Dit ja...quote:Op woensdag 11 april 2012 12:34 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Och hier ook. Ben een beetje grieperig en heb geen eetlust. Dus een algeheel blegh gevoel sinds een paar dagen.
Ik heb ook nog niets ontvangen. Morgen maar weer eens kijken...quote:Op woensdag 11 april 2012 12:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
zijn er hier meer mensen met een ziektewetuitkerin en die vandaag niks hebben ontvangen? ik krijg wekelijks geld en altij op woensdagochtend maar nu dus nog niet! zal wel met de pasen te maken hebben maar het maakt we wel onrustig
quote:Op woensdag 11 april 2012 23:46 schreef dinosteen het volgende:
Jullie moeten gewoon meer omega 3 nemen omdat in huidige voeding ook gezonde praktisch geen omega 3 zit vroeger was dit overigens niet het geval. Dit heb ik al in diverse andere topics gezegd maar het lijkt als of niemand het wat boeit.
Ik had zelf nogal al eens last van weinig energie als ik een saaie dag had. Nu gebruik ik hennepzaadolie als bron van omega 3 sindsdien.
*Meer energie
*Minder droge ogen aan het eind van de dag.
*Minder slaap nodig
*Minder puistjes, zachtere huid.
Daarnaast minder gevoel van angst en minder stress en daar had ik al totaal geen last van, maar als ik daar nu probeer te denken hoe iets fout kan gaan dan kan ik dat haast niet meer.
Nog wat bewijzen:
http://www.naturalnews.com/030713_omega-3s_depression.html
http://articles.timesofin(...)fish-oil-fatty-acids
Voor de rest achter elk vandaag de dag veel voorkomende klacht heeft omega 3 een positief effect.
Denk aan adhd, overgewicht, dyslexie, migraine, hoge bloeddruk, hoog cholesterol etc ga niet nog meer links posten.
Hoe makkelijk wil je het je zelf maken ik hoef elke dag maar 1 lepel olie te nemen en krijg er vanalles voor terug.
Het bewijs is er sowieso dat het helpt bijdraagt aan depressie ik zeg niet dat het een wondermiddel is, maar als je het niet gebruikt doe je er sowieso niet alles aan om van je depressie af te komen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:56 schreef LaPeach het volgende:
[..]Ja nee aan die wijsheden hebben we wat..Denk je niet dat als het allemaal zo makkelijk geweest zou zijn we het niet allang geprobeerd zouden hebben?
quote:two types of omega-3 fatty acids recognized for their powerful nutritional benefits -- are effective enough at improving mood that they may potentially eliminate the need for many people to take antidepressant drugs.
En ik maar allerlei pillen slikken, en nu, hier op Fok! krijg ik zo maar de oplossing aangedragen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:46 schreef dinosteen het volgende:
Jullie moetengewoon meer omega 3 nemen omdat in huidige voeding ook gezonde praktisch geen omega 3 zit vroeger was dit overigens niet het geval. Dit heb ik al in diverse andere topics gezegd maar het lijkt als of niemand het wat boeit.
Ik had zelf nogal al eens last van weinig energie als ik een saaie dag had. Nu gebruik ik hennepzaadolie als bron van omega 3 sindsdien.
*Meer energie
*Minder droge ogen aan het eind van de dag.
*Minder slaap nodig
*Minder puistjes, zachtere huid.
Daarnaast minder gevoel van angst en minder stress en daar had ik al totaal geen last van, maar als ik daar nu probeer te denken hoe iets fout kan gaan dan kan ik dat haast niet meer.
Nog wat bewijzen:
http://www.naturalnews.com/030713_omega-3s_depression.html
http://articles.timesofin(...)fish-oil-fatty-acids
Voor de rest achter elk vandaag de dag veel voorkomende klacht heeft omega 3 een positief effect.
Denk aan adhd, overgewicht, dyslexie, migraine, hoge bloeddruk, hoog cholesterol etc ga niet nog meer links posten.
Hoe makkelijk wil je het je zelf maken ik hoef elke dag maar 1 lepel olie te nemen en krijg er vanalles voor terug.
Moet je er een bepaald merk of soort van nemen? Olie of capsules of pillen? Of kun je gewoon wat van de kruidvat in huis halen?quote:Op donderdag 12 april 2012 00:02 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Het bewijs is er sowieso dat het helpt bijdraagt aan depressie ik zeg niet dat het een wondermiddel is, maar als je het niet gebruikt doe je er sowieso niet alles aan om van je depressie af te komen.
Om nog maar even een quote uit die link te halen:
[..]
Ik zal vrijdag gelijk eens aan me psyg en ha vragen waarom ze me die troep hebben voor geschreven en niet gewoon dit o zo simpele wondermiddelquote:Op donderdag 12 april 2012 00:02 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Het bewijs is er sowieso dat het helpt bijdraagt aan depressie ik zeg niet dat het een wondermiddel is, maar als je het niet gebruikt doe je er sowieso niet alles aan om van je depressie af te komen.
[..]
Kon hij daar niet eerder mee komen? had een hoop ellende bespaard geblevenquote:Op donderdag 12 april 2012 00:30 schreef Weissman het volgende:
Als iedereen nou braaf zijn omega-3 slikt hebben we dit soort topics niet nodig.
Oke nu maak je me gewoon kwaad, dat jij hier met je omega meuk even komt beweren dat als we het niet slikken we er niet alles aan gedaan hebben! echt fok off! als het zo simpel was dan hadden vele van ons geen AD nodig! echt fijn dat het voor jou zo goed werkt maar ik wordt er kotsziek van! letterlijk! ik heb omega3 gehad voor migraine en ik kan er gewoon niet tegen!quote:Op donderdag 12 april 2012 00:02 schreef dinosteen het volgende:
[..]
[..]
Moeilijke tijd dus, sterkte hoor! Groetjes Marlenekequote:Op donderdag 12 april 2012 00:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oke nu maak je me gewoon kwaad, dat jij hier met je omega meuk even komt beweren dat als we het niet slikken we er niet alles aan gedaan hebben! echt fok off! als het zo simpel was dan hadden vele van ons geen AD nodig! echt fijn dat het voor jou zo goed werkt maar ik wordt er kotsziek van! letterlijk! ik heb omega3 gehad voor migraine en ik kan er gewoon niet tegen!
maar goed even terug komend op het programma van vanavond,. het drukte mij weer even met mijn neus op de feiten,. en vooral het feit dat ik nog steeds veel te hard ben voor mezelf! ik ben nog niet beter, dus waarom wil ik zo graag doen alsof?
de laatste weken heb ik weer veel te veel gedaan en veel te weinig voor mezelf gezorgd! gevolg: een terugval met paniek en alles als teveel ervaren! gelukkig heb ik een lieve vriend en een schat van een kat en 2 droppies van pups, waar ik plezier mee kan maken, maar wanneer ga ik zelf accepteren dat ik nog niet beter ben?!
Het zou misschien iets extra's bij kunnen dragen ja.. misschien, maar als dit de oplossing zou zijn tegen depressies zou een ha dat dan ook niet gwn adviseren in plaats van al die ad troep?quote:Op donderdag 12 april 2012 00:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik ben bereid om het te proberen. Ik zie dan vanzelf wel of het werkt
Niet geschoten is altijd mis.
acceptatie is een heel langdurend proces.. sterkte in ieder geval!quote:Op donderdag 12 april 2012 00:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oke nu maak je me gewoon kwaad, dat jij hier met je omega meuk even komt beweren dat als we het niet slikken we er niet alles aan gedaan hebben! echt fok off! als het zo simpel was dan hadden vele van ons geen AD nodig! echt fijn dat het voor jou zo goed werkt maar ik wordt er kotsziek van! letterlijk! ik heb omega3 gehad voor migraine en ik kan er gewoon niet tegen!
maar goed even terug komend op het programma van vanavond,. het drukte mij weer even met mijn neus op de feiten,. en vooral het feit dat ik nog steeds veel te hard ben voor mezelf! ik ben nog niet beter, dus waarom wil ik zo graag doen alsof?
de laatste weken heb ik weer veel te veel gedaan en veel te weinig voor mezelf gezorgd! gevolg: een terugval met paniek en alles als teveel ervaren! gelukkig heb ik een lieve vriend en een schat van een kat en 2 droppies van pups, waar ik plezier mee kan maken, maar wanneer ga ik zelf accepteren dat ik nog niet beter ben?!
Aan omega3 verdient de farmaceutische industrie niet... Diezelfde industrie die jouw huisarts indirect ook spekt. Het is een heel smerige industrie die niet per se het beste voor heeft met patiënten, dat moet je goed onthouden. Zij hebben er namelijk geen enkele baat bij als mensen al te snel weer gezond zijn.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:42 schreef LaPeach het volgende:
[..]
Het zou misschien iets extra's bij kunnen dragen ja.. misschien, maar als dit de oplossing zou zijn tegen depressies zou een ha dat dan ook niet gwn adviseren in plaats van al die ad troep?
Wel opletten je hebt 3 vormen van omega 3.quote:
Ik bedoel hier niemand persoonlijk mee, doe zelf ook voldoende om die drie mogelijke oorzaken weg te nemen. Daarna blijft er nog genoeg deprimerends over, helaas. Maar er zijn voldoende mensen die denken dat ze met AD slikken, al het mogelijke hebben gedaan aan hun depressie. Daarom schrok ik een beetje van LaPeach haar opmerking, dat haar arts toch geen AD voor zou schrijven als er andere oplossingen waren. Artsen schrijven vaak veel te makkelijk en te lang AD uit, zonder naar andere oorzaken te kijken. Dat moet je dan zelf maar doen, blijkbaar.quote:Op donderdag 12 april 2012 06:58 schreef Nyota het volgende:
Hmm, eens kijken: oh ja, hier staan de supplementen en check, ook de omega...
Nee, geen wonderlijk effect... Ik denk wel zeker dat als je gezond eet en dus goed voor jezelf zorgt dit een positieve bijdrage heeft. Maar hell, niet bij iedereen wordt een depressie veroorzaakt door voeding of iets dergelijks.
Was het maar zo bij mij, dan hoefde ik niet door al die kutherinneringen...
Je kan altijd een dubbel consult vragen, maar daar moet je dan weer zelf achteraan vaak. Tijd is geldquote:Op donderdag 12 april 2012 09:55 schreef Nyota het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook soms schrik van huisartsen die AD's voorschrijven. Misschien weet iemand of de huisarts de keren dat iemand terug mag komen, wat meer tijd neemt dan de standaard 10 minuten?
Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn AD's voorgeschreven krijg van een psychiater, al realiseer ik me dat dat ook geen 'garanties' geeft.
En liever deed ik het helemaal zonder, maar er komt een moment dat je er helemaal klaar mee bent dat niets lijkt te werken en dan kan dit net zo'n zetje geven....(technisch gezien dan, ik denk dat ik helaas moet gaan verhogen en als dat niet langer werkt, kijk ik wat ik doe)
Dat is waarquote:Op donderdag 12 april 2012 12:05 schreef beestjuh het volgende:Maar
Je lijkt goed bezig te zijn hoor, het neemt natuurlijk niet direct je depressie weg, maar je depressie kan wel erger worden als je zulke dingen niet doet. Onbaatzuchtig bezig zijn is helend. Niet alleen voor jou, maar de dieren in het asiel zijn je ook enorm dankbaar.![]()
En dat is nou juist zo lastig bij emotionele verwaarlozing en verlatingsangst. Ik ben niet dom en ik weet het rationeel gezien allemaal wel, maar het is steeds dat gevoel dat er weer bij komt. Ik weet dat het een gat is van vroeger en dat vroeger nu niet is, maar door steeds naar die interne stemmetjes te luisteren (wat automatisch gebeurt) triggert het angst. Blijkbaar zit het nog heel diep bij me en daar ga ik de komende sessies bij m'n therapeut dan ook aan werken. Yippy...quote:Relaties zijn nou eenmaal moeilijk, het cliché dat je eerst van jezelf moet houden voordat je van iemand anders kan houden is helaas wel waar. Als je veel liefde voor jezelf hebt, hunker je waarschijnlijk al minder snel naar de invulling van die liefde van buitenaf. Ook weer makkelijker gezegd dan gedaan, maar als je inderdaad opgenomen zou worden, heb je wel mooi de tijd om onafhankelijk van een ander te kijken naar wat jíj nou nodig hebt in het leven, die zingeving, en dus ook in relaties. Wees ook niet te streng voor jezelf. Echte vrienden en echte liefde vinden het niet erg dat je nu 'moeilijk doet' en misschien eens wat minder 'gewoon leuk' bent.
Een vriendin van me had gisteren precies hetzelfde! Zit je je helemaal op te vreten en neem je eindelijk de stap, is die persoon er nietquote:Ik heb gebeld! Maar zoals altijd met telefoontjes waar ik me zo zenuwachtig voor maak, is de persoon in kwestie dan net niet te bereiken. Ze belt terug, maar dat is al weer even geleden beloofd, dus ik doe het wel weer zelf.
Oh, op die fiets. Wel fijn dat dat zou kunnen en inderdaad het uitzoeken waard. Maar je komt dus in de bijstand vanuit de ziektewet en dan heb je toch weer een sollicitatieplicht f(ondanks je eigenlijk nog ziek bent??) Ik dacht dat dan de WIA volgde, of was je 'beter' toen je in de bijstand terecht kwam? (of WIA afgekeurd)? Pff, ingewikkeld allemaal.quote:Na twee jaar in de ziektewet zit ik nu alweer driekwart jaar in de bijstand, ondanks dat ik echt wel solliciteer ben ik vrij kansloos op de arbeidsmarkt. In bepaalde gevallen is het blijkbaar mogelijk om met behoud van (een deel van) de bijstandsuitkering een opleiding te volgen. Ik weet alleen niet welke opleidingen daarvoor in aanmerking komen of wat dan ook, dat verschilt weer per gemeente, maar toch de moeite waard om uit te zoeken. Zoals het er nu voor staat, heb ik zo weinig vertrouwen in de toekomst (en ook in mezelf), dat ik mezelf na 4 jaar opleiding, als 34-jarige starter, nog net zo kansloos acht als ik nu ben, zeker als er nog een flinke studieschuld bij komt.
en nu heb ik mezelf weer hoofdpijn bezorgd met de gedachte aan school en alles eromheen, bagger
Steekwoorden? Het eerste dat in je op komt?quote:Op donderdag 12 april 2012 13:18 schreef Nijna het volgende:
Ik wil eigenlijk een heleboel schrijven, maar ik kan het niet onder woorden brengen, voelt alsof ik in een spagaat zit
Geloof me, ik snap jullie punt. Maar ik zit op een punt dat het besluit nog bij mij ligt of ik AD ga gebruiken of niet. Als ik van dat randje af kan komen door die Omega 3 te proberen, zou me dat al een heleboel schelen, aangezien ik liever niet over ga op AD.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:42 schreef LaPeach het volgende:
[..]
Het zou misschien iets extra's bij kunnen dragen ja.. misschien, maar als dit de oplossing zou zijn tegen depressies zou een ha dat dan ook niet gwn adviseren in plaats van al die ad troep?
Ik ben ook geen voorstander van visolie capsules. Echter moet je wel erg gezond eten omdat de balans tussen Omega 3 en 6 nogal snel verstoord is en daarnaast moet je nog wel een set vitamines en mineralen hebben om er voor te zorgen dat je lichaam voldoende aanmaakt. Daarnaast denk ik dat mensen met depressie niet altijd super gezond eten.quote:Op donderdag 12 april 2012 09:51 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Ik bedoel hier niemand persoonlijk mee, doe zelf ook voldoende om die drie mogelijke oorzaken weg te nemen. Daarna blijft er nog genoeg deprimerends over, helaas. Maar er zijn voldoende mensen die denken dat ze met AD slikken, al het mogelijke hebben gedaan aan hun depressie. Daarom schrok ik een beetje van LaPeach haar opmerking, dat haar arts toch geen AD voor zou schrijven als er andere oplossingen waren. Artsen schrijven vaak veel te makkelijk en te lang AD uit, zonder naar andere oorzaken te kijken. Dat moet je dan zelf maar doen, blijkbaar.
Dinobeest, ik vind visoliecapsules of veel vis eten gewoon een belachelijk slecht idee in een wereld waar de zeeën al praktisch leeggevist zijn (en de overige vis vergiftigd is met onder andere, jawel, resten van anti-depressiva waardoor ze zich slechter voortplanten). Als dat je niet dwars zit, soit, maar het druist nogal tegen mijn principes in.
Ik heb geen idee waarom juist visolie zo onterecht gepromoot wordt, zal ook wel met geld te maken hebben, zoals de bio-industrie. Lijnzaadolie bevat meer dan 50% alpha-linoleenzuur ofwel ALA. Als je voldoende ALA binnen krijgt, en zorgt voor minder inname van omega6 (verzadigd vet), maakt je lichaam zélf EPA en DHA aan, mits je gezond eet. Als je de visoliecapsules neemt, kun je verder wel alle crap blijven eten die voorhanden is, maar of dat iets is om blij van te worden...?
Ja dat is ook begrijpelijk, alleen de manier waarop hij dat gisteren zei kwam bij mij en waarscheinlijk bij een hoop anderen beetje verkeerd over.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Geloof me, ik snap jullie punt. Maar ik zit op een punt dat het besluit nog bij mij ligt of ik AD ga gebruiken of niet. Als ik van dat randje af kan komen door die Omega 3 te proberen, zou me dat al een heleboel schelen, aangezien ik liever niet over ga op AD.
Ik snap je helemaal. Het schoot bij mij ook even in het verkeerde keelgat. Maar ik heb mezelf geleerd om eerst eens alle perspectieven af te gaan voor ik ergens op reageer. Vandaar ook eigenlijk dat ik hier bijna niet meer heb gepost lately. En toen bedacht ik me dat ik het best kan proberen.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:00 schreef LaPeach het volgende:
[..]
Ja dat is ook begrijpelijk, alleen de manier waarop hij dat gisteren zei kwam bij mij en waarscheinlijk bij een hoop anderen beetje verkeerd over.
Het zal ergens best wat bij kunnen dragen, en proberen kan geen kwaad, maar het is niet DE oplossing tegen ALLE soorten depressies zoals het beweerd werd en de opmerking dat we niks aan de depressies doen als we geen omega slikken was nogal ronduit bot.
Hij bedoeld het waarscheinlijk goed alleen voor veel mensen en vooral voor mij op dit moment was het een verkeerde opmerking op een verkeerd tijdstip
Ad zijn idd niet het ideale hulpmiddel en kun je ook beter vermijden, ben erg benieuwd of het bij jou wel het gewenste effect heeft
Zonder depressie ook niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:25 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Daarnaast denk ik dat mensen met depressie niet altijd super gezond eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |