Hetzelfde geldt voor gevangenisstraffen. Dit is geen argument tegen de doodstraf, maar een terechte klacht over de willekeur van het systeem in de VS.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, heb het idee dat je in een land als de VS, waar de doodstraf in sommige staten nog wordt uitgevoerd, je vooral mogelijkheden hebt als je geld hebt.
Dan kom je overal onderuit.
Neem jij nu de weddenschap aan, of ben je toch een beetje een broekpoeper als je jouw woorden om moet zetten in daden?quote:Op donderdag 5 april 2012 16:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Geeft de rechter hem toch gewoon lager als ie daar zit in heeft?
1000 per jaar!quote:Op donderdag 5 april 2012 16:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Neem jij nu de weddenschap aan, of ben je toch een beetje een broekpoeper als je jouw woorden om moet zetten in daden?
Een gestoorde die kinderen wat aandoet, of een staat die in het volle verstand barbaars straft... Daar kun je heel lang over discussiëren wat erger is.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:19 schreef Viajero het volgende:
Het permanent verwijderen van een misdadiger maakt je niet tot een kinderverkrachter met tientallen slachtoffers. Is dat nou echt zo moeilijk?
Het verschil tussen gestoorden en bewust handelen van een overheid. Denk daar eens over na.quote:Het verschil tussen schuldige slachtoffers en onschuldige slachtoffers. Denk daar eens over na.
Heb jij je pilletje niet genomen vandaag? Je hebt nl. weer last van waanbeelden.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:22 schreef Viajero het volgende:
Ja. Ik vind mensen zoals jij echt een enorme bedreiging voor onze samenleving, omdat je de meest gestoorde psychopaten op een technisch detail of op een leugen wilt vrijspreken, en mochten ze al veroordeeld worden dan moeten ze zo snel mogelijk weer in de maatschappij terug. Slachtoffers bestaan voor jou niet.
En daar zal ik op blijven wijzen. Ook zodat mensen die jou nog niet kennen hier van die houding op de hoogte zijn.
Kom op zeg... Homoseksualiteit, dat moeten mensen zelf weten. Daar doen mensen niemand kwaad mee. Als je kinderen gaat misbruiken wel ja. Zie je dat verschil nu echt niet?quote:Op donderdag 5 april 2012 16:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens grote getallen mensen is homoseksualiteit ook een ernstige seksuele afwijking. Anderen beweren dat het de geaardheid is, waarom zou dat voor pedofilie ineens niet gelden?
Vanuit evolutionair perspectief is homoseksualiteit net zo zinloos als seks met soortgenoten die nog niet vruchtbaar zijn.
Het is minder definitief.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:23 schreef Jian het volgende:
Dus even voor mijn begrip, de doodstraf is onomkeerbaar, maar als iemand 30 jaar heeft vastgezeten en je komt er dan achter dat hij of zij onschuldig is, dan is dat wel omkeerbaar!?
Je kunt een schadevergoeding krijgen. Ja, die verloren tijd krijg je niet meer terug maar denk dat als je iemand die dát heeft meegemaakt vraagt of ie liever de doodstraf had gehad dat je toch een ontkennend antwoord zult krijgen!quote:Op donderdag 5 april 2012 16:23 schreef Jian het volgende:
Dus even voor mijn begrip, de doodstraf is onomkeerbaar, maar als iemand 30 jaar heeft vastgezeten en je komt er dan achter dat hij of zij onschuldig is, dan is dat wel omkeerbaar!?
Ik vind het ook walgelijk wat die man gedaan heeft en als het mijn kinderen betrof zou ik hem ook even gepenetreerd hebben met een metalen spies... om hem vervolgens langzaam te grillen boven een houtskoolvuurtjequote:Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef error_404 het volgende:
[..]
Vanochtend nog gehoord hoe hij vertelde dat de baby's die hij verkrachtte, volgens hem 'genoten' van het misbruik en hoe hij dat nadeed hoe die kinderen dat uitten. Die gast is gewoon heel erg ziek, niet geaard.
FOK!kers die op meisjes van 14 geilen, die zijn 'geaard', mannen van eind 30 die baby's van 3 maanden penetreren zijn ziek.
1.000 euro per jaar?quote:
Het gaat niet om de vraag of we het al dan niet goed moeten vinden, maar om de vraag of het een geaardheid is en dat is nu eenmaal zo.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kom op zeg... Homoseksualiteit, dat moeten mensen zelf weten. Daar doen mensen niemand kwaad mee. Als je kinderen gaat misbruiken wel ja. Zie je dat verschil nu echt niet?
En wat primitieve figuren hier en in andere primitieve landen vinden van homo's moeten ze zelf weten. Maar we hebben het nu over wat we HIER normaal vinden.
Wie zegt dat de doodstraf barbaars is, you're jumping to conclusions!quote:Op donderdag 5 april 2012 16:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een gestoorde die kinderen wat aandoet, of een staat die in het volle verstand barbaars straft... Daar kun je heel lang over discussiëren wat erger is.
Wat daar ook van moge zijn: je hebt de doodstraf niet nodig om iemand permanent uit de maatschappij te halen.
[..]
Het verschil tussen gestoorden en bewust handelen van een overheid. Denk daar eens over na.
Wil je de TBS verlengen dan moet daar een advies van ten minste 2 gedragsdeskundigen bijzitten, waaronder een psychiater. Die stellen vast of het gevaar te groot is om los te laten of niet. En die mensen gaan met dit soort gevaarlijke gevallen echt geen rare expirimenten in de maatschappij uitvoeren zoals jij omschreef.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dan lijkt mij dat de wet aangepast moet worden.
En wie bepaalt of hij niet te genezen is? En aan wie legt degene die dat beslist verantwoording af? Met een beetje pech krijg je een behandelend arts zonder enig geweten die dit soort sociale experimenten geweldig interessant vindt en hem gewoon weer vrij laat. Zonder dat dat voor die arts ook maar enige gevolgen zal hebben. Het gebrek aan verantwoording is voor mij een enorm probleem in de hele rechtsspraak en alles wat daarmee samenhangt.
Bron?quote:Op donderdag 5 april 2012 16:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat niet om de vraag of we het al dan niet goed moeten vinden, maar om de vraag of het een geaardheid is en dat is nu eenmaal zo.
In Amerika ja, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet!quote:Op donderdag 5 april 2012 16:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is minder definitief.
Wat daar ook van moge zijn: de doodstraf is ook vrij barbaars en compleet onnodig. Levenslang is een prima alternatief. Goedkoper ook nog.
Dat is een mening. Net zo goed als dat er landen zijn waar ze steniging heel normaal vinden, ook als het gaat om een vrouw die verkracht is.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:30 schreef Jian het volgende:
Wie zegt dat de doodstraf barbaars is, you're jumping to conclusions!
Doodstraf is in de praktijk duurder, zo blijkt in de VS.quote:Levenslang (laten we zeggen 40 jaar) in een cel van 2 bij 2 meter (zonder zicht op vrijlating, Internet, Televisie, etc. ) of een spuitje en een snel einde.
Ik denk dat de meningen over barbaars verdeeld zullen zijn!
Precies.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:30 schreef cooper697 het volgende:
Wil je de TBS verlengen dan moet daar een advies van ten minste 2 gedragsdeskundigen bijzitten, waaronder een psychiater. Die stellen vast of het gevaar te groot is om los te laten of niet. En die mensen gaan met dit soort gevaarlijke gevallen echt geen rare expirimenten in de maatschappij uitvoeren zoals jij omschreef.
Ik heb gequote uit wiki.quote:
O, nee... We moeten vooral geen beroepsmogelijkheden hebben en snel uitvoeren, met alle risico's vandien...quote:Op donderdag 5 april 2012 16:32 schreef Jian het volgende:
In Amerika ja, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet!
Waarom nou weer?quote:Op donderdag 5 april 2012 16:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies.
Maar pas op, nu ben jij ook al idioot...
Nou, geef die link dan even. Ik kon bij 'pedofilie' op wiki toch echt niet terugvinden dat het een geaardheid is.quote:
Lul niet, kies gewoon, 40 jaar tot je crepeert in die cel of een snel einde ??quote:Op donderdag 5 april 2012 16:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is een mening. Net zo goed als dat er landen zijn waar ze steniging heel normaal vinden, ook als het gaat om een vrouw die verkracht is.
[..]
Doodstraf is in de praktijk duurder, zo blijkt in de VS.
Daarnaast lijkt mij de strafmaat af laten hangen vanuit het kostenperspectief met name in het voordeel van criminelen.
Ok stort maar geld op yvonne dr rekening, dan doe ik dat ook.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
1.000 euro per jaar?
Prima, maar dan wil ik dat we zekerheid gaan stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |