abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111268187
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:12 schreef Jojoortje het volgende:
Lijkt me best heftig om voor een derde te gaan als je nog twee kleine kinderen hebt. :o
Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en die moet er niet aan denken om aan een derde te beginnen.

Een vriendinnetje van mij vertelde vorige week dat ze zwanger is van nr 4. Haar oudste wordt deze zomer 4. Ik vind het zo'n sneltreinvaart :o
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 7 mei 2012 @ 22:17:37 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111268201
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik ben getrouwd met een boekhouder :D
Toen we beide fulltime werkte heeft hij (dat wat we nu zouden missen) wat op zij gezet. Dat gebruiken we nu :)
En dat heeft hij de afgelopen 10 jaar gedaan. En ook nu zet hij nog van alles op zij O+
Hier ook wel redelijk gebufferd hoor. Maar wij zijn dan weer zo neurotisch dat we daar niet aan willen komen.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:17:46 #201
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111268211
Musje, als wij een tweede willen (nog niet over uit) dan zou dat ook pas zijn als Olivier naar school gaat omdat ik ook 9 maanden lang totaal stil stond en ik er niet aan moet denken dan nog een dreumes/peuter thuis te hebben.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111268241
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

count me in too!

Het is hier geen definitieve nee maar het is ook geen ja..
:*
pi_111268394
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:12 schreef Jojoortje het volgende:
Lijkt me best heftig om voor een derde te gaan als je nog twee kleine kinderen hebt. :o
Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en die moet er niet aan denken om aan een derde te beginnen.

Maar bij jullie voelt het nog incompleet ofzo? Hadden jullie altijd een plaatje met drie kinderen in jullie hoofd? :)
Ik had geen plaatje voor me met drie kinderen, ik kom wel uit een gezin met drie kinderen.

Het incomplete gevoel, het zwanger zijn en de mini baby nog een keer mee willen maken, de oerkracht tijdens de bevalling, de eerste kennismaking.
Nou ja, zoiets dus.
pi_111268437
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook wel redelijk gebufferd hoor. Maar wij zijn dan weer zo neurotisch dat we daar niet aan willen komen.
Mijn man wil er best aan komen, als hij er weer een andere auto van kan kopen :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:22:18 #205
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111268501
*O* leuk Tally!!!

DML, ik herken helemaal niet wat je zegt. :o ... Hier in mijn omgeving veel modaal en meerdere kinderen, zonder problemen...
Begrijp me niet verkeerd.... Ik snap jouw gezichtspunt ook hoor, maar ik denk dat de keuzes hierop fok bij veel mensen met 'gemak' (financieel) te maken heeft. Alsof niet iedereen erover nadenkt?

Wij zijn voor Alexa (in termen van huis en baan) en na Seth hele andere keuzes gaan maken. En ik moet zeggen, tegen de tijd dat er hier een derde zou komen, zit Alexa op de basisschool. Dit jaar kunnen we niet op vakantie, zo BE It.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 7 mei 2012 @ 22:26:09 #206
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111268742
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Musje, als wij een tweede willen (nog niet over uit) dan zou dat ook pas zijn als Olivier naar school gaat omdat ik ook 9 maanden lang totaal stil stond en ik er niet aan moet denken dan nog een dreumes/peuter thuis te hebben.
Dat ook. Dat heb ik nu. Terwijl ik wel een derde zou willen ooit.
Iemand vind het nu prima en zou de kids echt te kort doen als er een derde zou komen.
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 7 mei 2012 @ 22:28:39 #207
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111268917
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zou idd niet weten hoe ik in die 9 maanden nog voor een kind had moeten zorgen! Nu weet ik dat ik een eerste zwangerschap niets hoeft te zeggen over een volgende zwangerschap en dat de complicatie die ik met de cyste had heel zeldzaam is... Maar toch hè...

Bevallen daarentegen doe ik zo weer :Y En de gedachte aan Simon als grote broer... O+ Een knorrend minimensje... O+
Oude (on)bekende.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:31:28 #208
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111269120
Ik zeg ook niet dat men er hier op fok niet over na zou denken maar ik verbaas me hoe makkelijk anderen het blijkbaar financieel wel kunnen.
Doen wij dan structureel dingen zo anders en verkeerd schijnbaar dat wij met mini hypotheek etc (zoals eerder al geschetst) bijvoorbeeld echt helemaal niks meer opzij zouden kunnen zetten als er nu een tweede komt.
The way you rock'n'roll
pi_111269246
Volgens mij zal mijn meisje ook een super grote zus zijn O+

En mijn man riep net nog dat meer dan 2 kinderen ook niet in ons bed zouden passen aangezien ons meisje 'tussen' ons in ligt :')
  maandag 7 mei 2012 @ 22:35:40 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111269387
Ergens lijkt het me ook geweldig om veel kinderen te hebben. Ik had gewoon echt geen idee hoe leuk ik het zou vinden. Ik weet pas wat rammelen (=jeukwoord, maar oke) betekent nu ik een kind heb! Ik heb dat serieus 32 jaar lang nooit gedaan. Ik ben ook niet bang dat ik Ventje tekort doe of dat andere kinderen nooit zo leuk kunnen zijn...het zal een ander kind zijn. Een kind waar ik, net als bij de eerste, zo nieuwsgierig naar ben...het klinkt misschien gek, maar Ventje is er ook omdat we nieuwsgierig waren. Zou het ons lukken, wat zou het dan worden, zou het kind op ons lijken...de laatste paar weken van mijn zwangerschap kon ik het er wel uit kijken. En dan die eerste ontmoeting. Magisch gewoon. Ja, alleen daarom wil ik nog wel een keer.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:37:38 #211
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111269513
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zeg ook niet dat men er hier op fok niet over na zou denken maar ik verbaas me hoe makkelijk anderen het blijkbaar financieel wel kunnen.
Doen wij dan structureel dingen zo anders en verkeerd schijnbaar dat wij met mini hypotheek etc (zoals eerder al geschetst) bijvoorbeeld echt helemaal niks meer opzij zouden kunnen zetten als er nu een tweede komt.
Oh excuses op die manier ;)

Het ligt er natuurlijk ook aan waar je woont. In A'dam woon je voor een 2+ slaapkamerhuisje al veel meer dan dat je dat hier of in Friesland doet.

En ja, het kan zomaar zijn dat je structureel dingen anders doet. Zo heb ik me zitten verbazen hoe veel het scheelt als je kiest voor gastouders zoals vrienden van ons, bijvoorbeeld. Maar die keuze wil ik niet maken nu. Of mijn zus, die alle acties van supermarkten afgaat, en zo voor haar zoon en haar veel geld bespaart. Maar nogmaals, allemaal keuzes die ik niet wil maken :)
Alexa en Seth zijn lief
pi_111269562
Ik heb echt een kut zwangerschap gehad maar ik kan niet wachten tot ik weer dat mensje in mijn buik kan voelen draaien O+
  maandag 7 mei 2012 @ 22:40:56 #213
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111269693
In mijn berekening is een gastouder veel duurder maar dat ligt er maar helemaal aan hoeveel je afneemt en op welke tijdstippen.
Wij hebben de conventionele werkuren overdag nodig en doordat de overheid er minder toeslag voor geeft zouden we duurder uit zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 07-05-2012 22:48:50 ]
The way you rock'n'roll
  maandag 7 mei 2012 @ 22:42:01 #214
30252 Soempie
Procreating
pi_111269767
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:04 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja joh? :+

Mijn vriend wil nog niet. Snap het ook wel, want we wonen ook pas een jaar samen en hij wil nog gewoon genieten met z'n tweetjes nog... En dan snap ik ook!

Maar mijn collega's en vriendinnen worden allemaal zwanger en dan begint het bij mij ook te rammelen hoor :o En ik droom de laatste tijd alleen maar over het zwanger zijn, hoe raar is dat? :{

Waarom vond jij het zwanger zijn niet leuk dan? :o Veel klachten?
Zo raar is dat toch niet?Helemaal als in je omgeving mensen kindjes krijgen. Ik hoop dat het niet zo lang meer zal duren voor je. :*

En tijdens de zwangerschap herkende ik mezelf niet meer terug. En dan bedoel ik niet eens door die dikke buik, maar ik vond het verschrikkelijk zo afhankelijk te zijn en amper meer wat te kunnen (bekkeninstabiliteit en vermoeidheid). Maar natuurlijk ook heel mooie en bijzondere momenten, zoals de echo's, het idee dat er een kindje in je buik groeit, opeens midden in de nacht het besef: verrek, die regelmatige hupsjes, hij heeft de hik!, het tweede streepje, enz.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 mei 2012 @ 22:45:12 #215
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111269944
Ik vond zwanger zijn geen zak aan. Ik ben geen seconde misselijk geweest, kon doorwerken tot verlof, geen bekkenklachten, voelde me prima. Maar ik voelde me afgeremd en geisoleerd, kon op het eind gewoon niet meer goed meekomen. Je bent alleen maar buik voor sommige mensen. Ik voelde me heel erg niet mezelf. Maar dat heb ik er evengoed nog wel een keer voor over. Een bevalling daarentegen...
  maandag 7 mei 2012 @ 22:48:27 #216
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111270114
Zwanger zijn was een hel maar ik zit hier nu nog met stuit- en bekkenpijn achter mijn computertje door de bevalling.
Ik ben doodsbang of het nog meer te beschadigen of als het straks hopelijk toch over is, het weer een knauw te geven.

Dus streep mij van uw klonenlijstje de komende drie jaar. Wij hebben de beslissing ruim uitgesteld.
The way you rock'n'roll
  maandag 7 mei 2012 @ 22:48:53 #217
30252 Soempie
Procreating
pi_111270145
Dat beschrijf je precies goed: geisoleerd en ik voelde me ook niet mezelf. Heb ook doorgewerkt tot 36 weken, dus dat was het niet. Ik had het gekoppeld aan de klachten, maar het zou goed kunnen dat ik hetzelfde zou hebben als ik er fluitend doorheen gegaan was.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 mei 2012 @ 22:49:13 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111270163
Hier meelezen is overigens ook niet goed om gerammel tegen te gaan. ;)
  maandag 7 mei 2012 @ 22:51:20 #219
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111270267
Zwangerschappen vond ik ellende, en nog steeds ben ik niet boven Jan. Bevallen vond ik ook kicken.

Rammelen doe ik wel, maar rationeel sta ik er echt heel anders in...
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 7 mei 2012 @ 22:53:01 #220
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111270348
Klopt. Ik word helemaal week en irrationeel van dit topic. Niet goed voor me. Paar weken geleden was ik nog zo in mijn nopjes met mijn officiele ontzwangering (9 maanden af) :')
  maandag 7 mei 2012 @ 22:56:44 #221
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111270561
:Y

*pakt Aventura aan de hand en rukt haar weg uit topic *
Alexa en Seth zijn lief
pi_111270663
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:49 schreef Brighteyes het volgende:
Hier meelezen is overigens ook niet goed om gerammel tegen te gaan. ;)
helemaal mee eens :D

zwanger zijn, bevallen.. ik vond het allebei "heerlijk"!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:03:09 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111270894
Dit las ik dus vanmiddag:

quote:
17s.gif Op zaterdag 29 augustus 2009 13:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik rammel zelfs, en hij is van mij! :o :D

Ik hoorde net van de vk dat haar dochter weer zwanger is (ze heeft bij mij in de klas gezeten), voor de 4e keer! Ik werd op slag jaloers. 4 keer zo'n kersvers, hagelnieuw kindje, 4 keer kennismaken, 4 keer genieten, 4 keer leren van elkaar... Wow! O+

Oh ja, ratio zegt me dat het loeizwaar is, maar toch... dit wil je toch gewoon elk jaar minstens 1 keer mee maken? Zo overweldigend mooi en bijzonder vind ik dit. :Y Dat je de hele dag 'Och kijk nou! O+ ' zegt en kirt, al is het maar omdat hij zijn handje omhoog doet. :') O+

Kan iemand de tijd stil zetten alsjeblieft?
Sasha is geweldig, ik geniet enorm van hem nu met alle nieuwe dingen die hij kan en leert en doet en laat zien en ik kan niet wachten op meer daarvan, maar dit kleine humpie... ik wil hem graag nog heel lang zo heel klein en knuffelig houden. :@ O+
Als ik me dan bedenk dat dit kleine frunnikje over anderhalf jaar ook 'ooto' zegt als ik een poging tot tekenen doe... :o Dat is me te snel hoor! :X
Oh man, dan gaat alle ratio bijna overboord hoor.
Maar goed, verder dan rammelen zal het hier wrsch toch wel niet meer komen hoor.
pi_111270929
en bedankt he BE..... ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111271178
Oh man. Pasgeboren baby's O+ . Ik zou er nog wel tien willen baren.
pi_111271566
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:04 schreef Vicky het volgende:
en bedankt he BE..... ;)
+1

Ik wilde vroeger altijd al een groot gezin, 4 kindjes lijkt me geweldig. Helaas gaat het hier niet vanzelf en moeten we het doen met in ieder geval 1 mini mannetje en hopelijk volgend jaar nummertje 2. Hoe verschrikkelijk mijn zwangerschap en bevalling ook zijn geweest, voor nog zo'n exemplaar doorsta ik het met alle liefde.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:20:43 #227
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111271742
Misschien komt het door de slechte zwangerschap, de lichamelijke klap van de bevalling die nog voort duurt en de huilbaby die Puck was maar ik rammel niet zo zeer van een pasgeboren baby. Sterker nog ik vind de dreumesfase leuker geloof ik :@
Maar mijn ventje als grote broer en gewoon nog een kindje in ons gezin lijkt me geweldig O+
The way you rock'n'roll
pi_111278738
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:08 schreef Jore het volgende:
Oh man. Pasgeboren baby's O+ . Ik zou er nog wel tien willen baren.
Ja, ik ook wel.
Ik houd ook zo van die eerste tijd. Het gekroel met zo'n babietje. Bordtvoeden...
Maar baby's worden groot. En om straks een rammel grote kinderen in huis te hebben...nah.

Dat "rammelen" verdwijnt dus eigenlijk nooit want er komt altijd een einde aan een babytijd :+
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 09:54:56 #229
5428 crew  miss_sly
pi_111279587
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:13 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, ik ook wel.
Ik houd ook zo van die eerste tijd. Het gekroel met zo'n babietje. Bordtvoeden...
Maar baby's worden groot. En om straks een rammel grote kinderen in huis te hebben...nah.

Dat "rammelen" verdwijnt dus eigenlijk nooit want er komt altijd een einde aan een babytijd :+
Dat zegt mijn moeder van 65 inderdaad ook :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:07:04 #230
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111281654
Ik heb juist niet zoveel met die hele kleintjes, ik vind ze 'eng' en weet niet goed hoe te handelen. Nu vind ik het veeeel leuker. De volgende keer wil ik een baby van 6 maanden. Hoewel, dat bevalt denk ik een tikje lastig.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 11:12:52 #231
5428 crew  miss_sly
pi_111281861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:07 schreef Aventura het volgende:
Ik heb juist niet zoveel met die hele kleintjes, ik vind ze 'eng' en weet niet goed hoe te handelen. Nu vind ik het veeeel leuker. De volgende keer wil ik een baby van 6 maanden. Hoewel, dat bevalt denk ik een tikje lastig.
Ow, ik zou zo graag nog eens een baby willen O+ Of de babytijd met ons meisje over doen!

Ze begint zelf ook regelmatig over een broertje of zusje, dat vind ik wel heel lastig. Ik leg dan altijd maar uit dat een broertje of zusje een kindje van papa en mama zou zijn, en dat papa en mama geen kindjes meer krijgen.
pi_111281900
Mijn schoonzus heeft 3 kids, man met salaris ongeveer net zoals die van mij maar wel 2 auto's en ze is thuis moeder!
ik snap niet hoe ze het kunnen veroorloven..wij kunnen niet leven op 1 salaris...nouja ieder familie is inderdaad anders..

ik rammel totaal niet gelukkig, ik heb een hele drukke baby met een hele uitgesproken karakter! vind ik heerlijk maar zeker genoeg :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_111283397
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow, ik zou zo graag nog eens een baby willen O+ Of de babytijd met ons meisje over doen!

Ze begint zelf ook regelmatig over een broertje of zusje, dat vind ik wel heel lastig. Ik leg dan altijd maar uit dat een broertje of zusje een kindje van papa en mama zou zijn, en dat papa en mama geen kindjes meer krijgen.
Heb je geen gezin met kleinere kindjes dan senna in je omgeving? Ik ben de jongste (nakomertje) en ik vond het vroeger ook heel jammer dat ik nooit een zusje of broertje zou krijgen. Maar mijn oom en tante woonden om de hoek met 5 kinderen die jonger waren dan ik. Daar heb ik ontzettend veel opgepast en geknuffeld en gespeeld.

Ik rammel zo nu en dan even voor een eerste, maar wat lijkt het me lastig als je blijft rammelen voor een tweede, derde, of vierde kindje zeg! Pfff ik zie de toekomst wat dat betreft niet heel gunstig in. Ik zie het zo voor me dat het hebben van een kindje me zo goed bevalt dat ik er graag meer wil, maar ik denk dat mijn man dat niet heeft en twee sowieso wel genoeg heeft. Ik denk dat ik uiteindelijk wel iemand ben voor een groot gezin. Ik geniet er echt van als ik met de drie kinderen van mijn broer op stap ben en redt dat ook prima. 't Zijn ook schatjes, dat scheelt :) Ik moet soms gniffelen als ik moeders moeilijk zie doen op fok over het op stap gaan met meerdere kinderen :@ . Dat is wel een nadeel aan de vele oppas-ervaring en het vele meelezen op fok. Ik heb soms meer kennis van en ervaring met kinderen dan schoonzussen die net de eerste hebben gekregen. Bijt m'n tong dan haast af om geen advies te geven :X maarja, ik denk dat nieuwe moeders al adviezen genoeg krijgen en dat het niet helpt als ik als 'onervaren' persoon me er ook nog eens tegen aan bemoei.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_111283625
Al zijn de meeste kindjes anders bij een oppas of familie lid, dan dat ze thuis zijn :)
pi_111283773
Nou, dat is inderdaad echt waar. Mijn kinderen zijn thuis al niet echt moeilijk maar onder de supervisie van een ander zijn ze helemaal extreem braaf. Ook als ze diegene heel goed kennen. De driftbuien, het niet willen eten, weglopen of anderszins klieren doen ze lekker thuis.
pi_111283833
Ja, dat schijnt zo te wezen ;) Alhoewel ik wel denk dat dat effect kleiner is naarmate je meer oppast, en op die kinderen heb ik jarenlang één dag per week opgepast bij hun in huis. Ik denk dat het in dit geval meer te maken heeft met het meegaande karakter van de kinderen in kwestie en de handige leeftijden. Met de tweeling van mijn schoonzusje vind ik het ook een stuk minder relaxt om de deur uit te gaan. Kom ogen en handen te kort dan :Y)
pi_111283835
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:00 schreef Jore het volgende:
Nou, dat is inderdaad echt waar. Mijn kinderen zijn thuis al niet echt moeilijk maar onder de supervisie van een ander zijn ze helemaal extreem braaf. Ook als ze diegene heel goed kennen. De driftbuien, het niet willen eten, weglopen of anderszins klieren doen ze lekker thuis.
Mijn moeder kijkt me raar aan als ik zeg dat mini lastig was :')
Van aaaaaaal die keren dat ik heb opgepast (of dat ze is blijven slapen) is ze nog nooit lastig geweest.
Nee Ma zal best aan mij liggen :')
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:03:38 #238
5428 crew  miss_sly
pi_111283879
Ik denk inderdaad dat het niet te vergelijken is met je eigen kind, hoeveel ervaring je ook hebt. Kinderen zijn bij de ouders toch vaak anders. Bovendien heb je je eigen kinderen 24/7 en niet maar een paar uurtjes of zelfs dagen. Wel is het handig denk ik met betrekking tot praktische zaken; dat moeten veel nieuwe moeders ook nog leren.

Ons meisje heeft regelmatig contact met andere kindjes, gelukkig. Vaak zijn ze wel ouder, maar dat maakt voor haar niet uit. Ze vindt zichzelf namelijk heel erg groot :D Dus andere kindjes zijn om voor te zorgen :P

Ik vind het wel verdrietig voor haar dat ze alleen zal blijven. Van de andere kant kan dat ook zijn positieve punten hebben, en als ze daarnaast voldoende contacten met andere kinderen van allerlei leeftijden heeft, komt dat vast wel goed.
pi_111283934
De eerste 16 jaar van mijn leven at ik bij mijn Opa en Oma netjes mijn eten op terwijl mijn ouders het in hun haar konden smeren :+
Dus ik persoonlijk geloof niet zo dat het ligt aan hoe vaker je op past :)
Maar misschien geld dat bij sommige/andere kinderen wel :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:07:16 #240
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111284035
Op fok hebben er ook veel de kinderen vrij dicht op elkaar. Ga maar eens met 3 kinderen onder de vier op stap of een stel van 5, 7 en 9.
The way you rock'n'roll
pi_111284106
Op net 5 is er nu elke avond een programma op dat heet iets in de trant van 'mijn leven met 17 kinderen'. Die moeder is nu zwanger van de 18e. Ik denk dat je dan met 3 kinderen je handjes nog aardig dicht kan knijpen. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:09:32 #242
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111284109
En dat de ouders alles voor je klaar hebben en je ze zo mee kan nemen of dat jij ze allemaal moet verschonen aankleden weer verschonen als net de jassen aan zijn, luiertassen met extra kleren eten drinken spenen etc klaar maken.
The way you rock'n'roll
pi_111284181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:09 schreef Nanuke het volgende:
Op net 5 is er nu elke avond een programma op dat heet iets in de trant van 'mijn leven met 17 kinderen'. Die moeder is nu zwanger van de 18e. Ik denk dat je dan met 3 kinderen je handjes nog aardig dicht kan knijpen. :P
Maar die heeft ook best grote kinderen die helpen met de opvoeding :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:16:35 #244
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111284335
En die zie ik al helemaal niet met allemaal tegelijk op stap gaan :P
The way you rock'n'roll
pi_111284363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Gister toevallig voor het eerst gezien. Op stap in NY. 3 taxis nodig om van de ene kant naar de andere te komen :D
pi_111284370
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:11 schreef Tally het volgende:

[..]

Maar die heeft ook best grote kinderen die helpen met de opvoeding :P
Ik zou me een waardeloze moeder gaan voelen als ik mijn grote kinderen de kleine kinderen mede liet opvoeden. Volgens mij heb je dan nooit meer genoeg aandacht voor elk kind. En dan nog, volgens mij heb je met een beetje pech ook nog je handen wel vol aan die oudere kinderen. Ik was in ieder geval niet de makkelijkste van mijn 14 tot 18e. :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:17:50 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111284379
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:02 schreef Lot_1 het volgende:
Ja, dat schijnt zo te wezen ;) Alhoewel ik wel denk dat dat effect kleiner is naarmate je meer oppast, en op die kinderen heb ik jarenlang één dag per week opgepast bij hun in huis. Ik denk dat het in dit geval meer te maken heeft met het meegaande karakter van de kinderen in kwestie en de handige leeftijden. Met de tweeling van mijn schoonzusje vind ik het ook een stuk minder relaxt om de deur uit te gaan. Kom ogen en handen te kort dan :Y)
Misschien hebben die moeders waar jij om gniffelt mss ook wel kinderen zoals de tweeling van je zus?

Srsly, ik snap werkelijk waar niet waarom mensen andere ouders/moeders/verzorgers uitlachen/begniffelen/ofwatdanook als ze zien dat een ander het een of het ander wat lastiger vindt dan het ogenschijnlijk (!!!!!) lijkt. :{
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:19:24 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111284414
Sorry, persoonlijke ergernis. :@
pi_111284422
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Met z'n allen naar NY; samen naar het park, uit eten, en in 3! taxi's moeten omdat ze naar de andere kant van NY gaan. :Y
pi_111284446
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Misschien hebben die moeders waar jij om gniffelt mss ook wel kinderen zoals de tweeling van je zus?

Srsly, ik snap werkelijk waar niet waarom mensen andere ouders/moeders/verzorgers uitlachen/begniffelen/ofwatdanook als ze zien dat een ander het een of het ander wat lastiger vindt dan het ogenschijnlijk (!!!!!) lijkt. :{
Ik lach alleen mijn schoonzus uit die doet alsof ze engeltjes van kinderen heeft :')
pi_111284698
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Op fok hebben er ook veel de kinderen vrij dicht op elkaar. Ga maar eens met 3 kinderen onder de vier op stap of een stel van 5, 7 en 9.
Ha, dat zeg ik toch ook? Ik geef toe dat ze handige leeftijden hebben en dat het met een temperamentvolle tweeling van 2,5 een stuk moeilijker is.

Overigens zetten ouders in dit geval niets klaar ofzo hoor. Heb ook eens een weekend op ze gepast, en dan gaat het me prima af om zondag op tijd in de kerk te zitten. Maar daarbij hielp het erg dat ze zo rond half 7 al wakker zijn :O

@BE: wellicht klinkt 'gniffelen' wat gemener in jouw oren dan in de mijne, want natuurlijk besef ik wel dat het ook hartstikke zwaar kan zijn om 24/7 (en dat heb ik inderdaad niet, zoals Miss_sly terecht opmerkte) ondernemende kinderen te moeten opvoeden. Maar kom op, een topic over wat je mee moet nemen voor een dagje dierentuin, daar mag ik toch wel een glimlach van om mijn mond krijgen? Net zoals dat ik het erg vermakelijk vindt wanneer iemand met een kind van één jaar in paniek raakt wanneer ze een baby in haar handen krijgt geduwt, en dan aan mij vraagt om de baby alsjeblieft over te nemen omdat ik tenminste weet hoe ik zo'n kind stil krijg (wat ik ook helemaal niet altijd weet, maar blijkbaar straal ik - zelfs voor moeders - uit dat ik goed ben met kinderen. Blijkbaar hebben sommige mensen dat meer dan anderen: ik geniet er van en het maakt dat ik droom van een gezin. Maar helaas pindakaas: dat duurt voor mij nog wel even :{ (om weer ontopic te gaan)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:32:30 #252
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111284816
Dat Topic was van DJMO :')
Waar wij allemaal riepen dat ze niet zo moeilijk moest doen.
The way you rock'n'roll
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:33:14 #253
5428 crew  miss_sly
pi_111284843
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik mis de "Vind ik leuk" knop :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:33:34 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111284851
Nou ja, don't get your hopes up too high zou ik zeggen.

Ik was de ideale oppas van mijn tante, drie kinderen, ik ging mee op vakantie, kon geen fout doen bij die kinderen, altijd lol, had ze zo stil. Zo ook de kinderen van vrienden, logeren bij mij was altijd feest, mijn vriendin: kind met dikke oorontsteking 'kan jij ze even troosten, jij bent daar altijd zo goed in'.

En toen kreeg ik zelf kinderen... :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:36:25 #255
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111284954
Wat Be zegt. Ik dacht ook dat ik het allemaal wel wist door oppas ervaring maar men wat was een eigen baby anders dan dat.
The way you rock'n'roll
pi_111285002
Kinderen van jezelf zijn altijd anders. Met kinderen van anderen ga je gewoon gemakkelijker om.
Toen mijn nichtje begon met lopen hielp ik dr graag. Zette ik dr over eind en als ze dan op dr kont viel en ging huilen nou dan troostte ik dr toch!
En nu krijg ik een stuip als mini probeert te lopen langs de bank omdat ik bang ben dat ze valt.

Om maar een voorbeeld te geven :')
pi_111285254
Oh mèn! Mijn illussies :'( Dan maar geen kinderen. ;(

Dank voor alle wijze woorden, maar ik besef heus wel dat ik vooral theoretische kennis bezit en dat ik net zo onzeker zal zijn als elke moeder. En misschien valt het me allemaal ontzettend tegen, maar mag ik nog een beetje er van dromen dat ik een oermoeder ben die het met twee vingers in haar neus makkelijk aan kan over een aantal jaar? :Y)
pi_111285312
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:44 schreef Lot_1 het volgende:
Oh mèn! Mijn illussies :'( Dan maar geen kinderen. ;(

Dank voor alle wijze woorden, maar ik besef heus wel dat ik vooral theoretische kennis bezit en dat ik net zo onzeker zal zijn als elke moeder. En misschien valt het me allemaal ontzettend tegen, maar mag ik nog een beetje er van dromen dat ik een oermoeder ben die het met twee vingers in haar neus makkelijk aan kan over een aantal jaar? :Y)
Zolang je er maar geen moeite mee heb als er een oppas staat te gniffelen dat je het even moeilijk hebt met je eigen kinderen :+
pi_111285337
Als ik nuchter nadenk weet ik dat allemaal heus wel. Maar op momenten dat ik de pan uitrammel hou ik mezelf graag de illusie voor dat het rozegeur en maneschijn is. Als het dat echt was had ik nu al wel een kind want dan was het prima te combineren met studie en geldgebrek.

@Tally: haha, nee hoor, ik ben dan waarschijnlijk blij toe dat ik een goede oppas heb :P
pi_111285442
Nou ik kan echt iedereen dood gooien (inclusief familie) als die staan te lachen als ze moeilijk doet hoor :')

Gelukkig is dat natuurlijk nog niet voorgekomen :+ Want ze is gewoon fantastisch en een voorbeeld kind O+
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 12:50:14 #261
43556 miss_dynastie
pi_111285463
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik had dat topic helemaal gemist :o

Ik merk wel dat ik een jaar of vijf, zes geleden een stuk onbezorgder was. Nu zou het an sich prima kunnen en zie ik allemaal beren op de weg :@
pi_111285524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat Be zegt. Ik dacht ook dat ik het allemaal wel wist door oppas ervaring maar men wat was een eigen baby anders dan dat.
dat idd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_111285531
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik had dat topic helemaal gemist :o

Ik merk wel dat ik een jaar of vijf, zes geleden een stuk onbezorgder was. Nu zou het an sich prima kunnen en zie ik allemaal beren op de weg :@
Die beren blijf je zien hoor :P

Wij hebben er 5 jaar lang over gedaan. En wilde echt. Toen het zo ver was wilde ik eerst niet meer. Toen weer wel maar eng. Toen weer niet want stel je voor dat ik het niet kan. Of we toch nog iets over het hoofd hadden gezien. Hebben we wel genoeg ruimte? Hebben we wel genoeg geld? Willen we het ook echt wel. Sjips en als je zo twijfelt is dat dan wel weer goed......
pi_111287796
Het is toch nooit het juiste moment... Dus dan maar gewoon in het diepe springen...
pi_111295205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:46 schreef Lot_1 het volgende:
Als ik nuchter nadenk weet ik dat allemaal heus wel. Maar op momenten dat ik de pan uitrammel hou ik mezelf graag de illusie voor dat het rozegeur en maneschijn is. Als het dat echt was had ik nu al wel een kind want dan was het prima te combineren met studie en geldgebrek.

@Tally: haha, nee hoor, ik ben dan waarschijnlijk blij toe dat ik een goede oppas heb :P
als ik de pan uit rammel, vind ik het juist fijner om te denken aan al die situaties waarin je je kinderen achter het behang wilt plakken :P daarvan wordt het rammelen minder erg, en kan ik wat meer genieten van mn leven nu zonder kind :P
pi_111296217
Ach Lot_1, het oppassen ging me altijd makkelijk af en het moederschap nu ook. :7

Miss_sly maakt wel een goede opmerking: je draagt altijd zorg voor je kinderen en dat maakt dat je wel eens veel minder kunt hebben dan wanneer het bij een oppassessie blijft. Daar staat tegenover dat je je eigen kinderen kent als geen ander. Dat laatste maakt het allemaal in mijn ogen ook weer veel makkelijker. En wat praktische rompslomp betreft is het bij mij een kwestie van er niet te veel over nadenken en gewoon doen. Dat heb ik moeten leren. Als je een persoonlijkheid hebt waarbij dat je makkelijker afgaat is dat mooi meegenomen! Dat is bij mij dan weer niet het geval.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:42:53 #267
370685 -Spring
-Spring
pi_111299789
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:42 schreef -Spring het volgende:
Waar is DJMO eigenlijk?
WIE is DJMO eigenlijk? ;)
pi_111299917
@Claudia: ha, het kan dus wel ;) Wat ook helpt is dat je als oppas 's nachts wel slaapt en daardoor meer energie hebt.

Is DJMO niet al weg sinds haar blessure in het hardlooptopic? Heb 't niet heel goed bijgehouden maar dat zou ik me kunnen voorstellen.
pi_111300808
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:00 schreef Lot_1 het volgende:
@Claudia: ha, het kan dus wel ;) Wat ook helpt is dat je als oppas 's nachts wel slaapt en daardoor meer energie hebt.

Is DJMO niet al weg sinds haar blessure in het hardlooptopic? Heb 't niet heel goed bijgehouden maar dat zou ik me kunnen voorstellen.
DJMO is nog gewoon in het hardlooptopic hoor, die traint nu voor een (halve?) marathon.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:28:38 #271
370685 -Spring
-Spring
pi_111301380
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:00 schreef Lot_1 het volgende:

Was dat DJMO? :D

Had het verhaal ergens horen waaien, maar geen idee dat zij dat was. :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:45:10 #272
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111302286
Ik snap die onzekerheid van DJMO juist heel goed, ik heb soms nog steeds het gevoel van 'wie heeft mij dit kind gegeven'? :P Ik ben ook in alle staten als we ergens naartoe gaan, ik wil gewoon goed voorbereid zijn. We gaan in de zomer misschien met de auto op vakantie, ik voel me bij voorbaat al gestresst. Als we trouwens eenmaal op pad zijn gaat het altijd prima, dan zijn we allemaal ontspannen en is het dikke lol. Ik heb soms weleens het idee dat alle andere moeders een geheim genootschap vormen en allerlei trucjes en handigheden kennen. Speelt ook mee dat ik vroeger nooit met baby's of oudere kinderen in aanraking kwam en geen vriendinnen of (schoon)zussen met kinderen heb. Ik moet alles zelf uitvogelen :P
pi_111302574
Aan welk topic refereren jullie?
pi_111302733
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ach Lot_1, het oppassen ging me altijd makkelijk af en het moederschap nu ook. :7
Nog een variant: ik heb nooit veel opgepast maar het moederschap gaat me tot nu toch makkelijk af. Maar ja, ik heb er nu pas 1 (en dat is de moeilijkste niet), misschien piep ik wel anders als nummer 2 er straks is. ;)
pi_111303089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Aan welk topic refereren jullie?
[OUD] Een dagje uit ~ wat neem je mee?
*poef* nu is het weg
pi_111303825
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:53 schreef Cantare het volgende:

[..]

Nog een variant: ik heb nooit veel opgepast maar het moederschap gaat me tot nu toch makkelijk af. Maar ja, ik heb er nu pas 1 (en dat is de moeilijkste niet), misschien piep ik wel anders als nummer 2 er straks is. ;)
M'n moeder vertelde me dat ik (de oudste) makkelijk was, en dat daarna m'n broertje kwam...en nóg makkelijker was. Zo ging het hier ook. Je weet het tevoren natuurlijk niet, maar het kan.

Het is nu natuurlijk wel drukker. Vooral de deur uitkomen was een behoorlijke kluif de laatste maanden, aangezien er de hele dag wel een kindje sliep. :+ Maar Lena is nu over op één slaapje en dat maakt ons wat flexibeler.
pi_111304768
Ja, mijn moeder heeft er 3, vrij snel achter elkaar. Ik als eerste was heel makkelijk, en omdat het 4 jaar duurde dat ik kwam, vrij snel voor een tweede geprobeert, wat dan weer meteen lukte. Mar dat was allemaal nog geen probleem. Makkelijke kinderen. Toen kwam mijn zusje. Ik was pas 3,5 broertje net 2. En toen dus een baby zusje, heel erg vrolijk kind, maar super druk. Mijn moeder zei ooit eens dat als zij de eerste was geweest, dat ze er misschien geen 3 had gehad. Later bleek ze pdd-nos te hebben, maar dat weet je ook nooit van te voren natuurlijk.
Ik heb overigens een top jeugd gehad. Supergezellig met mijn broertje en zusje. Vandaar dat ik ook minstens twee kinderen wil.
Zelf kijk ik het meeste uit naar de jonge babytijd. Ik heb zo'n jaartje op een psz gewerkt, en dan heb je de 2 tot 4 jarige. Dus die leeftijd ken ik nou wel. Juist de jongste lijkt me nu wel leuk. Helemaal nieuw zal dat zijn.
Heb ook in totaal een half jaartje op een kdv gewerkt, maar daar waren heel weinig baby's op.
pi_111305266
@Claudia: ja, wie weet... mijn moeder beweert ook bij hoog en bij laag dat wij thuis alle 5 (!) heel makkelijk waren. Het lijkt alleen wat te mooi om waar te zijn... :o

@Risu: ik weet niet of dat zo werkt met je eigen kind, van 'die leeftijd ken ik nu wel'. Ik vind elke tijd tot nu toe even leuk. O+
pi_111305811
Ik bedoelde meer van wat een kind allemaal kan op die leeftijd. Niet zozeer de persoonlijkheid van een kind.
Een beetje in het hele, ik kan knippen, plakken, fietsen met zijwieltjes, kletsen, rollenspelletjes, zelf dingen willen doen. Beetje zoiets.
Met baby bedoel ik meer dat die dat allemaal niet kunnen, en dan het hele 'alles voor het eerst' wat je dan hebt. Eerste keer lachen, eerste keer rollen. Lijkt me helemaal geweldig nu.
Het lijkt me natuurlijk ook heel leuk om met mijn eigen kind te knippen en plakken, en kletsen enzo, maar juist die babyleeftijd, die voor mij dus echt onbekend terein is, lijkt me super.
Maar ja, niet teveel 'omg geweldig' gaan denken, want t valt anders zo hard tegen misschien.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:54:02 #280
298849 mignonne
mignonne
pi_111306319
Hoi *O*
ik rammel. :') heel behoorlijk hard ook nog c_/

En wij hebben eerst een ontzettend makkelijk kind gekregen, en daarna een kind waar wat veel meer tijd/aandacht/moeite in ging zitten. Ik heb het van tijd tot tijd best zwaar gevonden afgelopen jaar, maar inmiddels is ze 1 geweest en het heeft me ook wel weer gesterkt in mijn beleving van "this too shall pass" Ik genoot en geniet maar liever van de leuke momenten dan steeds stil te staan bij de zware momenten. Het helpt dat het sowieso nog even duurt voor er hier weer een baby komt, maar ik ben er niet bang voor dat het weer zwaar zal zijn. Dat is dan maar zo, ik ben allang blij dat ik er dan beter op toegerust ben om daar mee om te gaan. als ik het voor t zeggen heb kies ik uiteraard voor een makkelijk kind hè, dat spreekt voor zich toch? :P
:)
pi_111307531
Voor Cantare, zo leuk kan het zijn:

pi_111307655
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:12 schreef Claudia_x het volgende:

Gemenerd.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:18:26 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111307857
Als er een award voor 'de makkelijkste baby' zou zijn, dan ging-ie naar ons jonkie. Door mijn vorige posts lijkt het misschien alsof ik de begintijd niet leuk vond. Dat is zeker niet zo. Het is meer dat het elke dag nog iets leuker wordt! Claudia, wat een geweldig filmpje! Het helpt niet om mijn wens voor een tweede te onderdrukken :'(
pi_111308050
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:12 schreef Claudia_x het volgende:

:D O+ halverwege zat ik hardop mee te lachen

Ik kijk wel heel erg uit naar onze tweede spruit, haast nog meer dan naar de eerste. Dat het wéér is gelukt, dat E een broertje of zusje krijgt, dat we nog zo'n wurm mogen verwelkomen en zien opgroeien... bofkonterij. O+
pi_111308124
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:21 schreef Cantare het volgende:

[..]

:D O+ halverwege zat ik hardop mee te lachen
Wij hier met zijn tweetjes... Allebei met dezelfde gedachte volgens mij.... O+
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:24:40 #286
298849 mignonne
mignonne
pi_111308177
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door mignonne op 08-05-2012 21:52:26 ]
pi_111308243
vooral die tweede foto mignonne O+ ontroerend
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:26:06 #288
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111308263
* Aventura klikt op 'stop volgen'
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:26:18 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_111308282
Nouououou ;( ;( waarom lees ik hier dan ook??? :')
pi_111308283
Feest der herkenning. O+
pi_111308373
Aaaaaw wat lief O+

Maarja, hier zal eerst een eerste moeten komen ;)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:28:53 #292
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111308409
Over drie jaar pas }:|

Mignonne wat doe je!
The way you rock'n'roll
pi_111308431
Nou moet ik helemaal een broertje of zusje voor mini, wat ontzettend lief Mignonne & Claudia
pi_111308520
Ohh, dat wil ik ook! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_111308572
Geweldig die foto's en dat filmpje O+
Hoop dat,dat hier ook zoiets wordt en geen taferelen zoals bij ons thuis vroeger :+
Daar zijn geen filmpjes en foto's van ;)
Al was dat op die leeftijd nog niet zo erg :D
Ben benieuwd hoe Floris op zn zus gaat reageren O+
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:42:25 #296
298849 mignonne
mignonne
pi_111309171
Het is echt nog zoveel leuker dan ik gedacht had O+ ze zijn echt een twee-eenheid samen. Genieten is het <3

vannacht lagen ze allebei in ons bed een lit-jumeux is dus wel een aanrader btw :') en alletwee in t meiden. Helemaal in elkaar gevouwen en verstrengeld, het was zó schetig dat k er gewoon een kwartier ofzo naar heb liggen kijken. Mn meiden O+
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:53:18 #297
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_111309798
oooooh broer/zusje en zus/zusje O+ O+ O+

rammel.......... :D :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')