Neuh, onstabiel persoon ben ik, maar gaat steeds beter denk ikquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:40 schreef MsMessy het volgende:
[..]
HoiBalans nog niet gevonden zie ik?
Ben nu eigenlijk met een zelfde iets bezig en het werkt voor mij echt heel goed. Structuur, beweging en vermaakquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Neuh, onstabiel persoon ben ik, maar gaat steeds beter denk ik
Ik wil wat meer leuke dingen meemaken... Mijn leven voelt erg stil. Vandaar ook dat ik dat lijstje gemaakt had wat ik net poste.
Post!quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:45 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Ben nu eigenlijk met een zelfde iets bezig en het werkt voor mij echt heel goed. Structuur, beweging en vermaak
Ik vind het wel leuk hoor als je als een blije dodo door het topic heen komt rennen! mag ook wel eens!quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:34 schreef MsMessy het volgende:
Ik heb al een tijdje niet gepost, maar ik zit momenteel in een goede periode en heb al een tijdje de zon in mijn kop. AD doen hun werk en heb wat meer energieDe zomer komt er duidelijk weer aan
Dus om maar niet de hele tijd als blije dodo ertussendoor te komen even niet gepost
Ben nu vooral aan het opletten dat ik niet weer doorsla naar een soort van manie.
Rond 10.00 uur het bed uitquote:
Bij deze danquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk hoor als je als een blije dodo door het topic heen komt rennen! mag ook wel eens!
Gewoon iedere keer moet alles van mijn kant komen moet problemen aanhoren en eindeloos gejammer dat is prima maar zelf een woord mogen zeggen word genegeerd. En dat ben ik inmiddels meer dan beu.quote:sneezeechu, is er iets gebeurd waarom je je zo voelt?
Opzich wel een leuk idee en ik heb het ook wel een beetje in mijn hoofd zitten de laatste tijd en wat structuur wil op zich nog wel eens helpen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:49 schreef kingtoppie het volgende:
Ikzelf ben eventjes bezig geweest met wat dingetjes opschrijven.. Misschien dat het voor jullie ook kan helpen of dat jullie tips voor mij hebben oid? Het lijkt me ook wel interessant om te zien hoe jullie dit zouden invulllen... Het is een schema met dingetjes die ik wil gaan doen. / toepassen / verbeteren.
Qua structuur:
Uiterlijk om 11.30 mijn bed uit.
Goed ontbijten
Invullen dag
+- 22.30 mijn bed in.
Sporten op Woensdag Vrijdag en nog een andere datum.
Proberen 1x per week uit te gaan.. Of iets anders.
Afspreken.
Op redelijk korte termijn:
Proberen werk te regelen
Sparen voor een gitaar en vakantie.
Ik wil ooit nog:
--------- Bunjeejumpen
--------- Parachute springen
--------- Naar zo een klimmuur
--------- Karten
--------- Nieuwe kleren kopen (Het liefste met een vrouw... Daar heb ik wat meer vertrouwen in)
--------- Misschien een 2e dumbell voor in huis.
Qua persoonlijkheid wil ik ook wat dingen verbeteren:
- Depressieve gevoelens accepteren (Dit gaat de laatste tijd erg goed, doordat ik dat doe heeft het minder grip op me omdat ik er niet echt meer naar omkijk..)
- Mezelf open stellen... Ik participeer nog niet echt op 100% in sociale interactie (vind ik zelf) En zou wat vaker gewoon dingen moeten durven zeggen.
- Achter meisjes aan![]()
Daarnaast probeer ik mijn lichaam nog te verbeteren.. Dit houdt in gespierder worden en aankomen.
Sterktequote:Op woensdag 25 april 2012 12:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
sinds de pups in huis zijn ben ik er vroeg uit, ook omdat de kat tegenwoordig om 7.30 op mijn kop gaat staanmaar daarvoor had ik voor 9 uur echt nog geen haar naast mijm bed hoor
![]()
ik ben een beetje nerveus, straks met mijn moeder naar het ziekenhuis, ze verwachten dat ze copd heeft en ik ben er ook bang voor! maar goed we gaan het wel zien
mjah, misschien wel. Maar ik zou soms ook best langer in m'n bed willen liggen hoor, maar probeer dat alleen in het weekend te doen.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:15 schreef Murmeli het volgende:
Nyota, jij bent gewoon een ochtendmens, dan is het anders denk ik.
Ik vind uiterlijk 10 u opstaan nog wel kunnen voor de echte nachtbrakers. Ik probeer zelf uiterlijk 9 uur uit bed te gaan.
Zo'n schema kan ik ook eens maken ja....
Hoi,quote:Op woensdag 25 april 2012 16:22 schreef Dreamday het volgende:
Hee,
Sorry dat ik zo abrupt dit topic kom binnenvallen... Ik zal me een beetje proberen voor te stellen
Mijn naam begint met 'n S, misschien als ik echt weet dat ik anoniem hier ben, dat ik mijn naam vertel, en ik ben 18 jaar.
Ik ben erg vaak naar de huisarts gegaan vanwege mijn depressie, de eerste keer zo'n 2.5 jaar geleden, kreeg antidepressiva, was toen nog jong, dus dit wilde ik en mijn ouders niet, nou...
Daarna ging ik dus met iemand van de GGZ praten, daar heb ik ook een keertje of 5 mee gepraat, maar dat hielp niet voor mij...
Ik heb een hoop meegemaakt, ik heb niet alleen een depressie maar ook enorme angsten en een erg laag zelfbeeld, en daarbij eet ik enorm slecht, ik heb dus zeg maar een soort van eetstoornis...
( in de vorm van: Alleen wat ik lekker vind, en dat soms omdat ik me klote voel, en eigenlijk omdat ik gewoon vrij weinig lust.. heb ook soms last van vreetbuien van dingen die ik wel lust en lekker vind. )
Maar goed, nu zit ik dus een jaar op mijn opleiding, ben erachter gekomen dat de opleiding niks voor mij is, ik vind dat erg jammer en ik kan het ook gewoon niet opbrengen eerlijk gezegd, ik ben gewoon geestelijk kapot..
Nou, ik heb dus nu vanaf het begin van het schooljaar hulp met deze gevoelens met een vertrouwenspersoon, ben uiteindelijk doorgestuurd naar een vrouw op school van de GGZ, ik heb met haar vele gesprekken gehad, en uiteindelijk wilde ze me doorsturen naar de GGZ, me ouders vonden het verschrikkelijk, niet omdat ik me zo klote voel, nee vanwege dat ze voor mij moeten dokken omdat ik het gewoon simpelweg niet kan... mijn ouders eigenlijk ook niet, maar ze gaan dit wel doen voor mij...uiteindelijk nadat ze een gesprek hebben gehad met de vrouw van de GGZ.
Pff sorry voor deze hele uitleg en dan nog zo rommelig in het kort: Ik ben depressief, heb angsten voor meerdere dingen en heb een lichtelijke eetstoornis.
Tijd om dus even rust te nemen, Ik herken het van mijn zus, die zat vanmorgen voor dood op de bank hier, en dan gloeien haar handen vreselijk!! Ze heeft op aanraden van de ergotherapeut een voedingskussen gekocht om te slapen zodat haar rug wel gewoon in een goede vorm blijft!, Maar goed die heeft ook echt enorm intensieve therapie om ermee om te leren gaan!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:24 schreef MsMessy het volgende:
Sorry maar moet even van me af schrijven. Heb momenteel zoveel last van m'n fibromyalgie dat het m'n stemming flink naar de donkere kant helpt. Warm douchen hielp vandaag niets, heb voortdurend pijn waardoor ik weer heel moe wordt en daardoor ook het idee dat ik elk moment in janken kan uitbarsten.
Godver (sorry dan ik vloek) maar het ging juist zo goed
Edit: sorry dat ik ook zo'n egotrip heb dat ik niet op jullie posts reageer
Goed dat je het zegt, gelijk mijn kussens weer omgewisseld. Kijken of dat een beetje helpt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Tijd om dus even rust te nemen, Ik herken het van mijn zus, die zat vanmorgen voor dood op de bank hier, en dan gloeien haar handen vreselijk!! Ze heeft op aanraden van de ergotherapeut een voedingskussen gekocht om te slapen zodat haar rug wel gewoon in een goede vorm blijft!, Maar goed die heeft ook echt enorm intensieve therapie om ermee om te leren gaan!
Hoewel ik begrijp dat het volgende misschien tot reactie kan leiden wil ik het toch posten, namelijk dat er niks makkelijker, natuurlijker en vloeiender is dan leven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:35 schreef Das-Phantom het volgende:
Leven is lijden. Dus overleven betekent dat je betekenis moet geven aan dat lijden.
Lastig soms.
acceptatie ... ( hoewel je daar soms een heel leven mee bezig kunt zijn om dat te leren)quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:06 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hoewel ik begrijp dat het volgende misschien tot reactie kan leiden wil ik het toch posten, namelijk dat er niks makkelijker, natuurlijker en vloeiender is dan leven.
Je verzetten tegen het leven, je verzetten tegen hoe je je voelt, je verzetten tegen het verleden, de toekomst, de meningen van anderen, situaties, gebeurtenissen, gedachten, gevoelens, etc. al dat verzet (wat eigenlijk een verzet tegen het zijn van wie je bent), dat is lijden en dat lijden is overleven.
Ik denk dat je daarin helemaal gelijk hebt. Alleen dat ombuigen is zo moeilijk....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:06 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hoewel ik begrijp dat het volgende misschien tot reactie kan leiden wil ik het toch posten, namelijk dat er niks makkelijker, natuurlijker en vloeiender is dan leven.
Je verzetten tegen het leven, je verzetten tegen hoe je je voelt, je verzetten tegen het verleden, de toekomst, de meningen van anderen, situaties, gebeurtenissen, gedachten, gevoelens, etc. al dat verzet (wat eigenlijk een verzet tegen het zijn van wie je bent), dat is lijden en dat lijden is overleven.
Ja, en ik geloof oprecht dat het begint met leren geloven dat je er mag zijn zoals je bent, ongeacht je verleden en welke gedachtes en gevoelens je hebt, zolang je niet helemaal vind dat dat er allemaal mag zijn blijf je het (onbewust) bestrijden en ben je niet vrij.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:10 schreef seasushi het volgende:
acceptatie ... ( hoewel je daar soms een heel leven mee bezig kunt zijn om dat te leren)
Oh, da's inderdaad keihard in your face. En wat voor behandeling heb je tot nog toe gevolgd en wat gaat het dan worden?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:14 schreef LaPeach het volgende:
Hier ook maar weer even een berichtje van mij...
Hoe gaat het met de rest??
Hier weer even een moeilijke periode helaas, laatste weken weer erg somber en moeilijk tot iets te zetten![]()
Gisteren een leuk aanbod gekregen voor een nieuwe baan, wat in mijn situatie nieuwe opening leek, wil het niet dat mijn psych mij psychisch niet in staat vind voorlopig voor wat voor werkzaamheden dan ook![]()
Weer even een klap in het gezicht en met beide benen op de grond gezet...
Waarscheinlijk wordt er binnekort over gegaan op een andere behandeling omdat ze zelf niet meer zo goed weet wat ze met me aan moet
Tot nu toe nog niet veel bijzonders aan behandelingen gehad behalve psycholoog en trainingen, wat er hierna komt weet ik eigenlijk nog niet, ze wil me eerst nog een paar keer blijven zien om zo vast te stellen wat te doen, maar wordt waarscheinlijk doorverwezen naar een ander..quote:Op zondag 6 mei 2012 21:24 schreef Nyota het volgende:
[..]
Oh, da's inderdaad keihard in your face. En wat voor behandeling heb je tot nog toe gevolgd en wat gaat het dan worden?
Hier al een paar dagen ontzettend somber weer. Echt klote; ik hoopte er na 1 baaldag wel vanaf te zijn, maar helaas. Ik zie het allemaal even niet meer zo zitten. Die blessure aan m'n been helpt ook niet mee. Morgen fysio en psych, hopelijk geeft dat me weer wat.
En jij sterkte bij de bedrijfsarts! vervelend elke keer een ander heb ook al een aantal verschillende gezienquote:Op maandag 7 mei 2012 09:51 schreef Murmeli het volgende:
Sterkte allemaal! Ik ben er nog hoor. Maar niet zoveel te melden.
Vanmiddag bedrijfsarts, brrr.... weer een nieuwe.
quote:Op maandag 7 mei 2012 13:57 schreef DeZoektocht het volgende:
Hey Sylvana
goed om te horen dat het weer de goede kant met je opgaat.
en idd hopen dat mocht je ooit weer een terugval hebben dat je er steeds beter mee leert omgaan en dat de dalen minder diep worden.
Dankjulliewelquote:Op maandag 7 mei 2012 19:22 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat je weer de goede kant uit gaat Sylvana!
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:04 schreef MsMessy het volgende:
Ben vandaag opgefokt en heb een behoorlijk kort lontje. Moest echt even wat energie kwijt en ben een stuk gaan fietsen, maar merk dat ik onrustig ben en kom geestelijk totaal niet tot rust.
Ik zou elk moment of kwaad kunnen worden of kunnen gaan janken.
Momenteel zou ik ook een kind, wat de hele tijd op een fluitje staat te blazen hier, wel wat aan willen doen.Godver wat heb ik soms toch een hekel aan slecht opgevoede kinderen en ouders die dit soort ellende op de wereld zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |