Nu direct. Veel plekken zullen nu al bezet zijn denk ik.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:06 schreef waaromniet1988 het volgende:
Als je een scriptiestage wilt lopen in het najaar van 2013 (vanaf ongeveer Maart).
Wanneer is het dan handig om te beginnen met solliciteren? Ik wilde eigenlijk wachten tot na de big4 inhousedagen in Oktober, maar ik ben dan bang dat ik te laat ben.
Oké, bedanktquote:Op maandag 10 september 2012 22:24 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Nu direct. Veel plekken zullen nu al bezet zijn denk ik.
Morgen is die van KPMG. Maar dat is geregeld via een studentenvereniging van Erasmus Universiteit.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:38 schreef destrovel het volgende:
Even voor een paar medestudenten van me, heb ze zelf vorig jaar gedaan; weet iemand of er nog Inhousedagen komen? Heb er nog niets over gehoord, wel al over alle businesscourses. Vond het een beetje vreemd, gezien normaal rond deze tijd wel de inhousedagen waren.
Bel gewoon een recruiter..quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:38 schreef destrovel het volgende:
Even voor een paar medestudenten van me, heb ze zelf vorig jaar gedaan; weet iemand of er nog Inhousedagen komen? Heb er nog niets over gehoord, wel al over alle businesscourses. Vond het een beetje vreemd, gezien normaal rond deze tijd wel de inhousedagen waren.
Voor de meeste dingen die hier gevraagd worden kun je een recruiter bellen ja.quote:
Vinden ze hartstikke leuk joh! Alleen dan niet om half 6, nee.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:22 schreef destrovel het volgende:
[..]
Voor de meeste dingen die hier gevraagd worden kun je een recruiter bellen ja.
Maar ik gok erop dat ze dat om half 6 niet leuk vinden
Daarbij, tis niet voor mij zoals ik al zei
Ik ben inmiddels al bijna een jaar allemaal research aan het doen. Het is nu een beetje krom uitgelegd, maar ik weet wel wat het allemaal inhoudt. M'n vader heeft bijvoorbeeld een eigen onderneming en ik heb alle contact met zijn accountant overgenomen om erachter te komen wat een accountant precies allemaal doet. Dus ook een aantal keer daar op kantoor langs geweest.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:19 schreef ejfaar het volgende:
Ja, gewoon bellen en eventueel een afspraak maken om hier even rustig over te praten. Je moet wel duidelijk weten wat accountancy inhoudt (AA/RA?). Alleen 'ik vind financiële vakken makkelijk en leuk' is niet goed genoeg.
Ik zou erg graag overstappen, het enige probleem is dat ik dan met een studieschuld zit van zo'n 30.000 euro. Zelf wil ik bij Nyenrode een deeltijdstudie te doen en dan door te studeren tot ik een RA titel heb. Het liefst bij de Big 4, heb van alle 4 de websites al compleet uitgepluisd en denk ik dat KPMG het beste bij me past. Ik ben zelf heel competitief en dominant aangelegd en de verhalen die ik van veel mensen heb gehoord over de gigantische concurrentie onderling klinken mij geweldig in de oren.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:31 schreef xminator het volgende:
Eerst even op een rijtje zetten wat je nou echt wilt, vervolgens opendagen van de opleiding accountancy bezoeken. Verdiepen in de opleiding zodat je weet welke route je kunt nemen indien je verder wilt met accountancy (zullen ze ook geheid vragen bij een eventuele sollicitatiegesprek). Uiteraard verder inlezen over wat een accountant doet ed (dus oude topics van hier lezen, erg handig!)
Daarna kan je een inhousedag volgen en van daaruit kan er misschien gevraagd worden of je wilt komen solliciteren. Motivatie is enorm belangrijk! Ik zelf ken meerdere mensen die van een totaal verschillende vooropleiding zijn overgestapt naar accountancy (denk aan hotelopleiding, communicatie e.d.)
Lol, ik denk dat dat voor iedere baan wel geldt waar je een beetje verdient. Vriend van mij die KPMG heeft gewerkt was het eerder van 8:00 op de zaak en rond een uur of 21:00 naar huis wanneer de jaarverslagen werden opgemaakt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:29 schreef SOG het volgende:
Is het waar dat als je bij de big4 werkt je echt superveel moet werken? Met superveel bedoel ik dagelijks van 9 tot 18:30 ofzo.. Dus iig een stuk meer dan 9 uur beginnen en 5 uur huiswaarts keren...
als je van 9 tot 5 als normaal ziet zou ik er maar wegblijven. Anders kom je er achter dat die 9.5 uur die je noemt absoluut niet 'superveel' is.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:29 schreef SOG het volgende:
Is het waar dat als je bij de big4 werkt je echt superveel moet werken? Met superveel bedoel ik dagelijks van 9 tot 18:30 ofzo.. Dus iig een stuk meer dan 9 uur beginnen en 5 uur huiswaarts keren...
Maar laten we wel wezen, dat zijn wel de pieken. Dat is niet standaard. Reistijd is echter een heel ander verhaal.quote:Lol, ik denk dat dat voor iedere baan wel geldt waar je een beetje verdient. Vriend van mij die KPMG heeft gewerkt was het eerder van 8:00 op de zaak en rond een uur of 21:00 naar huis wanneer de jaarverslagen werden opgemaakt.
9,5 uur incl. pauze is "superveel"?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:29 schreef SOG het volgende:
9 tot 18:30 zijn de normale tijden, oftewel in de weken dat er geen grote projecten lopen. Superveel is dat dus zeker nog niet. Dat zijn idd de dagen/weken met forse projecten waar je iedere avond met het team aan de bezorgpizza zit.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:29 schreef SOG het volgende:
Moet je op dat tijdstip op kantoor zijn of bij de klant?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:48 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Reken er gewoon op dat je tussen 7 uur en half 7 van huis vertrek (ik kreeg geregeld op mijn kop als ik om 9 uur binnen kom) en dat je rond 8 uur thuis bent. Dat zijn zeg maar je normale werktijden. Daarnaast heb je ook nog rustige en drukke periodes. Sinds ik uit de accountacy ben, bepaal ik zelf mijn tijden. Soms kom ik pas om 10 uur op het kantoor en als ik echt geen zin heb ga ik om 4 uur naar huis.
Waarom zou je eerst naar kantoor gaan dan?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:33 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Moet je op dat tijdstip op kantoor zijn of bij de klant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |