SPOILER: YoutubeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: MenderVOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: mFOKOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• www.minecraft.net Hier kan je het spel aanschaffen. Of de gratis classic mode spelen in je browser.
• www.minecraftwiki.net Dé Minecraft wiki. Handig om te kijken hoe je voorwerpen moet craften. Hier staat alles over Minecraft.
• www.pcgamer.com Hier kan je de demo downloaden van minecraft!
• www.minecraftforums.net Forum waar heel veel te lezen/zien is. Van screenshots tot filmpjes en tutorials.
• www.crafthub.net Blog over Minecraft.
• www.twitter.com/notch Twitter van de ontwikkelaar van Minecraft.
• www.notch.tumblr.com Blog van de ontwikkelaar van Minecraft.SPOILER: FOK!KERS IN-GAMEOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Minecraft kopen of niet?
Denk niet ''wat een kut graphics, koop ik niet'' Maar speel eerst eventjes de demo, en geniet van het spel! Klik hier voor de gratis demo!Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.![]()
Jeb twitterde 40 minuten geleden:Die "complications" zijn dus dat je met de update je minecraft installatie naar de kl*te helptquote:We are trying to update mc at the moment, but we met complications. Stand by =)![]()
![]()
do not updateSupra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten![]()
Je moet zoiezo nooit meteen updaten wil je nog op de servers kunnen spelen.Want het updaten van de servers gebeurt altijd wat later.
![]()
Kan jij alsjeblieft één maand even niet over onze server oordelen? Je hoeft er niet te spelen. Ik heb tot nu toe 2 keer een lelijke rand gezienquote:Op woensdag 4 april 2012 10:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik kijk even of ik die render terug kan vinden. Het was in ieder geval FUCKING lelijk.
Verder een prima server, geen kritiek. Maar die randen
Wel leuk, heb er nog nooit een klacht over gehoord.![]()
![]()
-doe es lief-
[ Bericht 98% gewijzigd door STING op 04-04-2012 16:06:25 ]It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.![]()
mwah hij heeft gelijk, check de render met diequote:Op woensdag 4 april 2012 15:59 schreef Berend. het volgende:
[..]
Kan jij alsjeblieft één maand even niet over onze server oordelen? Je hoeft er niet te spelen. Ik heb tot nu toe 2 keer een lelijke rand gezien
randen
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.![]()
Hey juffie, bekijk je render nog eens goed.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:59 schreef Berend. het volgende:
[..]
Kan jij alsjeblieft één maand even niet over onze server oordelen? Je hoeft er niet te spelen. Ik heb tot nu toe 2 keer een lelijke rand gezien
![]()
Verder kan ik met 1.2.5 gewoon op mFok...quote:The 1.2.5 client can connect to 1.2.4 servers as far as I know![]()
Oh dat is goed nieuws!quote:Op woensdag 4 april 2012 16:04 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Verder kan ik met 1.2.5 gewoon op mFok...![]()
![]()
Het klopt dat er wat rare randen zijn hoor. Maar ik snap niet waarom je je altijd zo druk maakt over onze server. Je bent vrij om te gaan waar je wilt.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:03 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Hey juffie, bekijk je render nog eens goed.
En je mag best de randen komen fixen hoor, met je pickaxe![]()
![]()
Heb jij eigenlijk wel gelezen wat ik er verder schreef, of was het een gevalletje rode lap + stier en begon je meteen te typen?![]()
Het zal wel een gevalletje rode lap + stier zijn.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Heb jij eigenlijk wel gelezen wat ik er verder schreef, of was het een gevalletje rode lap + stier en begon je meteen te typen?
Incu is trouwens bezig met een voetbal stadion in Den Haag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
KUTNaamquote:Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Doet Jeb alquote:Op woensdag 4 april 2012 16:21 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
[..]
Beter focust hij zich op minecraft..
Maar ik heet heus geen Bruno Mars!quote:Op woensdag 4 april 2012 16:30 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Jij hebt een kut naam Bruno Mars.Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Pest elkaar niet zo, anders komt die rare sting weer langs met zijn -doe es lief-. Mafklapper.It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.![]()
plagen moet kunnen!quote:Op woensdag 4 april 2012 17:10 schreef TJV het volgende:
Pest elkaar niet zo, anders komt die rare sting weer langs met zijn -doe es lief-. Mafklapper.
Waarschijnlijk wel, je kunt ook gewoon 1.2.4 servers joinen.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:33 schreef STING het volgende:
Doen toevallig de huidige versies van REI's minimap & InventoryTweaks het nog onder 1.2.5?![]()
De update tussen 1.2.4 en 1.2.5 was een faal update!quote:Op woensdag 4 april 2012 17:32 schreef maurisioo het volgende:
Kut TT, elke update is goed. Alleen snap niet wat er is veranderd mbt de vorige update
Waarom?quote:Op woensdag 4 april 2012 17:36 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
De update tussen 1.2.4 en 1.2.5 was een faal update!![]()
Je MC crashdequote:
quote:Op woensdag 4 april 2012 22:15 schreef maurisioo het volgende:
Leuk dat het forum weer online is. Heb gelijk even wat gepost om het wat levendig te houden.![]()
Winnaar KLB verkiezingen 2012.![]()
wat is de code van menders server om weer terug in survival te gaan?
If she ain't a FOK!er, you shouldn't fok her![]()
Door de portal lopen?quote:Op donderdag 5 april 2012 16:27 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
wat is de code van menders server om weer terug in survival te gaan?
Of /spawnAls jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen![]()
Jahoor, je kunt zelfs 1.2.4 joinen met 1.2.5.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:09 schreef MineraalWater het volgende:
Ken je al weer updaten of hoe zit dat nu?![]()
Zeg Mender hoe gaat het met de map?
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!![]()
Dat topicquote:Op donderdag 5 april 2012 21:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die is oud en deels gejat.
Dit is die ekte ekte nieuwe.
Klein ongelukjeDie foto's
Waarom wereld
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!![]()
quote:Op donderdag 5 april 2012 21:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die is oud en deels gejat.
Dit is die ekte ekte nieuwe.
Klein ongelukje
Nou ik was gisteren opnieuw aan de map begonnen. Omdat hij te groot bleek te zijn. En vandaag heb ik er geen tijd voor gehad, ben net thuis.quote:![]()
ben ik lekker slim bezig geweest eeh.
Is iets mis gegaan tijdens het installeren van mijn serverOS
dus had een 20 GB OS + minecraftmaps partitie aangemaakt en een 5GB swap, in de veronderstelling dat dit alle ruimte was die ik had.
werkte mijn swap niet door een power-cut, dus ik zo die herformatteren vanuit mijn os, krijg ik ineenkeer een swap van 31 GB
daar zit je dan, 20GB OS die ik niet kan veranderen zonder mijn stuff te verliezen, en een 30 (_! ) gb swap......
Komt er wel een render dit weekend?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!![]()
verklein je je swap en maak je een /home /<iets> op de rest van de ruimte?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:52 schreef gogosweden het volgende:
dus had een 20 GB OS + minecraftmaps partitie aangemaakt en een 5GB swap, in de veronderstelling dat dit alle ruimte was die ik had.
werkte mijn swap niet door een power-cut, dus ik zo die herformatteren vanuit mijn os, krijg ik ineenkeer een swap van 31 GB
daar zit je dan, 20GB OS die ik niet kan veranderen zonder mijn stuff te verliezen, en een 30 (_! ) gb swap......
![]()
dan moet ik al mijn minecraft-map daarheen verplaatsen, is theoretisch wel mogelijk, maar dan moet ik al die python scripts gaan veranderen voor de WEBUI etc, en daar heb ik geen zin an.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:54 schreef mschol het volgende:
[..]
verklein je je swap en maak je een /home /<iets> op de rest van de ruimte?
Opzich gaat het nu nog wel, aangezien ik nog maar 1GB van mijn 20gb os partitie gebruik (dit is inclusief mijn OS-installatie) maar het is wel jammer natuurlijk
pic van de faal:
[ Bericht 6% gewijzigd door gogosweden op 05-04-2012 23:16:57 ]Winnaar KLB verkiezingen 2012.![]()
maak dan ook een aparte /home partitie en /boot partitie..quote:Op donderdag 5 april 2012 22:52 schreef gogosweden het volgende:
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6![]()
dat maakt life heel wat moelijker.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:49 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
maak dan ook een aparte /home partitie en /boot partitie..
Ik gebruik MineOsCRUX die heeft een ingebouwde WEBUI waar ik alles door regel (backuppen, renderen, starten stoppen van de servers, console etc)
anders moet ik al die python scripts gaan aanpassen, en daar heb ik geen zin an
Open een topic.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:53 schreef gogosweden het volgende:
[..]
dat maakt life heel wat moelijker.
Ik gebruik MineOsCRUX die heeft een ingebouwde WEBUI waar ik alles door regel (backuppen, renderen, starten stoppen van de servers, console etc)
anders moet ik al die python scripts gaan aanpassen, en daar heb ik geen zin anIf not now, then when.![]()
Lekker bezig sting?It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.![]()
neuh, ik brand straks ff een gparted ISO en dan hoop ik de sda1 te kunnen expanden, en een 5GB SWAP aan te maken.quote:
Rare taal, dat Zweeds.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:56 schreef gogosweden het volgende:
[..]
neuh, ik brand straks ff een gparted ISO en dan hoop ik de sda1 te kunnen expanden, en een 5GB SWAP aan te maken.It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.![]()
Om het nu om te zetten wel ja, maar alsdat klaar is kun je zulke foute gewoon maken, als dat dan gebeurt cdtje/stickje er in en /boot reinstallen en je bent weer klaar.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:53 schreef gogosweden het volgende:
[..]
dat maakt life heel wat moelijker.
anders moet ik al die python scripts gaan aanpassen, en daar heb ik geen zin anOp maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
5GB swap is zowiezo overkill. Je weet dat veel swap hebben over het algemeen alles een stuk langzamer maakt?quote:Op donderdag 5 april 2012 23:56 schreef gogosweden het volgende:
[..]
neuh, ik brand straks ff een gparted ISO en dan hoop ik de sda1 te kunnen expanden, en een 5GB SWAP aan te maken.Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
ik ken wel invaders must die.Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
quote:Op woensdag 4 april 2012 16:15 schreef Berend. het volgende:
[..]
Het zal wel een gevalletje rode lap + stier zijn.
Incu is trouwens bezig met een voetbal stadion in Den Haag
ik krijg als trotse groninger toch plots trek in een kampvuur/losgeslagen brandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
grapje uiteraad
[ Bericht 5% gewijzigd door richardbaalman op 06-04-2012 11:53:27 (als mensen t serieus zouden nemen word ik geband,,) ]waarom lees je dit :')![]()
naja, wat swap hebben is an sich niet verkeerd. Ik heb maar 1GB ram, dus hij moet wel stuff weg kunnen schrijven die hij niet nodig heeft.quote:Op vrijdag 6 april 2012 01:45 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
5GB swap is zowiezo overkill. Je weet dat veel swap hebben over het algemeen alles een stuk langzamer maakt?
Ik zal eerdaags eens kijken of t te fixen valt als ik de server boot met een Gparted schijfjeWinnaar KLB verkiezingen 2012.![]()
t is een discussieforum, het gaat over minecraft, en het houd een beetje leven in t topic. Dus ik zie het probleem niet zo?Winnaar KLB verkiezingen 2012.![]()
./agreequote:Op vrijdag 6 april 2012 12:07 schreef gogosweden het volgende:
t is een discussieforum, het gaat over minecraft, en het houd een beetje leven in t topic. Dus ik zie het probleem niet zo?
- .. dus; staat er nog wat op de planning qua minecraft updates?-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
3.0 neemt grote en goede veranderingen met zich meequote:Op vrijdag 6 april 2012 12:09 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
./agree
- .. dus; staat er nog wat op de planning qua minecraft updates?
komt er dan een map reset als 3.0 komt?Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Hopelijk wel!quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:12 schreef bobbernaut het volgende:
komt er dan een map reset als 3.0 komt?![]()
heb je gelijk in maar dan nog is 5GB swap overkill, geloof me heb nooit iets anders dan Linux gedraait als je al wat swap wilt hebben zou ik hem op 2gb zetten met een vm.swappiness van 70quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:57 schreef gogosweden het volgende:
[..]
naja, wat swap hebben is an sich niet verkeerd. Ik heb maar 1GB ram, dus hij moet wel stuff weg kunnen schrijven die hij niet nodig heeft.
Ik zal eerdaags eens kijken of t te fixen valt als ik de server boot met een Gparted schijfjeOp maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
Sowieso; waar is die AI voor villagers dan? Zo moeilijk hoeft het niet te zijn toch.. ?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
ik snap het voordeel met een kleinere swap niet zo eigenlijk?quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:39 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
heb je gelijk in maar dan nog is 5GB swap overkill, geloof me heb nooit iets anders dan Linux gedraait als je al wat swap wilt hebben zou ik hem op 2gb zetten met een vm.swappiness van 70
Mijn swap die ik nu heb word btw niet eens gebruikt
Wat is een swap?
edit: he is dat forum weer offline?
[ Bericht 59% gewijzigd door maurisioo op 06-04-2012 13:24:42 ]![]()
Is er al (voor mender) een boom plugin die weer werkt ?Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen![]()
toevallig net een reboot gedaan,quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:19 schreef maurisioo het volgende:
Wat is een swap?
hij is weer on heurWinnaar KLB verkiezingen 2012.![]()
oh en een swap is je wisselbestand, dus alles wat niet in t ram "past" en niet ala - minute nodig is word naar je wisselbestand weggeschrevenquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:19 schreef maurisioo het volgende:
Wat is een swap?
ah mooiquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:39 schreef gogosweden het volgende:
[..]
toevallig net een reboot gedaan,
hij is weer on heuroke, ik snapte al helemaal niks van jullie gesprekquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:41 schreef gogosweden het volgende:
[..]
oh en een swap is je wisselbestand, dus alles wat niet in t ram "past" en niet ala - minute nodig is word naar je wisselbestand weggeschreven![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:02 schreef maurisioo het volgende:
[..]
ah mooi
[..]
oke, ik snapte al helemaal niks van jullie gesprek
Nou je moet het zo zien, jij hebt 1GB RAM voor een server is dat relatief weinig. Daarvoor maak je een swap partitie op je HDD echter is dat veel langzamer.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:06 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik snap het voordeel met een kleinere swap niet zo eigenlijk?
Mijn swap die ik nu heb word btw niet eens gebruikt
Swappiness vertelt hoe snel jou server deze paritie aan spreekt (60 is standaard) dus heb jij 1GB en een Swappiness van 60 kan ong 60 procent van die 1GB RAM aangesproken worden zonder dat dingetjes geswapt worden.
Hoe groter een Partie hoe langzamer deze aanspreekbaar is voor andere programma's (in normaal gebruik niet merkbaar maar voor swap is het erg veel verschil) vandaar dat je beter 2gb kan aanhouden aangezien je ook 1GB intern hebt zitten, Evt de swap op 3gb maar dan zou ik de vm.swappiness op 60 houden
in windows is het idd een wisselbestandquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:41 schreef gogosweden het volgende:
[..]
oh en een swap is je wisselbestand, dus alles wat niet in t ram "past" en niet ala - minute nodig is word naar je wisselbestand weggeschrevenlees anders even de man page van ubuntu over swap staat redelijk wat info
zowiezo snap ik niet meer wat met je swap zou moeten in de huidige tijd waar 4GB ram <30 euro kostquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:06 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik snap het voordeel met een kleinere swap niet zo eigenlijk?
Mijn swap die ik nu heb word btw niet eens gebruikt![]()
![]()
even naar kijken, thanks!quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:24 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Nou je moet het zo zien, jij hebt 1GB RAM voor een server is dat relatief weinig. Daarvoor maak je een swap partitie op je HDD echter is dat veel langzamer.
Swappiness vertelt hoe snel jou server deze paritie aan spreekt (60 is standaard) dus heb jij 1GB en een Swappiness van 60 kan ong 60 procent van die 1GB RAM aangesproken worden zonder dat dingetjes geswapt worden.
Hoe groter een Partie hoe langzamer deze aanspreekbaar is voor andere programma's (in normaal gebruik niet merkbaar maar voor swap is het erg veel verschil) vandaar dat je beter 2gb kan aanhouden aangezien je ook 1GB intern hebt zitten, Evt de swap op 3gb maar dan zou ik de vm.swappiness op 60 houdenpc met maar 1 ram poortje, ddr2 so-dimm en eigenlijk geen geld voor nieuw ramquote:Op vrijdag 6 april 2012 16:08 schreef mschol het volgende:
[..]
zowiezo snap ik niet meer wat met je swap zou moeten in de huidige tijd waar 4GB ram <30 euro kost
no problem.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:28 schreef gogosweden het volgende:
[..]
even naar kijken, thanks!
[..]
pc met maar 1 ram poortje, ddr2 so-dimm en eigenlijk geen geld voor nieuw ram
vm.swappiness op 60 is voor een Desktop trouwens echt veel. Voor een server is dat wel goed te doen. Je kunt checken op hoeveel die staat door dit in je terminal te tikken:
cat /proc/sys/vm/swappiness
Deze pagina bedoelde ik trouwens:
https://help.ubuntu.com/community/SwapFaqOp maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
die vm dictory heb ik niet..quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:40 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
no problem.
vm.swappiness op 60 is voor een Desktop trouwens echt veel. Voor een server is dat wel goed te doen. Je kunt checken op hoeveel die staat door dit in je terminal te tikken:
cat /proc/sys/vm/swappiness
Deze pagina bedoelde ik trouwens:
https://help.ubuntu.com/community/SwapFaq
Kunnen we weer ontopic?
Discussie over je 'rig' kan best in DIG.
En nee, als topicopvulling is het niet nodig.![]()
![]()
dit een rig noemenquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:55 schreef STING het volgende:
Kunnen we weer ontopic?
Discussie over je 'rig' kan best in DIG.
En nee, als topicopvulling is het niet nodig.
t is een baggerpc die je aan de straatstenen nog niet kwijt kan
maargoed jij je zin
Maar het rijmde zo mooi op DIGquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:58 schreef gogosweden het volgende:
[..]
dit een rig noemen
t is een baggerpc die je aan de straatstenen nog niet kwijt kan
maargoed jij je zin
Thanks![]()
![]()
nee want t is geen directoryquote:
Wat is dat toch met huwelijksaanzoeken in Minecraft?
Kwam net weer een filmpje tegen, maar hij was niet zo erg boeiend dus ik post 'm niet(in vergelijking met andere die ik wel eens langs zag komen iig)
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧![]()
Hmmz mijn servertje loopt stabiel, rendertje, teamspeak servertje, webservertje. En mijn crea flatmap
en natuurlijk.....quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:58 schreef gogosweden het volgende:
Hmmz mijn servertje loopt stabiel, rendertje, teamspeak servertje, webservertje. En mijn crea flatmapOp woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
gok isquote:Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: