Het was ook geen illustratie van vP, dat had ik al uitgelegd.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:49 schreef Voorschrift het volgende:
Dat plaatje zal me een zorg zijn, maar dat plaatje plaatsen als illustratie van v_P in een serieus topic; nee.
En nu kun je nog wel tien posts er aan wijden, maar je verandert er niks aan.
Dat bleek niet uit je post, je gebruikte expliciet de woorden "kom eens uit de kast" gevolgd door een plaatje van Mussolini. Ben er ook wel klaar mee zo, die post blijft weg, je weet waarom 't weggehaald is, 't is wel goed zo.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het was ook geen illustratie van vP, dat had ik al uitgelegd.
Zou Mussert wel kunnen als illustratie bij deze denkwijze?
De fokmarges zijn altijd vreselijk ruim geweest, maar hier zijn die ineens verengd.
Inderdaad....quote:Op woensdag 11 april 2012 11:03 schreef Tem het volgende:
Mensen te pas en te onpas vergelijken met dergelijke figureren geeft blijk van een armoedige denkwijze.
Kom eens uit de kast als aanhanger van de belangrijkste fascistische denkwijze.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat bleek niet uit je post, je gebruikte expliciet de woorden "kom eens uit de kast" gevolgd door een plaatje van Mussolini. Ben er ook wel klaar mee zo, die post blijft weg, je weet waarom 't weggehaald is, 't is wel goed zo.
Nou moet je eens heel goed luisteren knulletje, het fascistisch ideaal is wezenlijk verschillend van de idealen die ik heb, want volgens mij heb jij geen enkel idee wat fascisme werkelijk is. Want in fascisme komen sterk progressieve idealen (verlaging van pensioenleeftijd, minimumloon, algemeen kiesrecht (!), nationalisatie van de economie) naar voren. Ga jij je eerst maar eens inlezen wat fascisme werkelijk is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fascistisch_manifestoquote:Op woensdag 11 april 2012 01:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat het plaatje van de man een weerspiegeling van vP moet voorstellen dat is jouw interpretatie.
Ik heb dat niet gesuggereerd. Wel was Mussolini de eerste fascist die het ideaal van vP kon verwezenlijken. En iemand die in denial is over het dubieuze karakter van zijn ideaal mag je best wel eens de feiten voor zijn neus houden.
Alleen omdat jij mijn standpunten niet deelt hoef je mij niet constant te beledigen door te pas en te onpas elke discussie met "fascist" te verzieken.quote:George Orwell was een van de eersten die de uitholling van het begrip ter sprake bracht. Datgene wat men niet wenselijk acht, wordt fascistisch genoemd.
quote:Vaak worden autoritair conservatieve regimes ook fascistisch genoemd, met name door hun tegenstanders. Voorbeelden van zulke regimes zijn het Spanje van Francisco Franco, het Portugal van António Salazar, het Argentinië van Juan Perón, het Roemenië van Ion Antonescu, Vichy-Frankrijk en het Chili van Augusto Pinochet. Veel politicologen maken echter een onderscheid tussen autoritair conservatisme en fascisme. Een belangrijk kenmerk van conservatisme is dat conservatieven de situatie vaak zoveel mogelijk bij het oude laten, terwijl fascisten in zeker zin 'revolutionair' zijn, en ze de samenleving overhoop willen gooien.
Heb 'm voor je open gegooid hoor schat.quote:Op donderdag 12 april 2012 09:12 schreef SeLang het volgende:
Zo'n centaal PvdA topic dient imo voor discussies over intern PvdA gekrakeel (machtsstrijd binnen de partij, welke poppetjes, etc). Een hoop mensen vinden dat niet interessant en kunnen zo'n topic overslaan.
Maar als de oppositie (of dat nu de PvdA of een andere partij is) met een voorstel komt dan moet je daar gewoon een apart topic over kunnen openen. Dat spreekt namelijk een heel andere groep mensen aan. Als je alles gaat dichtgooien waar het woord PvdA in voorkomt dan gaat dit forum snel dood.
Maar goed, ik ben al weg...
de stalker is weer bezigquote:
Spuit 11... Galbakken krijgen hier alle ruimte. Je verontwaardiging vind ik nogal huichelachtig/selectief als je ziet hoe in SC op de man wordt gespeeld. Ik heb je daarover nog nooit zien klagen of mensen daarop zien aanspreken.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:40 schreef Reya het volgende:
In het PVV-topic wordt - niet voor de eerste keer - op de persoon gespeeld. Dat begint behoorlijk vervelend te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |