In sommige gevallen, bij bepaalde complicaties, zoals een miskraam, zegt je gevoel dan vaak dat het niet goed zit, en vaak is het ook zo. Het valt te betwisten of dit je mindset is. Wat ik bedoel is dat je met je mindset naar iets toe gaat leven, een soort doel, in veel gevallen wordt dat doel bereiktquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:30 schreef Cantare het volgende:
Dus als er complicaties komen dan geldt de theorie van de mindset ineens niet meer? Of is dit zo'n theorie van: het werkt alleen als het werkt, anders was het gewoon iets anders aan de hand? Of: je moet het meemaken om het te begrijpen? Of: als je het niet gelooft dan gebeurt het niet? Oftewel: het klinkt wel mooi maar betekent in praktijk helemaal niets?
Je haalt nu de oorzaak-gevolg relatie door elkaar.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:34 schreef Loodje het volgende:
[..]
In sommige gevallen, bij bepaalde complicaties, zoals een miskraam, zegt je gevoel dan vaak dat het niet goed zit, en vaak is het ook zo. Het valt te betwisten of dit je mindset is. Wat ik bedoel is dat je met je mindset naar iets toe gaat leven, een soort doel, in veel gevallen wordt dat doel bereikt
Het is een lastig onderwerp om zo ff kort uit te leggen, heb daar wel een paar A4-tjes voor nodig
Maar prima als je het niet gelooft:) Ieder zijn ding
Amen to that.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:34 schreef Zoë23 het volgende:
(en verder opmerkingen over mind-set of wat dan ook irriteren me, ik zit zeker voor m'n lol sinds 9wkn met pijn enz, zelfde voor dames met n moeizame / pijnlijke zwangerschap of bevalling.)
Heb zelf ook de eerste 9 weken met enorm krampen gezeten, juist doordat de eerste keer mis was ga je twijfelen. Als je langer pijn hebt, wordt het helemaal lastig. Toch als je gevoel zegt dat het goed zit, zit het gewoon goedquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:34 schreef Zoë23 het volgende:
ik verbaas me echt over een aantal dingen hier..
Ik hoop morgen iig positief bericht te lezen van marrije
& het zou leuk zijn asy als hij (je opa toch?) weer gelijk zou hebben en jullie been maandag geboren word
(en verder opmerkingen over mind-set of wat dan ook irriteren me, ik zit zeker voor m'n lol sinds 9wkn met pijn enz, zelfde voor dames met n moeizame / pijnlijke zwangerschap of bevalling.)
Bloed is sowieso overratedquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:36 schreef nijnepijn het volgende:
mijn mindset was dat ik 2.5 liter teveel bloed in mijn lijf had?
Nederlandse vk's worden anders ook echt wel geschoold om de zwangerschappen en bevallingen zo min mogelijk medisch te houden. De vlieger van "in europa is zwangerschap/bevallen iets medisch" gaat nou juist in Nederland niet op. Hier heb je een systeem met eerstelijns en tweedelijns zorg, dat ontbreekt in de rest van Europa. Een zwangere die probleemloos zwanger is/bevalt zal nooit de tweede lijn van binnen zien. Dat is in bijv. Frankrijk wel anders, daar is alles tweedelijns zorg.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:24 schreef Loodje het volgende:
[..]
Meiden jullie trekken het nu helaas uit het verband, het ging over de verloop van zwangerschap in de meeste gevallen. In de meeste gevallen zijn er geen complicaties:) Vind het jammer dat je zo over de vk praat zij is in al die jaren toch vk van het jaar geworden en echt enorm goed. Wel niet van Nederlandse afkom maar dat is misschien juist waarom mensen bij haar komen, omdat ze open staat voor ook niet medische dingen:)
Maar ieder zijn ding toch:)
Ik heb alle reden om me er wel in vast te pinnenquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:12 schreef Loodje het volgende:
[..]
Neem het niet zo op, pin je er niet aan vast, zoals ik al eerder zei.
/quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:36 schreef Kersjes het volgende:
Sommige mensen beweren ook dat hyperemesis gravidarum tussen de oren zit. Ja mensen, ik kots voor de lol de hele dag en nacht door, ik denk gewoon verkeerd. Eigen schuld
Pff, mijn gevoel zei me dat het goed zat, zo goed zelfs dat ik de 20 weken echo heb overgeslagen...quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:36 schreef Loodje het volgende:
[..]
Heb zelf ook de eerste 9 weken met enorm krampen gezeten, juist doordat de eerste keer mis was ga je twijfelen. Als je langer pijn hebt, wordt het helemaal lastig. Toch als je gevoel zegt dat het goed zit, zit het gewoon goed
Das je 2de poging om het naar marrije te buigen, gaat je niet lukken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:39 schreef Loodje het volgende:
Wow zou marrije dan nu echt aan de beurt zijn? We horen niets van d'r:)
Dr mindset aan het bewerken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:39 schreef Loodje het volgende:
Wow zou marrije dan nu echt aan de beurt zijn? We horen niets van d'r:)
Het geldt waarschijnlijk niet voor het gros van de mensen, het is dus een beetje flauw om die mindset er bij te halen, want over het algemeen zijn bepaalde zaken niet door een "mindset" veroorzaakt of om te draaien.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:38 schreef Loodje het volgende:
[..]
/
Like I said, het geldt niet voor iedereen, het is dus niet zo als je complicaties hebt, dat het in jouw geval komt vanwege een negatieve mindset.
Mocht je vanavond enorme hoofdpijn hebben, weet je waar t van komt!quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook toen ik t typte.
I'm doomed...
Onzin, mijn kind ging dood, terwijl zelfs artsen zeiden dat het wel goed zat. En ik heb hem heus niet dood gedacht.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:36 schreef Loodje het volgende:
[..]
Heb zelf ook de eerste 9 weken met enorm krampen gezeten, juist doordat de eerste keer mis was ga je twijfelen. Als je langer pijn hebt, wordt het helemaal lastig. Toch als je gevoel zegt dat het goed zit, zit het gewoon goed
Dat gaat over intuïtie, wat heeft dat met beïnvloeding d.m.v. je mindset te maken?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:34 schreef Loodje het volgende:
[..]
In sommige gevallen, bij bepaalde complicaties, zoals een miskraam, zegt je gevoel dan vaak dat het niet goed zit, en vaak is het ook zo.
Maar het is wel een reële mogelijkheid?quote:Het valt te betwisten of dit je mindset is.
Dat geloof ik deels, maar heeft niets te maken met geestkracht o.i.d. Naar een doel toeleven betekent dat je bepaalde keuzes zult maken en kansen zult grijpen. Als jij in bad wilt bevallen met kaarsmuziek op de achtergrond dan is de kans groter dat dat gebeurt dan als je dat niet wilt, puur omdat je maatregelen gaat treffen (een bad huren, kaarsjes kopen). Maar dat is van een heel ander orde dan dat je eerder zou gaan bevallen of een vlottere bevalling hebt omdat je jezelf zo goed gemindtuned hebt.quote:Wat ik bedoel is dat je met je mindset naar iets toe gaat leven, een soort doel, in veel gevallen wordt dat doel bereikt
Ik vind het niet lastig, ik vind het gewoon onzin.quote:Het is een lastig onderwerp om zo ff kort uit te leggen, heb daar wel een paar A4-tjes voor nodig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |