Omdat hij niet de intentie had om het kind te vermoorden.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:41 schreef sp3c het volgende:
waar gaat het wel om?
dit is een idiote uitspraak, als je met kindertjes van 5 maanden gaat gooien dan gaan ze stuk, elk weldenkend mens weet dit ... waarom is dit in godsnaam geen moord???
voor zover ik heb kunnen lezen in deze casus, had de vader geen voorbedachten raad om het kind te vermoorden.quote:Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
gewoon je fucking zelfbeheersing niet verliezen!quote:
Maar wilde het kind wel even goed laten voelen dat het niet meer mocht huilen?quote:Op woensdag 4 april 2012 13:50 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Omdat hij niet de intentie had om het kind te vermoorden.
[..]
voor zover ik heb kunnen lezen in deze casus, had de vader geen voorbedachten raad om het kind te vermoorden.
dus als ik op straat iemand kapot sla omdat ik me niet goed voel is het geen moord??quote:Op woensdag 4 april 2012 13:50 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
[..]
voor zover ik heb kunnen lezen in deze casus, had de vader geen voorbedachten raad om het kind te vermoorden.
Nee en dan is het dus doodslag of dood door schuld.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:50 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
[..]
Nee is (juridisch gezien) doodslag.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
dus als ik op straat iemand kapot sla omdat ik me niet goed voel is het geen moord??
Is alsnog geen moord, hij had de intentie niet om het kind voor eeuwig het zwijgen op te leggen.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar wilde het kind wel even goed laten voelen dat het niet meer mocht huilen?
Okee, nee, dan begrijp ik hetquote:Op woensdag 4 april 2012 13:53 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Is alsnog geen moord, hij had de intentie niet om het kind voor eeuwig het zwijgen op te leggen.
Ja dat sowieso, maar het is gewoon sensatie voor de media om alles in de kop te beginnen met moord.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee en dan is het dus doodslag of dood door schuld.
Maar dat doet mi weinig af aan wat hij heeft gedaan.
Mooi, dan is dat ook voor iedereen helder.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:56 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
http://zakelijk.infonu.nl(...)ood-door-schuld.html
Zou mij de reet roesten.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:50 schreef napoleonfour het volgende:
Ach, hoe je het ook noemt: dood door schuld of moord, aan het einde van het verhaal is de baby dood.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:55 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ja dat sowieso, maar het is gewoon sensatie voor de media om alles in de kop te beginnen met moord.
Nou, dan is dat ook weer opgelost. Dat nog niemand eerder op dat idee gekomen is. Maar nu je het zegt. Als iedereen alleen maar goede daden doet, doet nooit iemand iets fout.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon je fucking zelfbeheersing niet verliezen!
het is helemaal niet helderquote:Op woensdag 4 april 2012 13:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Mooi, dan is dat ook voor iedereen helder.
en ik ben blij dat rechters zich aan de wet houden en zich niet laten leiden door emotiesquote:Op woensdag 4 april 2012 13:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zou mij de reet roesten.
Beetje rechter met ballen ziet zijn herhaaldelijk mishandelen als act of wishfull thinking. Daar trek je een streep.
Dit inderdaad. De baby is mishandeld en nu dood. Het is hier de discussie niet waard of het volgens de wet moord wordt genoemd of niet. We zitten hier niet in de rechtszaal.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:59 schreef Lavenderr het volgende:
Ach, hoe je het ook noemt: dood door schuld of moord, aan het einde van het verhaal is de baby dood.
Gedood door zijn vader.
Die alweer van zijn vrijheid loopt te genieten zoals iemand hierboven postte.
Heeft niks met emotie te maken maar met rationeel nadenken.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:02 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en ik ben blij dat rechters zich aan de wet houden en zich niet laten leiden door emoties
Mensen lullen te veel en vinden zichzelf heel belangrijk.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:05 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Maar ja, ik verbaas me er eigenlijk vooral over dat er mensen bestaan die begrip kunnen opbrengen voor deze daad.
Voor wie ben jij blij dan? Voor die dader? Of voor het kind? Begrijp die blijheid niet.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:02 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en ik ben blij dat rechters zich aan de wet houden en zich niet laten leiden door emoties
Hij kon natuurlijk ook niet weten dat baby's nogal snel stuk gaan als je ermee gaat smijten, nietwaar.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach, hoe je het ook noemt: dood door schuld of moord, aan het einde van het verhaal is de baby dood.
Gedood door zijn vader.
Die alweer van zijn vrijheid loopt te genieten zoals iemand hierboven postte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |