abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111003266
Hier gaat het nog steeds niet best, ik pas gewoon niet in dit wereldje volgens mij. Ik heb een leuk weekend achter de rug, maar eindig toch steeds weer behoorlijk negatief, waar ik er voorheen toch positiever door werd. Gelukkig over 2 weken de psycholoog, eens kijken wat dat voor mij oplevert.
pi_111007065
Nyota, we gaan idd langzaamaan richting huis werken. Ik heb nog geen datum en die was er uberhaupt nog niet vastgesteld hoor. Ik was hier voor onbepaalde tijd zeg maar.
Echt het idee dat ik naar huis kan heb ik eigenlijk ook niet, ik ben er nog lang niet en weet ook niet of ik er ooit wel kom :{. Maar ik kan hier ook niet eeuwig blijven, dusss dan maar weer richting huis... *slik*
Fake it till you make it...
pi_111009135
sorry dat ik nu even niet op anderen reageer.
Maar de afgelopen 2 a 3 dagen waren even een dip...ik voel me niet echt lekker in mijn vel...en vervorm mijn positieve beeld naar negatief.
En het omvormen van het negatieve denken naar positiever of milder kost veel energie en ik ben mega moe..
Maar het gaat vandaag weer ietwat beter...hoewle nog niet 100%
pi_111114366
Leven is lijden. Dus overleven betekent dat je betekenis moet geven aan dat lijden.
Lastig soms.
pi_111117480
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:35 schreef Das-Phantom het volgende:
Leven is lijden. Dus overleven betekent dat je betekenis moet geven aan dat lijden.
Lastig soms.
Hoewel ik begrijp dat het volgende misschien tot reactie kan leiden wil ik het toch posten, namelijk dat er niks makkelijker, natuurlijker en vloeiender is dan leven.

Je verzetten tegen het leven, je verzetten tegen hoe je je voelt, je verzetten tegen het verleden, de toekomst, de meningen van anderen, situaties, gebeurtenissen, gedachten, gevoelens, etc. al dat verzet (wat eigenlijk een verzet tegen het zijn van wie je bent), dat is lijden en dat lijden is overleven.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_111121430
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:06 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hoewel ik begrijp dat het volgende misschien tot reactie kan leiden wil ik het toch posten, namelijk dat er niks makkelijker, natuurlijker en vloeiender is dan leven.

Je verzetten tegen het leven, je verzetten tegen hoe je je voelt, je verzetten tegen het verleden, de toekomst, de meningen van anderen, situaties, gebeurtenissen, gedachten, gevoelens, etc. al dat verzet (wat eigenlijk een verzet tegen het zijn van wie je bent), dat is lijden en dat lijden is overleven.
acceptatie ... ( hoewel je daar soms een heel leven mee bezig kunt zijn om dat te leren)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_111123438
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:06 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ik denk dat je daarin helemaal gelijk hebt. Alleen dat ombuigen is zo moeilijk....

Gisteren lekker gewerkt en vandaag helemaal kapot. En een blessure, waardoor ik nu ook niet meer kan sporten. Echt, ik ben er ff helemaal klaar mee. Zie het ff allemaal heel somber in..
pi_111130084
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:10 schreef seasushi het volgende:
acceptatie ... ( hoewel je daar soms een heel leven mee bezig kunt zijn om dat te leren)
Ja, en ik geloof oprecht dat het begint met leren geloven dat je er mag zijn zoals je bent, ongeacht je verleden en welke gedachtes en gevoelens je hebt, zolang je niet helemaal vind dat dat er allemaal mag zijn blijf je het (onbewust) bestrijden en ben je niet vrij.

Hoe zou je leven eruit zien als je niet bezig was met gevoelens en gedachtes 'goed' te krijgen, dat losliet en echt gaat leven? En hoe zou je je voelen als je zou volledig accepteren dat je daar nu nog niet bent en hoe dan ook echt van jezelf hield?

Algemene vragen hor, niet per se aan jou gericht maar het sluit aan bij het kopje acceptatie :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 11:14:13 #234
372203 LaPeach
Peaches & Cream
pi_111162655
Hier ook maar weer even een berichtje van mij...

Hoe gaat het met de rest??
Hier weer even een moeilijke periode helaas, laatste weken weer erg somber en moeilijk tot iets te zetten :{
Gisteren een leuk aanbod gekregen voor een nieuwe baan, wat in mijn situatie nieuwe opening leek, wil het niet dat mijn psych mij psychisch niet in staat vind voorlopig voor wat voor werkzaamheden dan ook -O-
Weer even een klap in het gezicht en met beide benen op de grond gezet...
Waarscheinlijk wordt er binnekort over gegaan op een andere behandeling omdat ze zelf niet meer zo goed weet wat ze met me aan moet
There is nothing permanent except change.
pi_111222971
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:14 schreef LaPeach het volgende:
Hier ook maar weer even een berichtje van mij...

Hoe gaat het met de rest??
Hier weer even een moeilijke periode helaas, laatste weken weer erg somber en moeilijk tot iets te zetten :{
Gisteren een leuk aanbod gekregen voor een nieuwe baan, wat in mijn situatie nieuwe opening leek, wil het niet dat mijn psych mij psychisch niet in staat vind voorlopig voor wat voor werkzaamheden dan ook -O-
Weer even een klap in het gezicht en met beide benen op de grond gezet...
Waarscheinlijk wordt er binnekort over gegaan op een andere behandeling omdat ze zelf niet meer zo goed weet wat ze met me aan moet
Oh, da's inderdaad keihard in your face. En wat voor behandeling heb je tot nog toe gevolgd en wat gaat het dan worden?

Hier al een paar dagen ontzettend somber weer. Echt klote; ik hoopte er na 1 baaldag wel vanaf te zijn, maar helaas. Ik zie het allemaal even niet meer zo zitten. Die blessure aan m'n been helpt ook niet mee. Morgen fysio en psych, hopelijk geeft dat me weer wat.
pi_111230859
@ iedereen

Ik post nu even minder, kijk nog wel regelmatig even snel, maar kom tijd te kort. En ben erg moe, en heb een beetje bloedarmoede .dus ik moet even bijkomen en rustig aan doen :)
  maandag 7 mei 2012 @ 09:51:17 #237
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_111239064
Sterkte allemaal! Ik ben er nog hoor. Maar niet zoveel te melden.
Vanmiddag bedrijfsarts, brrr.... weer een nieuwe.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 7 mei 2012 @ 10:41:20 #238
372203 LaPeach
Peaches & Cream
pi_111240177
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:24 schreef Nyota het volgende:

[..]

Oh, da's inderdaad keihard in your face. En wat voor behandeling heb je tot nog toe gevolgd en wat gaat het dan worden?

Hier al een paar dagen ontzettend somber weer. Echt klote; ik hoopte er na 1 baaldag wel vanaf te zijn, maar helaas. Ik zie het allemaal even niet meer zo zitten. Die blessure aan m'n been helpt ook niet mee. Morgen fysio en psych, hopelijk geeft dat me weer wat.
Tot nu toe nog niet veel bijzonders aan behandelingen gehad behalve psycholoog en trainingen, wat er hierna komt weet ik eigenlijk nog niet, ze wil me eerst nog een paar keer blijven zien om zo vast te stellen wat te doen, maar wordt waarscheinlijk doorverwezen naar een ander..

Ja van dat sombere is hier ook het geval, alles ging zo goed maar heb weer een paar stappen terug moeten doen..
Succes vandaag bij de psych en fysio!

quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 09:51 schreef Murmeli het volgende:
Sterkte allemaal! Ik ben er nog hoor. Maar niet zoveel te melden.
Vanmiddag bedrijfsarts, brrr.... weer een nieuwe.
En jij sterkte bij de bedrijfsarts! vervelend elke keer een ander heb ook al een aantal verschillende gezien :N
There is nothing permanent except change.
pi_111244405
Goedemiddag, hier maar weer eens een update van mijn kant.

Vanochtend heb ik mijn laatste ochtend bij de structurerende deeltijd gehad :) De afgelopen 2.5 maand heb ik veel gewerkt aan het weer structureren van de dag (op tijd opstaan, eten, huishouden/activiteiten doen) Dit loopt nu allemaal weer goed. Ook ben ik bezig geweest met het uitbreiden van mijn netwerk, volgende week heb ik een intake van een maatjesproject voor een maatje :) Ik zit over het algemeen weer goed in mijn vel, pieker weinig en slaap goed. Ik heb het sporten weer opgepakt en moet alleen nog bedenken wat ik wil met mijn studie.

Ik ga vanaf volgende week wel beginnen met psychotherapie, waar we het vooral gaan hebben over het omgaan met emoties, zelfvertrouwen, assertiviteit etc. Hopelijk zorgt dat ervoor dat ik beter met de minder leuke periodes in mijn leven om kan gaan. Want de kans dat ik weer depressief word is erg groot, maar hopelijk val ik niet weer zo diep als de afgelopen keer :)

Ik hoop voor jullie dat jullie ook uit de de depressie komen en het leven jullie weer gaat toelachen. Heel veel succes allemaal :*
pi_111246590
Hey Sylvana :)
goed om te horen dat het weer de goede kant met je opgaat.
en idd hopen dat mocht je ooit weer een terugval hebben dat je er steeds beter mee leert omgaan en dat de dalen minder diep worden.
pi_111258643
Fijn dat je weer de goede kant uit gaat Sylvana!
pi_111258914
vandaag weer een heftige sessie gehad! ik was er wel echt aan toe! heb weer een paar stapjes terug moeten doen,schijnt erbij te horen maar vervelend is het wel, ik verval ook weer in oude patronen dus daar moet ik wel mee oppassen! op haar aanraden een schema gemaakt voor het huishouden en mijn lief heeft enorm mee gedacht en ook veel op zich genomen, in de hoop dat ik meer rust krijg! O+
S. 2014
J. 2016
pi_111259980
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 13:57 schreef DeZoektocht het volgende:
Hey Sylvana :)
goed om te horen dat het weer de goede kant met je opgaat.
en idd hopen dat mocht je ooit weer een terugval hebben dat je er steeds beter mee leert omgaan en dat de dalen minder diep worden.
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:22 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat je weer de goede kant uit gaat Sylvana!
Dankjulliewel :)

gewoonmezelf, fijn dat je vriend zo goed meedenkt en taken op zich neemt :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:37:16 #244
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_111274717

Moeilijk, maar als dit me steeds iets vaker gaat lukken zou het mooi zijn.
pi_111295978
Ik wil eigenlijk een heleboel opschrijven, maar toch ook weer niet. Ik zal later maar eens kijken of ik de woorden kan vinden :{
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:04:28 #246
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_111297612
Ben vandaag opgefokt en heb een behoorlijk kort lontje. Moest echt even wat energie kwijt en ben een stuk gaan fietsen, maar merk dat ik onrustig ben en kom geestelijk totaal niet tot rust.
Ik zou elk moment of kwaad kunnen worden of kunnen gaan janken.

Momenteel zou ik ook een kind, wat de hele tijd op een fluitje staat te blazen hier, wel wat aan willen doen. :( Godver wat heb ik soms toch een hekel aan slecht opgevoede kinderen en ouders die dit soort ellende op de wereld zetten.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:49:19 #247
316018 marleneke1980
It's me again
pi_111299428
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:04 schreef MsMessy het volgende:
Ben vandaag opgefokt en heb een behoorlijk kort lontje. Moest echt even wat energie kwijt en ben een stuk gaan fietsen, maar merk dat ik onrustig ben en kom geestelijk totaal niet tot rust.
Ik zou elk moment of kwaad kunnen worden of kunnen gaan janken.

Momenteel zou ik ook een kind, wat de hele tijd op een fluitje staat te blazen hier, wel wat aan willen doen. :( Godver wat heb ik soms toch een hekel aan slecht opgevoede kinderen en ouders die dit soort ellende op de wereld zetten.
Helemaal mee eens! })
A dirty mind is a joy forever.
pi_111299647
Ik ben de gebruiksaanwijzing over omgaan met over-vragen kwijt! pfft

Nee zonder gekheid, Ik laat mij weer teveel meeslepen door anderen, Dat geeft mij stress, Ik heb een boze vent, die ergens ook wel gelijk heeft, maar ja, Nog 2 dagenvolhouden!

Vanavond ben ik stand-by voor mijn buuf, Haar hond kan elk moment bevallen, en ze is er nogal getresst onder.
S. 2014
J. 2016
pi_111301200
Vanmiddag een lang gesprek met de decaan gehad over hoe het nu verder moet qua studie. De conclusie is dat ik op zoek moet gaan naar een succeservaring en dat de kans klein is dat ik dat op het HBO ga behalen. Ben al sinds 2004 aan het studeren op het HBO, en zou nog 3 jaar moeten als ik verder zou gaan met deze opleiding. De lijst met schooljaren die ik al gehad heb is al ontzettend lang, en hoe lang gaat hij nog verder worden? Want ik heb geen garantie dat ik de komende 3 jaar niet meer zo depressief word. Ze raadde me dus toch aan om te kijken naar een MBO-opleiding en ervoor te zorgen dat ik eerst maar eens een diploma haal.

Nadeel van overstappen naar het MBO is wel dat ik de stufi van de afgelopen 2 jaar moet terugbetalen. Maar dat moet dan maar, als ik nog meer vertraging op ga lopen wordt mijn schuld alleen maar groter. Van de week dus maar een afspraak op het ROC maken en intussen een beetje rondkijken naar opleidingen die me leuk lijken. Vind het aan de ene kant wel moeilijk, maar aan de andere kant heeft ze ook wel gelijk dat het belangrijkste is dat ik nu op zoek ga naar succes en naar een diploma. Het was in ieder geval wel een fijn gesprek, ondanks dat het ook wel moeilijk/confronterend was.
pi_111322896
Sylvana, je hebt PM!
Overstap naar MBO heb ik ook gemaakt, niet omdat het verstandelijk niet lukte, ik ben pienter zat. Maar idd meer om een succeservaring te krijgen. En dat is gelukt :).
Zet em op :*

Reageer niet op iedereen, lees wel mee.
Ik ga langzaamaan naar huis toe werken. Ben doorgestuurd naar ambulant voor nog een stukje diagnostiek en we gaan kijken wat er nodig is om naar huis te kunnen gaan...
Voor de zomer zei mn psych.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')