Het gaat over de beleving zeg maar, living a poor mans life in a rich mans world !quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe worden mensen die geen auto bezitten buitengesloten van de meest bassale zaken? Dat is echt alleen in je hoofd zo. Als ik mijn auto morgen de deur uit doe kan ik me nog steeds prima redden zonder.
Een dak boven je hoofd is redelijk basaal. Een autodak daarentegen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nee, een dak ook boven je hoofd ook niet. Het gaat wel over de gehele context en niet de echte noozakelijke zaken als eten en drinken.
Een dak boven je hoofd, kleding en eten zijn primaire levensbehoeftes. Een auto niet, niet, niet. Zal het ook nooit wordenquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nee, een dak ook boven je hoofd ook niet. Het gaat wel over de gehele context en niet de echte noozakelijke zaken als eten en drinken.
De gehele context bevat niks anders dan de simpele waarheid dat een Auto, net zoals een TV of een fontein in je tuin, nooit en te nimmer onder het kopje 'basale zaken' vallen maar onder het kopje 'luxe voor de verwende Nederlander'.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nee dat snap ik ook wel..quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Een dak boven je hoofd, kleding en eten zijn primaire levensbehoeftes. Een auto niet, niet, niet. Zal het ook nooit worden
Heb je het stukje over psychische armoede gelezen en begrepen ?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De gehele context bevat niks anders dan de simpele waarheid dat een Auto, net zoals een TV of een fontein in je tuin, nooit en te nimmer onder het kopje 'basale zaken' vallen maar onder het kopje 'luxe voor de verwende Nederlander'.
ah, nu op die fiets (of auto, maar net waar je je happy mee voelt).quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:26 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het gaat over de beleving zeg maar, living a poor mans life in a rich mans world !
Maar op de één of andere manier krijg ik beelden van melaatsen buiten de stadsmuur te zien..quote:
Misschien moeten we de langdurig werklozen maar met behoud van uitkering naar de derde wereld sturen, dan hebben ze die psychologische spanningen in ieder geval niet meer.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Heb je het stukje over psychische armoede gelezen en begrepen ?
Dat ligt dan toch echt aan jouw hoge dramagehalte.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Maar op de één of andere manier krijg ik beelden van melaatsen buiten de stadsmuur te zien..
Ja, maar zonder bron kan ik dat niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Heb je het stukje over psychische armoede gelezen en begrepen ?
Op deze manier kunnen we alles bagataliseren. Kun je het je niet indenken allemaal, of ken je het fenomeen niet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
ah, nu op die fiets (of auto, maar net waar je je happy mee voelt).
Maar als maatschappij kunnen we iemand beleving niet veranderen, dus zeg ik iedereen 3000 euro bijstand. Dan hoeft niemand zich meer arm te voelen. (ga ik morgen ook mijn baan opzeggen)
Welk gedeelte van 'mijn bijstand komt te vervallen' begrijp je niet?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Dat dacht ik dus al. Je kan dus prima leven op gedeelde kosten van de Staat en je zoon.
Het kan maar duidelijk zijn !!quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat ligt dan toch echt aan jouw hoge dramagehalte.
Zijn ze spontaan genezen van hun onderbuik gevoelens om maar de grootste plasma TV die er is te vinden binnen de Mediamarkt te kopen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien moeten we de langdurig werklozen maar met behoud van uitkering naar de derde wereld sturen, dan hebben ze die psychologische spanningen in ieder geval niet meer.
ik zie hier al 3 dingen die weg kunnen: auto (met dus ook verzekering, wegenbelasting, benzine en afschrijving), internet is ook niet nodig (dat kun je ook gratis in de bibliotheek) en als hij echt een mobiel voor zijn werk nodig had dan kreeg hij daar wel een vergoeding voor of zelfs een mobiel van de zaakquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:10 schreef moussie het volgende:
. Na het betalen van de prioriteiten, en dat is incluis wegenbelasting, internet en mobiele telefoon (nodig voor zijn werk), zou er amper geld over zijn om van te eten, laat staan te leven.
Ik heb wel eens vaker naar je berekeningen gevraagd, want wat je nu zegt, namelijk dat je uitkering gekort wordt naar 195 euro, klopt niet. Ik nodig je bij deze uit je cijfers te onderbouwen met een berekening. Het is niet alsof je iets beters te doen hebt, dus kom maar op.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Welk gedeelte van 'mijn bijstand komt te vervallen' begrijp je niet?
Als mijn zoon nu 18 zou zijn en het voor die leeftijd toepasselijke loon van pakweg 660 euro zou verdienen zou ik een uitkering krijgen van 195 euro, en hoe we van die 855 euro rond komen, tja, dat moeten we maar uitzoeken .. er bestaat een voedselbank hé, gaan we toch daar maar naar toe.
En dus moet de bijstand zo hoog zijn dat iedereen in de bijstand kan beschikken over een auto. Dat klinkt me erg logisch in de orenquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je alles op loop- en fiets afstand hebt zitten is dat makkelijk praten, maar er zijn ook heel wat mensen die in kleinere gemeenten wonen en grotere afstanden moeten afleggen.
Mocht ik het tegenkomen dan plaats ik het nog een keer.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar zonder bron kan ik dat niet serieus nemen.
Nee, ik kan er niet bij dat je jezelf arm noemt en in de auto naar de voedselbank gaat. En vervolgens gaat lopen klagen hoe slecht we het in Nederland hebben. Een auto kost al snel 75-100 euro in de maand. Daar kun je ook 2 weken van eten. Dus echt arm ben je dan nog niet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Op deze manier kunnen we alles bagataliseren. Kun je het je niet indenken allemaal, of ken je het fenomeen niet.
Dat zijn dingen die hij wel nodig heeft voor zijn werk, hij is oproepkracht en moet ten allen tijde bereikbaar zijn, gegevens na kunnen lezen op internet, en meteen op pad kunnenquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:32 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik zie hier al 3 dingen die weg kunnen: auto (met dus ook verzekering, wegenbelasting, benzine en afschrijving), internet is ook niet nodig (dat kun je ook gratis in de bibliotheek) en als hij echt een mobiel voor zijn werk nodig had dan kreeg hij daar wel een vergoeding voor of zelfs een mobiel van de zaak
Doet me denken aan dat artikel van die vrouw die met haar veel te dure auto bij de voedselbank staat omdat ze pleinvrees hadquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, ik kan er niet bij dat je jezelf arm noemt en in de auto naar de voedselbank gaat. En vervolgens gaat lopen klagen hoe slecht we het in Nederland hebben. Een auto kost al snel 75-100 euro in de maand. Daar kun je ook 2 weken van eten. Dus echt arm ben je dan nog niet.
Dan krijgt hij die kosten toch vergoed?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die hij wel nodig heeft voor zijn werk, hij is oproepkracht en moet ten allen tijde bereikbaar zijn, gegevens na kunnen lezen op internet, en meteen op pad kunnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |