Bij mij lijkt het ook met de dag erger te worden, zelf vannacht 10 keer wakker geschoten om dingen die op mijn werk zijn voorgevallen. Het lijkt net een negatieve spiraal want an sich doe ik mijn werk goed en krijg vaak ook complimentjes, alleen als ik foutjes maak krijg ik op een soort van schooljufachtige manier kritiek en dat ik trek ik me zo erg aan dat ik blijkbaar ook in mijn slaap mee bezig ben. Dat zijn de kleine dingetjes die ik bedoel, daarnaast zie ik en spreek ik mijn vriendinnen steeds minder wat me ook erg raakt (studeren allemaal ver weg en krijgen steeds meer hun leven daar). Ik denk dat ik die hulpverlener morgen maar weer eens ga bellen en een afspraak ga maken, gelukkig mocht ik altijd bij haar aankloppen zonder eerst naar de huisarts te moeten.quote:Op maandag 16 april 2012 23:01 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Klinkt herkenbaar, mijn leven is op dit moment gewoon erg negatief, dus dat is ook de manier waarop mijn gedachten er mee om gaan. Ik heb tevens niet de illusie snel klaar te zijn bij de psycholoog, daar wil ik wel even de tijd voor nemen. We moeten eigenlijk zien te leren de positieve dingen in te zien, leuke dingen mee te maken en ons zelfbeeld te vergroten, maar in theorie is dat heel makkelijk gezegd, de werkelijkheid is toch anders. Al heb ik vaak het idee dat ik moeilijker doe dan nodig is. Daarnaast word ik ook gek van mezelf, ik kan me dat heel goed voorstellen en ik denk hulp zoeken dan de te maken stap is. Wat voor kleine negatieve dingetjes bedoel jij zoal?
@Nyota, ja ik heb vandaag eindelijk een afspraak kunnen regelen bij de huisarts, het was nog aardig druk, maar donderdagochtend kan ik terecht.
Ik ben hard toe aan wat hulp, want ik lijk steeds gekker, gekker en gekker te worden. Is zo'n verwijzing trouwens makkelijk te krijgen of moet je er bijna voor bedelen net als bij roaccutane?
quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:25 schreef Nyota het volgende:
[..]
ik krijg meer de indruk dat de postbezorging ook een rol speelt. Die is de laatste tijd hier in de omgeving ook al bagger.
Maar het feit dat een Altrecht nog post wil ontvangen en niet alles digitaal doet....
Anyways, bleh. Krijg net ook nog te horen dat het UWV toch niet m'n loopbaantraject vergoed (wat geen drama is, maar ze zijn daar ook al 100 jaar mee bezig geweest).
Bah, ik weet het gewoon even allemaal al niet. Sessie van gisteren hakte er misschien toch wel weer in. Ik heb zo'n last van m'n ingesleten patroontjes
Dankjewel, ik hoop in ieder geval dat die psycholoog gaat werken, anders ben ik helemaal ten einde raad.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:46 schreef Becausereasons het volgende:
[..]
Bij mij lijkt het ook met de dag erger te worden, zelf vannacht 10 keer wakker geschoten om dingen die op mijn werk zijn voorgevallen. Het lijkt net een negatieve spiraal want an sich doe ik mijn werk goed en krijg vaak ook complimentjes, alleen als ik foutjes maak krijg ik op een soort van schooljufachtige manier kritiek en dat ik trek ik me zo erg aan dat ik blijkbaar ook in mijn slaap mee bezig ben. Dat zijn de kleine dingetjes die ik bedoel, daarnaast zie ik en spreek ik mijn vriendinnen steeds minder wat me ook erg raakt (studeren allemaal ver weg en krijgen steeds meer hun leven daar). Ik denk dat ik die hulpverlener morgen maar weer eens ga bellen en een afspraak ga maken, gelukkig mocht ik altijd bij haar aankloppen zonder eerst naar de huisarts te moeten.
Succes Patrick, ben benieuwd hoe het bij je huisarts gaat!
Handgeschreven ook?quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ik ga ook eens achter het riagg aanbellen voor mijn dossiereens kijken of die mijn brief hebben ontvangen (ja ook zo'n ding van papier)
En ben je blijven staan?quote:Op woensdag 18 april 2012 11:24 schreef Nyota het volgende:
Ik dacht dat het een vork van watten was vanuit je hoofd. Hmm, snap er niets meer van...
M'n therapeute mailde me nog en gaat nu de brief via de interne post versturen (omdat ze toevallig ook bij de instelling werkt naast haar eigen praktijk). En ze zou proberen een schakel uit de intake te halen, maar het is natuurlijk maar de vraag of dat zomaar lukt.
Verder weer wezen rennen en wat meer tijd aan m'n pijn besteed en dat voelt toch wel goed om te doen. Kortom, het gaat weer ietsje pietsje beter dan de afgelopen week. Morgen naar de psychiater: overweeg toch een kleine verhoging gezien mijn grote weerstand in de gesprekken met m'n therapeute.
We gaan het zien. Nu naar buiten en hopelijk dat ik niet weg waai.
Ja, blijven staan. En heerlijk op het terras gezeten met een vriendin en zowaar nog wat met haar gepraat en mezelf een beetje laten zien. Was fijn.quote:
WOO HOOO HOO HOO STOP!!!quote:Op woensdag 18 april 2012 19:50 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ja, blijven staan. En heerlijk op het terras gezeten met een vriendin en zowaar nog wat met haar gepraat en mezelf een beetje laten zien. Was fijn.
Vervolgens een berichtje van een andere vriendin, die ik een tijd geleden eigenlijk alles had verteld, of ik nog ging sporten vanavond. Ik gaf aan dat het niet zo goed ging en ik mezelf er niet toe kon zetten (en vanochtend ook nog had gesport). Ze vroeg of ze me toch niet kon overhalen, maar ik schreef dat ik me echt niet goed voel en zo in huilen kan uitbarsten (theoretisch dan...) en dat het me spijt dat ik haar moest teleurstellen.
GEEN reactie, helemaal niets. En ja, misschien overdrijf ik, misschien schrik ik haar af en laat ze me liever met rust, maar toch, gezien wat ik haar onlangs heb verteld. Ik ben er een beetje klaar mee, maar tegelijkertijd zo verdrietig. Zo gaat het nou altijd, ik krijg het altijd weer voor elkaar.
Ja, ik weet het. Maar het gaat al maanden zo. En elke keer verzin ik een excuus voor haar. Er zit een keer een limiet aan. En als ze de afgelopen tijd ook al een paar keer begint over dat vrienden soms in andere levensfases terechtkomen en vriendschappen daardoor eindigen, knoop ik vanalles -misschien onterecht- al aan elkaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
WOO HOOO HOO HOO STOP!!!
Jij hebt een hele grote stap gezet door eerlijk te zeggen hoe je je voelt, en dat tot 2x toe, En misschien weet zij zich geen houding te geven, dat is ook heel lastig voor een buitenstaander, maar het betekent niet automatisch dat ze geen vrienden meer wil zijn.
En meis, je hebt vandaag al een sociale ativiteit ondernomen, Je bent vanmorgen al wezen sporten en vanmiddag heb je op een terras gezeten met een vriendin, ook jij hebt een limiet hé!
Weer iets liever voor jezelf, Kruip lekker op de bank met een goed boek of de tv aan, en een kop thee!
En bedenk dat je goed bezig bent, Maar waar ons leven veelal draait om de depressie/angst/burn-out, whatever, hebben anderen hele anderen dingen aan hun hoofd!
Het komt wel goed lieverd, Geef het wat tijd!
Al lief dat je luistert.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
En nu weet ik echt niet meer wat ik moet zeggen! Sorry!!! Ik kan je alleen maar een hele dikke knuffel geven, al voel je er weinig van, ik bedoel m heel warm!
Ik heb misschien niet altijd advies of een goede oplossing, Een luisterend oor heb ik altijd!quote:
Een maand valt opzich nog mee, maar als je er zo midden in zit is dat inderdaad lang. Wel heel goed van je!!!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:00 schreef patrickpsv het volgende:
Ben bij de huisarts geweest vanochtend en heb die verwijzing. Waar ik wel van baal is dat ik nu bijna een maand moet wachten op een gesprek, dat had ik niet verwacht. Dat betekent dat ik nog een paar weken moet volhouden, van de andere kant kun je zeggen dat het goed is dat ik er eindelijk werk van gemaakt heb om er daadwerkelijk wat aan te doen. Daar ben ik dan wel blij om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |