Ik vind het best een mooie Maanquote:
<3, vergeet geen pics te maken aub, dan zou je ze hier kunnen postenquote:Op zaterdag 19 januari 2019 13:53 schreef Dance99Vv het volgende:
IJsmaan 21 januari 2019 staat voor DIEPGANG en ZUIVERING
Deze maan valt in een koude periode. De zaadjes zitten nog in de donkere diepte, de essentie voor groei is volledig aanwezig maar nog niet zichtbaar. De zuiverheid van deze maan zal helderheid geven over welke zaadjes van jouw plannen straks zichtbaar mogen worden. Maak het daarom helder in je hoofd en huis om dit te kunnen zien als de tijd er rijp voor is.
Tevens Bloedmaan op 21 januari 2019
In de vroege ochtend is er een volledige Maansverduistering (hoogtepunt is ca 5:45 tot 6:45 uur). De Maan, de Aarde en de Zon liggen dan op 1 lijn met elkaar, waarbij de Aarde tussen de Zon en de Maan instaat, hierdoor komt de Maan in de Aardschaduw te liggen waardoor zij een rode gloed krijgt. Dit bijzondere schouwspel wordt hierom ook wel de Bloedmaan genoemd, maar is dus iets anders dan de Bloedmaan in november.
https://www.heksenkruid.info/maan-agenda/
[ afbeelding ]
Morgen om 6:11 is er een globale meditatie..quote:Op zondag 20 januari 2019 21:08 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
<3, vergeet geen pics te maken aub, dan zou je ze hier kunnen posten.
Komt dan goed uit, 6:00 mn wekker tegenwoordigquote:Op zondag 20 januari 2019 22:41 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Morgen om 6:11 is er een globale meditatie..
Bloedmaan in novemberquote:Op zaterdag 19 januari 2019 13:53 schreef Dance99Vv het volgende:
IJsmaan 21 januari 2019 staat voor DIEPGANG en ZUIVERING
Deze maan valt in een koude periode. De zaadjes zitten nog in de donkere diepte, de essentie voor groei is volledig aanwezig maar nog niet zichtbaar. De zuiverheid van deze maan zal helderheid geven over welke zaadjes van jouw plannen straks zichtbaar mogen worden. Maak het daarom helder in je hoofd en huis om dit te kunnen zien als de tijd er rijp voor is.
Tevens Bloedmaan op 21 januari 2019
In de vroege ochtend is er een volledige Maansverduistering (hoogtepunt is ca 5:45 tot 6:45 uur). De Maan, de Aarde en de Zon liggen dan op 1 lijn met elkaar, waarbij de Aarde tussen de Zon en de Maan instaat, hierdoor komt de Maan in de Aardschaduw te liggen waardoor zij een rode gloed krijgt. Dit bijzondere schouwspel wordt hierom ook wel de Bloedmaan genoemd, maar is dus iets anders dan de Bloedmaan in november.
https://www.heksenkruid.info/maan-agenda/
[ afbeelding ]
Ja , was een copy past, maar nu je me erop gewezen hebt even nagezocht en niks bijzonders gevonden, geen zinnig iets in ieder geval.quote:Op maandag 21 januari 2019 01:05 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Bloedmaan in november![]()
Dat kan dus niet...
Een bloedmaan kan alleen als er een totale maansverduistering is.
In het geval van het verhaal.quote:Op maandag 21 januari 2019 01:33 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja , was een copy past, maar nu je me erop gewezen hebt even nagezocht en niks bijzonders gevonden, geen zinnig iets in ieder geval.
Pin mij er niet op vast. was een puur informatieve posting.
Geen idee, ben ook geen maanexpert hequote:Op maandag 21 januari 2019 02:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
In het geval van het verhaal.
Is het de naam die ze geven aan de volle maan in die maand.
Dat heeft niks met maan expert te maken.quote:Op maandag 21 januari 2019 02:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Geen idee, ben ook geen maanexpert he
Ik kom vaak meer namen tegen voor dezelfde volle maan zodoende doet de naam mij weinig.quote:Op maandag 21 januari 2019 03:57 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat heeft niks met maan expert te maken.
Het komt van de folklore af
Bijvoorbeeld september/oktober is de oogstmaand.
In deze periode verschijnt de maan bij zonsondergang; hierdoor kunnen mensen langer buiten werken. In deze periode wordt bijvoorbeeld vaak letterlijk de tweede oogst Dan krijgt de volle maan de naam oogstmaan.
Ik zag hem vanochtend, mega groot en gelig..quote:Op maandag 21 januari 2019 06:39 schreef Dance99Vv het volgende:
Wel deze bloodmoon viel wat tegen, niet zo bright als de vorige keer en verdween ook in het niets, jammer maar heb het zo goed als mogelijk gevolgd en gezien.Het blijft een bijzonder event.
Op naar de volgende volle maan.
Merk je al wat?quote:Op maandag 21 januari 2019 13:30 schreef EggsTC het volgende:
Ik heb m'n crystallen opgeladen, als dat uberhaupt werkt.
Ik kan inmiddels toveren en allesquote:
Pffff, wat een giller, gek!quote:Op donderdag 24 januari 2019 08:51 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik kan inmiddels toveren en allesZo heb ik geprobeerd om een meteoriet in te laten slaan op de maan tijdens de verduistering, maar of dat gelukt is weet ik niet.
Ik had vroege dienst, keek om 5:15 uit m'n raam...was een hele normale maan. Toen ik half uur later bij m'n werk aankwam, was ie ineens mooi rood. Hoe dat kanquote:Op maandag 21 januari 2019 10:21 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Ik zag hem vanochtend, mega groot en gelig..
Omdat de aarde het licht van de zon naar de maan blokkeert, zodat je een rode maan krijgt. En die eerste glinstering van het terugkerende maanlicht.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:43 schreef Parafernalia het volgende:
5:15 uit m'n raam...was een hele normale maan.
oja klopt, maar hlf uurtje zal toch niet zoveel uit moeten maken?quote:Op woensdag 30 januari 2019 07:50 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Is dat zo? Het heeft toch te maken met de stand van de maan?
Ja, kan wel hoor..quote:Op zaterdag 2 februari 2019 01:40 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
oja klopt, maar hlf uurtje zal toch niet zoveel uit moeten maken?
Als jou hart netzoveel kraters heeft als de maan zou ik eens naar een doktor gaanquote:Op dinsdag 19 februari 2019 15:54 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
De Maan is net zo eenzaam en donker als mijn hart. Ik voel een verbintenis.
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 15:52 schreef Dance99Vv het volgende:
De Sneeuwmaan dankt haar naam aan het feit dat er, vooral in februari, onverwacht toch nog sneeuw kan vallen. Hoewel de temperatuur stijgt en het verborgen leven in de natuur zich roert, zal in deze tijd ook blijken wat wel en niet levensvatbaar is. Niet ieder zaadje zal uitkomen, niet alles zal de winter overleven. Voor jezelf is dit een goede tijd om te onderzoeken waarnaar jouw energie (bewust of onbewust) uitgaat. Wat trekt aan je, wat roept je, waar wordt je hart blij van? Welk verborgen talent sluimert in jou en wil ontdekt worden of verder ontwikkeld worden? Maak voor jezelf duidelijk waarin jij je energie wilt stoppen en naartoe wilt uitsturen. Niet alleen de grenzen van de buitenwereld, maar ook de grenzen van de binnenwereld zijn eindeloos; onze mogelijkheden en creatiekrachten zijn oneindig. Wat ga je zaaien de komende tijd? Wees de magiër die je bent: geef richting aan je inspiratie, talenten en mogelijkheden, gebruik je wilskracht. Welke actie ga je ondernemen, welke nieuwe stap ga je zetten?
De volle maan staat in Maagd, wat een praktische kijk op het leven geeft, kieskeurig maakt en ook controledrang kan wekken. Wees niet té voorzichtig, kritisch of perfectionistisch, want als het nooit goed genoeg is, verlaat je nooit je comfortzone en houd je jezelf in feite klein. Zuiverheid en dienstbaarheid staan hoog in het vaandel, maar mogen niet ten koste van jouzelf gaan. Zorg ervoor dat je toekomt aan datgene wat jou voedt, oplaadt of gewoon plezier geeft. Wat of wie kost energie en wat of wie geeft energie? Intoleranties horen ook bij Maan in Maagd – let dus op je voeding, maar ook op je eigen gedachten en op jouw reacties op anderen. Onderzoek de helende werking van je handen en gebruik die.
Mars en Uranus staan samen en dat kan vrijheidsstrijd geven. Het is handig om de dagen in aanloop naar de volle maan te weten welke ruimte jij nodig hebt en hoe je dat gaat bewerkstelligen – zo heb je geen plotse ontlading (van onderdrukte behoefte aan een grotere vrijheid of autonomie) tijdens de volle maan. Door de positieve invloed van Mars – Uranus op de Maan en de Zon kun je je prima laten leiden door intuïtie of nieuwe inzichten, ontdek je nieuwe doelen of wegen en voel je wat het juiste moment is om in actie te komen. Handel vanuit je innerlijk weten en met de bereidheid om iets nieuws aan te gaan.
Asteroïde Pallas Athena vergroot de behoefte aan onafhankelijkheid en helpt actie te ondernemen op creatieve ideeën. Zij maakt intuïtief, maar geeft ook de mogelijkheid om weldoordachte plannen strategisch en moedig ten uitvoer te brengen. Als je merkt dat je gedachten alle kanten op gaan of dat je zenuwen beginnen te gieren, geef je hoofd dan even rust en je gevoel meer de ruimte; zo voorkom je grillig of tegendraads gedrag.
https://wakkeremensen.blo(...)2019-8-februari.html
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:07 schreef Dance99Vv het volgende:
Op 20 maart om 23:00 uur start de lente: de Zon staat dan op 0 graden Ram en enkele uren later is de Maan vol. De lente-equinox (dag en nacht zijn even lang) en de Maan in Weegschaal maken dit dubbelop een tijd om de balans op te maken. Als je de afgelopen maanden doelen en wensen hebt gesteld, voel je nu wellicht de drang om de eerste stappen te zetten. De natuur laat zien dat het een goede tijd is om naar buiten te treden met nieuwe plannen, maar tegelijk toont zij ook dat het nieuwe nog kwetsbaar is. De Eimaan draagt het thema ‘zorg en bescherming’. Het prille leven in de natuur vraagt om bescherming tegen eventuele kou. Zorg goed voor jouw zielsverlangen en bescherm je wens, droom of ideaal voordat je die naar buiten brengt. Bekijk wat haalbaar is, wat belangrijk voor jou is en wat je eerste stappen zullen zijn. Kun je het aan als er een negatieve reactie komt? Sta je stevig genoeg om bij jezelf te blijven als er tegenwind komt? Ruim overtollige dingen op, zorg goed voor je lichaam, zuiver je gedachten. Ga als het ware steeds terug naar het nulpunt in jezelf, en plan dan de volgende stap. Zorg goed voor jezelf en koppel een groter goed aan je doelen – zo werk je mee aan een betere balans van binnen én van buiten.
Ikke en urenlang spoken.quote:Op vrijdag 19 april 2019 02:16 schreef Charlotte3 het volgende:
Volle maan en ik ben weer klaarwakker..
Wie van jullie heeft dit ook? Hoe ga je hiermee om?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verduisterende gordijnen extra bezig zijn overdag?quote:Op vrijdag 19 april 2019 14:38 schreef sararaats het volgende:
[..]
Ikke en urenlang spoken.
Geen idee hoe ik ermee om moet gaan.
Ik heb al hele donkere gordijnen. Kan het ook te maken hebben met mijn hoogsensitiviteit?quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:11 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Verduisterende gordijnen extra bezig zijn overdag?
De energie van de maan beïnvloedt het water op aarde, in bijvoorbeeld zeeën (eb en vloed).
Een menselijk lichaam bestaat voor circa 50/70% uit water. Energetisch gezien is het element water vooral verbonden met emoties. Daarnaast heeft de maan ook (onbewust) invloed op ons lichaam en gedachten.
Zeker, je staat dan sowieso al meer open voor prikkels en informatie.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:55 schreef sararaats het volgende:
[..]
Ik heb al hele donkere gordijnen. Kan het ook te maken hebben met mijn hoogsensitiviteit?
Ik merk dat heel goed. Ben zelf een hoogsensitief persoon. De maan speelt een grote rol in mijn leven. Als het weer volle maan is moet ik echt op mijzelf letten ivm prikkels, moeheid, slapeloosheid, prikkelbaarheid etc. Maar ook lichamelijk merk ik het. Soms erg vervelend, maar aan de andere kant erg speciaal.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:11 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Verduisterende gordijnen extra bezig zijn overdag?
De energie van de maan beïnvloedt het water op aarde, in bijvoorbeeld zeeën (eb en vloed).
Een menselijk lichaam bestaat voor circa 50/70% uit water. Energetisch gezien is het element water vooral verbonden met emoties. Daarnaast heeft de maan ook (onbewust) invloed op ons lichaam en gedachten.
Zeer herkenbaar.quote:Op maandag 27 mei 2019 03:28 schreef Smicky het volgende:
[..]
Ik merk dat heel goed. Ben zelf een hoogsensitief persoon. De maan speelt een grote rol in mijn leven. Als het weer volle maan is moet ik echt op mijzelf letten ivm prikkels, moeheid, slapeloosheid, prikkelbaarheid etc. Maar ook lichamelijk merk ik het. Soms erg vervelend, maar aan de andere kant erg speciaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2019 15:36:31 ]
Ik slaap echt slechter met volle maan, komt niet door het licht (rolluiken volledig dicht)quote:Op donderdag 15 augustus 2019 13:47 schreef Charlotte3 het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)-onze-gezondheid.amp
Wat vinden jullie?
quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:09 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Ik slaap echt slechter met volle maan, komt niet door het licht (rolluiken volledig dicht)
Uuhhmm, nee.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 20:35 schreef Tyr80 het volgende:
Sorry, ‘de’ maan?
Ooit van Cruithne gehoord?
Dat is een prachtig plaatje om te zien.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:58 schreef Natalie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben een tijdje in Finland geweest, jaren en jaren terug, toen ik nog jong en hip () was, maar zo mooi als dit heb ik hem nooit gezien. Licht midden in de nacht is overigens een heel rare, maar geweldige ervaring.
Hoeft niet, ik was verkeerd geïnformeerd, door Stephen Fry of all peoplequote:Op zondag 25 oktober 2020 22:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
Uuhhmm, nee.
Maar ik zal eens op zoek gaan.
Ja! Eng hoor. Nou ja, op dit moment gebeuren er veel engere dingen helaasquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:24 schreef -CRASH- het volgende:
De Hallooween blue Moon![]()
[ afbeelding ]
En toch worden de sporen langzaam gewist.quote:Op dinsdag 24 november 2020 00:34 schreef R0N1N het volgende:
Tenzij er een meteoriet bovenop land, zijn onze sporen daar in ieder geval vereeuwigd, als een soort "we where here"![]()
[ afbeelding ]
Dit stukje is bijna poëzie, @-CRASH-quote:Op woensdag 25 november 2020 19:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En toch worden de sporen langzaam gewist.
- De vlaggen en foto's zijn verbleekt.
-De maan heeft een hele ijle atmosfeer:
Aan de kant waar het dan licht is, stijgt de atmosfeer een beetje
Aan de donkerekant zakt die weer.
Dus er is een klein beetje verwering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |