Op zich ben ik hier voor betere handhaving op dat vlak hoor. Ik snap met name niet hoe het kan dat ik hier niet op straat mag schijten en de hond van de buren hier wel mee wegkomt. Ik heb niet eens spoelwormen en hij wel!quote:Op zondag 8 april 2012 11:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee een flinke boete voor het gooien van een peuk op straat is not done here. Maar je hebt nergens schonere straten dan daar.
Vervang dat laatste maar door "als je een waxinelichtjeshouder naar de Gouden Koets gooit".quote:Op zondag 8 april 2012 11:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
het invoeren wel in elk geval. De straten zijn dan ook kauwgomvrij.
Verder doe je het voorkomen dat iedereen de doodstraf krijgt daarvoor, maar je KAN veroordeelt worden tot de doodstraf. Terecht toch, dan doe je dat maar niet, waarom zou jij een vuurwapen afschieten ?
En al die andere dingen die genoemd zijn, krijg je in Nederland 10 jaar, maar je na 6 jaar wordt vrijgelaten.behalve als je de koningin doodschiet.
Er zal vast wel een voornaam uitlekken, tot die tijd wachten we maar afquote:Op zondag 8 april 2012 11:25 schreef Copycat het volgende:
Maar natuurlijk zetten ze alleen bij het slachtoffer de allochtone afkomst en zou de dader dus heus wel een Belgische Marokkaan kunnen zijn. Hoor!
Dat jullie dat belangrijk vinden zegt genoeg over jullie vochtige hoofdjes. Schandalig.quote:Op zondag 8 april 2012 11:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er zal vast wel een voornaam uitlekken, tot die tijd wachten we maar af
Belangrijk? Nee. Rolbevestigend? Ja.quote:Op zondag 8 april 2012 11:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat jullie dat belangrijk vinden zegt genoeg over jullie vochtige hoofdjes. Schandalig.²
Je vind het niet belangrijk, nee. Maar ondertussen duw je het o zo inheemse debat die kant op.quote:
Ja en de moslims reageren gelijk.quote:Op zondag 8 april 2012 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je vind het niet belangrijk, nee. Maar ondertussen duw je het o zo inheemse debat die kant op.²
Gelukkig zie je dat in. Ik ben het met je eens dat we over belangrijkere zaken kunnen discussiëren in deze, en niet of de dader dol is op handgemaakte couscous en een glaasje wijn (bv. Port of Bouillabaissewijn) weigert.quote:
als jullie niet gelijk zo heftig reageren krijg je ook een discussie over belangrijkere zaken. En ja dat ben ik met je eensquote:Op zondag 8 april 2012 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gelukkig zie je dat in. Ik ben het met je eens dat we over belangrijkere zaken kunnen discussiëren in deze, en niet of de dader dol is op handgemaakte couscous en een glaasje wijn (bv. Port of Bouillabaissewijn) weigert.²
Actie reactie is het inderdaad. Wanneer er geen actie is zal daar geen reactie op volgen. Klopt.quote:Op zondag 8 april 2012 11:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
als jullie niet gelijk zo heftig reageren krijg je ook een discussie over belangrijkere zaken. En ja dat ben ik met je eens
Nee je snapt het niet, maar dat zijn we gewendquote:Op zondag 8 april 2012 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Actie reactie is het inderdaad. Wanneer er geen actie is zal daar geen reactie op volgen. Klopt.²
dus als een buschauffeur je auto aanrijdt (ook al ga je door rood), komt er een reactie ?quote:Op zondag 8 april 2012 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Actie reactie is het inderdaad. Wanneer er geen actie is zal daar geen reactie op volgen. Klopt.²
Datis wat de moordenaar qua ideologie ook aanhangt. Toevallig?quote:Op zondag 8 april 2012 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarin verschillen wij dus van mening. Ik ben het verder wel met je eens hoor, maar ik vind daarnaast wel dat er op een geven moment een radicale grens mag worden getrokken. Als je je als beest blijft gedragen, dan komt er wmb een moment dat het klaar is en dan mag je (net als elk ander willekeurig beest) worden afgemaakt.quote:Op zondag 8 april 2012 11:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op zich ben ik hier voor betere handhaving op dat vlak hoor. Ik snap met name niet hoe het kan dat ik hier niet op straat mag schijten en de hond van de buren hier wel mee wegkomt. Ik heb niet eens spoelwormen en hij wel!
Dus in de context van het voorval in Brussel en draaideurcriminelen vind ik dat er beter gehandhaafd mag worden met een lik-op-stuk beleid, maar ik zou me echt niet prettiger voelen bij het idee dat er mensen een nekschot kregen na 3(?) vergelijkbare misdrijven of het bereiken van een aantal pagina's aan strafblad.
We hebben hier gewoon de mogelijkheden die mensen van de straat te halen en houden, ze moeten alleen aangewend worden. Daarnaast is het hier in Nederland met name niet zo explosief en extreem door het grote accent op preventie en (re)ïntegratie. Ja, soms is dat te soft en lopen er zaken uit de hand, maar nog altijd minder dan in de banlieues of in Londen. Ik noem maar wat. Dat is hier niet mogelijk en al die gillende paniekverhalen over binnen 10 jaar burgeroorlog met islamitische ondertoon, puh-lease (niet naar jou gericht dat laatste)
Dat is dus het probleem. Als dit nou netjes werd opgelost, dan waren ze niet alwéér in opspraak gekomen. Ze maken het zichzelf moeilijk, ik kan het de PVV'ers niet eens kwalijk nemen dat ze zo denken over buitenlanders. Eerst Frankrijk, meteen erna België. Hebben die mensen geen common sense?quote:
Ik vind dat je beesten ook menselijk hoort te behandelen. Alleen dolle en/of zieke dieren verlos je uit hun lijden en daarmee bescherm je ook meteen de omgeving. Mensen echter hebben nou eenmaal geen hondsdolheid of dergelijke besmettelijke ziekten waarbij een dergelijke directe actie gerechtvaardigd is. Films waarbij dit wel het geval is zijn 28 Days Later en Night of the Undead waarin afknallen gerechtvaardigd en nuttig is.quote:Op zondag 8 april 2012 11:54 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Daarin verschillen wij dus van mening. Ik ben het verder wel met je eens hoor, maar ik vind daarnaast wel dat er op een geven moment een radicale grens mag worden getrokken. Als je je als beest blijft gedragen, dan komt er wmb een moment dat het klaar is en dan mag je (net als elk ander willekeurig beest) worden afgemaakt.
Euhm... ach, laat ook maar.quote:Op zondag 8 april 2012 11:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem. Als dit nou netjes werd opgelost, dan waren ze niet alwéér in opspraak gekomen. Ze maken het zichzelf moeilijk, ik kan het de PVV'ers niet eens kwalijk nemen dat ze zo denken over buitenlanders. Eerst Frankrijk, meteen erna België. Hebben die mensen geen common sense?
Zijn mensen die andere mensen doodslaan niet dol en/of ziek? Ik vind van wel. Ik vind niet dat je ze dood mag maken maar hard straffen mag wel.quote:Op zondag 8 april 2012 12:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vind dat je beesten ook menselijk hoort te behandelen. Alleen dolle en/of zieke dieren verlos je uit hun lijden en daarmee bescherm je ook meteen de omgeving.
Retorische vragen zijn altijd fijn tochquote:
Al zijn er wel mensen die het verdienen om afgeschoten te worden na een proces, doodstraf noemen we zoiets, ja dat is inhumaan...quote:Op zondag 8 april 2012 12:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vind dat je beesten ook menselijk hoort te behandelen. Alleen dolle en/of zieke dieren verlos je uit hun lijden en daarmee bescherm je ook meteen de omgeving. Mensen echter hebben nou eenmaal geen hondsdolheid of dergelijke besmettelijke ziekten waarbij een dergelijke directe actie gerechtvaardigd is. Films waarbij dit wel het geval is zijn 28 Days Later en Night of the Undead waarin afknallen gerechtvaardigd en nuttig is.
Mja, ik zal geen traan laten om een ziek figuur als Robert Mikelson en als ouder zou ik niet voor mezelf instaan. Maar ik zou vergelding zeker niet als leidraad willen nemen in ons straffenstelsel. Opsluiten voor altijd.quote:Op zondag 8 april 2012 12:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Al zijn er wel mensen die het verdienen om afgeschoten te worden na een proces, doodstraf noemen we zoiets, ja dat is inhumaan...
Denk maar aan figuren als Robert M en zo zijn er nog vele, ook mensen die buitensporig geweld gebruiken mogen van mij de doodstraf krijgen.
Heb er geen stuiver voor over voor zijn levenslange onderhoud. Knal maar af.quote:Op zondag 8 april 2012 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mja, ik zal geen traan laten om een ziek figuur als Robert Mikelson en als ouder zou ik niet voor mezelf instaan. Maar ik zou vergelding zeker niet als leidraad willen nemen in ons straffenstelsel. Opsluiten voor altijd.
Ja voor altijd, maar dat gebeurt toch zelden hier, kom op.quote:Op zondag 8 april 2012 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mja, ik zal geen traan laten om een ziek figuur als Robert Mikelson en als ouder zou ik niet voor mezelf instaan. Maar ik zou vergelding zeker niet als leidraad willen nemen in ons straffenstelsel. Opsluiten voor altijd.
Erg vervelend, maar de Marokkaanse bevolkingsgroep heeft te maken met een overbevolking als het gaat om personen die je kunt omschrijven als de vrienden waardoor je geen vijand meer nodig hebt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:58 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Vreemd genoeg was dit het eerste wat in me opkwam: "zal wel een Marokkaan zijn".
Dit dus.quote:Op zondag 8 april 2012 12:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb er geen stuiver voor over voor zijn levenslange onderhoud. Knal maar af.
Wezens die het menselijke van onze beschaving zo erg afbreken beschouw ik niet meer als mens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |