Je bent echt zo dom dat je denkt dat de evolutietheorie louter is uitgevonden om (jouw) god te ontkrachten? Als een soort samenzwering?quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:28 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom jullie steeds niet toegeven dat evolutie jullie geloof is, om God te kunnen ontkrachten
De rest ga ik niet op in als het over mij gaat, dat toon al aan dat je geen enkel argument voor hebt.
Jawel, het staat er wel opquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat staat nergens in het scheppingsverhaal. Sterker nog, iemand als Augustinus meende in zijn Confessiones dat God met de schepping ook ruimte en tijd schiep, zie bijvoorbeeld hier.
Daarbij, wetenschappelijk gezien zijn er erg veel aanwijzingen voor het feit dat het universum uitdijt, en dus ooit veel kleiner is geweest. Wat die oerknal precies is geweest weten we (nog) niet.
Je uitspraak dat "evolutie nooit bewezen is" is misplaatst; het feit dat de evolutietheorie tegenwoordig een biologisch paradigma is, geeft aan dat het kernidee buitensporig goed overeen komt met wat we waarnemen: de natuur, die volgens jouw door jouw God is gemaakt. Als je oprecht geïnteresseerd bent dan kun je b.v. Coyne's "why evolution is true" lezen, waarin sterk wordt gemaakt door zonder evolutionair denken een heleboel zaken in de biologie gewoonweg geen hout snijden![]()
Wat dat betreft lijk je de schepping van jouw God zoals die door (volgens jouw door God gegeven, neem ik aan) onze rationele ingevingen lijkt te zijn, te ontkennen.
Als dit soort overwegingen zo verschrikkelijk belangrijk voor je zijn (anders ontken je geen gevestigde wetenschap op zo'n krampachtige en met drogredenatie doordrenkte wijze, zou ik zeggen) dan vrees ik dat de basis van je Christelijke geloof nogal wankel is.
Hier ga ik niet eens op in, doe normaal of ik reageer helemaal niet op jou, ik noem jou ook niet Dom of achterlijk, als je niet eens bent graag even fatsoenlijk blijven en niet steeds klagen over mijn post wat je niet een kan weerleggen met argumenten.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je bent echt zo dom dat je denkt dat de evolutietheorie louter is uitgevonden om (jouw) god te ontkrachten? Als een soort samenzwering?
Dan begrijp je er helemaal niets van. En dat blijkt ook steeds uit bovenstaande posts.
Je bent niet per sé dom maar je klinkt gewoon heel erg dom met je "evolutietheorie is een religie durrhurr". Je hebt daar zelf nog geen enkel argument voor gegeven.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:40 schreef Kingdom34 het volgende:
Hie
[..]
Hier ga ik niet eens op in, doe normaal of ik reageer helemaal niet op jou, ik noem jou ook niet Dom of achterlijk, als je niet eens bent graag even fatsoenlijk blijven en niet steeds klagen over mijn post wat je niet een kan weerleggen met argumenten.
Ook een fijne dag verder.
Omdat dat simpelweg niet zo is. Mij persoonlijk zal het een worst wezen of leven geëvolueerd of geschapen is, en of God daar wat mee te maken heeft gehad of niet. Ik vind het enorm hoogmoedig van je om te geloven dat men evolutietheorie aanhangt om "God te ontkrachten". Wetenschappers hebben wel wat beters te doen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:28 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom jullie steeds niet toegeven dat evolutie jullie geloof is, om God te kunnen ontkrachten
Het is onmogelijk normaal met jou in gesprek te gaan zo.quote:De rest ga ik niet op in als het over mij gaat, dat toon al aan dat je geen enkel argument voor hebt.
? Hoe is "ha'arets", wat oorspronkelijk "land" of "aarde" betekent, gelijk aan "materie en energie"? Aarde bestaat uit massa, maar massa hoeft geen aarde te zijn.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:38 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Jawel, het staat er wel op
Genesis1:1 In the beginning God created(Time) the heaven and the earth (materie en energie)
Duidelijk ?
Ja, willekeurig linkjes neergooien van willekeurige mensen zonder er inhoudelijk op in te gaan doet me weinig, eerlijk gezegd.quote:
Je leest niet goed. Ik stel een vraag, ik noem jou niet dom.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:40 schreef Kingdom34 het volgende:
Hie
[..]
Hier ga ik niet eens op in, doe normaal of ik reageer helemaal niet op jou, ik noem jou ook niet Dom of achterlijk, als je niet eens bent graag even fatsoenlijk blijven en niet steeds klagen over mijn post wat je niet een kan weerleggen met argumenten.
Ook een fijne dag verder.
je bent daar volwassener in dan ik Hausho, ik trap er voortdurend weer in.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:12 schreef Haushofer het volgende:
Nou ja, met mensen die dom zijn heb ik geen moeite mee, maar mensen die moedwillig dom willen blijven en moedwillig de ene na de andere drogreden en ongefundeerde zooi beweren, daar valt niet tegen op te boksen. Ik weet weer waarom ik dit soort discussies de laatste jaren uit de weg ga
Los van dat Kingdom kennelijk de wetenschap niet kan waarderen, vind ik dit soort ongefundeerde en drogredenerende wetenschapsontkenning ook een armzalige basis voor een religieuze overtuiging.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:30 schreef hoatzin het volgende:
[..]
je bent daar volwassener in dan ik Hausho, ik trap er voortdurend weer in.
De rest van de bijbel blijkt ook al geen al te betrouwbare verslaglegging te zijn. Hoe filter jij de waarheid, voor zover aanwezig, eruit?quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:53 schreef Quarant het volgende:
Ik zie als christen de scheppingsverhalen als literair genre, waarin mensen Gods band met hen hebben verwoord en zo de wordingsgeschiedenis hebben voorgesteld.
Het is dan ook geen verslaglegging van het ontstaan van de aarde. Dat is het ook nooit geweest.
Er waren geen mensen bij het ontstaan van de aarde. Een evolutietheorie kan net zo min niet meer zijn dan een benadering.
Er staan ook geen verzen over voortgezette analyse, differentiaalrekening, quantumtheorie en relativiteitstheorie in de bijbel, en toch zijn die waar.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:02 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Weet je ik heb paar keren gevraag aan hem, laat eens een vers zien waar over langereperiode is vermeld, dus ik snap niet dat jij daar mee eens bent zelf niet wetende over welke vers in de Bijbel staat.
Dus als jij eens bent, geef mij een vers waar het staat over een langere periode, zo moeilijk is het toch niet?
Atheïsme GELOVEN niet in God, dus ze moeten bewijzen dat God niet bestaat vandaar de Oerknal theorie en de Evolutie theorie is, duidelijk of ben ik niet slim genoeg oftewel DOM zijn in zekerzin.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:25 schreef UltraR het volgende:
[..]
Je bent gewoon niet zo slim duidelijk, kun jij ook niets aan doen. Als religie inhoudt 'het geloven in een god of goden.' Hoe kan dan atheisme dan ooit een religie zijn?
In dat geval is 'uit' een tv-kanaal, en 'het niet verzamelen van postzegels' een hobby.
En op het andere punt heb ik al eens gereageerd. De bewijslast ligt bij degenen die beweren dat iets wel bestaat. Toon jij anders maar eens aan dat onzichtbare kabouters, een vliegende theepot tussen mars en de aarde, een onzichtbare eenhoorn en het Vliegende Spaghettimonster niet bestaan. Kan je niet? Ok, dan heb ik geen reden om er niet in te geloven.
Wat een lulkoek weer...quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:24 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Atheïsme GELOVEN niet in God, dus ze moeten bewijzen dat God niet bestaat vandaar de Oerknal theorie en de Evolutie theorie is, duidelijk of ben ik niet slim genoeg oftewel DOM zijn in zekerzin.
Bewijs jij dat maar eensquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:28 schreef ATON het volgende:
[..]
En stel nu eens dat het heelal niet ontstaan is, maar er altijd beweest is? Niks ontstaan, niks schepping. Te moeilijk om vatten door jou, vrees ik.
De wetenschap heeft dat allang ontkrachtquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:35 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Toon me maar eens de bron van jou beweringen. Maar dat zal je weer niet, juist zoals de rest van de vragen die ik je stelde. Verschrikkelijk veel onzin en onwetendheid kraam je hier uit.
Ik wordt hier veel afgeleid door mensen die mij bewust willen afleiden van het onderwerp, waar ik al bang voor was.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:29 schreef LunaAurea het volgende:
@Kingdom34: Zou je ook nog een reactie willen geven op mijn comment? (als je tijd hebt)
.....quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:24 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Atheïsme GELOVEN niet in God, dus ze moeten bewijzen dat God niet bestaat vandaar de Oerknal theorie en de Evolutie theorie is, duidelijk of ben ik niet slim genoeg oftewel DOM zijn in zekerzin.
Precies, laat maar zitten en wees selectief.....................jullie hebben een grote mond over gelovigen terwijl jullie zelf ook een religie hebben...................schaam jequote:
Geef mij een vers ervan, ik vraag dat al paar keer al en dan ga ik antwoord geven.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:41 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Er staan ook geen verzen over voortgezette analyse, differentiaalrekening, quantumtheorie en relativiteitstheorie in de bijbel, en toch zijn die waar.
Of zijn die misschien niet waar omdat het anders wel in de bijbel had gestaan om ons de moeite te besparen dit zelf te ontdekken?
De stelling van Pythagoras staat er ook niet in en wordt er ook niet in bewezen.
Maar dat zou kunnen komen omdat Pythagoras een heiden was.
Link naar mijn post: Vragen voor Christenen #2quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:36 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik wordt hier veel afgeleid door mensen die mij bewust willen afleiden van het onderwerp, waar ik al bang voor was.
Wat was je vraag aan mij?
Wat moet ik bewijzen ?quote:
Ho ja ? Waar ?quote:Het bewijs staat in de Bijbel simpel is dat.
Dat proberen ze hier al zolang, met man en macht duidelijk te maken dat die Bijbelse teksten de evolutie tegenspreekt. Eindelijk, het hebt het begrepen.quote:Hoe verder de wetenschap komt des te meer bewijzen komt van de Bijbelse teksten en des te meer de evolutie tegenspreekt.
De wetenschap is niet eens met Bijbel en Evolutie knotst niet met wetenschap. Wetenschap vinden meer wijsbe dat evolutie zo is en niet zo is Bijbel.quote:De Wetenschap is eens met de Bijbel maar de de Evolutie bots met de Wetenschap keer op keer.
Ik nog wacht ja.quote:Zo, waar wacht je nog...............................
Ik welke vraag aan debiel antwoorden ?quote:ga je nog mijn vraag antwoorden beste Atheïst
Er zijn paar berichten van jou, welke precies? Kan je gewoon ook posten hier A.U.B.?quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:40 schreef LunaAurea het volgende:
[..]
Link naar mijn post: Vragen voor Christenen #2
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |