dito. over postnatale schuldgevoelens aanpraten gesprokenquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:05 schreef Cantare het volgende:
[..]
Serieus?
Ik vind dat echt uitspraken die een VK niet zou moeten doen.
Niemand zal ontkennen dat een positieve instelling helpt, maar dit? Wat een gelulquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:07 schreef Loodje het volgende:
[..]
In veel gevallen, ze zegt niet in ieder geval, ik ben het voor een gedeelte hier wel mee eens. Een bepaalde mindset kan je zwangerschap zoveel anders laten verlopen:) Dat geldt natuurlijk niet alleen voor de zwangerschap maar ook in de rest van jouw leven. Je moet er alleen wel in geloven, anders werkt het niet.
Neem het niet zo op, pin je er niet aan vast, zoals ik al eerder zei.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
dito. over postnatale schuldgevoelens aanpraten gesproken![]()
ik denk dat de vrouwen die op een inleiding danwel vroeggeboorte afstevenen zich dan en masse schuldig gaan voelen over hun 'mindset'.
Eigenlijk zijn we wel heel liefquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:08 schreef KatyM het volgende:
[..]
Oh zo. Ja dat kan wel eens mis gaan hoor. Ik klik regelmatig een hele vervelende post weg. Of sluit snel m'n browser af. Wel lief van ons dat we zo aan anderen proberen te denken eigenlijk. Heel nobel.
Net als dat religie is voor andere mensen, je gelooft het of niet:)quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:11 schreef KatyM het volgende:
[..]
Niemand zal ontkennen dat een positieve instelling helpt, maar dit? Wat een gelul.
Ik vind het helemaal prima als iemand dat zelf gelooft, maar bij mijn weten is daar geen enkel bewijs voor, dus vind ik het buiten het boekje van de VK vallen om zulke uitspraken te doen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:07 schreef Loodje het volgende:
[..]
In veel gevallen, ze zegt niet in ieder geval, ik ben het voor een gedeelte hier wel mee eens. Een bepaalde mindset kan je zwangerschap zoveel anders laten verlopen:) Dat geldt natuurlijk niet alleen voor de zwangerschap maar ook in de rest van jouw leven. Je moet er alleen wel in geloven, anders werkt het niet.
Dat iddquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:13 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal prima als iemand dat zelf gelooft, maar bij mijn weten is daar geen enkel bewijs voor, dus vind ik het buiten het boekje van de VK vallen om zulke uitspraken te doen.
Natuurlijk heeft, bijvoorbeeld, ontspanning een gunstig effect op je bevalling, want dat bevordert de aanmaak van de juiste hormonen. Alleen dat is iets heel anders dan stellen dat je, door een bepaalde mindset aan te nemen, zelf medeverantwoordelijk bent voor het verloop van je bevalling.
Is in andere oude culturen wel al bewezen, in Europa is de bevalling nu nagenoeg een medische gebeurtenis geworden:)quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:13 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal prima als iemand dat zelf gelooft, maar bij mijn weten is daar geen enkel bewijs voor, dus vind ik het buiten het boekje van de VK vallen om zulke uitspraken te doen.
Natuurlijk heeft, bijvoorbeeld, ontspanning een gunstig effect op je bevalling, want dat bevordert de aanmaak van de juiste hormonen. Alleen dat is iets heel anders dan stellen dat je, door een bepaalde mindset aan te nemen, zelf medeverantwoordelijk bent voor het verloop van je bevalling.
Nou heel even dan hoor:quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn we wel heel lief
Mja anders rent iedereen hier gillend weg![]()
(ik doe dat ook regelmatig *lol*)
ik kreeg pas echt goede totale ontspanning door de ruggeprik, en toen schoot het nog niet op. Ik had eerst ook een 'mindset' van dat gaat me lukken en dat doe ik wel even thuis maar de vk besloot wat anders. Om complicaties te voorkomen. Ben blij dat zij niet dezelfde mindset had als ik.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:13 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ja. En net zoals ik het onprofessioneel vindt als een VK mij vertelt dat een bevalling pijn doet omdat Eva en appel heeft gegeten, vind ik het ook onprofessioneel om the secret-achtige verhalen op te hangen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:13 schreef Loodje het volgende:
[..]
Net als dat religie is voor andere mensen, je gelooft het of niet:)
Hoe dan?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:15 schreef Loodje het volgende:
[..]
Is in andere oude culturen wel al bewezen,
Dat.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:16 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ja. En net zoals ik het onprofessioneel vindt als een VK mij vertelt dat een bevalling pijn doet omdat Eva en appel heeft gegeten, vind ik het ook onprofessioneel om the secret-achtige verhalen op te hangen.
Vast.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:17 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hoe dan?
In oude culturen gingen trouwens ook veel meer vrouwen dood aan complicaties rondom zwangerschap en bevalling. Maar dat zal die verkeerde mindset wel geweest zijn.
Zullen we het zweverige gewoon houden waar het hoortquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:15 schreef Loodje het volgende:
[..]
Is in andere oude culturen wel al bewezen, in Europa is de bevalling nu nagenoeg een medische gebeurtenis geworden:)
Hehe idd, ik zou dan een andere vk gaan zoeken denk ik...Ik zou me niet serieus genomen voelen als t lang zou duren of complicaties komen. Zo van dat ze dan denkt: eigen schuld dikke bult ofzo. (voor mn gevoel dus he)quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:19 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Vast.
Ik zou het ook niet waarderen als mijn vk aan zou komen zetten met zulke onzin
ik zou dr eerst nog een bosje wierrookstokjes in dr ogen proppen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Hehe idd, ik zou dan een andere vk gaan zoeken denk ik...Ik zou me niet serieus genomen voelen als t lang zou duren of complicaties komen. Zo van dat ze dan denkt: eigen schuld dikke bult ofzo. (voor mn gevoel dus he)
En idd, ik zou t ook neit fijn vinden als mn vk dr geloofsovertuiging uitgebreid zou uitdragen naar me. Ik vond t al vervelend genoeg dat mn kraam 6x moest zeggen dat ze blij zou zijn als al dr kinderen getrouwd waren...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |