Foto's!quote:Op zondag 22 april 2012 17:23 schreef Crazy-M het volgende:
Wie komt er mijn fiets schoonmaken. Dikke laag modder
dat dacht ik al Haha. Binnenkort maar eens langs zo'n smiley snelheidsmeter rijdenquote:Op zondag 22 april 2012 16:50 schreef kanovinnie het volgende:
Tenzij je keiharde wind in de rug had en wegbanden met de conditie en kracht van een profwielrenner, nee.
Hier hing ook zo'n geval.quote:Op zondag 22 april 2012 18:47 schreef Life2.0 het volgende:
Zag laatst zo snelheidsmeter aan de weg staan, reed toen 25, even paar keer trappen en 35
bij mij vangen de spatbordjes veel opquote:Op zondag 22 april 2012 19:34 schreef StateOfMind het volgende:
Vanmiddag ook weer lekker gefietst. Helaas wel 2 keer gepakt door een stortbui, waarvan een keer zelfs met hagel.
Voordeel was wel dat het nog veel modderiger was dan gisteren, dus ik heb me wel weer kostelijk vermaakt.
Heb nog wel geprobeerd een foto te schieten, maar ik kreeg het er niet duidelijk op. Maar de fiets van Crazy-M zoals hierboven is een schone fiets ivm hoe die van mij erbij stond![]()
Maar intussen staat ie weer te shinen in de gang.
hangt ervan af. Schijfremmen of remblokjes?quote:Op zondag 22 april 2012 20:42 schreef Paxcon het volgende:
Vandaag voor het eerst op zo'n ding gereden.. Hoort het zo dat de achter- en voorrem anders afgesteld zijn? Als je de voorrem indrukte kwam je echt niet meer vooruit maar de achterrem werd maar een beetje half afgeremd..
Hmm.. ik heb geen ideequote:Op zondag 22 april 2012 20:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hangt ervan af. Schijfremmen of remblokjes?
(schijfremmen stellen zichzelf namelijk om slijtage te compenseren, remblokjes niet....
huh? Ik maak de remmen nooit schoon..quote:Op maandag 23 april 2012 11:09 schreef tomaat52 het volgende:
Ik gebruik remmenreiniger van de Action.
quote:Op maandag 23 april 2012 12:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
huh? Ik maak de remmen nooit schoon..
Voor het invetten van de ketting kan je b.v Squirt Lube gebruiken. Zijn er in diverse soorten.
Ontvetter gebruik ik nooit, droge oude doek goed over de ketting wrijven na het afspuiten/wassen van de fiets maakt de ketting al goed genoeg schoon.
Wat doet die standaard daar?quote:Op zondag 22 april 2012 19:06 schreef Crazy-M het volgende:
Niet heel duidelijk maar net na de rit bij de auto:
[ afbeelding ]
Deze is met drinkzak 90 euro:quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:49 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Dat over Winterberg heb ik al op meerdere plekken gelezen. Maar ik ben niet heel handig op een fiets dus dat bike park zal nog wel een uitdaging gaan worden.
Over de backpack zal ik wel even wat specifieker zijn. Aangezien ik er langer tochten wil gaan maken moet ik inderdaad ook wat reservekleding en zo meenemen. Ik zat zelf te kijken naar een drink rugzak met ongeveer 16 liter aan extra ruimte. Deze twee had ik al gevonden:
Evoc Enduro (http://www.bike2build.nl/(...)onder-waterreservoir)
Vaude Tracer 20 (http://www.rose.nl/artikel/vaude-rugzak-tracer-20/aid:481142)
Beide zijn zonder waterzak dus met waterzak komen ze boven mijn budget (100 euro). Maar heeft iemand nog andere voorstellen.
Ik zet mijn fiets in de stad liever normaal neerquote:Op maandag 23 april 2012 16:24 schreef Life2.0 het volgende:
standaard mag inderdaad niet
En remmen doe je met voor, achter doet bijna niets, blokkeert ook veel te snel
laatste stukken wel veel door de modder, maar veel verder dan wat je ziet zakt hij niet in.quote:Op maandag 23 april 2012 18:35 schreef kanovinnie het volgende:
Wat veert je vork weinig in zeg, staat ie wel goed afgesteld of ben je op 't laatst nog door een modderplas geknald?
Je kan je fiets beter meteen afspoelen met de tuinslang en de ketting afnemen met een doek. Want als die modder opdroogt krijg je het er minder makkelijk af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |