulp
-mooie cellen
-TBS
etc.

Je hebt hier goed over nagedacht zie ik.
  zondag 8 april 2012 @ 13:44:36 #231
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110055001
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:54 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Daarin verschillen wij dus van mening. Ik ben het verder wel met je eens hoor, maar ik vind daarnaast wel dat er op een geven moment een radicale grens mag worden getrokken. Als je je als beest blijft gedragen, dan komt er wmb een moment dat het klaar is en dan mag je (net als elk ander willekeurig beest) worden afgemaakt.
Een beschaving meet zich nog altijd af aan hoe beschaafden in een samenleving omgaan met de niet-beschaafden.
pi_110055077
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:44 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Een beschaving meet zich nog altijd af aan hoe beschaafden in een samenleving omgaan met de niet-beschaafden.
dus die niet beschaafden niet of nauwelijks straffen vind jij normaal ?
En landen als Singapore zijn niet beschaafd ?
pi_110055153
Waren het belgen of buitenlanders die dit gedaan hebben?
History became legend, legend became myth.
pi_110055543
Hoor net op de radio dat de man is opgepakt, heeft zichzelf gemeld. Was behoorlijk dronken (dus waarschijnlijk geen... ) en heeft geen crimineel verleden.
  Boks-Chick zondag 8 april 2012 @ 14:02:36 #235
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_110055576
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoor net op de radio dat de man is opgepakt, heeft zichzelf gemeld. Was behoorlijk dronken (dus waarschijnlijk geen... ) en heeft geen crimineel verleden.
hij was gistermiddag al opgepakt hoor :??
lolwut
pi_110055608
Ja, ik bedoel hij was niet opgepakt maar heeft zichzelf gemeld. Dat was nog niet bekend gemaakt, dacht ik.
  Boks-Chick zondag 8 april 2012 @ 14:04:58 #237
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_110055644
ah zo :).

hier meer recente info trouwens: http://www.hln.be/hln/nl/(...)eur-foto-s-nam.dhtml
lolwut
pi_110055756
Absoluut niet om die vent goed te praten en aggressie en geweld is altijd fout. Maar het lijkt zo'n gevalletje van 1 verkeerd uitgevallen klap. Vreselijk.
pi_110055833
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Absoluut niet om die vent goed te praten en aggressie en geweld is altijd fout. Maar het lijkt zo'n gevalletje van 1 verkeerd uitgevallen klap. Vreselijk.
oh gevalletje doodslag dus, niet zo erg. Ook nog dronken, dus niet toerekeningsvatbaar ws. 2 jaar cel max.

Wel raar verhaal, de chaufffeur belde eerst zijn vriend, die ging volkomen door het lint en sloeg maar 1x ?

Waarom bel je uberhaut eerst je vriend op ?

[ Bericht 6% gewijzigd door macca728 op 08-04-2012 14:16:50 ]
pi_110056084
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:
collega's moesten hem identificeren adhv zijn legitimatie :')
ja verkeerd klapje...
pi_110056111
De chauffeur zelf was ook dronken (maakt het allemaal nog fouter) en belde zijn vriend, misschien net thuis afgezet of zo, dat is toch niet zo raar als je een ongeluk hebt. En nee, ik praat het niet goed, slaat nergens op gevalletje doodslag niet zo erg. Laat maar, als je niet begrijpt wat ik bedoel.
pi_110056164
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
De chauffeur zelf was ook dronken (maakt het allemaal nog fouter) en belde zijn vriend, misschien net thuis afgezet of zo, dat is toch niet zo raar als je een ongeluk hebt. En nee, ik praat het niet goed, slaat nergens op gevalletje doodslag niet zo erg. Laat maar, als je niet begrijpt wat ik bedoel.
nee maar de rechter zal wel zo oordelen, 2 jaar cel en dan loopt hij weer vrij rond, kan hij weer maar 1 klap uitdelen.
  zondag 8 april 2012 @ 14:21:39 #243
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_110056314
quote:
quote:
Volgens vakbondsman Christian Ecker kon de man pas aan de hand van zijn identiteitspapieren door collega's worden geïdentificeerd, zo erg was hij toegetakeld.

De dader zou 'door het lint zijn gegaan' omdat de MIVB-medewerker foto's van de auto nam. Belgische media speculeren dat dit erop zou kunnen wijzen, dat er drugs in de wagen lag. Volgens het parket zijn de dader en zijn vriend bekend bij justitie wegens aan drugs gerelateerde misdrijven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 8 april 2012 @ 14:23:37 #244
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110056393
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus die niet beschaafden niet of nauwelijks straffen vind jij normaal ?
En landen als Singapore zijn niet beschaafd ?
Heb ik dat gezegd? Leer anders eens eerst lezen. Ik reageerde op iemand die het had over afmaken van 'beesten'.
  zondag 8 april 2012 @ 14:27:57 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110056566
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:16 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

collega's moesten hem identificeren adhv zijn legitimatie :')
ja verkeerd klapje...
Ik snap niet wat sommige mensen bezield om altijd extreem asociaal gedrag en geweld van bepaalde groepen goed te praten of te bagatelliseren.

Of die figuur nu zweert dat hij maar één klap gaf, en dat 'getuigen' (waarschijnlijk hetzelfde tuig) dit dan willen beamen, de rechter slikt het graag en sommige politiek-correcte FOK!ers ook.
The End Times are wild
  zondag 8 april 2012 @ 14:32:02 #246
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_110056724
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik snap niet wat sommige mensen bezield om altijd extreem asociaal gedrag en geweld van bepaalde groepen goed te praten of te bagatelliseren.

Of die figuur nu zweert dat hij maar één klap gaf, en dat 'getuigen' (waarschijnlijk hetzelfde tuig) dit dan willen beamen, de rechter slikt het graag en sommige politiek-correcte FOK!ers ook.
Het schijnt drugs-gerelateerd te zijn. Het is dus de schuld van de War on Drugs.

*O* Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_110057288
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dit dus.

Ik zeg niet dat er makkelijk tot doodstraf moet worden overgegaan. En ik vind het ook heel erg belangrijk dat dat alleen maar gebeurd obv een gerechterlijk vonnis, na een onafhankelijk en deugdelijk proces, maar ja, ik ben uiteindelijk wel voor de doodstraf als mogelijkheid.

Sowieso vind ik dat NL veel te licht straft. En ja, ik ken al die verhaaltjes waaruit het tegendeel zou moeten blijken, maar nee, daarin wordt consequent niet in meegenomen dat hoewel de opgelegde straffen zwaarder zijn dan pak 'm beet 50 jaar geleden, er destijds niet zoiets bestond als automatisch vervroegde vrijstelling. Alles bij elkaar op en aftellend wordt in NL helemaal niet zwaarder gestraft, hooguit wordt in bepaalde zaken zwaarder gestraft. Over het geheel genomen komen misdadigers er hier in NL heel erg makkelijk vanaf.

Klein voorbeeldje: max 20 jaar voor Robert M, maar gemiddelde strafmaat voor zedenzaken ligt tussen de 1 en 3 jaar (mits verkrachting, bij aanranding volgt vaak taakstraf of alleen voorarrest). Gezien de ernst van de gevolgen van dergelijke delicten (een verkrachtingsslachtoffer heeft levenslang) is de strafmaat eerder een belediging, dan een straf te noemen.

Zelfde beeld is zichtbaar bij geweldsdelicten.
Dus omdat de strafmaat te laag is moet het doorgetrokken worden naar de doodstraf? Non sequitur. Ik vind ook dat er een hogere strafmaat mag komen (en dat er sneller gestraft mag worden) maar dus niet dat de doodstraf een optie moet zijn, alleen al omdat dat een onomkeerbare sanctie is en mensen feilbaar zijn. Voor gevallen waar de schuld toch echt wel vaststaat zou ik er gevoelsmatig geen problemen mee hebben, maar moreel gezien wel omdat ik het doden van andere mensen zie als een zwaktebod qua beschaving. Ik geloof niet in een humaan aspect aan geïnstitutionaliseerde moord, ik vind het onbeschaafd.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110057637
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:06 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

geen vergelding maar het elimineren van gevaar.
opsluiten voor altijd... euh je praat over humaniteit en je vind oplsuiten een betere oplossing dan een pijnloze pil van drion bijvoorbeeld?

Sorry hoor, maar beetje simpel denken van je en geen karakter om keuzes te durven maken.
Onder levenslang opsluiten van dergelijke gevallen versta ik dat ze in een kale cel met wat boeken zitten. geen luxe en begeleiding, gewoon met 5 man op een cel om kosten te besparen.
Het is wel degelijk een keuze om het gevoel niet te volgen. Als ouder zou ik niet te houden zijn denk ik als het mijn kind was geweest. Maar. Qua wetgeving vind ik niet dat je woede of vergelding als eerste leidraad moet hanteren, maar in oplossingen voor de maatschappij, het slachtoffer en de dader moet denken, in die volgorde. Dus eerst bekijken of de veiligheid in het geding komt en of er mogelijk gevaar tot recidive is, daarna kijken hoe het slachtoffer gecompenseerd kan worden en een gevoel van vergelding krijgt en dan nog eens of de dader geholpen kan worden om het misdrijf niet meer te begaan.

quote:
dan is de doodstraf vele malen humaner:
http://www.elsevier.nl/we(...)willen-doodstraf.htm
De doodstraf is niet humaan. Dat het humaner zou zijn als je iemand van staatswege ombrengt daar geloof ik niet in. Hier ook een "mooie" link voor jou, over het sprookje van het beschaafde aspect aan executies:

En nog eentje van the Beeb:

If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110058985
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:56 schreef Mwanatabu het volgende:

De doodstraf is niet humaan. Dat het humaner zou zijn als je iemand van staatswege ombrengt daar geloof ik niet in. Hier ook een "mooie" link voor jou, over het sprookje van het beschaafde aspect aan executies:
Je reageert nota bene op een bericht waar gevangen er zelf om vragen. Wat is daar inhumaan aan? Vind je euthanasie ook inhumaan?
pi_110059165
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is wel degelijk een keuze om het gevoel niet te volgen. Als ouder zou ik niet te houden zijn denk ik als het mijn kind was geweest. Maar. Qua wetgeving vind ik niet dat je woede of vergelding als eerste leidraad moet hanteren, maar in oplossingen voor de maatschappij, het slachtoffer en de dader moet denken, in die volgorde. Dus eerst bekijken of de veiligheid in het geding komt en of er mogelijk gevaar tot recidive is, daarna kijken hoe het slachtoffer gecompenseerd kan worden en een gevoel van vergelding krijgt en dan nog eens of de dader geholpen kan worden om het misdrijf niet meer te begaan.

doodstraf is humaner dan levenslang opsluiten.
dat negeer je ff.

als je bepaalde misdrijven begaat of te vaak recidiveert heb je je kans in de samenleving gehad.
ik ben voor hulp om die lui de eerste paar keer op het rechte pad te krijgen maar daarna is het afgelopen.
Mensen zijn niet uniek en misdadigers al helemaal niet.
dan heb ik nog liever dat ze een dergelijk persoon omwisselen met een somalisch kind om die hier een kans te geven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')