Hoewel ik begrijp dat het volgende misschien tot reactie kan leiden wil ik het toch posten, namelijk dat er niks makkelijker, natuurlijker en vloeiender is dan leven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:35 schreef Das-Phantom het volgende:
Leven is lijden. Dus overleven betekent dat je betekenis moet geven aan dat lijden.
Lastig soms.
acceptatie ... ( hoewel je daar soms een heel leven mee bezig kunt zijn om dat te leren)quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:06 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hoewel ik begrijp dat het volgende misschien tot reactie kan leiden wil ik het toch posten, namelijk dat er niks makkelijker, natuurlijker en vloeiender is dan leven.
Je verzetten tegen het leven, je verzetten tegen hoe je je voelt, je verzetten tegen het verleden, de toekomst, de meningen van anderen, situaties, gebeurtenissen, gedachten, gevoelens, etc. al dat verzet (wat eigenlijk een verzet tegen het zijn van wie je bent), dat is lijden en dat lijden is overleven.
Ik denk dat je daarin helemaal gelijk hebt. Alleen dat ombuigen is zo moeilijk....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:06 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hoewel ik begrijp dat het volgende misschien tot reactie kan leiden wil ik het toch posten, namelijk dat er niks makkelijker, natuurlijker en vloeiender is dan leven.
Je verzetten tegen het leven, je verzetten tegen hoe je je voelt, je verzetten tegen het verleden, de toekomst, de meningen van anderen, situaties, gebeurtenissen, gedachten, gevoelens, etc. al dat verzet (wat eigenlijk een verzet tegen het zijn van wie je bent), dat is lijden en dat lijden is overleven.
Ja, en ik geloof oprecht dat het begint met leren geloven dat je er mag zijn zoals je bent, ongeacht je verleden en welke gedachtes en gevoelens je hebt, zolang je niet helemaal vind dat dat er allemaal mag zijn blijf je het (onbewust) bestrijden en ben je niet vrij.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:10 schreef seasushi het volgende:
acceptatie ... ( hoewel je daar soms een heel leven mee bezig kunt zijn om dat te leren)
Oh, da's inderdaad keihard in your face. En wat voor behandeling heb je tot nog toe gevolgd en wat gaat het dan worden?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:14 schreef LaPeach het volgende:
Hier ook maar weer even een berichtje van mij...
Hoe gaat het met de rest??
Hier weer even een moeilijke periode helaas, laatste weken weer erg somber en moeilijk tot iets te zetten![]()
Gisteren een leuk aanbod gekregen voor een nieuwe baan, wat in mijn situatie nieuwe opening leek, wil het niet dat mijn psych mij psychisch niet in staat vind voorlopig voor wat voor werkzaamheden dan ook![]()
Weer even een klap in het gezicht en met beide benen op de grond gezet...
Waarscheinlijk wordt er binnekort over gegaan op een andere behandeling omdat ze zelf niet meer zo goed weet wat ze met me aan moet
Tot nu toe nog niet veel bijzonders aan behandelingen gehad behalve psycholoog en trainingen, wat er hierna komt weet ik eigenlijk nog niet, ze wil me eerst nog een paar keer blijven zien om zo vast te stellen wat te doen, maar wordt waarscheinlijk doorverwezen naar een ander..quote:Op zondag 6 mei 2012 21:24 schreef Nyota het volgende:
[..]
Oh, da's inderdaad keihard in your face. En wat voor behandeling heb je tot nog toe gevolgd en wat gaat het dan worden?
Hier al een paar dagen ontzettend somber weer. Echt klote; ik hoopte er na 1 baaldag wel vanaf te zijn, maar helaas. Ik zie het allemaal even niet meer zo zitten. Die blessure aan m'n been helpt ook niet mee. Morgen fysio en psych, hopelijk geeft dat me weer wat.
En jij sterkte bij de bedrijfsarts! vervelend elke keer een ander heb ook al een aantal verschillende gezienquote:Op maandag 7 mei 2012 09:51 schreef Murmeli het volgende:
Sterkte allemaal! Ik ben er nog hoor. Maar niet zoveel te melden.
Vanmiddag bedrijfsarts, brrr.... weer een nieuwe.
quote:Op maandag 7 mei 2012 13:57 schreef DeZoektocht het volgende:
Hey Sylvana
goed om te horen dat het weer de goede kant met je opgaat.
en idd hopen dat mocht je ooit weer een terugval hebben dat je er steeds beter mee leert omgaan en dat de dalen minder diep worden.
Dankjulliewelquote:Op maandag 7 mei 2012 19:22 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat je weer de goede kant uit gaat Sylvana!
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:04 schreef MsMessy het volgende:
Ben vandaag opgefokt en heb een behoorlijk kort lontje. Moest echt even wat energie kwijt en ben een stuk gaan fietsen, maar merk dat ik onrustig ben en kom geestelijk totaal niet tot rust.
Ik zou elk moment of kwaad kunnen worden of kunnen gaan janken.
Momenteel zou ik ook een kind, wat de hele tijd op een fluitje staat te blazen hier, wel wat aan willen doen.Godver wat heb ik soms toch een hekel aan slecht opgevoede kinderen en ouders die dit soort ellende op de wereld zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |