In het kader van doe-iets-zinnigs-op-een-gare-zondag heb ik een beetje zitten kloten met ShoutCast en een online radiostationnetje opgezet met de weinig tot de verbeelding sprekende naam Dunno® FM
Het dingetje is nog in test-fase, maar zou in principe 88 simultane users (leuk getalletje ) aan moeten kunnen op 160kb/s stereo. Playlist bevat op het moment overwegend rock/hardrock/[niet te commerciële]top40 nummers en oldies, af en toe gooi ik er wat anders leuks in zoals ID&T hardhouse voor het betere stampwerk
Ik zou het leuk vinden als jullie, jong en oud, dik en dun, jongen, meisje of hermafrodiet, even mij helpen met testen, door gewoon ff lekker te luisteren en eventuele feedback te richten naar (email/msn) dunno2000[at]hotmail.com (waarbij [at] natuurlijk vervangen moet worden door @ ).
De stream vergt ca. 25 kb/s download snelheid, dus alleen kabel/adsl of sneller/dergelijke verbindingen zijn snel genoeg (helaas, maar kwaliteit is ook belangrijk voor luistergenot ). Voor het afspelen op Windows machines heb je WinAmp nodig, of een ander programma zoals MusicMatch JukeBox dat ShoutCast zenders kan afluisteren. Afspelen kan uiteraard ook op Linux e.d., maar dan weet je zelf ook wel wat je daarvoor nodig hebt
statistieken: http://dunno.dyndns.tv:8000
direct luisteren: http://dunno.dyndns.tv:8000/listen.pls
Ik weet dat alles er nog niet netjes uit ziet, maar dat komt later wel. Het aantal users is eventueel nog te verhogen, aangezien ik aan een 100mbps'je hang
Hij gaat overigens gewoon 24/7 draaien als het een beetje leuk gaat, continue dus
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 07-07-2002 13:00]
http://dunno.dyndns.org:8000/played.html
De winamp random functie doet erg moeilijk, in de zin van dat je niet urenlang verschillende muziek te horen krijgt (ondanks een playlist van ruim 32 uur!), dus af en toe gooi ik zelf een nummer om en/of ga ik zelf even de volgorde bepalen
maar meestal draait hij gewoon op de automaat!
-10 users
Klinkt erg goed trouwens hier
[Dit bericht is gewijzigd door xman op 07-07-2002 13:22]
quote:thanks, bij mij ook, ik ben alleen te lui die hele hardeschijf mee te slepen naar waar ik ook heen ga, vandaar die shoutcast: handig voor feestjes
Op zondag 07 juli 2002 13:19 schreef D3nn15 het volgende:
Hij is goed. Leuk voor als ik te lui ben mijn eigen muziek op te zetten. Alhoewel vrijwel de hele playlist op me hd staat hehe...
toevallig ook een snelle verbinding?
quote:de betreffende server hangt achter een full duplex 100 mbps verbinding, wat betekent dat in theorie 524 users tegelijk zouden kunnen luisteren, op z'n minst 450 dus als ik verder niet zou downloaden
Waarom 160 kb/s en niet gewoon 128 kb/s?
Is toch voldoende + je server kan meer luisteraars aan zo
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 07-07-2002 13:25]
quote:hoe kom jij aan 100Mbit/sec...?!
Op zondag 07 juli 2002 13:22 schreef dr.dunno het volgende:[..]
thanks, bij mij ook, ik ben alleen te lui die hele hardeschijf mee te slepen naar waar ik ook heen ga, vandaar die shoutcast: handig voor feestjes
Klinkt wel lekker!
quote:Retesnel.
Op zondag 07 juli 2002 13:22 schreef dr.dunno het volgende:[..]
thanks, bij mij ook, ik ben alleen te lui die hele hardeschijf mee te slepen naar waar ik ook heen ga, vandaar die shoutcast: handig voor feestjes
quote:die is op m'n studentenkamer in utrecht aangelegd door de universiteit, de woningstichting en cap gemini, in het kader van studiegemak vergroten
hoe kom jij aan 100Mbit/sec...?!
quote:zeker lekker, dit is 'Gatekeeper' van Within Temptation, nummer 2 van hun vorige cd 'Enter' ... die moet je eigenlijk van begin tot eind luisteren, net als Avantasia - The Metal Opera
Dunno, hoe heet het nummer dat je nu draait?
Klinkt wel lekker!
1979 zou je gaan draaien
edit: owwacht, die is juist geweest
[Dit bericht is gewijzigd door dr_diablos op 07-07-2002 13:31]
zeker lekker, dit is 'Gatekeeper' van Within Temptation, nummer 2 van hun vorige cd 'Enter' ... die moet je eigenlijk van begin tot eind luisteren, net als Avantasia - The Metal Opera
[/quote]
thanx, zal het zo ff downen!
quote:alleen is het nu t me nog niet helemaal duidelijk daarvan....
Op zondag 07 juli 2002 13:27 schreef dr.dunno het volgende:
die is op m'n studentenkamer in utrecht aangelegd door de universiteit, de woningstichting en cap gemini, in het kader van studiegemak vergroten![]()
of studeer je aan de conservatorium en wordt je geacht elk muziekstuk van de afgelopen 15 jaar in je bezit te hebben..?!! of de filmacedemie...
quote:ja zoiets, ik studeer geneeskunde
Op zondag 07 juli 2002 13:29 schreef mabit het volgende:[..]
alleen is het nu t me nog niet helemaal duidelijk daarvan....
of studeer je aan de conservatorium en wordt je geacht elk muziekstuk van de afgelopen 15 jaar in je bezit te hebben..?!! of de filmacedemie...
overigens, voor degenen die willen weten wat er gedraaid is, surf dan naar http://dunno.dyndns.tv:8000 en druk op Played; druk op Listen als je wilt luisteren (in je winamp playlist staat het nummer ook dat op dat moment afgespeeld wordt trouwens!).
Ga zo door!
ja, de mogelijkheid om nummers aan te vragen is er zeker, voeg me ff toe aan je msn en we regelen het!
een kennis van me heeft een aardige mp3 jukebox softwarepakketje ontwikkeld, waarmee je verzoeknummers zelf kunt invoeren; wellicht dat dat binnenkort te implementeren is in een 2de zendertje ofzo, parallel aan deze
de crossfade plugin heb ik (nog) niet apart geïnstalleerd; er zit er 1 standaard bij winamp 2.7x ofzo geloof ik, waar ik verder niets aan heb veranderd, maar ik zou inderdaad eens kunnen klooien met die settings! thanks voor de tip
nogmaals, mocht je me persoonlijk willen spreken mbt dit zendertje en/of nummers willen aanvragen en/of me gewoon een toffe peer vinden (), dan kun je je commentaar kwijt op email/msn dunno2000[at]hotmail.com, waarbij [at] door @ vervangen moet worden. veel luisteraars trekken voor dit zendertje trekken is natuurlijk erg leuk, dus stuur jullie verzoeknummers!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |