Daar kun je toch een printscreen van maken en deze hier laten zien ?quote:Op woensdag 4 april 2012 22:06 schreef plieneminie het volgende:
Kan je trouwens wel digitale brochure mailen. Daarin staat foto met desbetreffende muur en deur.
Heb het toch echt liever strak.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wie houdt je tegen om de bank gewoon tegen die deur aan te parkeren? Zet er aan de andere kant ook iets tegenaan (kapstok ofzo) en na een tijdje besef je niet eens meer dat er een deur zit.
iets zegt me dat het om de deur gaat en niet de schuifwandquote:Op woensdag 4 april 2012 22:50 schreef Marie30 het volgende:
maar ik vind die deuren en de kleine ruitjes echt prachtig... zou het nooit verwijderen
quote:Op woensdag 4 april 2012 22:00 schreef plieneminie het volgende:
(Door schouw aan de tegenover gelegen muur is een bank anders niet te plaatsen.)
quote:Op woensdag 4 april 2012 22:54 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
iets zegt me dat het om de deur gaat en niet de schuifwand
[..]
Ah sorry niet goed gelezen.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:58 schreef plieneminie het volgende:
Die ensuitedeuren blijven. Daar heb ik het huis op uitgezocht! Het gaat echt om de deur van de gang naar de woonkamer. Klein stukje verder zit nog een deur in de achterkamer dus er kan er makkelijk een weg,
Een nis met een canvas schilderij of foto erin staat in mijn ogen mooi.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:01 schreef plieneminie het volgende:
[..]
Dan liever een boekenkast maar dat oogt volgens mij niet zo mooi achter een bank.
Ah okee zo! Ik dacht dat het over die deuren ging. Nu kozijn eruit breken, om de paar lagen plug boren en kozijnanker erin draaien in het metselwerk. Dan dichtzetten met specie waarna de hele muur opnieuw gestuct wordt. Het zelfde geldt voor de andere kant.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:58 schreef plieneminie het volgende:
Die ensuitedeuren blijven. Daar heb ik het huis op uitgezocht! Het gaat echt om de deur van de gang naar de woonkamer. Klein stukje verder zit nog een deur in de achterkamer dus er kan er makkelijk een weg,
Dit.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mijns inziens echt een doodzonde om een jaren '30 huis te kopen ("omdat die stijl ons zo aanspreekt") om vervolgens originele details te gaan verwijderen. Die deuren horen bij het huis, wees blij dat ze er nog inzitten, ze zijn waardeverhogend en sfeerbepalend.
Kozijnen uit die tijd hadden/hebben vaak nog zwart natuurstenen dorpels en neuten.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:59 schreef RanTheMan het volgende:
enige dat ik mij afvraag waarom ze niet de onderkant van het kozijn hebben geverftnet alsof de verf op was en er 1 druiper is ontstaan
daarnaast is de deurstopper op de plint ook vrij onzinnig met die glazen vaas er voor
Om maar iets te noemen.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:03 schreef _VoiD_ het volgende:
grappig dat iedereen hier meteen op z'n teentjes getrapt is als iemand iets van een jaren 30 huis wil veranderen. Dat mogen ze toch echt lekker zelf weten.
Anders koop je toch zelf een jaren 30 krot en doe je er lekker helemaal niks aan. Fijn joh, jaren 30 keuken/toilet/badkamer (oh, dat mag blijkbaar wel vervangen worden, want dat hoort niet bij de stijl van het huis.... ammehoela).
Hardstenen neuten met een hardstenen dorpel. Ken je klassiekers....quote:Op donderdag 5 april 2012 13:59 schreef RanTheMan het volgende:
enige dat ik mij afvraag waarom ze niet de onderkant van het kozijn hebben geverftnet alsof de verf op was en er 1 druiper is ontstaan
Waarom koopt iemand dan een jaren '30 woning om er daarna een jaren '10 woning van te maken en alles wat een jaren '30 woning een jaren '30 woning maakt eruit te slopen?quote:Op donderdag 5 april 2012 14:03 schreef _VoiD_ het volgende:
grappig dat iedereen hier meteen op z'n teentjes getrapt is als iemand iets van een jaren 30 huis wil veranderen. Dat mogen ze toch echt lekker zelf weten.
Anders koop je toch zelf een jaren 30 krot en doe je er lekker helemaal niks aan. Fijn joh, jaren 30 keuken/toilet/badkamer (oh, dat mag blijkbaar wel vervangen worden, want dat hoort niet bij de stijl van het huis.... ammehoela).
Ik hou van modern, kunstof, plastic en betonnen vloerenquote:Op donderdag 5 april 2012 14:15 schreef error_404 het volgende:
[..]
Hardstenen neuten met een hardstenen dorpel. Ken je klassiekers....
Over 20 jaar hebben wij weer werk om alles in oude staat terug te brengen, omdat een of andere gek alle originele details heeft weggesloopt en er een hoogglans witte ikea keuken in heeft gezet.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom koopt iemand dan een jaren '30 woning om er daarna een jaren '10 woning van te maken en alles wat een jaren '30 woning een jaren '30 woning maakt eruit te slopen?
Dat laatste ben ik wel met je eens, maar die mensen kunnen misschien beter een nieuwbouwwoning in (overigens vrij trieste) jaren '30-makelaarsstijl kopen, want die kunnen het verschil toch niet zien. Vergelijk maar met de Fiat 500: echte liefhebbers rijden het origineel en accepteren daarvan de gevolgen, mensen die de stijl "leuk" of "hip" vinden rijden een nieuwe.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:19 schreef _VoiD_ het volgende:
1 fucking deur maakt geen jaren 30 woning... net als dat mensen kosten wat kost die 3 m² granito in de gang willen bewaren en daar grif 1000 euro aan restauratie voor betalen.
Is ook gewoon een trend hoor, want een jaren 30 woning is doorgaans zo onpraktisch als de neten. Smalle voordeur, lage deuren, steile trap naar boven, slecht geisoleerd, etc. Maarja, het is blijkbaar opgepakt door het volk als icoon van stijlvol wonen.
En zo blijft het werk in de wereld -> goed voor de vaderlandse economie.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:19 schreef error_404 het volgende:
[..]
Over 20 jaar hebben wij weer werk om alles in oude staat terug te brengen, omdat een of andere gek alle originele details heeft weggesloopt en er een hoogglans witte ikea keuken in heeft gezet.
Vrij triest? Da's nog een eufemisme. Ik heb zo'n woning gezien; dus van buiten moet 't jaren '30 uitstralen...van binnen is de afwerking meer dan triest...ramen die niet open kunnen, 120 x 90 cm 3-plaats radiatoren tegen een muur van de zithoek, spaanplaat geniet zodat de kieren en nietgaten zichtbaar blijven...en ga zo maar door../.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
die mensen kunnen misschien beter een nieuwbouwwoning in (overigens vrij trieste) jaren '30-makelaarsstijl kopen, want die kunnen het verschil toch niet zien.
Als jij zo'n huis voor mij hebt kom ik er zo wonen. Zonder te verbouwen. Er zijn trouwens al van die stortbakken voor het toilet uit 1924 (gezien) en vast ook ouder. Dus een emmertje hoeft niet perse het geval te zijn.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Om maar iets te noemen.
Wil je ook de verwarming uit de jaren '30: kolenkachel in de woonkamer.
De badkamervoorziening van de jaren '30: teil of 't gemeentelijke badhuis.
Toilet uit de jaren '30: emmertje dat opgehaald wordt.
Keuken uit de jaren '30...vul maar in
Isolatie uit de jaren '30...geen.
Behang uit de jaren '30...
Je begrijpt het verkeerd. Nogmaals het gaat om de deur van gang naar woonkamer dus niet de schuifdeuren. Dus: schouwen blijven, schuifdeuren blijven, originele plankenvloer blijft en we gaan het geweldige plafond ook niet verlagen met inbouwspots.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik wel met je eens, maar die mensen kunnen misschien beter een nieuwbouwwoning in (overigens vrij trieste) jaren '30-makelaarsstijl kopen, want die kunnen het verschil toch niet zien. Vergelijk maar met de Fiat 500: echte liefhebbers rijden het origineel en accepteren daarvan de gevolgen, mensen die de stijl "leuk" of "hip" vinden rijden een nieuwe.
En dan hebben we ook nog het geluk dat van al deze nadelen geen sprake is. Hoge plafonds en deuren, heel ruim trappenhuis met alles behalve steile trap, dubbelglas in houten kozijnen.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:19 schreef _VoiD_ het volgende:
1 fucking deur maakt geen jaren 30 woning... net als dat mensen kosten wat kost die 3 m² granito in de gang willen bewaren en daar grif 1000 euro aan restauratie voor betalen.
Is ook gewoon een trend hoor, want een jaren 30 woning is doorgaans zo onpraktisch als de neten. Smalle voordeur, lage deuren, steile trap naar boven, slecht geisoleerd, etc. Maarja, het is blijkbaar opgepakt door het volk als icoon van stijlvol wonen.
Dubbel glas is ook niet jaren '30 stijl!!quote:
Stel je voor, plastic kozijnen in een mooi jaren '30 huis.quote:
Deur is overigens wel origineel. Aan andere kant van de ensuite dus in de achterkamer zitten aan weerszijden de kasten incl originele glas en lood deuren.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:24 schreef blomke het volgende:
[..]
En zo blijft het werk in de wereld -> goed voor de vaderlandse economie.
Maar on topic: iemand kan toch best redenen hebben oom die deur weg te halen (zoals ik dat tig jaar geleden heb gedaan); dan kan dat toch best uitgevoerd en over geadviseerd worden?
Denk nog steeds dat het een kastdeur is.
Nee, zo had ik het wel degelijk begrepen, alleen die ene deur in de wand.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:20 schreef plieneminie het volgende:
Je begrijpt het verkeerd. Nogmaals het gaat om de deur van gang naar woonkamer dus niet de schuifdeuren. Dus: schouwen blijven, schuifdeuren blijven, originele plankenvloer blijft en we gaan het geweldige plafond ook niet verlagen met inbouwspots.
Mooizo, want het is een prachtig huis, tenminste dat maak ik op uit die ene fotoquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:35 schreef plieneminie het volgende:
Het is allerminst onze bedoeling de karakteristieke elementen te verwijderen. Als de deur eruit zou gaan, gebeurt dat met een specifiek doel. 'Voor je het weet is alles eruit' gaat in ons geval zeker niet op. Nogmaals we kiezen bewust voor een karakterstiek huis. We hebben inmiddels een oplossing (manier van inrichten) bedacht waarbij ook de deur behouden kan blijven. Bedankt voor het meedenken! Thnx ook voor laatste opmerking Dr. Hilfiger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |