Dat kan toch gewoon niet waar zijn, muziekvrienden? Heb ik enkele belangrijke releases over het hoofd gezien of is het aanbod dit jaar gewoon een beetje schraal?
quote:(reclame:) www.kopstoot.nl gaat daarin verandering maken vinden ze.
Op vrijdag 26 juli 2002 12:40 schreef Zander het volgende:
Okee, een beetje dramatische titel, maar naar aanleiding van het 'Tussenstand van 2002'-topic moet ik helaas constateren dat ik dit jaar nog geen enkele gitaarrock-plaat heb gehoord die mij wist te boeien.Dat kan toch gewoon niet waar zijn, muziekvrienden? Heb ik enkele belangrijke releases over het hoofd gezien of is het aanbod dit jaar gewoon een beetje schraal?
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:43 schreef TrashNSk8 het volgende:
gitaarrock is nog nooit levend geweest. Er zit namelijk nix in dat het laat leven...
het is hartstikke levend maar er heerst de mentaliteit dat het totaal niet populair mag zijn want anders is het niet meer "Cool".
Het is al net zo erg als de TMFkiddies maar dan omgekeerd
Maar in september komt daar verandering in.
quote:TMF-muziek is nog zoutelozere hap. Gitaarrock is vaak gewoon SAAI!
Op vrijdag 26 juli 2002 12:46 schreef Komakie het volgende:[..]
het is hartstikke levend maar er heerst de mentaliteit dat het totaal niet populair mag zijn want anders is het niet meer "Cool".
Het is al net zo erg als de TMFkiddies maar dan omgekeerd
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:51 schreef TrashNSk8 het volgende:[..]
Gitaarrock is vaak gewoon SAAI!
quote:
TMF-muziek is nog vind ik zoutelozere hap. Gitaarrock is vind ik vaak gewoon SAAI!
quote:wacht maar op queens of the stone age
Okee, een beetje dramatische titel, maar naar aanleiding van het 'Tussenstand van 2002'-topic moet ik helaas constateren dat ik dit jaar nog geen enkele gitaarrock-plaat heb gehoord die mij wist te boeien.Dat kan toch gewoon niet waar zijn, muziekvrienden? Heb ik enkele belangrijke releases over het hoofd gezien of is het aanbod dit jaar gewoon een beetje schraal?
en dat zijn 2 hele goeie rock dinges platen
en silverchair was iig rock... nu niet meer met diorama?
(zie voor dredg en qotsa uitleg dat andere topic)
[Dit bericht is gewijzigd door Betse op 26-07-2002 13:02]
quote:nee, die kansloze commerciële 'dans'plaatjes van DJ Weetikveel of een of ander Belgisch 'bandje' zijn helemaal om over naar huis te schrijven
TMF-muziek is nog zoutelozere hap. Gitaarrock is vaak gewoon SAAI!
kijk voor de gein maar eens op m'n zender
http://dunno.dyndns.tv:8000/listen.pls [ draad ]
dát is tenminste muziek! en ja, meesten zijn van voor 2000!
kutmuziek van tegenwoordig, hoogstens 5% is leuk
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 26-07-2002 12:56]
quote:noujah das jou mening.
TMF-muziek is nog zoutelozere hap. Gitaarrock is vaak gewoon SAAI!
Maar het ging er om of het dood was of niet en ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik denk dat het niet zo is dus verder....
quote:Download wat nummerkes van The Lost Prophets, Sevendust. Je moet er van houden, maar het is rock/hardrock/numetal die wat origineler is dan dat ik tot nu toe gehoord heb, vaak ook met meer prioriteit voor melodie en zonder die zeikstukjes tussendoor... Bij die eerste band zit ook noges wat technisch talent, kom je niet vaak tegen bij "als paddestoel uit grond schiet" bandjes
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 13:12]
Trouwens gehoord van die veiling van radiostations? Misschien komt er nu wel een rock zender. (kink fm maybe?)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 12:58]
quote:Ik heb ongeveer hetzelfde... Ik zat effe te denken welke goeie platen dit jaar zijn uitgebracht, en ik kom tot de conclusie dat ik er niet echt grote favorieten tussen heb zitten. Er zijn wel een paar goeie cd's uitgebracht, maar ik ben nog niet weggeblazen, qua rock, zou ik het zo snel ook niet weten.
voor de rest ben ik het eens met dwerg. Het enige leuke op dit moment is Muse eigenlijk, meer zou ik 123 niet op kunnen noemen helaas...
enz
quote:Dat is het dus NIET.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:00 schreef dr.dunno het volgende:
Metallica idem (denk maar aan het S&M album, als dát niet vernieuwend is...)
En Yokozuna, bedoel je "Lost Prophets"? Die zijn vet ja.
quote:ik ook, maar liever luister ik geen van beide.
Op vrijdag 26 juli 2002 12:55 schreef Komakie het volgende:[..]
noujah das jou mening.
Ik luister liever gitaarrock dan die TMFrommel.
quote:nee, dat willen ze thuis niet weten...
Op vrijdag 26 juli 2002 12:55 schreef dr.dunno het volgende:[..]
nee, die kansloze commerciële 'dans'plaatjes van DJ Weetikveel of een of ander Belgisch 'bandje' zijn helemaal om over naar huis te schrijven
![]()
quote:yep
kutmuziek van tegenwoordig, hoogstens 5% is leuk
[Dit bericht is gewijzigd door TrashNSk8 op 26-07-2002 13:03]
Verder is het wel waar dat het allemaal steeds harder lijkt te moeten om pakkend te zijn, waardoor de standaard ook hoger komt te liggen en iedereen wordt meegesleurd om harder & sneller te spelen. Ik merk het ook in mn eigen bandje, waar er ook steeds meer harde nummers gespeeld worden. Nou hou ik hier persoonlijk wel van, maar tis wel opvallend.
quote:metal moest vroeger harder en sneller, en toen ging het nauwelijks meer en toen hebben ze stoner uitvonden... Lager en groovend
Op vrijdag 26 juli 2002 13:04 schreef Tijn het volgende:
Overigens zijn er 2 nieuwe albums van NOFX uitgekomen in 2002. Ok, tis punkrock en je moet ervan houden, maar het ìs gitaarrockOverigens staan hier niet alleen nieuwe nummers op (covers van NOFX-songs door andere bands en nummers van andere bands gecovered door NOFX, en wat live-opnames).
Verder is het wel waar dat het allemaal steeds harder lijkt te moeten om pakkend te zijn, waardoor de standaard ook hoger komt te liggen en iedereen wordt meegesleurd om harder & sneller te spelen. Ik merk het ook in mn eigen bandje, waar er ook steeds meer harde nummers gespeeld worden. Nou hou ik hier persoonlijk wel van, maar tis wel opvallend.
Stuk voor stuk, topalbums!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 13:08]
quote:het ging niet om 2002 aap
Op vrijdag 26 juli 2002 13:02 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Dat is het dus NIET.
En het is niet van 2002.
en voor zover ik weet zijn zij een van de eersten der grote artiesten, zo niet de eerste metalband die klassiek met metal combineert; ik weet ook dat de Scorpions, duitse dus synoniem voor plagiaat + 'verbetering' band, het een jaar later nog eens dunnetjes over hebben gedaan met een zelfde project.
wat is daar (aan S&M) niet vernieuwend aan? beter dan die stomme beatjes + de stem van een wijf dat niet kan zingen met de computer sampelen... kan iedere aap met een pc toch?
quote:Nieuwe DEP is nog niet uit, maar ja die is erg goed, die vergat ik ook bij Mike Patton. Arcturus is goed, maar het heeft me niet zo gepakt als La Masquerade Infernale. Nieuwe Soilwork vind ik ook erg tof...
Nou in de metalscene vind ik dat wel anders. Ik heb HEEL VEEL goede cd's voorbij zien komen dit jaar. Neem nou de nieuwe Dillinger Escape Plan, Vader, Meshuggah, Nile, Arcturus, Rage, Arch Enemy, Annihilator en natuurlijk van 2001, Gateway's to Annihilation van Morbid Angel. Zo kan ik er nog wel 40 opnoemen (en betere kenners nog meer).
quote:http://forum.fok.nl/showtopic.php/179848
Op vrijdag 26 juli 2002 13:07 schreef dr.dunno het volgende:[..]
wat is daar (aan S&M) niet vernieuwend aan? beter dan die stomme beatjes + de stem van een wijf dat niet kan zingen met de computer sampelen... kan iedere aap met een pc toch?
quote:Zeker nog nooit Therion gehoord? In '93 of '94 werkten ze al met een orkest volgens mij...
Op vrijdag 26 juli 2002 13:07 schreef dr.dunno het volgende:
en voor zover ik weet zijn zij een van de eersten der grote artiesten, zo niet de eerste metalband die klassiek met metal combineert;
quote:wat is er? kan je je argumentatie niet even samenvatten in een paar regeltjes? ik ga echt niet die hele draden lezen op zoek naar jouw reactie hoor
Op vrijdag 26 juli 2002 13:09 schreef Betse het volgende:[..]
http://forum.fok.nl/showtopic.php/179848
en
Iedereen die van trance houdt deel 2!!
quote:Met jou kan ik praten
Op vrijdag 26 juli 2002 12:59 schreef ArTiC het volgende:
Doe maar Lost Prophets, dat zoekt wat makkelijkervoor de rest ben ik het eens met dwerg. Het enige leuke op dit moment is Muse eigenlijk, meer zou ik 123 niet op kunnen noemen helaas...
Ohja, S&M nieuw WTF? Dat is 95% (ofzo) oude songs in een nieuw jasje, en daar betaal je dan volle bak voor. Dat noem jij vernieuwend??
www.melodicrock.com
www.rockezine.com
www.rocknet.nl (m'n eigen site... sorry voor de spam)
www.melodic.net
Als je daar geen ideeen opdoet, dan zit je niet met het probleem dat rock dood is, maar simpelweg dat je geen rockliefhebber bent
Mijn favoriet van dit jaar tot dusverre is het debuut album van Mister Kite (www.misterkite.net)
Gitaar-a-plenty op dat album
quote:Hoe kan ik zo dom zijn... YOKO schaamt.
Nieuwe Soilwork vind ik ook erg tof...
Iig, metal is echt niet dood. Ik zit hier nu al 3 uur geboeit het nieuwe Nile en Vader album te luisteren Nu-metal krijgt langzamerhand een gebrek aan originaliteit, ik heb het idee dat bandjes denken van "ah kijk die numetal bands draaien goed, wij willen ook zo bekend worden, laten we ook zulke muziek gaan maken". Ofzo, ze denken volgens mij allemaal dat het simpel is om door te breken ofzo, van die meeste nu-metal bands hoor je na 2 jaar ook weinig meer. En daar maken ze het zelf naar, Linkin Park en Limp Bizkit (ik kan het nog steeds niet schrijven) bv. met die nieuwe cd's met een shitload aan nonboeiende remixen. Weinig vernieuwends, het hoeft niet perse origineel te zijn, maar TE onorgineel stoot ook af vind ik.
Ik denk steeds meer van "ah weer zo'n nieuwe numetal band". Hm klinkt altijd wel redelijk, maar het is nooit van "wow vette shit". Ook niet na 10x luisteren ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 13:18]
quote:het is net hoe je het bekijkt; het publiek heeft een bepaald beeld bij metallica dat bepaald niet overeen komt met de luisteraars van een gemiddelde klassieke cd; probeer ze beiden te interesseren en je krijgt (o.a.) S&M, welke nummers stuk voor stuk de hitlijsten halen en tevens Sky radio (compleet ander publiek)... probeer dat maar eens met een gemiddelde plaat. En nee, heb nog nooit Therion gehoord, maar ik zal die gelijk even gaan downloaden luisteren bij de platenzaak
Op vrijdag 26 juli 2002 13:11 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Met jou kan ik praten
![]()
Ohja, S&M nieuw WTF? Dat is 95% (ofzo) oude songs in een nieuw jasje, en daar betaal je dan volle bak voor. Dat noem jij vernieuwend??
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 26-07-2002 13:15]
quote:Schaam je!!!
Op vrijdag 26 juli 2002 13:14 schreef Yokozuna het volgende:
Hoe kan ik zo dom zijn... YOKO schaamt.
quote:Maar kep em wel origineel
Op vrijdag 26 juli 2002 13:15 schreef Xhorder het volgende:[..]
Schaam je!!!
quote:Ik weet zeker dat mensen die alleen klassiek luisteren niets vinden in Metallica. Dat orkest van S&M vind ik meer aankleding, om alles gewoon wat patseriger/vetter uit de mix te laten komen. Dat vind ik niet vernieuwend. Sommige nummers kan ik inderdaad meer waarderen als op oudere albums ze klinken veel vetter en voller, maar dat vind ik niet echt vernieuwend.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:14 schreef dr.dunno het volgende:[..]
het is net hoe je het bekijkt; het publiek heeft een bepaald beeld bij metallica dat bepaald niet overeen komt met de luisteraars van een gemiddelde klassieke cd; probeer ze beiden te interesseren
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 13:24]
Op dit moment luister ik de nieuwe Sixteen Horsepower. Goede plaat, maar om nou te spreken van een rockplaat gaat denk ik wel erg ver.
Ik heb dit jaar sowieso weinig nieuwe releases gekocht. Vooral veel ouder materiaal. Maar nu ik erover nadenk heb ik ook weinig interessante recensies gelezen van "echte" rock cd's.
Maar er verschijnt genoeg andere interessante muziek die gerelateerd is aan rockmuziek en niet direct vervalt tot het Nickelback/Kane/vul hier uw band naar keuze in niveau.
In Oktober iig nog een nieuwe cd van Madrugada. Daar ben ik wel zeer benieuwd naar. Ik heb ze laatst live gezien en ik geloof dat de cd een stuk harder gaat worden dan de vorige cd.
Maar goed, als rockplaat van 2002 zou ik dan inderdaad Silverchair moeten aandragen. Want hoewel erg geproduceerd/gearrangeerd rockt het ook nog behoorlijk. Maar zoals ik al in het Tussenstand topic aangaf: ik heb vast weer van alles gemist.
quote:Hmmm... ik bedenk me net, Daryll-Ann heeft in 2002 ook een nieuw album uitgebracht hoor (Trailer Tales)
Op vrijdag 26 juli 2002 13:15 schreef Zander het volgende:
Ik denk ook dat de trend vooral 'hard, harder, hardst' is, maar soms heb ik gewoon zin in wat melodieuzere rockmuziek, zonder dat het gelijk in de categorie Zeikrock valt. Helaas heb ik dit jaar nog weinig van mijn gading kunnen ontdekken...
quote:Ah, dat is waar, en die heb ik nog steeds niet geluisterd. En de Flaming Lips hebben ook weer een nieuwe schijf uit, die moet ik ook nog steeds checken...
Op vrijdag 26 juli 2002 13:26 schreef Tijn het volgende:
Hmmm... ik bedenk me net, Daryll-Ann heeft in 2002 ook een nieuw album uitgebracht hoor (Trailer Tales)
quote:Mja, maar Rammstein zou ik toch geen rock noemen, maar dan kom je weer op definering, het is eigenlijk metal, maar metal is ook weer hardere hardrock ofzo.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:00 schreef dr.dunno het volgende:
Rammstein idem (geweldige show en breekt nu nummer voor nummer door op zelfs TMF)
quote:Schaam je, dat is een leuk album.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:30 schreef Zander het volgende:[..]
Ah, dat is waar, en die heb ik nog steeds niet geluisterd.
quote:Ik zie "Rock" als een overkoepelende naam, waarbinnen ook metal valt.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:33 schreef Seborik het volgende:[..]
Mja, maar Rammstein zou ik toch geen rock noemen, maar dan kom je weer op definering, het is eigenlijk metal, maar metal is ook weer hardere hardrock ofzo.
quote:Nieuwe Daryll-Ann staat ook genoemd in mijn topic...
Op vrijdag 26 juli 2002 13:30 schreef Zander het volgende:[..]
Ah, dat is waar, en die heb ik nog steeds niet geluisterd. En de Flaming Lips hebben ook weer een nieuwe schijf uit, die moet ik ook nog steeds checken...
Nieuwe Flaming Lips heb ik gisteren geluisterd. Klonk wel bijzonder aardig eigenlijk. Wel lekker gefreakt. Ga hem dus misschien nog wel kopen.
quote:Precies. Rock, gitaarmuziek (meestal met vervorming)
Op vrijdag 26 juli 2002 13:36 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik zie "Rock" als een overkoepelende naam, waarbinnen ook metal valt.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 13:37]
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 13:07 schreef dr.dunno het volgende:[..]
het ging niet om 2002 aap
quote:Aap.
Dat kan toch gewoon niet waar zijn, muziekvrienden? Heb ik enkele belangrijke releases over het hoofd gezien of is het aanbod dit jaar gewoon een beetje schraal?
quote:Man, wat een vooroordelen allemaal zeg.
duitse dus synoniem voor plagiaat + 'verbetering' band,
quote:Ik niet, maar dan komt het aan op definities en dat soort gezwam en die discussies hebben we allemaal al gehad in tientallen andere topics.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:36 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik zie "Rock" als een overkoepelende naam, waarbinnen ook metal valt.
quote:Er is wel een duitse band wat gewoon Rammstein is, maar dan van een andere band. Alsof ze een contract hebben met Rammstein, je moet binnen [dit] vallen. Anders supporten we je niet meer. Offtopic, vergelijk Norther eens met Children of Bodom. En wie verkoopt beter ik het Noorden? Juist, de eerste. Trieste ontwikkelingen niet?
Op vrijdag 26 juli 2002 13:37 schreef Seborik het volgende:
Man, wat een vooroordelen allemaal zeg.
quote:Klopt, echt heldere definities zijn er volgens mij niet. Zou eigenlijk in de faq moeten komen, policy mbt. tot genres ofzo
maar dan komt het aan op definities en dat soort gezwam en die discussies hebben we allemaal al gehad in tientallen andere topics.
quote:moet je maar eens MTV aanzetten rond half 10 als je weer een weekje in duitsland bent... na Jackass komt een duitse show met EXACT dezelfde opzet alleen dan nóg veel (en eigenlijk gewoon té) ergere stunts, zo erg dat het niet eens meer leuk is; zelfs de duitsers die ik ken vinden het niet leuk meer. waarom? omdat jackass niet na te synchroniseren is zonder af te doen aan de kwaliteit... (wat zowieso wel gebeurt bij al die andere geïmporteerde programma's e.d.).
Op vrijdag 26 juli 2002 13:37 schreef Seborik het volgende:Man, wat een vooroordelen allemaal zeg.
zo zijn er nog wel meer voorbeelden aan te geven; kijk eens goed rond zou ik zeggen
quote:Ik zeg: "Niet alle Duitse bands zijn plagiaat bands." als reactie op Dr.Dunno.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:39 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Er is wel een duitse band wat gewoon Rammstein is, maar dan van een andere band. Alsof ze een contract hebben met Rammstein, je moet binnen [dit] vallen. Anders supporten we je niet meer.
quote:Och, hoezo? Figuren als Bob Dylan en bands als Pink Floyd zijn toch ook rock?
Op vrijdag 26 juli 2002 13:36 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
maar om dat nou rock te noemen. Rock asocieer ik toch met wat hardere/snellere muziek
Rock is wat dat betreft nogal een ruim genre, waarbinnen je heel veel kanten op kunt (van bluesy/funky/jazzy tot veel heftiger, sneller & harder).
quote:en IK heb ook niet gezegd dat ALLE duitse bands plagiaat plegen, goed lezen!
Op vrijdag 26 juli 2002 13:41 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik zeg: "Niet alle Duitse bands zijn plagiaat bands." als reactie op Dr.Dunno.
quote:En mijn post was alleen wat toevoeging, zit verder niets achter.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:42 schreef dr.dunno het volgende:[..]
en IK heb ook niet gezegd dat ALLE duitse bands plagiaat plegen, goed lezen!
quote:Duits betekent niet automatisch plagiaat, luister bijvoorbeeld eens Blind Guardian en probeer een vergelijkende band te vinden, die is er niet. Of Lacrimosa of een andere band, de Scorpions zijn niet representatief voor het Duitse muziekwezen.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:41 schreef dr.dunno het volgende:
zo zijn er nog wel meer voorbeelden aan te geven; kijk eens goed rond zou ik zeggen
quote:Ik vind rock gewoon gitaarmuziek, das toch een mooie heldere maatstaaf?
Op vrijdag 26 juli 2002 13:42 schreef Tijn het volgende:[..]
Och, hoezo? Figuren als Bob Dylan en bands als Pink Floyd zijn toch ook rock?
Rock is wat dat betreft nogal een ruim genre, waarbinnen je heel veel kanten op kunt (van bluesy/funky/jazzy tot veel heftiger, sneller & harder).
quote:inderdaad, denk maar aan soft-rock, het vroegere rockgenre, waar volgens de muziek-o-logen in de witte-dame-bieb jimmy hendrix en queen ook al onder vallen
Op vrijdag 26 juli 2002 13:42 schreef Tijn het volgende:[..]
Och, hoezo? Figuren als Bob Dylan en bands als Pink Floyd zijn toch ook rock?
quote:Zeker, maar wat ik zei was ook alleen wat toevoeging, ik probeer je niet te overtuigen van ANYthing.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:43 schreef Seborik het volgende:[..]
Duits betekent niet automatisch plagiaat, luister bijvoorbeeld eens Blind Guardian en probeer een vergelijkende band te vinden, die is er niet. Of Lacrimosa of een andere band, de Scorpions zijn niet representatief voor het Duitse muziekwezen.
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 13:42 schreef dr.dunno het volgende:[..]
en IK heb ook niet gezegd dat ALLE duitse bands plagiaat plegen, goed lezen!
quote:Nee, inderdaad, je hebt het niet gezegd.
duitse dus synoniem voor plagiaat + 'verbetering'
quote:Ja, dat lijkt me ook een aardige, alleen worden gitaren ook in tal van andere genres gebruikt, die duidelijk geen rock zijn. Voor mij is rock gewoon gespeeld door een rockband, met minimaal een drummer, een gitarist, een bassist en iemand die zingt
Op vrijdag 26 juli 2002 13:44 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik vind rock gewoon gitaarmuziek, das toch een mooie heldere maatstaaf?
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 26-07-2002 13:46]
quote:nee, maar dat zei ik ook niet en nu nog steeds; maar je bent het er wel mee eens dat het een erg kopieerdriftig volkje is he?
Op vrijdag 26 juli 2002 13:43 schreef Seborik het volgende:[..]
Duits betekent niet automatisch plagiaat, luister bijvoorbeeld eens Blind Guardian en probeer een vergelijkende band te vinden, die is er niet. Of Lacrimosa of een andere band, de Scorpions zijn niet representatief voor het Duitse muziekwezen.
natuurlijk is er ook originaliteit bij die duitsers, m.n. Rammstein en Tanzwut vind ik erg leuke voorbeelden
quote:goed, voor de taalpuristen onder ons niet nee; ik dacht dat de strekking van mijn verhaal toch wel duidelijk genoeg was (in dit geval ging het over de scorpions (met overigens wel een erg fraai en bekend nummer waar ik niets tegen heb))
Op vrijdag 26 juli 2002 13:45 schreef Seborik het volgende:[..]
[..]Nee, inderdaad, je hebt het niet gezegd.
quote:Nee, muziekgeschiedenis gaat verder dan de afgelopen twintig jaar.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:46 schreef dr.dunno het volgende:[..]
nee, maar dat zei ik ook niet en nu nog steeds; maar je bent het er wel mee eens dat het een erg kopieerdriftig volkje is he?
Maar ook de album van Hermano, the Heads, The Atomic Bitchwax zijn heel goed.. Waarschijnlijk worden er dit jaar nog albums uitgebracht van Monster Magnet, Gallery of Mites (heel Monster Magnet - Weindorf), eagles of deathmetal (gelegenheidsband voor desert sessions herenigd!)
Populaire rock is wel dood.. zie het breezerrock topic
Heb mijn aandacht nu verlegd naar ouder werk van Uncle Tupelo en Wilco (die nieuwste vonnik nie-so, maar die moet ik wellicht vaker beluisteren).
Goed nieuws betreffende de MonsterMagnet releases
quote:Eens
Op vrijdag 26 juli 2002 13:53 schreef B1tchwax het volgende:
Idd is het nieuwe QOTSA album geniaal -> Queens of the Stoneage - Songs for the DeafPopulaire rock is wel dood.. zie het breezerrock topic
quote:Deep Purple trad 30 jaar geleden al op met een orkest. Weinig vernieuwend dus...
Op vrijdag 26 juli 2002 13:07 schreef dr.dunno het volgende:
en voor zover ik weet zijn zij een van de eersten der grote artiesten, zo niet de eerste metalband die klassiek met metal combineert; ik weet ook dat de Scorpions, duitse dus synoniem voor plagiaat + 'verbetering' band, het een jaar later nog eens dunnetjes over hebben gedaan met een zelfde project.wat is daar (aan S&M) niet vernieuwend aan?
en on-topic: Lifesblood van Mastodon vond ik ook wel een aardig rockplaatje.
quote:Die is van vorig jaar (of alweer 2 jaar geleden zelfs?)
Op vrijdag 26 juli 2002 14:14 schreef kamagurka het volgende:
Zander, je hebt Within Temptation toch wel beluisterd?
quote:Nee, als rock dood is, betekend dat, dat er niks nieuws meer in gebeurt. Het kan nog wel populair zijn, maar de stijl blijft stil staan en er komt niks vernieuwends meer uit.
Op vrijdag 26 juli 2002 14:15 schreef Yokozuna het volgende:
Als rock dood is is het toch ook niet meer populair?
Ik vind een orkest opnemen in je band (S&M van metallica), trouwens, niet bepaald vernieuwend, maar goed (veel dance-acts gebruiken een orkest om hun live optredens nog beter te maken). Ik heb in de afgelopen 5 jaar maar enkele echt goede rocktracks gehoord (echt maar enkele). Het is allemaal steeds hetzelfde, bands als Metallica, Korn, Limp Bizkit, System of a down, enz. enz. hebben ieder een stijl die 1000 keer herhaald wordt met een andere tekst erover.
Om over die hele deathmetal/blackmetal/gothic/etc.etc. scene maar niet te spreken want dat is bij iedere band zelfs hetzelfde, die hebben niet eens een eigen stijl.
* Jet_Empire en Drum&Bass, Techno, Lounge, enz. enz.
Overigens maakt Pearl Jam al jaren gevarieerde gitaarrock
(btw, Zander, jij hebt Roots Down van Jimmy Smith toch? De Verve By Request versie? Zo ja: zit daar een boekje bij? Bij mij niet nl. en dat vind ik vreemd)
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 26-07-2002 16:52]
quote:in jouw oren vast wel, in mijn oren is het omgekeerd, dus wat je zegt slaat nergens op.
Op vrijdag 26 juli 2002 16:46 schreef Jet_Empire het volgende:[..]
Om over die hele deathmetal/blackmetal/gothic/etc.etc. scene maar niet te spreken want dat is bij iedere band zelfs hetzelfde, die hebben niet eens een eigen stijl.
* Jet_Empire en Drum&Bass, Techno, Lounge, enz. enz.
quote:Even voor je gekeken, ik heb ook de Verve By Request versie en er zit hier wel een boekje bij. Boekje stelt verder niets voor, twee pagina's met songtitels en line-up, verder geen linernotes ofzo. Maar hoort er dus wel bij te zitten...
Op vrijdag 26 juli 2002 16:51 schreef Theeboon het volgende:
(btw, Zander, jij hebt Roots Down van Jimmy Smith toch? De Verve By Request versie? Zo ja: zit daar een boekje bij? Bij mij niet nl. en dat vind ik vreemd)
quote:Er bestaat wel degelijk aparte death+black etc. metal, alleen het wordt gewoon steeds moeilijker IN zo'n subgenre nog met iets origineels te komen. En WTF? Waarom streven naar originaliteit, ook originaliteit is geen garantie voor goede muziek. Er zijn zoveel bands die niet echt origineels uitbrengen in die genres, maar de bands verschillen nog genoeg van elkaar bij bv. black metal. Dat jij misschien het verschil bijna niet hoort omdat je het weinig luistert oid, das jou probleem
Nee, als rock dood is, betekend dat, dat er niks nieuws meer in gebeurt. Het kan nog wel populair zijn, maar de stijl blijft stil staan en er komt niks vernieuwends meer uit.
...........................
Om over die hele deathmetal/blackmetal/gothic/etc.etc. scene maar niet te spreken want dat is bij iedere band zelfs hetzelfde, die hebben niet eens een eigen stijl.* Jet_Empire en Drum&Bass, Techno, Lounge, enz. enz.
Ik ken ook iemand die het nieuwe album van Soilwork meer van hetzelfde vond. Daarvoor had hij wat nummers van The Chainheart machine. Had ie hem na 1x luisteren verwijderd, de ito
ONTOPIC:
Nu-metal begint wel dood te gaan, ik denk wel dat je dat mag stellen. Heel die "scene" begint te vertroebelen, bands die het hoog geschopt hebben als Linkin Park en Limp Bizkit maken waardeloze remixen (lekker wat prutsen met oud materiaal). Maargoed, wees gerust Metallica gaat een NIEUW album uitbrengen!
(nu maar hopen dat die rockt en niet sockt)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 17:11]
quote:NoFX had toch zo'n live album uitgebracht? "I heard they suck live" ofzo? Een van de weinige punkrock albumpjes die mij bevalt
Op vrijdag 26 juli 2002 17:10 schreef =HellFire= het volgende:
Hm, ik vind dat er in 2002 toch nog wel leuke punkrock cd'tjes zijn uitgekomen. Valt me nog reuze mee.
Wel leuke punkrock, lekker uptempo zagen zonder gezeur. Best goede kwaliteit ook voor een live opname. Die lead singer heel verhaaltje vertellen en beetje kletsen met de rest van het band gewoon tijdens optreden enzo, mekaar beetje uitschelden en allemaal praten met het publiek enzo haha. Ze zouden dronken zijn, maar het was wel retestrak live gespeeld, alles heel goed en strak gespeeld live ook zang.
Ik weet verder weinig van punkrock, maar NoFX heeft wel een leuk cd'tje uitgebr8 OF het origineel is, zal wel niet
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 17:21]
quote:Dat album is alweer uit 1994 ofzo
Op vrijdag 26 juli 2002 17:14 schreef Yokozuna het volgende:[..]
NoFX had toch zo'n live album uitgebracht? "I heard they suck live" ofzo? Een van de weinige punkrock albumpjes die mij bevalt
De meeste (hoewel ik er niet veel heb geluisterd dit jaar of vorig jaar) boeiden niet meer na een paar keer luisteren (altijd al gehad met punkrock)
Wel leuke punkrock, lekker zagen zonder gezeik. Best goede kwaliteit ook voor een live opname.
Ze hebben dit jaar 2 nieuwe albums uitgebracht ("45 or 46 songs that weren't good enough to go on our other records" en "Nofx/Rancid BYO Split Series Vol. III")
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 14:14 schreef kamagurka het volgende:
Zander, je hebt Within Temptation toch wel beluisterd?
quote:Juistem. 45 or 46 songs... moet ik nog steeds kopen. Maarja. Die prijs, 25 euro!!! Terwijl ie voor 10 dollar/10 euro (Euro bijna gelijk aan Dollar, handig is dat
Op vrijdag 26 juli 2002 17:22 schreef Tijn het volgende:[..]
Dat album is alweer uit 1994 ofzo
Ze hebben dit jaar 2 nieuwe albums uitgebracht ("45 or 46 songs that weren't good enough to go on our other records" en "Nofx/Rancid BYO Split Series Vol. III")
quote:
Nee, als rock dood is, betekend dat, dat er niks nieuws meer in gebeurt. Het kan nog wel populair zijn, maar de stijl blijft stil staan en er komt niks vernieuwends meer uit.
Ik vind een orkest opnemen in je band (S&M van metallica), trouwens, niet bepaald vernieuwend, maar goed (veel dance-acts gebruiken een orkest om hun live optredens nog beter te maken). Ik heb in de afgelopen 5 jaar maar enkele echt goede rocktracks gehoord (echt maar enkele). Het is allemaal steeds hetzelfde, bands als Metallica, Korn, Limp Bizkit, System of a down, enz. enz. hebben ieder een stijl die 1000 keer herhaald wordt met een andere tekst erover.
Om over die hele deathmetal/blackmetal/gothic/etc.etc. scene maar niet te spreken want dat is bij iedere band zelfs hetzelfde, die hebben niet eens een eigen stijl.* Jet_Empire en Drum&Bass, Techno, Lounge, enz. enz.
quote:Bedoel je Megaherz? ( LIEBE!...LIEBE-STOTER!
Op vrijdag 26 juli 2002 13:39 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Er is wel een duitse band wat gewoon Rammstein is, maar dan van een andere band. Alsof ze een contract hebben met Rammstein, je moet binnen [dit] vallen. [..]
quote:Nee spreek daar maar niet over, want zo te zien heb jij er totaal geen verstand van. Jij houdt gewoon niet van het genre.
Zoals in elk genre zijn er wel altijd copycats, bandjes die gewoon andere bandjes na gaan doen qua stijl. Maar dat heb je in elke scene...
... mar aj dta isz meijn menign..
quote:Ja die!
Op zaterdag 27 juli 2002 11:01 schreef doender het volgende:[..]
Bedoel je Megaherz? ( LIEBE!...LIEBE-STOTER!
)
quote:d4t iS g33n m3n1nG d4t 1s 33n f31t!
... mar aj dta isz meijn menign..
quote:But.. no counts on rockability
Op vrijdag 26 juli 2002 17:24 schreef Zander het volgende:[..]
Tuurlijk, daar is geen ontsnappen aan...
quote:Jij kennelijk, aangezien je een inmiddels antiek geworden topic weer nieuw leven inblaast.
Op zaterdag 22 februari 2003 12:34 schreef Heosphoros het volgende:
who cares of je niks heb gevonden.
quote:weer een nieuwe
Op vrijdag 26 juli 2002 12:42 schreef Tijn het volgende:
Maak je geen zorgen, ik ben bezig met een nieuwe versie van mn Britney Spears-cover, dus dat komt goed
quote:Het is een post van 26 juli.
Op zaterdag 22 februari 2003 12:40 schreef jdmorpheus het volgende:[..]
weer een nieuwe
![]()
![]()
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 22-02-2003 16:01]
quote:Euhm... mag ik vragen wat er dan wel qua rock aan je besteed is? Ik bedoel, de nu-metal met 7-snarige gitaren in drop G en een DJ-beat was niks, de jaren '80 revival met tapsolo's en vierdubbele echo is niet echt je ding, Kane, Avril en Sita halen het ook niet echt en voor "back to basics"-garagerock loop je ook niet warm.
Op zaterdag 22 februari 2003 12:45 schreef Zander het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat 2002 uiteindelijk nog wel wat aardige gitaar-platen heeft opgeleverd. Alleen jammer dat die 'back to basics'-garagerock-trend niet helemaal aan mij besteed is.
Het klinkt een btje raar zo, maar ik vraag me serieus af welke rock dan wel je ding is
quote:Progressive rock?
Op zaterdag 22 februari 2003 15:17 schreef Tijn het volgende:
Euhm... mag ik vragen wat er dan wel qua rock aan je besteed is? Ik bedoel, de nu-metal met 7-snarige gitaren in drop G en een DJ-beat was niks, de jaren '80 revival met tapsolo's en vierdubbele echo is niet echt je ding, Kane, Avril en Sita halen het ook niet echt en voor "back to basics"-garagerock loop je ook niet warm.Het klinkt een btje raar zo, maar ik vraag me serieus af welke rock dan wel je ding is
Maar ik kan me gewoon niet echt enthousiast maken voor de meeste nieuwe rockplaten die ik bij vrienden en kennissen hoor, het is vaak zo derivaat en 'tig keer eerder gedaan. Misschien ligt het hele genre met zijn stijlbeperkingen me gewoon niet meer zo, al mag ik mijn oude favorieten nog steeds graag horen.
quote:Dit lijkt er al meer op
Op zaterdag 22 februari 2003 15:31 schreef Litpho het volgende:
Progressive rock?
Fusion (om die ook maar half onder rock te scharen)?
Jaren 70 "Classic" Rock?
quote:Stap maar over op trance vanaf nu dan.
Op zaterdag 22 februari 2003 15:39 schreef Zander het volgende:
Misschien ligt het hele genre met zijn stijlbeperkingen me gewoon niet meer zo, al mag ik mijn oude favorieten nog steeds graag horen.
quote:jongen, we weten onderhand dat je trancer bent. You've made your point, verder voeg je niets toe aan deze discussie.
Op zaterdag 22 februari 2003 15:57 schreef LoekB het volgende:[..]
Stap maar over op trance vanaf nu dan.
.
Dus mag ik je dan nu alsjeblieft vriendelijk vragen of je zulke threads dan ook met rust kan laten?
Voor commentaar: klik hier.
[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 22-02-2003 16:03]
quote:Zeker fan van Jomanda, die zit ook altijd in trance
Op zaterdag 22 februari 2003 15:57 schreef LoekB het volgende:[..]
Stap maar over op trance vanaf nu dan.
.
quote:Mag ik me hierbij aansluiten? Kijk Loekb, tis allemaal leuk en aardig en we weten inmiddels wel hoe je over rockmuziek en aanverwanten denkt en waar je eigenlijk voorkeur naar uit gaat. Maar probeer hier alsjeblieft geen topics mee te verpesten.
Op zaterdag 22 februari 2003 15:59 schreef Type het volgende:
jongen, we weten onderhand dat je trancer bent. You've made your point, verder voeg je niets toe aan deze discussie.Dus mag ik je dan nu alsjeblieft vriendelijk vragen of je zulke threads dan ook met rust kan laten?
Dank u zeer voor de mogelijke aandacht.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 22-02-2003 16:03]
quote:Voor de chicks. Duh.
Op zaterdag 22 februari 2003 16:01 schreef Tom_Tom- het volgende:
Check de top 40 en vraag je af waarom je in vredesnaam op gitaarles bent gegaan.
quote:Lijkt me des te meer reden om gitaarlessen te nemen!
Uit de Break Out van deze week:
Uit:
Rockmuziek
Check de top 40 en vraag je af waarom je in vredesnaam op gitaarles bent gegaan.Voor commentaar:
http://www.breakout.nl
1. Je krijgt de kans rock te vernieuwen, nieuw leven in te blazen
2. Je krijgt de kans om de top 40 te revolutioneren (en als dat je lukt, imho verbeteren)
En sowieso, als iets niet in de top 40 staat, is het dan uit/dood?
>>
Ik ga er nu even van uit dat ik me iets van de Break-Out aantrek he
[Dit bericht is gewijzigd door Type op 22-02-2003 16:05]
quote:Dan kun je beter DJ worden, denk ik.
Op zaterdag 22 februari 2003 16:03 schreef Tijn het volgende:
Voor de chicks. Duh.
Misschien schakel ik ook wel over op trance, na mijn volgende lobotomie of zo...
Je ziet dit soort dingen al een beetje terug in werk van o.a. Mike Oldfield () en ik denk dat zeker vanuit de progressieve hoek in dit soort blends de toekomst ligt.
Gelukkig zijn er al wel muzikanten die de oorkleppen () afdoen (vooral vanuit de progressieve hoek merk ik dit) en ook vanuit de elektronische hoek staan steeds meer artiesten open voor "echte instrumenten". Die twee samen gaan wat mij betreft een glorieuze toekomst tegemoed
quote:Mmm, toch klopt het wel een beetje hoor. De enige rock die op dit moment in de top 40 staan zijn Avril, Golden earring,Tenacious D en Good Charlotte...
Uit de Break Out van deze week:
Uit:
Rockmuziek
Check de top 40 en vraag je af waarom je in vredesnaam op gitaarles bent gegaan.
quote:Toevallig was ik vorige week bij een schoolfeestje op mn ouwe middelbare school. Stond ik daar tussen mannetjes van 14 en 15... maar waar ik voor kwam: een oud-klasgenoot van me speelde die avond met z'n bandje. Echt een klasse-optreden, iedereen ging werkelijk uit z'n dak en guess what ze speelden: covers van The Beatles, The Who, Deep Purple, The Doors etc etc. De namen zeiden de gastjes bijna niks, ze hadden net zo goed kunnen zeggen dat het eigen werk was. Maar het rockte wel en iedereen ging los.
Op zaterdag 22 februari 2003 16:29 schreef LoekB het volgende:[..]
Mmm, toch klopt het wel een beetje hoor. De enige rock die op dit moment in de top 40 staan zijn Avril, Golden earring,Tenacious D en Good Charlotte...
Dus wat nou, rockmuziek is uit omdat het niet in de top40 staat?
quote:Het is niet mijn bedoeling om topics te verkloten, integendeel. Maar hetzelfde gebeurt zo vaak in trance-topics en 'top40'-muziek-topics.Daar word dan 100 keer gemeldt : ''
Op zaterdag 22 februari 2003 16:03 schreef Vork het volgende:[..]
Mag ik me hierbij aansluiten? Kijk Loekb, tis allemaal leuk en aardig en we weten inmiddels wel hoe je over rockmuziek en aanverwanten denkt en waar je eigenlijk voorkeur naar uit gaat. Maar probeer hier alsjeblieft geen topics mee te verpesten.
Dank u zeer voor de mogelijke aandacht.
Overigens ben ik echt geen fanatieke rock-hater ofzo hoor, veel trance en andere muziek is ook op rock gebasseerd bijvoorbeeld. (zelfs bij Eminem hoor je in bep. nummers duidelijke rock-invloeden terug). En wat jullie 'nu-metal' noemen, daar luister ik ook graag naar hoor.
. (
Avril
.)
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 22-02-2003 16:41]
quote:Idd, een discussie is alleen maar leuk als er meningen van 2 kanten komen, toch?
Op zaterdag 22 februari 2003 16:41 schreef Zander het volgende:
Van mij mag je hoor, LoekB. Ik kan er wel om lachen. Sowieso wordt de soep in dit topic wat heter opgediend dan 'ie gegeten wordt, dan discussieren we tenminste ergens over ipv alleen maar topics met lijstjes.
quote:Tuurlijk niet nee, dat probeer ik ook niet te doen. Maar als ik vindt dat rock dood is, (en dat is het zeker in vergelijking met 15 jaar en langer geleden) mag ik dat toch best zeggen? Ik val er toch niemand mee op aan? En een grapje mag af en toe toch best?
Op zaterdag 22 februari 2003 16:41 schreef Grobbel het volgende:
Maar Loek, dat anderen zich kinderachtig gedragen hoeft nog geen vrijbrief te zijn voor jou om hetzelfde te doen...
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 22-02-2003 16:57]
En verder kritiek en commentaar om mijn of sebbo's moderatie kunsten kan ik het daartoe bestemde topic.
Ontopic gaarne!
quote:Inderdaad, heb er weleens een paar dingetjes van gehoord en het klinkt best leuk, je ziet het ook al wel een beetje in de Duitse industrial/gothic-sferen waar elektronica met echte instrumenten samengaat.
Op zaterdag 22 februari 2003 16:08 schreef Tijn het volgende:
Tis trouwens wel een beetje erg cliché om rock en dance gescheiden van elkaar te zien. Ik denk dat juist een mix van die twee voor een hele nieuwe impuls kan zorgen: niet zo hersenloos als pure dance, niet zo uitgekauwd als pure rock.
quote:Hierbij mag wat mij betreft een band als Garbage niet onvermeld blijven.
Op zaterdag 22 februari 2003 16:08 schreef Tijn het volgende:
Tis trouwens wel een beetje erg cliché om rock en dance gescheiden van elkaar te zien. Ik denk dat juist een mix van die twee voor een hele nieuwe impuls kan zorgen: niet zo hersenloos als pure dance, niet zo uitgekauwd als pure rock.
P.S. Heeft iemand hier één van de eerste twee albums van Kraftwerk ooit gehoord (Kraftwerk I en II)? Het schijnt dat die ook een mix van "echte" instrumenten en electronische instrumenten waren.
quote:Ja, ik heb ze alletwee als MP3, want de originelen zijn volstrekt onbetaalbaar (naar het schijnt zijn Hutter & Schneider ook niet zo dol op hun oude werk, vandaar dat ze nooit officieel op cd zijn uitgegeven), maar dat zijn wel pioniers op dat gebied, net als andere Duitse krautrock-bands uit de jaren 70 zoals Can of Neu!. Je kunt je haast niet meer voorstellen hoe vernieuwend die muziek toendertijd moet hebben geklonken.
Op zaterdag 22 februari 2003 16:49 schreef Litpho het volgende:
P.S. Heeft iemand hier één van de eerste twee albums van Kraftwerk ooit gehoord (Kraftwerk I en II)? Het schijnt dat die ook een mix van "echte" instrumenten en electronische instrumenten waren.
En wat komt ervan... een standpunt waar iedereen het mee eens is; weg discussie
Het gevolg is, voor sommige platen, een ongelijkheid tussen de twee stromingen, want is het eigenlijk niet een geringschatting van dance als je hier en daar een synth laat rollen door een track die verder qua opbouw en structuur geheel rock is (en vice versa)? Het lijkt mij belangrijker dat je als muzikant zijnde let op de beginselen van beide stromingen en hoe je die met elkaar kan vermengen (als je dit wenst), dan dat je alleen maar let op de keuze van instrumenten.
Maar voor alle hedendaagse technologische ontwikkelingen zoals samplers en computers halen veel rockers hun neus op omdat het niet in hun nauw begrenste stijlvakje past. Dat vind ik gewoon jammer.
Wat ik wel jammer vind, is dat veel rockers en DJ's hun zoektocht naar nieuw materiaal voeren door in het diepe te duiken van hun eigen genre. Rock moet steeds harder en sneller en das volgens mij gewoon de verkeerde route. Niet dat er iets mis is met harde, snelle rock ofzo maar er is nog zoveel meer en dat verdring je op deze manier. Als je juist niet in het diepe kijkt, maar meer in de breedte (andere stijlen, andere instrumenten, andere sounds ipv een extra lage snaar erbij, sneller tappen en meer distortion) creeër je denk ik veel interessantere dingen. En dan hoef je niet eens direct je rock/pop-patroontje te verlaten, maar kun je toch hele andere dingen wegzetten.
Maar kben het wel met zodiakk eens dat het niet alleen om de sounds of instrumenten gaat. De sfeer die je neerzet is misschien nog wel veel belangrijker dan al het andere bij elkaar.
quote:Zeker gelijk. Als je een liedje componeert, dan moet je instrumentatie erbij bedenken die _bij het liedje past_. Als je een metalband hebt dan denk je "daar moeten keiharde gitaren bij", maar zo werkt 't niet. Je moet de instrumentatie in dienst van het liedje zetten.
Op zondag 23 februari 2003 01:16 schreef Tijn het volgende:Rock moet steeds harder en sneller en das volgens mij gewoon de verkeerde route. Niet dat er iets mis is met harde, snelle rock ofzo maar er is nog zoveel meer en dat verdring je op deze manier. Als je juist niet in het diepe kijkt, maar meer in de breedte (andere stijlen, andere instrumenten, andere sounds ipv een extra lage snaar erbij, sneller tappen en meer distortion) creeër je denk ik veel interessantere dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |