abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109984235
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is eigenlijk best een klemmende wurggreep.
Dat vind ik ook, het is een heel rare situatie die nu is gecreëerd.
pi_109984266
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Moet je maar geen kinderen nemen dan
Welke verziener heb jij in dienst ? :+
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 15:04:29 #128
249559 crew  Lavenderr
pi_109984273
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Moet je maar geen kinderen nemen dan
Nee, zo bedoel ik dat niet. Ik bedoel dat het in het geval van Moussie zo is dat haar zoon niet opzichzelf kan gaan wonen, dus bij zijn moeder moet blijven omdat ze anders niet rond kunnen komen en dat juist omdát hij bij zijn moeder woont en haar moet onderhouden ze het samen nog erg krap hebben.
pi_109984288
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat bij de meeste mensen met schulden toch een eigen beslissing in het verleden de basis vormt voor de problemen in het heden. Alleen bij mensen die door gezondheidsklachten in de problemen zijn gekomen kun je spreken van volledig buiten hun schuld.
Denk inderdaad dat er veel mensen met schulden zijn die door verkeerde beslissingen in het verleden nu met schulden zitten opgescheept, maar een deel van de mensen die niet kunnen rondkomen kunnen dat ook niet door gewoon domme pech: overlijden van naasten, echtscheiding, mishandeling, een ongeluk of ziekte en alle daaruit voortvloeiende financiele, psychische en lichamelijk klachten.
Op een gegeven moment zit je dan gewoon zo diep in de shit (hetzij financieel, hetzij emotioneel, hetzij een combinatie van alles) dat het je niet lukt om daar zelfstandig makkelijk uit te komen.
pi_109984325
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat is daar eigenlijk vreemd aan? Is het niet logisch dat je als kind je ouder ook helpt als die het moeilijk heeft? Dat is overal op de wereld zo, behalve in de westerse wereld. Daar hebben we onszelf wijsgemaakt dat directe hulp aan je ouder iets vreemd is en dat dat beter met een gigantische overhead door de overheid geregeld kan worden. :')
Helpen is heel normaal ja, en dat gebeurde tot nu toe dan ook, ik werd gekort op mijn uitkering voor een allenstaande omdat ik mijn kosten met hem kan delen. Maar wat er nu gebeurd is dat hij mij volledig moet onderhouden, en dat die norm die voor ons met z'n tweeén gehanteerd wordt lager is dan de norm voor een alleenstaande, en dat terwijl we dubbele kosten hebben.

Zoals ik dus al zei, als hij niet had kunnen verhuizen waren wij noodgedwongen ook klanten van de voedselbank geworden.
pleased to meet you
pi_109984332
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, zo bedoel ik dat niet. Ik bedoel dat het in het geval van Moussie zo is dat haar zoon niet opzichzelf kan gaan wonen, dus bij zijn moeder moet blijven omdat ze anders niet rond kunnen komen en dat juist omdát hij bij zijn moeder woont en haar moet onderhouden ze het samen nog erg krap hebben.
nee ze kan nu niet rondkomen OMDAT haar zoon nog thuis woont

zoon het huis uit en beide hebben weer hun volledige salaris/uitkering ter beschikking :) daar moeten ze dan prima van rond kunnen komen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_109984333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:01 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar we hebben het nu even gewoon over Nederland en niet over de rest van de wereld.
Ik vraag me dan af waar de oudjes die weinig tot niets voor het pensioen hadden gespaard in nederland van leefden voor 1957
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109984409
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:06 schreef [url=http://forum.
fok.nl/user/profile/53605]Leipo666[/url] het volgende:

[..]

zoon het huis uit en beide hebben weer hun volledige salaris/uitkering ter beschikking :) daar moeten ze dan prima van rond kunnen komen
JIj leest wel erg slecht. Moussie schrijft vanaf het begin af aan al dat haar zoon niet meer thuiswoont, omdát ze anders geen uitkering meer zou hebben en haar zoon haar zou moeten onderhouden.
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 15:08:02 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_109984421
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:06 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Dan kan de zoon idd beter uit huis gaan. Maar ja, woonruimte ligt ook niet voor het oprapen en is misschien ook onbetaalbaar voor hem.

Edit: hij woont al niet meer thuis lees ik in de post hierboven. Nu snap ik er helemaal geen hout meer van :?
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 15:09:44 #135
249559 crew  Lavenderr
pi_109984487
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af waar de oudjes die weinig tot niets voor het pensioen hadden gespaard in nederland van leefden voor 1957
Ja, hoe ging dat toen? Bleven die gewoon doorwerken tot ze op waren?
pi_109984495
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:04 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat er veel mensen met schulden zijn die door verkeerde beslissingen in het verleden nu met schulden zitten opgescheept, maar een deel van de mensen die niet kunnen rondkomen kunnen dat ook niet door gewoon domme pech: overlijden van naasten, echtscheiding, mishandeling, een ongeluk of ziekte en alle daaruit voortvloeiende financiele, psychische en lichamelijk klachten.
Op een gegeven moment zit je dan gewoon zo diep in de shit (hetzij financieel, hetzij emotioneel, hetzij een combinatie van alles) dat het je niet lukt om daar zelfstandig makkelijk uit te komen.
Dat begrijp ik ook wel. Ik heb ook geen zin om vinger te wijzen. Maar zeg niet dat mensen daar zelf geen invloed op hebben, dat hebben ze wel. En ik ben nog steeds voor het helpen van mensen die het moeilijk hebben. Ik heb problemen met mensen die zichzelf arm noemen en vervolgens in de auto naar de voedselbank rijden, dan heb ik wel zoiets van het zal wel wat meevallen met de armoede in Nederland
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 6 april 2012 @ 15:12:22 #137
244933 trovey
Nachtoele
pi_109984595
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Terugvallen op kinderen (generaties woonden vaak samen in één huis, heb dan nog gezien bij een oudoom en mijn overgrootvader), als je die niet had hopen dat je familie had die zich om je wilde bekommeren of gewoon creperen :P en in de 19e eeuw het armenhuis. Oudjes in Roemenie en dat soort landen creperen nog gewoon :{ ...omroep Max laat daar wel eens beelden van zien.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 15:13:25 #138
249559 crew  Lavenderr
pi_109984636
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Terugvallen op kinderen (generaties woonden vaak samen in één huis, heb dan nog gezien bij een oudoom en mijn overgrootvader), als je die niet had hopen dat je familie had die zich om je wilde bekommeren of gewoon creperen :P en in de 19e eeuw het armenhuis.
Gelukkig was daar toen Drees en is de AOW er gekomen.
pi_109984679
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Dan kan de zoon idd beter uit huis gaan. Maar ja, woonruimte ligt ook niet voor het oprapen en is misschien ook onbetaalbaar voor hem.
Ik woon gelukkig in een krimpgemeente, hij heeft redelijk vlug iets gevonden en gaat binnenkort verhuizen, als de vorige bewoner eruit is. We komen nog uit de oude situatie, dus we hebben een half jaar respijt gekregen. En tja, het hing hem toch boven het hoofd, alleen dan een jaartje later, op zijn 21ste, onder de oude regeling was hij vanaf dat moment onderhoudsplichtig geweest.

Ik houd wel mijn hart vast voor mensen die in de nabije toekomst in een soortgelijke situatie komen, want van dat bedrag is gewoon niet rond te komen.
pleased to meet you
pi_109984697
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, hoe ging dat toen? Bleven die gewoon doorwerken tot ze op waren?
Daarvoor bestond het staatspensioen (vanaf 1900), na de oorlog kwam toen een Noodwet Ouderdomsvoorziening (1947-1957), en daarna kwam de AOW.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 15:20:43 #141
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109984927
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn een must om uit de bijstand te komen. Zoals een auto.
Net zo gek :') :')
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_109984928
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:09 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook wel. Ik heb ook geen zin om vinger te wijzen. Maar zeg niet dat mensen daar zelf geen invloed op hebben, dat hebben ze wel. En ik ben nog steeds voor het helpen van mensen die het moeilijk hebben. Ik heb problemen met mensen die zichzelf arm noemen en vervolgens in de auto naar de voedselbank rijden, dan heb ik wel zoiets van het zal wel wat meevallen met de armoede in Nederland
Toch leuk dat je zonder meer aanneemt dat het hun eigen auto is overigens. Het kan ook de auto van iemand anders zijn die je even hebt geleend om dat weekpakket op te halen .. twee volle boodschappentassen aan je fietsstuur is niet weggelegd voor iedereen
pleased to meet you
pi_109984974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Toch leuk dat je zonder meer aanneemt dat het hun eigen auto is overigens. Het kan ook de auto van iemand anders zijn die je even hebt geleend om dat weekpakket op te halen .. twee volle boodschappentassen aan je fietsstuur is niet weggelegd voor iedereen
Een auto is gewoon not done hier !
pi_109984989
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Net zo gek :') :')
Moet je toch eens voor de gein kijken bij de personeeladvertenties .. acht van de tien keer staat erbij dat je in bezit moet zijn van eigen vervoer.
pleased to meet you
pi_109985040
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik woon gelukkig in een krimpgemeente, hij heeft redelijk vlug iets gevonden en gaat binnenkort verhuizen, als de vorige bewoner eruit is. We komen nog uit de oude situatie, dus we hebben een half jaar respijt gekregen. En tja, het hing hem toch boven het hoofd, alleen dan een jaartje later, op zijn 21ste, onder de oude regeling was hij vanaf dat moment onderhoudsplichtig geweest.

Ik houd wel mijn hart vast voor mensen die in de nabije toekomst in een soortgelijke situatie komen, want van dat bedrag is gewoon niet rond te komen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:07 schreef Tayu het volgende:

[..]

JIj leest wel erg slecht. Moussie schrijft vanaf het begin af aan al dat haar zoon niet meer thuiswoont, omdát ze anders geen uitkering meer zou hebben en haar zoon haar zou moeten onderhouden.
wie leest er nu niet goed ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 15:23:44 #146
341203 3-voud
pi_109985051
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Moet je toch eens voor de gein kijken bij de personeeladvertenties .. acht van de tien keer staat erbij dat je in bezit moet zijn van eigen vervoer.
Je moet vanuit de bijstand ook niet direct hoog schieten en op managers- en directeurfuncties solliciteren.
pi_109985074
Bij veel meer vacatures is dat zo, ook de onderkant.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 15:24:40 #148
341203 3-voud
pi_109985092
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Bij veel meer vacatures is dat zo, ook de onderkant.
Show me.
pi_109985126
Zodra ik weer eens in de buurt ben 3-voud. :)
pi_109985131
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:23 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je moet vanuit de bijstand ook niet direct hoog schieten en op managers- en directeurfuncties solliciteren.
Als je nou eerst eens kijkt voor je met je commentaar klaar staat ..
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')