Rockbands die de laatste tijd hits scoren maken vaak van die zeikrock. Ik bedoel niet eens dat ze vaak ballads maken, maar ook hun 'ruigere' werk 'rockt' vaak niet echt.
Bijvoorbeeld:
Kane (met stip op een, vinden zichzelf heel ruig)
Linkin park
Stained
P.O.D.
Creed
Nickelback
Di-rect (past er misschien niet helemaal tussen)
Alien ant farm
Uitzonderingen zijn er gelukkig ook:
System of a Down
Rammstein
Korn (laatste CD is best stevig vind ik)
Kent iemand dit fenomeen? Of ben ik de enige? Weet iemand misschien nog wat andere voorbeelden?
[Dit bericht is gewijzigd door nonzz op 04-07-2002 19:45]
quote:Op pinkpop waren ze ook fan-tas-tisch
Op donderdag 04 juli 2002 19:41 schreef danino het volgende:
kane![]()
![]()
![]()
quote:Ik ook. P.O.D., Creed, Di-rect vind ik niet per se slecht.
Op donderdag 04 juli 2002 19:47 schreef RemCow het volgende:
In dat geval houd ik wel van (sommige) zeik-rock...
en Rain Down on Me is ook leuk
maar ik snap wat je bedoelt, van die bendes die zo nodig hun frustratie kwijt moeten op agressieve manier, meestal nu-metal
quote:Ik vind dat je bij Nickelback, Di-rect, Creed en Kane wel gelijk hebt maar die andere zeker niet.
Op donderdag 04 juli 2002 19:37 schreef nonzz het volgende:
Ik wil graag weten of andere mensen dit herkennen:Rockbands die de laatste tijd hits scoren maken vaak van die zeikrock. Ik bedoel niet eens dat ze vaak ballads maken, maar ook hun 'ruigere' werk 'rockt' vaak niet echt.
Bijvoorbeeld:Kane (met stip op een, vinden zichzelf heel ruig)
Linkin park
Stained
P.O.D.
Creed
Nickelback
Di-rect (past er misschien niet helemaal tussen)
Alien ant farmUitzonderingen zijn er gelukkig ook:
System of a Down
Rammstein
Korn (laatste CD is best stevig vind ik)Kent iemand dit fenomeen? Of ben ik de enige? Weet iemand misschien nog wat andere voorbeelden?
quote:Die snap ik eigenlijk ook niet helemaal...
Op donderdag 04 juli 2002 19:53 schreef FLIPNEUS het volgende:
Alien Ant Farm zeikerig?
quote:Maar is dat dan erg? Dan luister je toch gewoon niet meer naar zeikrock maar naar stoere-mannen-rock?
Op donderdag 04 juli 2002 19:37 schreef nonzz het volgende:
Rockbands die de laatste tijd hits scoren maken vaak van die zeikrock. Ik bedoel niet eens dat ze vaak ballads maken, maar ook hun 'ruigere' werk 'rockt' vaak niet echt.
Over linkin park:
Neem nou One step closer of In the end. Die vind ik wel in dit rijtje passen. Natuurlijk krijg ik nu te horen dat ik niets van Linkin Park afweet, en dat ze al heel lang bezig zijn, en dat ik alleen de nummers van TMF ken Ja, dat zou best eens kunnen, maar noem dan eens een nummer van LP wat niet onder zeikrock zou vallen, dan download ik dat effe, en dan is dat ook weer geregeld. Zo.
Over Alien Ant Farm:
Dat smooth criminal niet echt nee, maar dat was ook een cover. Ik heb ze op Pinkpop gezien, en daar deed het me toch een beetje hieraan denken.
Tuurlijk maakt het allemaal niets uit. Maar het valt me gewoon op dat steeds meer 'rock' bandjes van dat soort muziek maken. Ik ga gauw m'n stoere-mannen-rock weer opzetten
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 20:11 schreef nonzz het volgende:
Tuurlijk maakt het allemaal niets uit. Maar het valt me gewoon op dat steeds meer 'rock' bandjes van dat soort muziek maken.
Dat soort bandjes is gewoon populairder dan andere bandjes en wordt daarom meer verkocht en hoor je dus meer op de radio.Ik ga gauw m'n stoere-mannen-rock weer opzetten
Veel plezier!
quote:Zijn ze vanaf aan het stappen.
Op donderdag 04 juli 2002 20:31 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hoort een beetje bij de nu-metal trend dat "Oh wat heb ik het slecht"gebeuren.
quote:Neo-folk is the answer
Op vrijdag 05 juli 2002 00:52 schreef ranja het volgende:
Ja!! Eindelijk iemand die het snapt. Van die rock waarbij je denkt als je dat hoort van 'ik heb er nu spijt van m'n collega's verteld te hebben dat ik van rock hou'.
quote:Als jij STP - Core een zeik CD vind, heb ik toch wat gemist
Ja!! Eindelijk iemand die het snapt. Van die rock waarbij je denkt als je dat hoort van 'ik heb er nu spijt van m'n collega's verteld te hebben dat ik van rock hou'.
Erg goeie voorbeelden noem je ook al ben ik het met de uizonderingen niet helemaal eens.
Maar eigenlijk begon dit al met de grunge, dan natuurlijk niet Nirvana en Pearl jam, maar bands als Alice in chains en Stone temple pilots kunnen er ook wat van...
quote:AIC en STP kunnen het zich veroorloven om ballads te maken want Layne Staley/Jerry Cantrell en Scott Weiland kunnen namelijk wel goed zingen en klinken niet zo geforceerd als eddy vedder en kurt cobain.
Erg goeie voorbeelden noem je ook al ben ik het met de uizonderingen niet helemaal eens.
Maar eigenlijk begon dit al met de grunge, dan natuurlijk niet Nirvana en Pearl jam, maar bands als Alice in chains en Stone temple pilots kunnen er ook wat van...
En ga eens luisteren naar Facelift van AIC en No. 4 van STP, ze 'rocken' wel degelijk.
quote:Mudvayne dan, soms superruig maar heel vaak van die zeikerige fluister stukjes (ook spooky!), doet me compleet nix.
[b]Op donderdag 04 juli 2002 19:37 schreef nonzz het blabla![]()
Kent iemand dit fenomeen? Of ben ik de enige? Weet iemand misschien nog wat andere voorbeelden?
quote:Jullie hebben zeker alleen die eerste clip Smooth Criminal gezien. Moet je de 2e clip maar eens kijken, das wel degelijk een soort "zeikmuziek". En wijkt compleet af van de eerste clip. En bij Staind geld hetzelfde, ze maken ruige nummers en ook zeikzooi. Wat doen ze nou moeilijk, denken ze dat wij gaan meetreuren ofzo. Stelletje zielepietjes, die toch normaal. Of maak GOEDE zeiknummers.
Die snap ik eigenlijk ook niet helemaal...
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 05-07-2002 14:00]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |