abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2012 @ 13:23:36 #76
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110392751
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Eerder bang voor de jacht naar zwart geld.
dat kan ook
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_110393198
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:23 schreef HD9 het volgende:

[..]

dat kan ook
Ik denk dat hier nogal onderschat wordt wat de meest effectieve manier is van het terugdringen van het begrotingstekort én schuldquote voor mediterane landen: aanpakken van het groteske onofficiele circuit. Het GDP stijgt vanzelf als een deel van de zwarte handel wit wordt, dan hoeven de belastingopbrengsten geeneens te stijgen.
pi_110393322
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik denk dat hier nogal onderschat wordt wat de meest effectieve manier is van het terugdringen van het begrotingstekort én schuldquote voor mediterane landen: aanpakken van het groteske onofficiele circuit. Het GDP stijgt vanzelf als een deel van de zwarte handel wit wordt, dan hoeven de belastingopbrengsten geeneens te stijgen.
enige tijd terug was er een Italiaanse econoom voor, die had naar eigen zeggen een goede oplossing voor de problemen van Italië. De maffia legaliseren, dan zou Italië in 1 keer 1 van de rijkste landen van Europa zijn volgens de beste man ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110393421
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

enige tijd terug was er een Italiaanse econoom voor, die had naar eigen zeggen een goede oplossing voor de problemen van Italië. De maffia legaliseren, dan zou Italië in 1 keer 1 van de rijkste landen van Europa zijn volgens de beste man ;)
Ik ben bang dat ie nog gelijk heeft ook :)
pi_110394567
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Misschien kan Monti de Mafia een voorstel doen dat ze niet af kunnen slaan ?
Goud kan je niet bijdrukken
pi_110394607
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ie nog gelijk heeft ook :)
Mexico en vele landen in midden/ zuid amerika zouden daardoor met de legalisatie van drugs die ermee verbonden zou zijn ook meteen een flink stijging in hun bnp meemaken. :D
  maandag 16 april 2012 @ 14:08:13 #82
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110394746
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mexico en vele landen in midden/ zuid amerika zouden daardoor met de legalisatie van drugs die ermee verbonden zou zijn ook meteen een flink stijging in hun bnp meemaken. :D
En Nederland als ze de weed zouden legaliseren
  maandag 16 april 2012 @ 17:07:01 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110401844
Daar gaan we weer _O-

At the start of April, ECB's Draghi noted, "let's keep in mind that it [the LTRO] is not capital", adding that "if a bank does not have capital, it would be better to raise it now".

:Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_110401903
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:07 schreef SeLang het volgende:
Daar gaan we weer _O-

[ afbeelding ]

At the start of April, ECB's Draghi noted, "let's keep in mind that it [the LTRO] is not capital", adding that "if a bank does not have capital, it would be better to raise it now".

Hoe is dat berekend, en welke marge zit in 'potential'?
  maandag 16 april 2012 @ 17:11:40 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110402017
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoe is dat berekend, en welke marge zit in 'potential'?
Geen idee, ik citeer alleen dit:
"As Barclays notes today, the major financials alone look set to need over EUR120 billion in capital to bring their credit risks down to acceptable levels to be able to openly access capital markets once again. This means a median 30% of current equity market capitalization has to be raised."
Mijn reisverslagen
pi_110402064
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee, ik citeer alleen dit:
"As Barclays notes today, the major financials alone look set to need over EUR120 billion in capital to bring their credit risks down to acceptable levels to be able to openly access capital markets once again. This means a median 30% of current equity market capitalization has to be raised."
Beetje vaag aangezien een groot aantal van deze banken openlijk hun eigen schuld aan het opkopen zijn, lijkt me?
  maandag 16 april 2012 @ 17:16:33 #87
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110402189
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Beetje vaag aangezien een groot aantal van deze banken openlijk hun eigen schuld aan het opkopen zijn, lijkt me?
Ja logisch als ze onbeperkt tegen 1% kunnen lenen! Dan koop je schuld met hogere rente voor zover mogelijk natuurlijk terug met dat geld.

Het punt is alleen dat zonder de LTRO niemand ze geld leent tegen een redelijke rente. Vandaar de opmerking van Draghi dat de LTRO liquiditeit levert maar dat de ECB niet voor kapitaal kan zorgen. En dit window van relatieve rust, gecreëerd door de LTRO, zouden ze moeten gebruiken om dat kapitaal op te halen of anders te deleveragen.
Mijn reisverslagen
pi_110402299
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja logisch als ze onbeperkt tegen 1% kunnen lenen! Dan koop je leningen met hogere rente voor zover mogelijk natuurlijk terug met dat geld.

Het punt is alleen dat zonder de LTRO niemand ze geld leent tegen een redelijke rente. Vandaar de opmerking van Draghi dat de LTRO liquiditeit levert maar dat de ECB niet voor kapitaal kan zorgen. En dit window van relatieve rust, gecreëerd door de LTRO, zouden ze moeten gebruiken om dat kapitaal op te halen of anders te deleveragen.
Het zijn veelal perpetuele leningen, die ga je niet met drie-jarig geld inkopen, tenzij je levensmoe bent :)

En groot aantal van deze banken heeft gewoon toegang tot de kapitaalsmarkt, lijkt me, alleen de meest linker banken niet (althans alleen met flinke opslag).

Ik zou wel eens willen weten welke vooronderstellingen Barclays dan maakt, want ik begrijp 'm zo niet.
  maandag 16 april 2012 @ 17:35:17 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110402929
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het zijn veelal perpetuele leningen, die ga je niet met drie-jarig geld inkopen, tenzij je levensmoe bent :)
Precies, daarom schreef ik ook: voor zover mogelijk. Bovendien ligt die 1% ook niet vast voor 3 jaar maar kan tussentijds worden aangepast dus helemaal risicovrij is het niet (theoretisch). Bovendien krijgen ze ook gewoon een margincall van de ECB als hun collateral in waarde daalt (*kuch* Spaanse bonds *kuch*)

quote:
En groot aantal van deze banken heeft gewoon toegang tot de kapitaalsmarkt, lijkt me, alleen de meest linker banken niet (althans alleen met flinke opslag).
De banken met oplopende creditspreads vanwege grote hoeveelheden PIIGS bonds. Door de acties van de ECB en de EFSF bailouts zijn de bonds die in het bezit zijn van banken inmiddels zwaar achtergesteld.

quote:
Ik zou wel eens willen weten welke vooronderstellingen Barclays dan maakt, want ik begrijp 'm zo niet.
Het sommetje erachter zou inderdaad interessant zijn maar erg verrassend is dit toch allemaal niet?
Mijn reisverslagen
pi_110403145
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies, daarom schreef ik ook: voor zover mogelijk. Bovendien ligt die 1% ook niet vast voor 3 jaar maar kan tussentijds worden aangepast dus helemaal risicovrij is het niet (theoretisch). Bovendien krijgen ze ook gewoon een margincall van de ECB als hun collateral in waarde daalt (*kuch* Spaanse bonds *kuch*)
plus dat LTRO's preferent zijn aan andere schuld, banken die veel LTRO's aan boord nemen snijden zichzelf _juist_ af van de kapitaalsmarkt.

quote:
Het sommetje erachter zou inderdaad interessant zijn maar erg verrassend is dit toch allemaal niet?
Op de website van BIS zie je hoeveel geld banken nog moeten ophalen onder Basel-III en het vervolg. Dat lijkt veel, maar terecht wordt ook berekend hoeveel winst banken (uitgezonderd de banken ter linkerzijde) maken, en de meeste kunnen dat in het huidige klimaat dan ook met twee vingers in de neus halen door simpelweg hun winsten te stapelen. In hoeverre Barclays daar rekening mee heeft gehouden? Who knows.

Wie op dit lijstje staat _en_ geen winst maakt, heeft een probleem, dat lijkt me redelijk evident.
Maar de meeste banken potten op dit moment hun weg uit de kapitaalszorgen.

Voorbeeld. ING zou 20% van hun huidige marketcap moeten ophalen? Da's 4 mrd. Da's met een beetje mazzel hun winst van dit jaar.
  maandag 16 april 2012 @ 17:50:14 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110403550
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

plus dat LTRO's preferent zijn aan andere schuld, banken die veel LTRO's aan boord nemen snijden zichzelf _juist_ af van de kapitaalsmarkt.

Daarom heb je nu ook een tweedeling. Een aantal banken heeft bewust geen gebruik gemaakt van LTRO. Een aantal anderen heeft er wel gebruik van gemaakt maar heeft al aangegeven dit eerder te willen terugbetalen (en dat kan ook, over een jaar). En dan is er de groep die geen keuze heeft omdat ze verder nergens meer terecht kan. Maar voor hun is het inderdaad een zichzelf versterkend probleem. En die moeten dus gewoon deleveragen of kapitaal ophalen.

quote:
Op de website van BIS zie je hoeveel geld banken nog moeten ophalen onder Basel-III en het vervolg. Dat lijkt veel, maar terecht wordt ook berekend hoeveel winst banken (uitgezonderd de banken ter linkerzijde) maken, en de meeste kunnen dat in het huidige klimaat dan ook met twee vingers in de neus halen door simpelweg hun winsten te stapelen. In hoeverre Barclays daar rekening mee heeft gehouden? Who knows.

Wie op dit lijstje staat _en_ geen winst maakt, heeft een probleem, dat lijkt me redelijk evident.
Maar de meeste banken potten op dit moment hun weg uit de kapitaalszorgen.

Voorbeeld. ING zou 20% van hun huidige marketcap moeten ophalen? Da's 4 mrd. Da's met een beetje mazzel hun winst van dit jaar.
In dat geval zal er voor ING geen probleem zijn, als er verder geen dominosteentjes omvallen. Maar ik weet ook niet welke aannames er verder achter zitten.
Mijn reisverslagen
  maandag 16 april 2012 @ 23:19:42 #92
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_110422089
quote:
Daar gaan we weer _O-

[ afbeelding ]

KBC, de laatste grote Belgische bank, staat er volgens die rijtje ook niet best voor. Wat blijft er dan eigenlijk nog over in België? Ben ook wel verrast dat Santander voor BBVA staat.
The more debt, the better
pi_110425354
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:19 schreef flyguy het volgende:

[..]

KBC, de laatste grote Belgische bank, staat er volgens die rijtje ook niet best voor. Wat blijft er dan eigenlijk nog over in België? Ben ook wel verrast dat Santander voor BBVA staat.
Delhaize
pi_110427058
quote:
Daar gaan we weer _O-

[ afbeelding ]

Ik wist niet dat ING tegenwoordig zo relatief 'gezond' was :D.
  dinsdag 17 april 2012 @ 08:16:57 #95
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110427075
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 april 2012 08:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik wist niet dat ING tegenwoordig zo relatief 'gezond' was :D.
ING heeft een jaar terug al afscheid genomen van al hun zuidelijke oblies, met verlies weliswaar , maar toch goed gedaan

quote:
ING schreef afgelopen kwartaal nog eens 199 miljoen euro af op Griekse obligaties, waardoor in totaal ongeveer 80 procent van de totale waarde van die schuldpapieren uit de boeken is verdwenen. ING bouwde de blootstelling aan Griekse, Italiaanse, Ierse, Portugese en Spaanse obligaties in het vierde kwartaal met 1,8 miljard euro af.
pi_110427105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 08:16 schreef HD9 het volgende:

[..]

InG heeft een jaar terug al afscheid genomen van al hun zuidelijke oblies, met verlies weliswaar , maar toch goed gedaan

[..]

Ze hebben de balans ook aardig ingekrimpt, het kan dus toch!
pi_110427319
Japan stopt 60 miljard in het IMF.
Kunnen ze dat niet beter in hun eigen land stoppen, in plaats van een paar landen die toch failliet gaan??
pi_110428703
Het lijkt wel of je en topploeg in de tour moet hebben om zo hoog in dat lijstje van banken te klimmen. :D
pi_110428728
En nu extra geld uitgeven mensen! De economie komt stil te liggen en dat komt allemaal door jullie.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:41:30 #100
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110428759
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:40 schreef BertV het volgende:
En nu extra geld uitgeven mensen! De economie komt stil te liggen en dat komt allemaal door jullie.
moet je het wel hebben, iedereen heeft schulden, door de strop van het zorgkartel, hogere belastingen en kosten van daily life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')