abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109981803
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij zegt dat ik mensen degradeer tot derde rangs burgers door hun auto ter discussie te stellen. Dus jij ontleent daar status aan. Of wil je nu weer iets anders beweren?

Welke praktische zaken heb je het dan over. Want ik kan geen enkele praktische verklaring geven om een auto te zien als eerste levensbehoefte.
Nee dat zei ik ook niet, ik zeg zou je mensen willen degraderen tot 3e rangs burgers !

Ik denk bijvoorbeeld aan boodschappen, spullen vervoeren of aanschaffen bv.

Ik ben wel voor wat bewegingsvrijheid voor mensen die het toch al moeilijk hebben.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_109981850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Bij een eigen bedrijf loop je altijd risico op een faillissement. Daar moet je van te voren rekening mee houden. Daar staat toch een eigen keuze aan de basis.
Natuurlijk is het een eigen keuze, behalve als je ziek wordt is het dat altijd. Maar die keuze, hoe verantwoord ook op het moment dat je hem neemt, kan verkeerd uitpakken waardoor je in een klap met een gigantische berg schulden zit en zonder inkomen ..

quote:
En ik zeg niet dat ik mensen niet wil helpen. Ik denk dat ons sociale stelsel ondanks alle bezuinigingen nog steeds 1 van de besten op deze wereld is en dat als mensen hun prioriteiten beter stellen er niemand gebruik van de voedselbank hoeft te maken.
Eeuh, als mijn werkende 20-jarige zoon thuis zou blijven wonen zouden we het met de nieuwe gezinsnorm voor de bijstand moeten doen met 855 euro per maand. Nou verdient mijn zoon net even meer dan dat, dus ik zou uit de bijstand geknikkerd worden. En dan zouden we ons moeten zien te redden van nog geen 900 euro per maand. Na het betalen van de prioriteiten, en dat is incluis wegenbelasting, internet en mobiele telefoon (nodig voor zijn werk), zou er amper geld over zijn om van te eten, laat staan te leven. Dus nee, ons sociale stelsel was misschien een van de besten, maar dat is het niet meer, er wordt gewoon gehakt met een botte bijl
pleased to meet you
pi_109981966
Zolang we in nederland nog 2 miljard per jaar aan televisies uitgeven zal het wel meevallen.
pi_109981985
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een eigen keuze, behalve als je ziek wordt is het dat altijd. Maar die keuze, hoe verantwoord ook op het moment dat je hem neemt, kan verkeerd uitpakken waardoor je in een klap met een gigantische berg schulden zit en zonder inkomen ..

[..]

Eeuh, als mijn werkende 20-jarige zoon thuis zou blijven wonen zouden we het met de nieuwe gezinsnorm voor de bijstand moeten doen met 855 euro per maand. Nou verdient mijn zoon net even meer dan dat, dus ik zou uit de bijstand geknikkerd worden. En dan zouden we ons moeten zien te redden van nog geen 900 euro per maand. Na het betalen van de prioriteiten, en dat is incluis wegenbelasting, internet en mobiele telefoon (nodig voor zijn werk), zou er amper geld over zijn om van te eten, laat staan te leven. Dus nee, ons sociale stelsel was misschien een van de besten, maar dat is het niet meer, er wordt gewoon gehakt met een botte bijl
En hoeveel verdient je 20 jarige zoon ?
pi_109982069
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Nee dat zei ik ook niet, ik zeg zou je mensen willen degraderen tot 3e rangs burgers !

Ik denk bijvoorbeeld aan boodschappen, spullen vervoeren of aanschaffen bv.
Dus zijn we terug bij mijn punt dat jij mensen als derde rangs ziet omdat ze geen auto hebben. Jij doet dat ik niet.
Ik haal ook boodschappen op de fiets, wat is daar mis mee? Wat zou ik moeten aanschaffen als ik in de bijstand zou zitten en ik al moeite genoeg heb om mijn hoofd boven water te houden?

Vraag je nou gewoon eens af: als jij de keuze zou hebben tussen autorijden of verhongeren, wat zou je dan kiezen.
Voor mij is de keuze heel makkelijk, als ik in die positie zou zitten zou de auto het allereerste zijn dat zou verdwijnen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109982102
Dit soort gesprekken moeten denk ik vooral gaan over de morele vraag of we andere mensen die het moeilijk hebben, of veel moeilijker dan anderen, of we die mensen gunnen dat ze een bepaalde kwaliteit van leven hebben ? Toch.
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:16:59 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109982186
Een autoloos bestaan is echt geen moeilijk bestaan, hoor.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_109982239
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dit soort gesprekken moeten denk ik vooral gaan over de morele vraag of we andere mensen die het moeilijk hebben, of veel moeilijker dan anderen, of we die mensen gunnen dat ze een bepaalde kwaliteit van leven hebben ? Toch.
Ik gun iedereen een bepaalde kwaliteit van leven, alleen denk ik dat mijn perceptie van het woord kwaliteit van leven een andere inhoud heeft als velen anderen. Ik vind veel meer kwaliteit in leven in het tijd doorbrengen met vrienden en familie. Over het algemeen boeit materieel bezit me niet zoveel als anderen in deze maatschappij.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109982272
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:16 schreef Copycat het volgende:
Volgens de meesten hier is het verschrikkelijk en ben je derde rangs burger als je geen auto hebt :')
pi_109982274
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En hoeveel verdient je 20 jarige zoon ?
Hoeveel dat precies is gaat je niet aan, het is voldoende om te weten dat het minimumjeugdloon voor een 20-jarige met 890 euro zo'n 35 euro hoger is dan de gezinsnorm voor een gezin van twee volwassenen waarvan eentje onder de 21.
pleased to meet you
pi_109982330
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:16 schreef Copycat het volgende:
En dan maar kankeren dat we in nederland mensen laten creperen, omdat ze geen auto hebben.
Hele volksstammen hebben nog nooit een auto gezien en leven op drie graankorrels, maar nee, hier in Nederland, daar hebben we het pas slecht! Je wordt gewoon gekort op je uitkering als je een werkende zoon of dochter hebt die bijdraagt in de toch al riante uitkeringspot! Huhuhuhu! Nederland :'(
pi_109982367
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoeveel dat precies is gaat je niet aan, het is voldoende om te weten dat het minimumjeugdloon voor een 20-jarige met 890 euro zo'n 35 euro hoger is dan de gezinsnorm voor een gezin van twee volwassenen waarvan eentje onder de 21.
Dat dacht ik dus al. Je kan dus prima leven op gedeelde kosten van de Staat en je zoon.
pi_109982410
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dan maar kankeren dat we in nederland mensen laten creperen, omdat ze geen auto hebben.
Hele volksstammen hebben nog nooit een auto gezien en leven op drie graankorrels, maar nee, hier in Nederland, daar hebben we het pas slecht! Je wordt gewoon gekort op je uitkering als je een werkende zoon of dochter hebt die bijdraagt in de toch al riante uitkeringspot! Huhuhuhu! Nederland :'(
het is hier echt verschrikkelijk, mensen sterven van de honger in hun eigen auto's :'( . Dat dit kan in Nederland
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:21:43 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109982422
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

Volgens de meesten hier is het verschrikkelijk en ben je derde rangs burger als je geen auto hebt :')
Shit.

Ik heb alweer een jaar of drie geen eigen auto. In het begin raakte ik half in paniek: zonder auto! Dat kan toch niet. Maar al snel raakte ik niet alleen gewend, maar ook verknocht aan het fietsen.
En heb ik echt een auto nodig, vanwege afstand of bagage, regel ik binnen een paar minuten een Greenwheels.
pi_109982463
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat je ook echt 3e rang zou zijn, maar om het idee dat je mensen buitensluit van bepaalde basale zaken. Dat is iets anders dan dat je bewust de keuze maakt om geen auto te hebben en lekker gaat wandelen door de provincie..
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:22:45 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109982482
Een auto is geen basale zaak!
pi_109982491
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat je ook echt 3e rang zou zijn, maar om het idee dat je mensen buitensluit van bepaalde basale zaken. Dat is iets anders dan dat je bewust de keuze maakt om geen auto te hebben en lekker gaat wandelen door de provincie..
Een auto is GEEN basale zaak. Nooit. En dat zal het ook nooit worden ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2012 14:23:11 ]
pi_109982520
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het schijnt bewezen te zijn dat mensen psychische armoede erger ervaren als de werkelijke armoede !
pi_109982521
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Shit.

Ik heb alweer een jaar of drie geen eigen auto. In het begin raakte ik half in paniek: zonder auto! Dat kan toch niet. Maar al snel raakte ik niet alleen gewend, maar ook verknocht aan het fietsen.
En heb ik echt een auto nodig, vanwege afstand of bagage, regel ik binnen een paar minuten een Greenwheels.
Tja, schijnbaar ben je nu wel een derderangs burger. Ik hoop dat je het je niet teveel aantrekt ;(
pi_109982536
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

het is hier echt verschrikkelijk, mensen sterven van de honger in hun eigen auto's :'( . Dat dit kan in Nederland
Ik heb gehoord dat mensen in Amerika doodgaan van de honger. Verschrikkelijk.

Ze krijgen hun raampje in de McDrive niet meer omlaag :'(
pi_109982566
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Shit.

3e rangs burger! Hoe kun je zo leven!?
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:24:25 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109982570
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

Tja, schijnbaar ben je nu wel een derderangs burger. Ik hoop dat je het je niet teveel aantrekt ;(
Ik sla me er wel doorheen. Met pijn. En moeite.
pi_109982580
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Hoe worden mensen die geen auto bezitten buitengesloten van de meest bassale zaken? Dat is echt alleen in je hoofd zo. Als ik mijn auto morgen de deur uit doe kan ik me nog steeds prima redden zonder.
pi_109982583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus zijn we terug bij mijn punt dat jij mensen als derde rangs ziet omdat ze geen auto hebben. Jij doet dat ik niet.
Ik haal ook boodschappen op de fiets, wat is daar mis mee? Wat zou ik moeten aanschaffen als ik in de bijstand zou zitten en ik al moeite genoeg heb om mijn hoofd boven water te houden?

Vraag je nou gewoon eens af: als jij de keuze zou hebben tussen autorijden of verhongeren, wat zou je dan kiezen.
Voor mij is de keuze heel makkelijk, als ik in die positie zou zitten zou de auto het allereerste zijn dat zou verdwijnen.
Als je alles op loop- en fiets afstand hebt zitten is dat makkelijk praten, maar er zijn ook heel wat mensen die in kleinere gemeenten wonen en grotere afstanden moeten afleggen.
pleased to meet you
pi_109982600
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een auto is GEEN basale zaak. Nooit. En dat zal het ook nooit worden ook.
Nee, een dak ook boven je hoofd ook niet. Het gaat wel over de gehele context en niet de echte noozakelijke zaken als eten en drinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')