abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 april 2012 @ 20:00:26 #201
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_110409340
Reichswald is inderdaad mooi. :P
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_110410546
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:47 schreef StateOfMind het volgende:
Zo, het was vandaag weer héérlijk fietsweer.

Ik fiets altijd in de bossen tussen grofweg Nijmegen, Groesbeek en de Mookerheide. Dat is een enorm aaneengesloten bosgebied, en iets verderop ligt ook nog het Reichswald. Er is ook genoeg hoogteverschil te vinden, evenals talloze kronkelpaadjes en ruiterpaden.

Alles wat een mountainbiker zich kan wensen.
Er zijn ook wel een aantal MTB-routes, maar die vind ik slecht aangegeven: zo nu en dan staat er een stuk aangegeven, en net zo snel is er geen bordje meer te vinden.
Maar goed, zoals gezegd biedt de omgeving meer dan genoeg keuze en uitdaging.

En deze week veel zon én af en toe buien, dus ideaal weer (als het droog is) om deze week weer eens lekker door de modder te crossen :9
Poe, dat is wel tof als je zoveel MTB mogelijkheden hebt :O.

En haha, als het heel de week droog en zonnig is, zal je niet echt door de modder kunnen crossen ;).
pi_110412682
Maar ook veel buien volgens het weerbericht, dus met die modder komt het wel goed. Ik hoop alleen dat de periodes tussen de buien lang genoeg droog blijven, want ik heb een gruwelijke hekel aan fietsen in de regen :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110438501
Ik zit ondertussen in Chiang Mai, Thailand. Voor morgen een trip geboekt: ik was aanvankelijk voor de meer uitdagende gegaan, maar na een dag in 30+ graden rondgelopen te hebben ga ik toch maar voor de iets relaxtere optie, 30km, 50% cross country/50% downhill in Doi Suthep/Doi Pui National Park. Ben benieuwd! :)
pi_110441249
Dat klinkt zeker niet vervelend 8-)

Ben benieuwd naar de foto's. Viel Spass!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110445724
Misschien een stomme vraag die al vaker is terug gekomen, maar zijn er sites waar je echt tips kan vinden met techniek van het fietsen? Ik zie op foto's van fietsers online die meer niet dan wel op het zadel zitten. Zelf kom ik eigenlijk bijna nooit echt van het zadel af, behalve als ik over een steen/kuiltje ga om m'n zaakje te beschermen :P.

Wat zijn jullie tips hiervoor? Zijn er bepaalde "regels" of is het meer gewoon wat je zelf fijn vind?
pi_110448570
Voor de mensen die nog een fietszonnebril nodig hebben:
http://www.1masterdeal.com/

Ik weet niet of het een goede is, maar hij kost vandaag maar ¤ 17,95 i.p.v. ¤ 49,95. Op zich kan je daar niet veel van zeggen.

  dinsdag 17 april 2012 @ 19:39:11 #208
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_110453248
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:49 schreef Jort227 het volgende:
Misschien een stomme vraag die al vaker is terug gekomen, maar zijn er sites waar je echt tips kan vinden met techniek van het fietsen? Ik zie op foto's van fietsers online die meer niet dan wel op het zadel zitten. Zelf kom ik eigenlijk bijna nooit echt van het zadel af, behalve als ik over een steen/kuiltje ga om m'n zaakje te beschermen :P.

Wat zijn jullie tips hiervoor? Zijn er bepaalde "regels" of is het meer gewoon wat je zelf fijn vind?
Er zijn vast wel filmpjes en sites te vinden, je kunt dit echter het beste zelf testen. Ik zit ook niet veel op mijn zadel (als ik hardtail rijdt). Dit komt denk ik wel met de tijd. Je gaat op een gegeven moment je techniek ontwikkelen, steeds harder en korter door de bochtjes, door kuiltjes, en daarmee steeds meer staan/hangen/leunen/duwen etc.

Het is uiteraard gewoon wat je zelf fijn vindt :)

Iets wat zou kunnen helpen, is een clinic, maar deze zijn erg aan de prijs voor plezierrijders.
26"
Fading slowly.
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:47:02 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110453700
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:39 schreef Unsub het volgende:

[..]

Er zijn vast wel filmpjes en sites te vinden, je kunt dit echter het beste zelf testen. Ik zit ook niet veel op mijn zadel (als ik hardtail rijdt). Dit komt denk ik wel met de tijd. Je gaat op een gegeven moment je techniek ontwikkelen, steeds harder en korter door de bochtjes, door kuiltjes, en daarmee steeds meer staan/hangen/leunen/duwen etc.

Het is uiteraard gewoon wat je zelf fijn vindt :)

Iets wat zou kunnen helpen, is een clinic, maar deze zijn erg aan de prijs voor plezierrijders.
Wat is aan de prijs? Een paar tientjes om je sport beter te kunnen beoefenen vind ik niet duur. En je leert andere mtbers kennen.

Ik sta sowieso altijd op hobbelige gedeeltes om de klappen beter op te vakken en als je naar beneden gaat. Veeeeeeeel meer controle.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:37:25 #210
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_110456531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat is aan de prijs? Een paar tientjes om je sport beter te kunnen beoefenen vind ik niet duur. En je leert andere mtbers kennen.

Ik sta sowieso altijd op hobbelige gedeeltes om de klappen beter op te vakken en als je naar beneden gaat. Veeeeeeeel meer controle.
¤100 of meer. Mikey's Bike Adventures vraagt bijvoorbeeld 125 euro per persoon voor een trainingsdag van 10 tot half 5.

Dat inderdaad. En in snelle/korte bochten iets uit het zadel, iets naar achter, met je bovenbeen tegen je zadel duwen. Zo zijn er nog wel meer trucjes, waarvan ik er ook een hoop niet kan :)
26"
Fading slowly.
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:38:43 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110456607
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:37 schreef Unsub het volgende:

[..]

¤100 of meer. Mikey's Bike Adventures vraagt bijvoorbeeld 125 euro per persoon voor een trainingsdag van 10 tot half 5.

Dat inderdaad. En in snelle/korte bochten iets uit het zadel, iets naar achter, met je bovenbeen tegen je zadel duwen. Zo zijn er nog wel meer trucjes, waarvan ik er ook een hoop niet kan :)
Bij een MTB club kan je vast voor minder lid worden en net zo veel advies krijgen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_110458312
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 17:55 schreef GuitarJJ het volgende:
Voor de mensen die nog een fietszonnebril nodig hebben:
http://www.1masterdeal.com/

Ik weet niet of het een goede is, maar hij kost vandaag maar ¤ 17,95 i.p.v. ¤ 49,95. Op zich kan je daar niet veel van zeggen.

[ afbeelding ]
Ik ben nog op zoek naar een fietsbril met verwisselbare glazen.

Ik had zelf de Agu Komara op het oog: http://www.mtbgigant.nl/pages/page.aspx?c=productdetail&aid=10863

Als (harde) contactlensdrager fiets ik altijd met een (goede) zonnebril op, maar op bewolkte dagen schiet dat natuurlijk niet op. Volgende week eens gaan kijken bij de LBS.

Overigens is mijn fietsoutfit bijna compleet. Ik mis alleen nog een fietsbril met verwisselbare glazen, een helm, CO2-pomp voor onderweg, goede vloerpomp voor thuis (die Aldi-pomp was niks, althans niet voor de mountainbike) en een trainingsbroek voor de frissere dagen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:06:34 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110458550
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik ben nog op zoek naar een fietsbril met verwisselbare glazen.

Ik had zelf de Agu Komara op het oog: http://www.mtbgigant.nl/pages/page.aspx?c=productdetail&aid=10863

Als (harde) contactlensdrager fiets ik altijd met een (goede) zonnebril op, maar op bewolkte dagen schiet dat natuurlijk niet op. Volgende week eens gaan kijken bij de LBS.

Overigens is mijn fietsoutfit bijna compleet. Ik mis alleen nog een fietsbril met verwisselbare glazen, een helm, CO2-pomp voor onderweg, goede vloerpomp voor thuis (die Aldi-pomp was niks, althans niet voor de mountainbike) en een trainingsbroek voor de frissere dagen.
Beenstukken? Fietsbril met verwisselbare glazen kan je voor een paar euro's bij de decathlon kopen. Voor 8 euro een bril. Als hij te vies voor woorden is of beschadigt koop ik wel weer een nieuwe. En hij zit goed zat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:23:20 #214
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110459633
op straat/klimmen = zitten, rest staan :+
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:26:35 #215
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110459818
Klimmen doe ik vaak in het begin staand, maar ga er meestal wel bij staan. Heb dan ook wel vaak steile klimmetjes.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:33:38 #216
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_110464034
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:49 schreef Jort227 het volgende:
Misschien een stomme vraag die al vaker is terug gekomen, maar zijn er sites waar je echt tips kan vinden met techniek van het fietsen? Ik zie op foto's van fietsers online die meer niet dan wel op het zadel zitten. Zelf kom ik eigenlijk bijna nooit echt van het zadel af, behalve als ik over een steen/kuiltje ga om m'n zaakje te beschermen :P.

Wat zijn jullie tips hiervoor? Zijn er bepaalde "regels" of is het meer gewoon wat je zelf fijn vind?
Kijk eens op http://www.mbr.co.uk/category/advice/how_to/. Daar staan veel "skills" dingen bij.
Of: http://magazine.bikeradar(...)st-ride-better-pt-1/

Ik sta redelijk vaak. Niet eens om hobbels op te vangen, maar ook voor "pumping": vaart halen uit het terrein door, bijvoorbeeld flink je fiets omlaag te duwen met je benen op de achterkant van een hobbel. En ook hoe meer je je massa rechtdoor laat gaan, hoe stabieler je bent en hoe harder je over dingen heen kunt gaan (terwijl de fiets onder je redelijk beweegt). Vaak even een manual (wheelie zonder trappen) om over dingen heen te komen of door grote geulen, dan moet je ook staan. Oftewel: actief je lichaam en gewichtsverdeling gebruiken om het maximale uit het terrein te halen.

Klimmen doe ik niet vaak staand. Ik vind staand klimmen niet prettig. Het nadeel daarvan is dat je minder druk (dus minder grip) op je achterwiel hebt en je houdt het meestal minder lang uit. Verschilt een beetje per klimmetje natuurlijk, van die kleine dingen van een paar meter gaan prima staand als de ondergrond goed is. Als er veel wortels en stenen in zitten blijf ik liever zitten, pak een lagere versnelling en zorg dat m'n achterwiel goed grip houdt. Maar soms moet je wel even staan en je fiets naar voren en op iets helpen, bijvoorbeeld bij een grote hoge hobbel (zeg maar 30 centimeter bijvoorbeeld). Dan eerst je voorwiel erop tillen en daarna, staand, je achterwiel erop terwijl je je lichaam naar voren doet zodat je een beetje vaart houdt en niet stil valt.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_110466828
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik ben nog op zoek naar een fietsbril met verwisselbare glazen.

Ik had zelf de Agu Komara op het oog: http://www.mtbgigant.nl/pages/page.aspx?c=productdetail&aid=10863

Als (harde) contactlensdrager fiets ik altijd met een (goede) zonnebril op, maar op bewolkte dagen schiet dat natuurlijk niet op. Volgende week eens gaan kijken bij de LBS.

Overigens is mijn fietsoutfit bijna compleet. Ik mis alleen nog een fietsbril met verwisselbare glazen, een helm, CO2-pomp voor onderweg, goede vloerpomp voor thuis (die Aldi-pomp was niks, althans niet voor de mountainbike) en een trainingsbroek voor de frissere dagen.
Ik heb de AGU Misaki (blauw). Topbrilletje.. was gratis bij een nieuwe AGU racehelm :)
pi_110467180
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:22 schreef Skwish het volgende:

[..]

Ik heb de AGU Misaki (blauw). Topbrilletje.. was gratis bij een nieuwe AGU racehelm :)
Mooi brilletje, maar veel meer dan ik er voor uit wil geven (al scheelt het dat je hem gratis erbij kreeg). Die ik op het oog (hij zei oog ;) ) heb vind ik erg mooi en ligt zo'n beetje op de grens van wat ik er voor uit wil geven.
Maar goed, ik zal volgende week/maand eens rondkijken. Wellicht wacht ik er mee tot eind mei als ik een andere fiets ga kopen. Kijken of men mij wat extra's gunt ;)

Absolute prioriteit heeft voor mij een goede CO2-pomp voor onderweg, heb al een Topeak op het oog.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110467400
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:33 schreef FHR het volgende:

[..]

Kijk eens op http://www.mbr.co.uk/category/advice/how_to/. Daar staan veel "skills" dingen bij.
Of: http://magazine.bikeradar(...)st-ride-better-pt-1/

Ik sta redelijk vaak. Niet eens om hobbels op te vangen, maar ook voor "pumping": vaart halen uit het terrein door, bijvoorbeeld flink je fiets omlaag te duwen met je benen op de achterkant van een hobbel. En ook hoe meer je je massa rechtdoor laat gaan, hoe stabieler je bent en hoe harder je over dingen heen kunt gaan (terwijl de fiets onder je redelijk beweegt). Vaak even een manual (wheelie zonder trappen) om over dingen heen te komen of door grote geulen, dan moet je ook staan. Oftewel: actief je lichaam en gewichtsverdeling gebruiken om het maximale uit het terrein te halen.

Klimmen doe ik niet vaak staand. Ik vind staand klimmen niet prettig. Het nadeel daarvan is dat je minder druk (dus minder grip) op je achterwiel hebt en je houdt het meestal minder lang uit. Verschilt een beetje per klimmetje natuurlijk, van die kleine dingen van een paar meter gaan prima staand als de ondergrond goed is. Als er veel wortels en stenen in zitten blijf ik liever zitten, pak een lagere versnelling en zorg dat m'n achterwiel goed grip houdt. Maar soms moet je wel even staan en je fiets naar voren en op iets helpen, bijvoorbeeld bij een grote hoge hobbel (zeg maar 30 centimeter bijvoorbeeld). Dan eerst je voorwiel erop tillen en daarna, staand, je achterwiel erop terwijl je je lichaam naar voren doet zodat je een beetje vaart houdt en niet stil valt.
Eigenlijk is het gewoon het beste om -als beginner- gewoon aldoende te leren door ondervinding, door dingen uit te proberen in verschillende soorten terrein. Gauw genoeg heb je door wat voor jezelf de beste rijtechnieken zijn in de verschillende omstandigheden en verschillende terreinen :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110469487
Ik heb er eigenlijk nooit heel bewust bij stil gestaan, maar ik beweeg ook redelijk veel op m'n fiets. Ligt natuurlijk ook aan de route, zeker op single tracks o.i.d. blijf je constant bezig met gewichtsverdeling en dergelijke. Dan wil je ook zeker niet op je zadel blijven zitten (hardtail). Afdalen en klimmen van steile hellingen ook altijd staand, en bij scherpe bochten en/of obstakels. Dat zijn meteen ook de leukste momenten, gewone zandpaden doen me niet meer zoveel :Y)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  woensdag 18 april 2012 @ 07:35:46 #221
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_110471580
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Eigenlijk is het gewoon het beste om -als beginner- gewoon aldoende te leren door ondervinding, door dingen uit te proberen in verschillende soorten terrein. Gauw genoeg heb je door wat voor jezelf de beste rijtechnieken zijn in de verschillende omstandigheden en verschillende terreinen :Y
Amen.

Ik was in ieder geval ook nog (minstens) twee dingen vergeten waarbij staan redelijk essentieel is: drops en jumps. Vooral zittend landen lijkt me geen goed idee :D

Mooie video om "skills" in actie te zien: Vergelijk de controle van Danny Hart (1e rijder) maar eens met de rest (die natuurlijk ook wel supergoed zijn) in dit filmpje (begint ook weer met de run van Hart):

[ Bericht 14% gewijzigd door FHR op 18-04-2012 07:43:56 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_110472795
Leuke oefening voor fietsbeheersing is trouwens ook traprijden, vooral omhoog is dat een leuke bezigheid met je evenwicht bewaren, kracht verdelen etc. Beginnen met een klein trapje dat niet te stijl is natuurlijk.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_110473335
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 07:35 schreef FHR het volgende:

[..]

Amen.

Ik was in ieder geval ook nog (minstens) twee dingen vergeten waarbij staan redelijk essentieel is: drops en jumps. Vooral zittend landen lijkt me geen goed idee :D

Mooie video om "skills" in actie te zien: Vergelijk de controle van Danny Hart (1e rijder) maar eens met de rest (die natuurlijk ook wel supergoed zijn) in dit filmpje (begint ook weer met de run van Hart):
Prachtig!! "How does Danny Hart sits down with balls that big?" _O-
Je kan ook echt goed zien dat hij zijn hele lichaam gebruikt en de fiets door die kombochtjes pushed.
-weg-
pi_110482601
Zo, vette filmpjes :D. Daar moet je inderdaad wel heel zeker van jezelf en je fiets zijn en heel goed weten waar je mee bezig bent, zeker op die snelheden. Lijkt me ook dat hij geen klikpedalen heeft?

Anyway, thanks voor de tips, zal de volgende keer eens wat andere dingen proberen kijken wat ik fijn vind. Twijfel soms wel of mijn zadel niet te hoog staat, maar als ik m'n trapper naar beneden heb staan dan is m'n knie een klein beetje gebogen, dus dat zou prima moeten zijn in principe.
pi_110491891




^O^ More mud please.
-weg-
  woensdag 18 april 2012 @ 18:43:43 #226
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_110496416
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:52 schreef Jort227 het volgende:
Zo, vette filmpjes :D. Daar moet je inderdaad wel heel zeker van jezelf en je fiets zijn en heel goed weten waar je mee bezig bent, zeker op die snelheden. Lijkt me ook dat hij geen klikpedalen heeft?
In de downhill is het idd wat minder gebruikelijk om klikpedalen te gebruiken. Vaak wordt er gekozen voor flat-pedals, een soort bmx-pedalen met ijzeren pinnetjes voor maximale grip, en groter oppervlak, om de klappen beter op te vangen.
Als er wel met klikpedalen wordt gereden, wordt gekozen voor een tussenvorm, d.w.z. flatpedals met een kliksectie, zoals deze:

26"
Fading slowly.
  woensdag 18 april 2012 @ 19:23:37 #227
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110498489
Leuke oefening voor fietsbeheersing is trouwens ook traprijden, vooral omhoog is dat een leuke bezigheid met je evenwicht bewaren, kracht verdelen etc. Beginnen met een klein trapje dat niet te stijl is natuurlijk.


Ik denk dat ze dan eerst even bij het stoplicht kunnen oefenen, zie vaak hier op het pacourtje mensen die nog geen 10 sec in trackstand kunnen staan
pi_110500085
Ik heb wel eens wat bikers van de politie bezig gezien op een trap, dat is best knap.
-weg-
  woensdag 18 april 2012 @ 19:54:26 #229
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110500181
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:53 schreef Auti het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

^O^ More mud please.
Is je frame zo groot of staat je zadel zo laag?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_110500347
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Is je frame zo groot of staat je zadel zo laag?
22" frame, zadel zou misschien heel klein beetje hoger kunnen maar dit vind ik het prettigst.
-weg-
  woensdag 18 april 2012 @ 20:04:30 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110500819
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:57 schreef Auti het volgende:

[..]

22" frame, zadel zou misschien heel klein beetje hoger kunnen maar dit vind ik het prettigst.
Ziet er erg laag uit zo. Hoe lang ben je?

Kent iemand deze pomp? http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 18 april 2012 @ 20:05:13 #232
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110500952
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ziet er erg laag uit zo. Hoe lang ben je?

Ik ben 1.88. Idealiter zou mijn framemaat 21.5" moeten zijn.
-weg-
  woensdag 18 april 2012 @ 20:49:16 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110503348
Oja, wat voor vorkdeo raden jullie aan? Any will do? Liefst bij futurumeshop.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_110503461
Ik gebruik zelf Brunox.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 18 april 2012 @ 21:02:52 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110504313
Kan er helemaal niets van vinden op die site... Jij wel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 19 april 2012 @ 07:17:27 #237
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_110519383
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:49 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, wat voor vorkdeo raden jullie aan? Any will do? Liefst bij futurumeshop.
Ligt aan de vork. Rockshox raad brunox aan, wat in samenwerking met Rockshox is gemaakt. Bij een Fox wordt Brunox ten strengste verboden, omdat het bij die vork de seals aan zou kunnen tasten, en zul je op zoek moeten naar iets anders.

Wat voor een vork heb je?
26"
Fading slowly.
pi_110520601
quote:
3s.gif Op donderdag 19 april 2012 07:17 schreef Unsub het volgende:

[..]

Ligt aan de vork. Rockshox raad brunox aan, wat in samenwerking met Rockshox is gemaakt. Bij een Fox wordt Brunox ten strengste verboden, omdat het bij die vork de seals aan zou kunnen tasten, en zul je op zoek moeten naar iets anders.

Wat voor een vork heb je?
Dat Fox zegt dat bij hun vorken Brunox slecht is, zal dat er niet meer mee te maken kunnen hebben dat Brunox samen met hun concurrent Rockshox is gemaakt?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de gebruikte materialen dusdanig verschillen dat een goedje voor de een enorm slechtis voor de ander.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110526741
En bij een RST vork dan? (de FIRST air)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 19 april 2012 @ 13:02:03 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110527904
quote:
3s.gif Op donderdag 19 april 2012 07:17 schreef Unsub het volgende:

[..]

Ligt aan de vork. Rockshox raad brunox aan, wat in samenwerking met Rockshox is gemaakt. Bij een Fox wordt Brunox ten strengste verboden, omdat het bij die vork de seals aan zou kunnen tasten, en zul je op zoek moeten naar iets anders.

Wat voor een vork heb je?
Rockshox. Kan jij die brunox vinden op futurumshop?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_110528348
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Rockshox. Kan jij die brunox vinden op futurumshop?
kijk anders eens bij ChainreactionCycles, daar haal ik bijna alles vandaan. is UK bedrijf, maar shipping naar NL is gratis en binnen 2-3 dagen is het vaak al binnen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 19 april 2012 @ 13:20:50 #242
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_110528611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 09:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat Fox zegt dat bij hun vorken Brunox slecht is, zal dat er niet meer mee te maken kunnen hebben dat Brunox samen met hun concurrent Rockshox is gemaakt?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de gebruikte materialen dusdanig verschillen dat een goedje voor de een enorm slechtis voor de ander.
Dat weet ik niet. Brunox heeft tegenwoordig btw geen samenwerking meer met Rockshox.
Het wordt echter zowel door Fox, als door verscheidene bikers en winkels afgeraden Brunox op Fox-producten te gebruiken.

Bij de rest van de vorken weet ik het niet, als het niet in de manual staat, kun je het natuurlijk altijd gewoon proberen.

Ik haal Brunox gewoon op chainreactioncycles, of bij een duitse shop. Futurum en gewone winkels vind ik te prijzig voor dit spul.
26"
Fading slowly.
pi_110531777
Ik betaal bij de LBS 7,50 euro voor een busje Brunox vorkdeo van 125 ml. Gaat best lang mee zo'n busje.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110555545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik betaal bij de LBS 7,50 euro voor een busje Brunox vorkdeo van 125 ml. Gaat best lang mee zo'n busje.
Inderdaad,
Net zoals kettingolie, heb 3 weken geleden na een afstelbeurt/kapotte derrie een sample flesje squirtlube (what's in a name... :) gekregen, inmiddels al 3 keer gebruikt en hij zit nog zeker halfvol.. en dat voor zo'n klein flesje van hoogstens 20 ml
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:47:06 #245
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_110555719
Siliconenspray werkt ook prima.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:07:19 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110556195
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:38 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad,
Net zoals kettingolie, heb 3 weken geleden na een afstelbeurt/kapotte derrie een sample flesje squirtlube (what's in a name... :) gekregen, inmiddels al 3 keer gebruikt en hij zit nog zeker halfvol.. en dat voor zo'n klein flesje van hoogstens 20 ml
Heb je wel je ketting+kettingwielen schoongemaakt voordat je die lube er op gegooid hebt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_110556328
Gister lopen raggen in het bos. Was lekker! Redelijk aan het eind lagen wat takken over de track en daaroverheen geknald, maar door mn voorwiel schoot een tak omhoog recht in/tegen mijn been. Mijn been won :D Wel een snee van mn enkel tot mn knie.
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:15:40 #248
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110556427
Zo, beste kras! Foto? :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_110556677
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je wel je ketting+kettingwielen schoongemaakt voordat je die lube er op gegooid hebt?
uiteraard, na elke tocht spuit ik mijn fiets af, en reinig ik de ketting e.d...

Gebruikte vroeger ook gewoon siliconenspray, maar dat is er naar mijn gevoel een stuk sneller af...

Fijne snee trouwens.. ;)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110556861
Fotootje:

Loopt door tot in knieholte. Brandde ook wel wat onder de douche. maar goed, what doesn't kill you makes you stronger :P
pi_110559863
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ziet er erg laag uit zo. Hoe lang ben je?

Kent iemand deze pomp? http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email
Ik heb een Topeak Joe Blow Max: http://www.futurumshop.nl(...)oe-blow-max-ii.phtml

Fijn ding, pompt snel op met duidelijke meter, en het koppelstuk voor de ventielen is ook handig in gebruik.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_110560307
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:33 schreef the85mc het volgende:
Fotootje:
[ afbeelding ]
Loopt door tot in knieholte. Brandde ook wel wat onder de douche. maar goed, what doesn't kill you makes you stronger :P
Zo, da's een beste! Maar goed, dat is het risico wat we nemen in het bos.

Net weer terug van een heerlijke rit door de bossen tussen Nijmegen, Malden en Groesbeek, vervolgens via allerlei hobbelige en modderige landweggetjes :9 naar het Reichswald en daar natuurlijk nog een stukje van meegepikt (aanrader trouwens _O_ ) en vervolgens via de Sint Jansberg (Plasmolen/Mook) en de Mookerheide weer naar huis.
Laatste half uur nog middenin een flinke regenbui gezeten, maar het positieve daarvan is dat mijn fiets nu weer grotendeels weer zo goed als schoon is geregend.

Voor degenen met een fietsendrager op de auto kan ik de omgeving Nijmegen/ Rijk van Nijmegen echt van harte aanbevelen, absoluut de moeite waard ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110560443
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ziet er erg laag uit zo. Hoe lang ben je?

Kent iemand deze pomp? http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email
Die pomp staat bij mij op de lijst om binnenkort gekocht te worden als thuispomp, ik ben dat gedoe met goedkope, slecht werkende pompen beu. Als pomp voor onderweg ga ik een Topeak CO2/handpomp combo aanschaffen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110566320
Zo weekend weer voor de deur,
kijken of ik dit weekend aan fietsen toe kom. Hoop wel, over 3 weken heb ik een MTB toch van 40km staan :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_110588270
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:10 schreef Crazy-M het volgende:
Zo weekend weer voor de deur,
kijken of ik dit weekend aan fietsen toe kom. Hoop wel, over 3 weken heb ik een MTB toch van 40km staan :)
tis hier nu best wel prutweer helaas.. :(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110588588
Ik kijk het hier ook nog een uurtje aan. Het is nu zonnig, maar daarstraks regende het flink en vanuit het westen zie ik weer een grijze lucht aankomen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 21 april 2012 @ 11:52:50 #257
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_110588836
Dan trek je een regenjas aan. Of ben je soms van suiker?
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:20:37 #258
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_110597094
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Voor degenen met een fietsendrager op de auto kan ik de omgeving Nijmegen/ Rijk van Nijmegen echt van harte aanbevelen, absoluut de moeite waard ^O^
Is leuk fietsen daar inderdaad. Ik pak wel eens de groene + rode route combinatie. Daar zitten wel wat leuke stukjes in, vooral dat specifiek aangelegde stukje singletrack naar beneden. Dat was eerst gewoon saai over een breed grindpad recht naar beneden. Links daarvan ligt nu een mooi stukje slingerend singletrack. Geen idee waarin de route het precies is. In ieder geval net nadat je een wat grotere weg bent overgestoken. Waarschijnlijk de Nijmeegsebaan.

En die zandhelling vlak bij Molenhoek is ook een mooie uitdaging om boven te komen. Maar sinds een poos ligt er nu een 'escape route' aan de rechterkant door het bos.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:46:26 #259
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110598457
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kijk het hier ook nog een uurtje aan. Het is nu zonnig, maar daarstraks regende het flink en vanuit het westen zie ik weer een grijze lucht aankomen.
Zo zat ik vanmorgen om half 7 al op de fiets richting een vriend om vanaf daar naar Oostzaan te peddelen om daar een rondje van 160 km te maken.
Waarvan zeker 3/4 uur door de regen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_110601230
Net even lekker 30 km door de bossen hier in de buurt gereden. Het was nog steeds opvallend droog ondanks de regen van de afgelopen weken.

Begin juni ga ik met wat vrienden naar Winterberg een aantal routes rijden en een dagje downhillen. Iemand nog tips over welke routes we moeten kiezen. Verder wil ik voordat ik naar Winterberg ga ook een rugzak met camelbak kopen. Iemand daar nog tips voor. Mijn budget ligt rond de 100 euro.
Boodschap van algemeen nut.
pi_110601625
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:51 schreef hetsjhokleek het volgende:
Net even lekker 30 km door de bossen hier in de buurt gereden. Het was nog steeds opvallend droog ondanks de regen van de afgelopen weken.

Begin juni ga ik met wat vrienden naar Winterberg een aantal routes rijden en een dagje downhillen. Iemand nog tips over welke routes we moeten kiezen. Verder wil ik voordat ik naar Winterberg ga ook een rugzak met camelbak kopen. Iemand daar nog tips voor. Mijn budget ligt rond de 100 euro.
Je hebt in Winterberg wat leuke route's, Als je veel van de omgeving wil zien, zou ik de Diemelsee Route aanbevelen, die start in Willingen, waar ook een heel gaaf bikepark is, incl downhill en freeride parcours(waar ook 1 van de mtbroutes gebruik van maakt!).
Meeste routes bestaan wel voor een groot gedeelte uit bredere paden, maar de Diemelsee route is sowieso een aanrader.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110602079
quote:
8s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:52 schreef kaasplankje het volgende:
Dan trek je een regenjas aan. Of ben je soms van suiker?
een regenjas tijdens het mountainbike ?
Plakt als een gek
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_110602221
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:15 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

een regenjas tijdens het mountainbike ?
Plakt als een gek
Gore-Tex ^O^
-weg-
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:27:01 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110602419
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:15 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

een regenjas tijdens het mountainbike ?
Plakt als een gek
Nee hoor. Heb 8 uur in het zadle gezeten met een regenjas en een lang craftshirt aan. Geen last van plakkerigheid gehad.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:04:32 #265
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_110603629
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:51 schreef hetsjhokleek het volgende:
Begin juni ga ik met wat vrienden naar Winterberg een aantal routes rijden en een dagje downhillen. Iemand nog tips over welke routes we moeten kiezen. Verder wil ik voordat ik naar Winterberg ga ook een rugzak met camelbak kopen. Iemand daar nog tips voor. Mijn budget ligt rond de 100 euro.
ik ben zelf nog nooit in Winterberg geweest, maar heb veel verhalen gehoord over de gewone route's. Het bikepark is leuk voor vooral beginners (en uiteraard ook voor gevorderden, maar het is een relatief makkelijk park), de XC-routes worden als saai en niet uitdagend ervaren door gevorderde mtbers. Ik weet dus niet óf dit zo is, maar wil het iig even vermelden.

Voor een drinkrugzak (Camelbak is een van de bekendere merken die deze verkopen) kun je het beste gewoon even op de site kijken. Er zijn veel Camelbaks onder de 100 euro te vinden, maar het is moeilijk om hierover advies te geven. Als je puur een rugzak voor water wilt, kun je het beste de classic nemen; 2L water, en ruimte voor een binnenbandje en imbussetje, maar dan zit 'ie al goed vol. Wil je iets meer ruimte, kun je kiezen voor de Rogue (deze heb ik). Hierbij heb je iets meer ruimte, en kun je met wat proppen een shirtje meenemen. Als je nog meer ruimte nodig hebt, kun je onder andere gaan kijken naar een MULE of Blowfish. Deze zijn uiteraard wel iets duurder. (de Blowfish zit volgens mij op 80 a 90 euro)
Ik ben aan het kijken naar een blowfish, omdat ik wel graag bijvoorbeeld een extra trui mee wil nemen op wisselvallige dagen.
26"
Fading slowly.
pi_110605418
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:04 schreef Unsub het volgende:

[..]

ik ben zelf nog nooit in Winterberg geweest, maar heb veel verhalen gehoord over de gewone route's. Het bikepark is leuk voor vooral beginners (en uiteraard ook voor gevorderden, maar het is een relatief makkelijk park), de XC-routes worden als saai en niet uitdagend ervaren door gevorderde mtbers. Ik weet dus niet óf dit zo is, maar wil het iig even vermelden.

Voor een drinkrugzak (Camelbak is een van de bekendere merken die deze verkopen) kun je het beste gewoon even op de site kijken. Er zijn veel Camelbaks onder de 100 euro te vinden, maar het is moeilijk om hierover advies te geven. Als je puur een rugzak voor water wilt, kun je het beste de classic nemen; 2L water, en ruimte voor een binnenbandje en imbussetje, maar dan zit 'ie al goed vol. Wil je iets meer ruimte, kun je kiezen voor de Rogue (deze heb ik). Hierbij heb je iets meer ruimte, en kun je met wat proppen een shirtje meenemen. Als je nog meer ruimte nodig hebt, kun je onder andere gaan kijken naar een MULE of Blowfish. Deze zijn uiteraard wel iets duurder. (de Blowfish zit volgens mij op 80 a 90 euro)
Ik ben aan het kijken naar een blowfish, omdat ik wel graag bijvoorbeeld een extra trui mee wil nemen op wisselvallige dagen.
Bedankt voor de info. Dat over Winterberg heb ik al op meerdere plekken gelezen. Maar ik ben niet heel handig op een fiets dus dat bike park zal nog wel een uitdaging gaan worden.

Over de backpack zal ik wel even wat specifieker zijn. Aangezien ik er langer tochten wil gaan maken moet ik inderdaad ook wat reservekleding en zo meenemen. Ik zat zelf te kijken naar een drink rugzak met ongeveer 16 liter aan extra ruimte. Deze twee had ik al gevonden:

Evoc Enduro (http://www.bike2build.nl/(...)onder-waterreservoir)
Vaude Tracer 20 (http://www.rose.nl/artikel/vaude-rugzak-tracer-20/aid:481142)

Beide zijn zonder waterzak dus met waterzak komen ze boven mijn budget (100 euro). Maar heeft iemand nog andere voorstellen.
Boodschap van algemeen nut.
pi_110605710
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zo zat ik vanmorgen om half 7 al op de fiets richting een vriend om vanaf daar naar Oostzaan te peddelen om daar een rondje van 160 km te maken.
Waarvan zeker 3/4 uur door de regen.
Da's een beste rit! Van de zomer wil ik ook eens zo'n rit gaan maken: 's ochtend vroeg vertrekken en dan een héél eind het Reichswald in trekken.
Heel andere koek dan de 40-55 kilometer die ik meestal maak.

Vanmiddag toch maar eventjes wezen fietsen. Niet zo lang en ver als normaal, maar gewoon even lekker door de modder crossen in de bossen. Al met al toch een kleine 2 uur weggeweest :9
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:57:25 #268
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_110605743
Mijn god... achterband 1 keer lek gereden, meteen vol met scheurtjes. :{
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_110606019
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:49 schreef hetsjhokleek het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Dat over Winterberg heb ik al op meerdere plekken gelezen. Maar ik ben niet heel handig op een fiets dus dat bike park zal nog wel een uitdaging gaan worden.

Over de backpack zal ik wel even wat specifieker zijn. Aangezien ik er langer tochten wil gaan maken moet ik inderdaad ook wat reservekleding en zo meenemen. Ik zat zelf te kijken naar een drink rugzak met ongeveer 16 liter aan extra ruimte. Deze twee had ik al gevonden:

Evoc Enduro (http://www.bike2build.nl/(...)onder-waterreservoir)
Vaude Tracer 20 (http://www.rose.nl/artikel/vaude-rugzak-tracer-20/aid:481142)

Beide zijn zonder waterzak dus met waterzak komen ze boven mijn budget (100 euro). Maar heeft iemand nog andere voorstellen.
Ik heb deze Ergon BD2 en die bevalt prima:







Ergonomisch... in de zin dat je rug voor het grootste gedeelte vrij is en je dus minder last hebt van een zeiknatte rug. De tas steunt als het ware op je heupen. Je kunt je helm ook tussen de flap aan de voorkant kwijt. Ook erg handig.

Zit een drinkzak van 3 liter in:



Was destijds volgens mij 119,- Euro kwijt voor die tas.

Gebruik hem trouwens ook tijdens wintersport. Ideaal tasje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2012 20:09:30 ]
pi_110606187
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:57 schreef tomaat52 het volgende:
Mijn god... achterband 1 keer lek gereden, meteen vol met scheurtjes. :{
Dat is dan wel een heel zachte compound.
-weg-
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:16:30 #271
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_110606613
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:07 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is dan wel een heel zachte compound.
Gewoon SCHWALBE Basic Compound...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_110636983
Hallo,

ik ben echt n newbie wat betreft mountainbiken, vroeger wel gebmxt en op een ouderwetse race/mountainbike gereden.

Nu heb ik het geluk dat mijn moeder een goede mountainbike en spd schoenen heeft, dus ik kan gratis starten :D

net een testrondje gereden om aan spd te wennen. Nu sport ik altijd met gps en hij gaf aan dat ik 72.5km/u heb gehaald als maximum. Nu heb ik wel expres een stuk knetterhard gefietst, maar is zo'n snelheid echt mogelijk of houd m'n gps me hier voor de gek
pi_110637040
Was trouwens op vlak asfalt
  zondag 22 april 2012 @ 16:50:33 #274
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110637054
Tenzij je keiharde wind in de rug had en wegbanden met de conditie en kracht van een profwielrenner, nee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_110638240
Wie komt er mijn fiets schoonmaken. Dikke laag modder
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_110638452
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:23 schreef Crazy-M het volgende:
Wie komt er mijn fiets schoonmaken. Dikke laag modder
Foto's!
-weg-
pi_110641055
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:50 schreef kanovinnie het volgende:
Tenzij je keiharde wind in de rug had en wegbanden met de conditie en kracht van een profwielrenner, nee.
dat dacht ik al Haha. Binnenkort maar eens langs zo'n smiley snelheidsmeter rijden :+
  zondag 22 april 2012 @ 18:47:40 #278
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110641393
Zag laatst zo snelheidsmeter aan de weg staan, reed toen 25, even paar keer trappen en 35 :+
  zondag 22 april 2012 @ 19:00:17 #279
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_110641853
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:47 schreef Life2.0 het volgende:
Zag laatst zo snelheidsmeter aan de weg staan, reed toen 25, even paar keer trappen en 35 :+
Hier hing ook zo'n geval.
Hoop gerace en gedoe met die Tupperware-autos. Tot dat ding 888 knipperde.

Weg ijkpunt voor m'n kilometerteller. ;(
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_110642031
Niet heel duidelijk maar net na de rit bij de auto:
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 22 april 2012 @ 19:12:35 #281
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110642269
Ja ik snap de gemeente niet zo, zo'n ding lokt alleen maar uit om te kijken hoe hard je gaan op dat straatje :{
pi_110643185
Vanmiddag ook weer lekker gefietst. Helaas wel 2 keer gepakt door een stortbui, waarvan een keer zelfs met hagel.
Voordeel was wel dat het nog veel modderiger was dan gisteren, dus ik heb me wel weer kostelijk vermaakt.
Heb nog wel geprobeerd een foto te schieten, maar ik kreeg het er niet duidelijk op. Maar de fiets van Crazy-M zoals hierboven is een schone fiets ivm hoe die van mij erbij stond ;)
Maar intussen staat ie weer te shinen in de gang.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110643527
quote:
6s.gif Op zondag 22 april 2012 19:34 schreef StateOfMind het volgende:
Vanmiddag ook weer lekker gefietst. Helaas wel 2 keer gepakt door een stortbui, waarvan een keer zelfs met hagel.
Voordeel was wel dat het nog veel modderiger was dan gisteren, dus ik heb me wel weer kostelijk vermaakt.
Heb nog wel geprobeerd een foto te schieten, maar ik kreeg het er niet duidelijk op. Maar de fiets van Crazy-M zoals hierboven is een schone fiets ivm hoe die van mij erbij stond ;)
Maar intussen staat ie weer te shinen in de gang.
bij mij vangen de spatbordjes veel op :)
doe die van mij morgen ofzo weer even schoonmaken. Nu eerst drogen, dan met borstel er het zand afhalen.

Wat wel is, eerste deel van parcour was behoorlijk zwaar door de modder, waren normale bospaden. Ook op de heuveltjes slipte je regelmatig weg op wortels.
Maar juist het stuifzand deel was weer erg goed te rijden dankzij de regen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_110646633
Vandaag voor het eerst op zo'n ding gereden.. Hoort het zo dat de achter- en voorrem anders afgesteld zijn? Als je de voorrem indrukte kwam je echt niet meer vooruit maar de achterrem werd maar een beetje half afgeremd..
pi_110647685
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:42 schreef Paxcon het volgende:
Vandaag voor het eerst op zo'n ding gereden.. Hoort het zo dat de achter- en voorrem anders afgesteld zijn? Als je de voorrem indrukte kwam je echt niet meer vooruit maar de achterrem werd maar een beetje half afgeremd..
hangt ervan af. Schijfremmen of remblokjes?
(schijfremmen stellen zichzelf namelijk om slijtage te compenseren, remblokjes niet....
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110648705
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:56 schreef Marco001 het volgende:

[..]

hangt ervan af. Schijfremmen of remblokjes?
(schijfremmen stellen zichzelf namelijk om slijtage te compenseren, remblokjes niet....
Hmm.. ik heb geen idee
pi_110665134
Ik heb sinds zaterdag een tourfiets met derailleur, en een meer op moubntainbike/tour gerichte groep (deore) er op, dus ik hoop dat ik hier goed zit met de volgende vraag. Hoe moet ik dat spul onderhouden? Ik weet dat ik met enige regelmaat de ketting moet ontvetten/schoon moet maken, en dan lichtjes in de olie moet zetten etc. Maar waarmee smeer ik de bewegende delen, en met welke hulpmiddelen doe ik dat? :@

Ik zie oa smeerolie voor vochtige omstandigheden (winter?)



En een broertje voor droge omstandigheden (zomer?)


En nog veel meer dingen zoals ontvetter, bike-wash, en iets wat een chaintool heet, en waar ik volgens mij de ketting mee kan reinigen?

Kunnen jullie me met de neus de goede richting op wijzen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 23 april 2012 @ 11:09:38 #288
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_110666869
Ik gebruik remmenreiniger van de Action. ^O^
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_110668998
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:09 schreef tomaat52 het volgende:
Ik gebruik remmenreiniger van de Action. ^O^
huh? Ik maak de remmen nooit schoon..
Voor het invetten van de ketting kan je b.v Squirt Lube gebruiken. Zijn er in diverse soorten.
Ontvetter gebruik ik nooit, droge oude doek goed over de ketting wrijven na het afspuiten/wassen van de fiets maakt de ketting al goed genoeg schoon.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 23 april 2012 @ 12:46:15 #290
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_110670293
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:12 schreef Marco001 het volgende:

[..]

huh? Ik maak de remmen nooit schoon..
Voor het invetten van de ketting kan je b.v Squirt Lube gebruiken. Zijn er in diverse soorten.
Ontvetter gebruik ik nooit, droge oude doek goed over de ketting wrijven na het afspuiten/wassen van de fiets maakt de ketting al goed genoeg schoon.
:|W :D
Dat is een goede ontvetter. Dus ook zeer geschikt voor de ketting en de tandwielen. ;)
Nog geen ¤2 per bus.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 23 april 2012 @ 12:54:30 #291
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110670626
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 19:06 schreef Crazy-M het volgende:
Niet heel duidelijk maar net na de rit bij de auto:
[ afbeelding ]
Wat doet die standaard daar?
Als je moet pissen in 't bos zet je 'm toch tegen een boom?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_110670930
Ik gebruik zelf Innotech 105 Ketting Fluid. Dat ontvet en reinigt, smeert (zonder vet) en beschermt tegen roest en vocht.

Ben er zéér tevreden over. Kost ¤10,95 voor een busje van 200ml. Geschikt voor zowel droge als natte omstandigheden.

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110675617
En dit spul, kent/gebruikt iemand dat ook?

Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 23 april 2012 @ 15:09:30 #294
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_110675923
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat doet die standaard daar?
:')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 23 april 2012 @ 16:24:59 #295
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110679137
standaard mag inderdaad niet :N


En remmen doe je met voor, achter doet bijna niets, blokkeert ook veel te snel
pi_110679532
Ik was vorige week te mountainbiken in Tecklenburg en baalde dat m'n achterrem het niet deed. In sommige afdalingen moest je wel slippen ;)
  maandag 23 april 2012 @ 17:07:00 #297
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_110681000
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:49 schreef hetsjhokleek het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Dat over Winterberg heb ik al op meerdere plekken gelezen. Maar ik ben niet heel handig op een fiets dus dat bike park zal nog wel een uitdaging gaan worden.

Over de backpack zal ik wel even wat specifieker zijn. Aangezien ik er langer tochten wil gaan maken moet ik inderdaad ook wat reservekleding en zo meenemen. Ik zat zelf te kijken naar een drink rugzak met ongeveer 16 liter aan extra ruimte. Deze twee had ik al gevonden:

Evoc Enduro (http://www.bike2build.nl/(...)onder-waterreservoir)
Vaude Tracer 20 (http://www.rose.nl/artikel/vaude-rugzak-tracer-20/aid:481142)

Beide zijn zonder waterzak dus met waterzak komen ze boven mijn budget (100 euro). Maar heeft iemand nog andere voorstellen.
Deze is met drinkzak 90 euro:
http://www.futurumshop.nl(...)2-liter-rugzak.phtml

Camelbak Blowfish, 14 - 18 L cargo, afhankelijk van of je hem in- of uitklapt.
26"
Fading slowly.
pi_110684191
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:24 schreef Life2.0 het volgende:
standaard mag inderdaad niet :N

En remmen doe je met voor, achter doet bijna niets, blokkeert ook veel te snel
Ik zet mijn fiets in de stad liever normaal neer :)
gooi hem liever niet ergens zomaar tegenaan ofzo, en een standaard is gewoon ideaal in vele situaties.
En hij zit absoluut niet in de weg tijdens het Mountainbike.

En de fiets nu hij droog is:


Achterkant, spatbord en al zit flink onder :)




(de stickers zijn van natuurmonumenten)



De fiets deze week netjes afborstelen, en dan pas schoonmaken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 23 april 2012 @ 18:35:00 #299
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110684343
Wat veert je vork weinig in zeg, staat ie wel goed afgesteld of ben je op 't laatst nog door een modderplas geknald?

Je kan je fiets beter meteen afspoelen met de tuinslang en de ketting afnemen met een doek. Want als die modder opdroogt krijg je het er minder makkelijk af.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_110684565
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:35 schreef kanovinnie het volgende:
Wat veert je vork weinig in zeg, staat ie wel goed afgesteld of ben je op 't laatst nog door een modderplas geknald?

Je kan je fiets beter meteen afspoelen met de tuinslang en de ketting afnemen met een doek. Want als die modder opdroogt krijg je het er minder makkelijk af.
laatste stukken wel veel door de modder, maar veel verder dan wat je ziet zakt hij niet in.

moet sowieso mn voorvork naar laten kijken want de lock werkt niet meer. Als ik de hendel op het stuur vrij geef, dan veert hij op de vork niet naar zijn vrij. WD40 enzo helpt niet ;(

Afspoelen met tuinslang is toch niet goed ? :@ of is dat alleen hogedruk ?
Heb een schoonmaak setje die ik daarvoor gebruik, leek mij in elk geval wel makkelijk om eerst te drogen, en dan met een borstel de grootte stukken eraf halen.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_110684571
vol ?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')